Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 7:52

Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
9-11: Lydia & Friends: objection your honour! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 9-11: Lydia & Friends: objection your honour!
mod by horn - het juridische deel afgesplitst van het autobahnrasen topic

:roll:

Vraag me af of het wel zo verstandig en verantwoordelijk is om met 100 Porsches , medio november, en mogelijk slechte weersomstandigheden in Duitsland te gaan rasen. Het is riskant en volgens mij is men dan al verplicht om op winterbanden te gaan rijden :idea:

Stel dat er wat gebeurt, dan is de organisator aansprakelijk voor de gevolgen :!: Verzekeraars.... :?:

30 okt 2008 13:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Faster schreef:

Vraag me af of het wel zo verstandig en verantwoordelijk is om met 100 Porsches , medio november, en mogelijk slechte weersomstandigheden in Duitsland te gaan rasen. Het is riskant en volgens mij is men dan al verplicht om op winterbanden te gaan rijden :idea:

Stel dat er wat gebeurt, dan is de organisator aansprakelijk voor de gevolgen :!: Verzekeraars.... :?:

Geld op een bank in IJsland dat is pas riskant!
Sex met een leeuw dat is pas riskant!
40 rijden op een snelweg in Duitsland dat is pas riskant!

Gezeur allemaal... Ik begrijp dat je geen 25 pagina's door gaat lezen om te kijken of het begrip "riskant" en "racen" al is gevallen, maar we houden gewoon een toerrit in Duitsland waar je harder kan rijden dan in Nederland en iedereen is volwassen genoeg om te weten dat het GEEN race is! :roll: Iedereen is vrij om mee te doen en niks is verplicht dus ik denk dat je echt geen 100 man hoeft mede te delen dat jij het geen goed idee vindt!

(my 2 cents voor de zekerheid... :lol: )

30 okt 2008 14:30
Profiel
PorscheForum Rakker
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
Bericht 
Wimpie77 schreef:
Faster schreef:

Geld op een bank in IJsland dat is pas riskant!
Sex met een leeuw dat is pas riskant!
40 rijden op een snelweg in Duitsland dat is pas riskant!

Gezeur allemaal... Ik begrijp dat je geen 25 pagina's door gaat lezen om te kijken of het begrip "riskant" en "racen" al is gevallen, maar we houden gewoon een toerrit in Duitsland waar je harder kan rijden dan in Nederland en iedereen is volwassen genoeg om te weten dat het GEEN race is! :roll: Iedereen is vrij om mee te doen en niks is verplicht dus ik denk dat je echt geen 100 man hoeft mede te delen dat jij het geen goed idee vindt!

(my 2 cents voor de zekerheid... :lol: )

Doe dan maar een leeuwin :lol:

Maar je hebt wel gelijk het lijkt me dat iedereen zijn eigen tempo en ook verantwoordelijk rijdt.
En het zal ook wel aan de weersomstandigheden liggen hoe hard er gereden gaat worden.
Heb er in iedergeval zin aan. :drive: :drive: :drive:

30 okt 2008 15:40
Profiel
Bericht 
Met een leeuwin vond ik eigenlijk niet zo riskant... :lol:

30 okt 2008 16:01
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 Jubi 793
uit Uithoorn
Bericht 
Niet zo veel beren op de weg zetten. Gewoon lekker samen komen, stukje rijden waarbij eenieder zo snel gaat als ie wil/kan/durft/mag. Niets meer en niets minder.

30 okt 2008 19:26
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 Jubi 793
uit Uithoorn
Bericht 
Mijn bovenstaande opmerking slaat dus op een paar postjes eerder voor de duidelijkheid . :D

30 okt 2008 19:27
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
dan stel ik voor dat iedereen een pb stuurt dat men op eigen risico deelneemt of een formulier tekent die ochtend.

dat laatste lijkt me makkelijker

robert

30 okt 2008 19:50
Profiel WWW Facebook 
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
Faster schreef:
Helaas kan je je hier niet achter verschuilen. Als een van jouw deelnemers of derden wat overkomt dan hang je alsnog als organisator.

Elk jaar jakkeren er horden mensen met hele gezinnen in de auto in de hoogtij winter op en neer naar de wintersport. In vele gevallen maken ze gebruik van een door een reisorganisatie geboekte accomodatie "met eigen vervoer". Is die RO dan ook aansprakelijk als er iets gebeurt :?: Lijkt me niet.

imho: ik denk, dat de mensen hier prima hun eigen beslissingen kunnen nemen en hun verantwoordelijkheden onderkennen.
:shock:
Domme vraag misschien:
@Faster: waarom stel je deze vragen eigenlijk als je niet deelneemt (althans, ik zie je 123 niet voorkomen op de lijst):?:

30 okt 2008 20:42
Profiel WWW
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Meneer is jurist, beroepsmatige interesse derhalve vermoed ik. :roll:

30 okt 2008 20:50
Profiel
PorscheForum Junkie
964 c2 cabrio marine blauw en 996 4S seal grau
genemuiden
Bericht 
kan niemand dan meer vertrouwen op z'n eigen gezonde boeren verstand :?:

30 okt 2008 20:52
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Faster heeft wel een punt. Ook als hij niet meerijdt. Juridisch gezien dan. :idea:

30 okt 2008 21:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
RenDo schreef:
Domme vraag misschien:
@Faster: waarom stel je deze vragen eigenlijk als je niet deelneemt (althans, ik zie je 123 niet voorkomen op de lijst):?:

Domme vraag.......? wil ik niet zo snel zeggen.
Ik heb helaas nog geen Porsche, moet er nog 1.5 maand op wachten.

30 okt 2008 21:02
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Lydia schreef:
Ik kan wel een vrijwaringsverklaring opstellen die jullie dan allemaal moeten tekenen als jullie dat liever willen ...

Niet doen.
Iedereen die mee gaat leest ahgi het forum, is duidelijk zo.

30 okt 2008 22:16
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Lydia schreef:
Er is geen minimale snelheid die je moet rijden om hier aan deel te nemen.

Dát is helaas niet geheel correct. Op de duitse Autobahn geldt een minimumsnelheid van 60 km/u :^: :mrgreen:

Lydia schreef:
Ik vind al die 'beren' een beetje jammer ...

Ik bedoel alleen dat áls er iets gebeurt, je even moet checken dat ze je inderdaad nergens voor aansprakelijk kunnen stellen. Dan kan iedereen hier nu luchtigjes over doen, maar als het zover is ben je niet gelukkig. Mede daar ik wel vaker dergelijke (indianen?) verhalen over dergelijke aansprakelijkheid heb gehoord en o.a. weet dat PaSCal bij elke jubirit iedereen zo'n formuliertje laat ondertekenen, wilde ik niet met de wolven in het bos meehuilen en Faster (wellicht als advocaat met ervaring?) zijn opmerking toch serieus nemen. Doe er uiteraard mee wat je wilt. Ik kom toch wel, wel of niet formuliertje ondertekenen. Zie ook geen andere beren dan ik eerder beschreven heb (onverantwoord gedrag van individuen). Het wordt vast een mooie dag 8)

30 okt 2008 23:28
Profiel
Bericht 
Dank je Harald en Faster. Ik ben er al mee bezig.

30 okt 2008 23:59
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Yep komt helemaal in orde Lydia :wink:

Dus allemaal een pen meenemen naar de inschrijving :lol:

31 okt 2008 0:07
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
Beste mensen,

Het is niet mijn bedoeling jullie bang te maken. Ik weet uit ervaring dat organisatoren niet weten wat ze op hun hals halen mocht er wat overkomen. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Het is onmogelijk om je overal voor in te dekken en het is onmogelijk om het af te schuiven op verzekeraars :wink: Er zit dus veel groot eigen risico in bij dergelijke evenementen. Het is dat jullie het maar weten.

31 okt 2008 11:34
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Het gaat niet om het afschuiven op verzekeraars. De verzekeraar is alleen een partij die financiele schade dekt. Er bestaat ook nog zoiets als de juridische kant waarbij iemand in het ergste geval zelfs voor een misdrijf vervolgt kan worden.
Waar het om gaat is dat de organiserende partij niet aansprakelijk gesteld kan worden voor zaken waar ze geen invloed op uit oefend.
Als je dat juridisch goed regelt is er niks aan de hand. Gaat er dan iets mis dan zal de bestuurder het zelf moeten oplossen. Ben je als bestuurder veroorzaker van een incident dan zal je er toch echt zelf voor moeten opdraaien en kun je dat niet op een verzekeraar of de organisatie verhalen. De verzekereaar is in dat spel gewoon een partij die zich echt de kaas niet van het brood laat eten en alleen financiele schade zal dekken wanneer daar aanleiding voor is.

31 okt 2008 12:23
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
brian951 schreef:
Faster schreef:
Beste mensen,

Het is niet mijn bedoeling jullie bang te maken. Ik weet uit ervaring dat organisatoren niet weten wat ze op hun hals halen mocht er wat overkomen. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Het is onmogelijk om je overal voor in te dekken en het is onmogelijk om het af te schuiven op verzekeraars :wink: Er zit dus veel groot eigen risico in bij dergelijke evenementen. Het is dat jullie het maar weten.

T zou niet eens in mn botte kop opkomen om de organisator van zoiets als dit verantwoordelijk te houden als ik mn auto reduceer tot een brandende vuurbal 8) lekker mn eigen schuld dan toch? en voor schade aan anderen heb ik mn eigen verzekering... punt :!:

Jij misschien niet, andere deelnemers aan het verkeer (niet-forummers) die schade ondervinden mogelijk wel. :idea:

31 okt 2008 16:30
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
brian951 schreef:
T zou niet eens in mn botte kop opkomen om de organisator van zoiets als dit verantwoordelijk te houden als ik mn auto reduceer tot een brandende vuurbal 8) lekker mn eigen schuld dan toch?

Daar kon jouw verzekeraar wel eens heel anders over denken! :idea:

brian951 schreef:
en voor schade aan anderen heb ik mn eigen verzekering... punt :!:

Daar kan je je ook nog wel eens zwaar in vergissen! Eerst wordt er gekeken of de verzekeraar van die persoon de schade zelf al dan niet dekt, en daar kan over een eventuele schuldvraag (ook al denk jij dat die heel duidelijk is) lang over worden gestreden en dus voor alle partijen een vervelend verhaal worden! Verzekeraars........ :sad:

@Lydia: doe je zelf een plezier en laat iedereen even een formuliertje tekenen! :wink:

31 okt 2008 22:54
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Rob Herfst schreef:
@Lydia: doe je zelf een plezier en laat iedereen even een formuliertje tekenen! :wink:

:thumleft: ... zoals bij meerdere PF evenementen al het geval is/was :wink:

31 okt 2008 23:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
Verzekeraars..... :x :twisted:

Ik zit dicht bij het vuur jongens!

Als jullie onderling schade maken draaien jullie er zelf voor op.
Als derden, andere weggebruikers dus, schade ondervinden of erger wanneer er letsel optreedt draaien jullie er ook voor op. Geen enkele verzekeraar die het voor jullie op neemt. Op papier en de kleine lettertjes mooi, maar in de praktijk ga je door een juridische- en financiele hel.

Wees voorzichtig en doe svp geen rare dingen, want je bent niet alleen op de weg / Autobahn.

31 okt 2008 23:20
Profiel
Bericht 
Lydia-die-gisteren- schreef:
Dank je Harald en Faster. Ik ben er al mee bezig.

Formulier is al klaar!

Laatst bijgewerkt door Lydia op 31 okt 2008 23:42, in totaal 1 keer bewerkt.

31 okt 2008 23:40
Timeless
Bericht 
Moet ik als asperge het formulier nog controleren :?:

31 okt 2008 23:42
Profiel
Bericht 
Stelletje stresskippen hier! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
QuitClaim is er al hoor! :wink:

31 okt 2008 23:55
Antwoord op onderwerp   [ 137 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende