Auteur |
Bericht |
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Dillema: 996 of 964 houden?
Ben nu al een week aan het wikken en wegen maar kom er niet uit....
Heb een hele mooie 996 3.6 gezien uit 2000. Prijs is goed en is natuurlijk een stuk moderner dan mijn 964. Maar zou ik het pure van de 964 niet gaan missen? Natuurlijk is die 996 met 320pk een stuk sneller, maar kan iemand mij ook vertellen of de snelheidsensatie anders is als in de 964? Heb sowieso geen idee in hoeverre de rijeigenschappen van zo'n 996 anders zijn dan van een 964. Daarnaast is de P puur voor de fun en rij ik er wellicht maar 2 á 3 dagen in de maand mee. Wat is nou de enige echte goede beslissing?
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
Laatst bijgewerkt door M a r c op 30 okt 2008 19:36, in totaal 2 keer bewerkt.
|
30 okt 2008 17:27 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Als je maar zo weinig rijd, 964 houden.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
30 okt 2008 17:30 |
|
|
Sander911
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTSWest Maas en Waal
|
Maak uitgebreide proefrit en neem conclusie, bij mij gaf na 1 dag 996 de emotie de doorslag voor 993 maar dat blijft persoonlijk.
_________________________________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
|
30 okt 2008 17:33 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
no brainer
964
|
30 okt 2008 17:41 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
996 van 2000 met een 3,6
Andere motor erin gezet
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
30 okt 2008 17:43 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Ik zou lekker voor de oerporsche gaan ,met ander woorden hou de 964.!!
Moderner hoeft per difinitie niet altijd leuker te zijn.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
30 okt 2008 17:52 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
2-3 dagen/maand? ---> 3.2
_________________________________________ oud is beter
|
30 okt 2008 18:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Als "hobbie" auto kan je MI inderdaad beter in de (waardevastere) 964 blijven rijden
|
30 okt 2008 18:16 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Wat voor antwoorden had je hier nu verwacht..!!
Ondanks dat een 996 een veel snellere, veel beter sturende, praktischer, veiliger en comfortabeler wagen is zullen ze wel beginnen over emotie en zo...... daarmee bedoelen ze dat een 964 lawaaiiger is, een mindere wegligging heeft, hogere onderhoudskosten heeft, roest, lekt en je aanhikt tegen torenhoge revisie kosten............ ja, daar wordt je wel emotioneel van
|
30 okt 2008 18:36 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Mooi geluid kan niet hard genoeg... Dus niet rijdt als een Golf. Maar geen afschrijving waar je eng van wordt. Ik begrijp dat een 996 veel sneller roest dan een 964. Ik kan bij mij overigens nergens roest ontdekken, zelfs niet op de bekende plekken. Keerring iemand? 996 en geen risico op torenhoge kosten t.a.v. de motor?
Nee, daarvoor hoef je alleen maar te kijken naar die oervorm van de 911...
|
30 okt 2008 18:44 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
30 okt 2008 18:48 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
|
30 okt 2008 18:52 |
|
|
cabrio wim
|
Hoef hier eigenlijk niks meer aan toe te voegen.
Alles al perfect uitgelegd, dus 964.
|
30 okt 2008 18:53 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Hé, waar zijn alle 996 eigenaren................
|
30 okt 2008 18:57 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
op de 996 ruilmotorbeurs in Knallstein
_________________________________________ oud is beter
|
30 okt 2008 18:59 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
als de prijs zo goed is neem je hem er toch gewoon bij nog beteh petahh
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
30 okt 2008 19:04 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Ik ben al voorzien hoor, Marc wil graag een 996.
Ik heb een 993, King of Porsche..........
|
30 okt 2008 19:09 |
|
|
Frank
cms020
|
Als antwoord op je eerste vraag: ja het pure ga je missen, dat voelde ik namelijk ook bij de overstap van 911 carrera naar boxster.
helaas heb ik maar 1 garage, anders had ik die 911 er zeker bijgehouden.
Aangezien ik de box ook gebruik voor vakanties en veel getoer met totmbo, moest de 911 het veld ruimen op "comfort, airco e.d.
Bij jouw overstap naar 996 zal het wat minder zijn, want het is nog steeds het ikoon 911, sportuitlaatje erop en met het lawaai is het dan weer dik in orde. De rijeigenschappen van de 996 zijn soepel en veilig, net een bmw of audi.
Waarom kijk je als opvolger eigenlijk niet naar 993?
6 uur geweest, de piepers zijn gaar.
_________________________________________ porsche, je weet toch.
|
30 okt 2008 19:12 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Staat dat ie van 7-2000 is, wellicht al modeljaar 2001
Het is deze: http://www.theojansen-porsche.nl/specs.php?auto=497
Zal ze morgen wel eens bellen om te vragen of het nou een 3.4 of 3.6 is... Hij stond eerst op Autotrack en daar stond 3.6 bij, maar die advertentie is inmiddels verlopen.
Als het een 3.4 is dan wordt het makkelijk, die wil ik niet...
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
30 okt 2008 19:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... die 08-FT-KV is origineel (in Nederland) geleverd met 3387 cm3
|
30 okt 2008 19:42 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Nou da's dan lekker.... Heb ik me voorniks heel de week lekker zitten maken....
Kan dit topic ook wel weer weg
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
30 okt 2008 19:53 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
en de moeilijke keus is ook meteen komen te vervallen, probleem opgelost
nu even serieus als ik jou reactie lees baal je echt dat geeft misschien wel aan de de keus voor jou de 996 zou zijn.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
30 okt 2008 19:58 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
964 rulezzzzzzzzz!
|
30 okt 2008 20:07 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik zou die 3.4 nemen. Zonder bluf is het leven duf... Maar hoezo wik en weeg je? Ben je je 964 zat? Heb je uberhaupt ooit in een 996 gereden?
wellicht helpt dit je: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 913#113913
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 okt 2008 20:17 |
|
|
LarsW
'01 996 C2 Cabriolet
|
Hohoho... mag ik mij even gaan verdedigen?
996 te comfortabel? Ja, maar tegelijkertijd ook super sportief, hoekt vele malen beter dan bijv. de overprised 993, dat is namelijk het grote pluspunt van de auto..
996 niet lawaaierig genoeg? Sportuilaat.
996 niet betrouwbaar? Gewoon goed warm rijden en goed onderhouden, no prob. Net als iedere Porsche trouwens... (Ga trouwens ook maar eens na hoeveel mensen dit probleem hebben gehad, volgens Porsche zelf slechts 4 a 6% van alle verkochte 996'en)
De 996 is een HELE goede auto, maar als het geen daily driver word dan kan ik me voorstellen dat je voor de 964 kiest.
En wat de snelheidsensatie betreft, die is dik in orde hoor.
Gr. Lars
|
30 okt 2008 20:49 |
|
|