Auteur |
Bericht |
pitiboxster
Boxster S 986Nieuwe Wetering
|
Druppellader
Ik heb een Boxster S, 986 uit 2001 met een nieuwe accu. Ik ben op zoek naar een druppellader die direct op de sigaretten aansteker aangesloten kan worden. Heeft iemand een tip mbt merk en verkoop adres. Hartelijk dank voor jullie hulp.
|
29 okt 2008 21:50 |
|
|
horn
PF #57
|
zoekfunctie gebruiken
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 okt 2008 22:00 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Druppellader
Gewoon die van Porsche, kost ongeveer 50 euro.
|
29 okt 2008 22:15 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
29 okt 2008 22:17 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 okt 2008 22:20 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Gewoon bij de lokale P dealer. Werkt perfect.
_________________________________________ "There is no substitude"
|
29 okt 2008 22:27 |
|
|
pitiboxster
Boxster S 986Nieuwe Wetering
|
Mensen, hartelijk dank, ga morgen direct naar de dealer.
|
29 okt 2008 22:32 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Bij oa Erpa:
http://www.erpa.nl/db/overzichten/onder ... php?id=231
Worden tevens regelmatig op dit forum aangeboden.
|
30 okt 2008 0:29 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Druppelladers genoeg te vinden. In principe is iedere druppellader met een laadstroom van ongeveer 300mA of meer ruim voldoende voor een Porsche.
Als je het goed wilt doen kun je een intelligente kopen die niet alleen laadt maar ook met regelmaat de accus belast en weer bijlaad.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
30 okt 2008 12:42 |
|
|
BTRIII
964 M700
|
_________________________________________ I am not perfect and neither is my Nederlands
|
30 okt 2008 17:31 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Vind de originele van P. er strakker uitzien en dat (normaal) voor dezelfde prijs
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
30 okt 2008 19:25 |
|
|
horn
PF #57
|
heb toen voor de mijne gekozen omdat die direct via een kabeltje op de accu kon en niet via de sigarettenaansteker hoeft. Dit omdat een porsche specialist mij ooit vertelde dat vooral bij de oudere gebakkies zoals de mijne de passing van het laaddeel op de sigarettenaansteker niet altijd goed is en daardoor de Porschelader niet altijd oplaadde... Geen idee of het echt zo is, maar ik merk wel dat ik de autoladers van mijn gsm en van mijn TTG in de gaten moet houden daar ze na een hobbel nog wel eens geen contact meer maken. Maar wie betaalt, bepaalt. Dus doe wat je wilt, volgens mij ontlopen die dingen elkaar allemaal niet zoveel qua prijs. Recentelijk volgens mij hier ergens een topic gelezen van mensen die zo'n druppellader voor een paar euro bij de Aldi hadden gescoord.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 okt 2008 20:43 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Die passing klinkt mij als een kletsverhaal.
Wat wel klopt is dat bij o.a. het oudere 3.2 gebakje - liefdevol bedoeld - de aansteker via het contact is geschakeld en het via die kant dus helemaal niet werkt
Bij de 993 is dat geen punt meer. Heb overigens ook een verloop er bij via vrouwtjesaanstekersteker naar accu klemmen.
En dat losraken door schudden, dat lijkt me niet zo'n punt bij een druppellader, d.w.z. ik gebruik het ding nooit rijdend
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
30 okt 2008 21:08 |
|
|
Tikmans
993 cabrio
|
Is bij benadering aan te geven hoeveel dagen (weken?) je een 993 cabrio uit 1996 zonder druppellader in je garage kan laten staan? Ik heb de druppellader deze zomervakantie twee weken wel gebruikt maar weet niet of dat eigenlijk wel nodig was. Grote angst blijft natuurlijk thuiskomen en vervolgens moeten constateren dat je accu leeg is terwijl je net lekker wil gaan rijden...
|
30 okt 2008 22:11 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
voahhh weinig in de AANBIEDING
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
30 okt 2008 22:15 |
|
|
horn
PF #57
|
twee weken moet normaliter met een goede accu wel lukken. Mijn 964 cabrio kon een week zonder buiten blijven staan. Recentelijk bleek echter één van de cellen van deze accu volledig naar zijn grootje. Hangt uiteraard ook af of je lekstroom oid hebt, blijft er ergens een lampje aan staan (kofferruimte...), hoeveel trekt je alarm etc. Maar als ik hier lees kan twee weken zonder zeker.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 okt 2008 23:19 |
|
|
Lydia
|
Ik had onlangs de 993 3 weken laten staan en toen startte ze nog. Maar ik probeer haar wel wat vaker uit te laten
|
30 okt 2008 23:23 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Ha, het is weer herfst, de blaadjes van de bomen en de druppelladers op het forum.
Een opmerking over druppelladers via het contactslot. Er gaat dan een stroom door je auto lopen waaroor volgens er een nadelig roestend effect op kan treden (een soort van omgekeerde kathodische bescherming). Zelf trek ik één accupool los (raad eens welke?) en sluit dan de Porsche druppellader (speciaal adaptersetje van Porsche met twee accuklemmetjes) aan op de accupolen. Doe ik eigenlijk alleen nog na vakanties. Verder rij ik toch voldoende met die fijne wat oudere 911 (3.2'tje).
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
30 okt 2008 23:37 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
31 okt 2008 14:43 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Was een verschrijving; ik bedoelde natuurlijk sigarenaansteker en niet het contactslot.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
31 okt 2008 16:10 |
|
|
Tikmans
993 cabrio
|
Horn, Lydia en Paul: dank voor jullie reactie.
|
01 nov 2008 14:58 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
01 nov 2008 15:18 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Ik heb de druppellader met zo'n verloopsnoertje direct op de accu zitten. Zou er dan echt zoveel stroom buiten de kring lader/accu gaan lopen? Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat daar zoveel anode/kathode effecten optreden. Weet wel dat je op moet passen met walstroom en aluminium zeiljachten in zout water, maar bij de P. in een droge garage op rubberbandjes denk ik dat het wel meevalt. Maar heb er niet echt voor geleerd.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
01 nov 2008 15:42 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Bij een druppellader in de sigarenaansteker gaat de stroom via de contactlip het circuit in; de accu staat met de aardekabel aan het chassis verbonden, dus loopt er stroom via het chassis. Daar doen rubber bandjes niks aan af IMHO.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
01 nov 2008 15:53 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Ik bedoelde/schreef dat de lader bij mij direct op de accu zit. Dan lijkt het mij niet dat er veel stroom buiten die kring gaat lopen; dus dat het mij niet erg nuttig lijkt de minpool van de accu los te halen
(de situatie zoals jij in je post hierboven ergens beschreef). Verder schreef ik dat ik er verder ook niet voor geleerd heb.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
01 nov 2008 16:20 |
|
|