Auteur |
Bericht |
stoekie
911 SC ombouw 964 carrera 2Zuid-limburg
|
Porsche mag VW overnemen en neemt over
_________________________________________ Huidig wagenpark:
peugeot 307 Opel Corsa Hobby auto Porsche 911 SC Ford Mustang 5.0 V8
|
23 jul 2008 20:57 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
ergens ook wel weer mooi dat de nazaten van de Kever nu weer samenkomen met de sportieve boxer die later aan het brein van F Porsche is ontsproten! En nu dus wordt ook Lamborgini bezit (meerderheidsbelang) van Porsche! Maar het zal hen op korte termijn vooral te doen zijn om het verhogen van de verkopen van Bue Motion modellen schat ik zo .
|
23 jul 2008 21:06 |
|
|
Jort
Groningen
|
"alles is voor Bassie"
Spookt door m'n hoofd. Koop je geen Gallardo, maar een R8? Of toch de GT3? Porsche vaart er wel bij.
Dat de R8 zich steeds meer identificeert met de Gallardo (o.a. motor) kan ik overigens maar moeilijk verkroppen.
_________________________________________ Tjolk.
|
23 jul 2008 22:01 |
|
|
stoekie
911 SC ombouw 964 carrera 2Zuid-limburg
|
Had het niet ook iets te maken met een boetebeding op de auto-industrie.
Als je alleen maar auto's produceert met hoge CO dat dit ongunstig is in EU-landen. Chevrolet heeft opel overgenomen. Nu Porsche VW, meest logische stap is dat ferrari nu ook iets gaat overnemen? Fiat mischien?
_________________________________________ Huidig wagenpark:
peugeot 307 Opel Corsa Hobby auto Porsche 911 SC Ford Mustang 5.0 V8
|
23 jul 2008 22:24 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Fiat is toch (al) eigenaar van Ferrari?
|
24 jul 2008 0:27 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Al jaren.
|
24 jul 2008 6:05 |
|
|
stoekie
911 SC ombouw 964 carrera 2Zuid-limburg
|
Zie je ieder luxepaard zijn werkpaard.
Uuhhmm, dacht dat het nog een gerucht was van fiat en ferrari.
_________________________________________ Huidig wagenpark:
peugeot 307 Opel Corsa Hobby auto Porsche 911 SC Ford Mustang 5.0 V8
|
24 jul 2008 8:10 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Wat ik er de laatste jaren van doorgekregen heb zou Fiat eerder zelf overnamekandidaat zijn...
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
24 jul 2008 9:27 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Met 50% van de aandelen van een onderneming vorm je in praktijk de beslissende partij. Er zullen namelijk altijd kleinere aandeelhouders zijn die meestemmen of niet stemmen...
Afhankelijk van de verdeling van de aandelen (en de posities die de aandeelhouders innemen) is het met een lager percentage al mogelijk om het volledige bewind over de onderneming in handen te krijgen.
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
24 jul 2008 9:33 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Zie "Het Heineken principe" bijvoorbeeld
Ik vind de overname een goede zaak, dit toont dat Porsche erg veel winsten maakt (dus zijn de auto's te duur ) en dit leidt tot meer investeringen en dus voor ons betere auto's!
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
24 jul 2008 17:03 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dat is juist wel 2x51% met een stichting er boven
_________________________________________ Got coffee?
|
24 jul 2008 17:10 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
De familie zelf heeft juist heel weinig aandelen, maar het werkt als volgt:
Groep 1 heeft 51%
in die groep heeft een groep 51%
in die groep een groep 51%
En zo verder, totdat familie Heineken in de laatste groep 51% van die aandelen heeft... dus hebben zij het meerderheidsbelang in de gehele firma met slechts een heel klein aandeel
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
24 jul 2008 18:04 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... heb je het hier over Porsche's of over Aixams
Geen idee of het goed is voor het merk dat wij rijden. de Porsche ---- VW'tjes worden er mss wel beter van ----
|
24 jul 2008 18:11 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Ik hoop dat ze dan nu weer de volledige aandacht gaan vestigen op het maken van snelle wagens en autosport , dat heeft het merk gewoon nodig. Het is natuurlijk geweldig voor Porsche dat ze zulke winsten draaien maar dat ze ondertussen door een Nissan GT-R om de oren worden gereden zit mij niet lekker.. en dat ding kost ook nog eens een keer de helft.
|
24 jul 2008 18:45 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Ja, die Nissan GT-R lijkt inderdaad wel de moeite te zijn.
Ik zou er mijn P niet op inruilen, maar het is opvallend dat alles onder de Turbo eigenlijk qua vermogen e.d. niet in dezelfde categorie als andere sportwagens valt.
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
24 jul 2008 22:40 |
|
|
cabrio wim
|
Porsche heeft nu 35,14% van de aandelen, en mag nu de lakens gaan uitdelen bij VW.
Dus VW nu dochter onderneming van Porsche.
|
16 sep 2008 17:16 |
|
|
desmett
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)Mechelen, België
|
Opel was al in handen van GM voor er nog maar sprake was van de milieu verontreinigende aspecten van autos. (80 % sinds 1929 en 100 % sinds 1931)
_________________________________________ Automotive Engineering = German Engineering !
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!
|
17 sep 2008 14:11 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Porsche wil belang van 75 procent in Volkswagen
STUTTGART (AFN) - Sportwagenfabrikant Porsche wil zijn belang in Volkswagen (VW), de grootste autoproducent in Europa, volgend jaar uitbreiden tot 75 procent. Dat heeft Porsche zondag bekendgemaakt.
Porsche heeft momenteel 42,6 procent van de aandelen VW in handen en heeft de optie om nog eens 31,5 procent van de aandelen over te nemen. Vorige maand werd VW volgens de Duitse overnamewetgeving formeel een dochterbedrijf van het veel kleinere Porsche. De sportautoproducent breidde toen zijn belang in VW uit tot meer dan 35 procent.
Bron: dft.nl
Haphapslik.
|
27 okt 2008 10:19 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 okt 2008 20:26 |
|
|
amandus
Timeless
|
Tenminste wat positief nieuws van de beurs
_________________________________________ Timeless objects
|
27 okt 2008 20:28 |
|
|
kaldenbach
997 turbo 2007. boxster spyder 2012Leidschendam/Leusden
|
Denk niet dat iedereen dit ziet als positief nieuws. Er zijn gisteren zeker wel wat handelaren over het nekkie gegaan en konden daarna gaan douchen.
(vakjargon)
|
28 okt 2008 10:20 |
|
|
amandus
Timeless
|
Zuur .....
_________________________________________ Timeless objects
|
28 okt 2008 13:11 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Dit is onzin!! Wat Marco zegt
Klopt gewoon.
En in het geval Porsche geldt (dus) dat ze met 50% inderdaad de facto het beleid uit kunnen zetten.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
28 okt 2008 15:32 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Inmiddels bijna 75%
Das niet dus niet zo gek gezien het bericht van gisteren:
Porsche wil belang VW uitbreiden naar 75 procent
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
28 okt 2008 17:24 |
|
|
Lambiek
ex 964 C2 Coupé 1992
Unischwarz/zwart leer/sperdiff.Twente
|
Dus zijn een aantal HEDGE FUNDS flink de dupe
De aankondiging van Porsche dat het nog dit jaar een meerderheidsbelang in Volkswagen (VW) wil vergaren, heeft gisteren voor een spectaculaire koerssprong van 146% gezorgd. Volgens beurshandelaren was er sprake van een klassieke ‘short squeeze’.
Veel beleggers en hedgefondsen hadden de afgelopen weken met geleende aandelen en optieconstructies gegokt op een koersdaling. De speculanten gingen ervan uit dat het door de financieel moeilijke tijden in de auto-industrie niet zo’n vaart zou lopen met de overnameplannen van Porsche. Het gevolg was een koersval van Volkswagen met bijna 50% in enkele dagen tijd.
Groter belang
Porsche riep de speculatie dit weekend een halt toe. Tot verrassing van velen maakte de sportwagenproducent bekend dat het zijn belang in Volkswagen sinds begin vorig jaar heeft uitgebouwd van 31% tot 42,6%. Porsche bezit bovendien opties die recht geven op de koop van nog eens 31,5%. Volkswagen wil een deel van die opties nog dit jaar uitoefenen om boven de drempel van 50% te komen.
De speculanten in Volkswagen moesten door deze aankondiging en masse aandelen terugkopen. Er is echter maar een handvol aandelen in omloop. Naast Porsche bezit de deelstaat Nedersaksen een belang van 20,1%. Feitelijk is dus maar 6% van de VW-aandelen vrij verhandelbaar. Een historisch gezien eenmalige stijging van 150% was het gevolg.
Spelbreker
Volkswagen is, sinds Porsche mei 2007 aankondigde de macht te willen overnemen, een speelbal van speculanten. De wet verplichtte Porsche toen tot een overnamebod van euro 100,92 per aandeel. Het was echter van meet af aan duidelijk dat Volkswagen zich niet zomaar zou overgeven.
De grote spelbreker voor Porsche was Nedersaksen. De deelstaat kan door een speciale wet (de VW-wet) met zijn belang alle belangrijke beslissingen bij Volkswagen blokkeren, dus ook een overname. De Europese Commissie dwong Duitsland tot een aanpassing van de VW-wet, maar in aangepaste vorm bestaat deze nog steeds.
Porsche vecht de legitimiteit van de wet momenteel opnieuw aan bij de Commissie
_________________________________________ Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception. 4-6-13 in Porsche Museum
|
28 okt 2008 18:34 |
|
|