Auteur |
Bericht |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Dillema: 996 of 964 houden?
Die auto kopen waarmee jij de meeste fun hebt. Bij twijfel, (veel) proefrijden.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
30 okt 2008 20:52 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 okt 2008 20:56 |
|
|
LarsW
'01 996 C2 Cabriolet
|
@ Horn, voel me niet aangevallen, ik wil alleen even wat punten duidelijk maken waarom de 996 een hele goede auto is, natuurlijk is dit persoonlijk, maar dit is hoe ik de 996 ervaar en erover denk.
Natuurlijk heeft de 996 een wat gevoelige motor met problemen die optreden als je er niet goed mee omgaat, dat is algemeen bekend en geen discussiepunt, maar wat ik met die 4 a 6% wil ik zeggen dat het een stuk minder is dan mensen denken, het valt allemaal reuze mee.
Gr. Lars
|
30 okt 2008 21:02 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Je kunt weer rustig slapen
|
30 okt 2008 21:17 |
|
|
JeroenSC
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2CAmersfoort
|
Heb vorige week de k(n)oop doorgehakt over de aanschaf van een 996-II cabrio als hobby auto. Omdat ik als SC rijder ook mijn twijfels had of een 996 wel een beetje 'rijbeleving' zou hebben, heb ik in de auto van mijn buurman een eerste proefritje gemaakt (996 Turbo cabrio)
Wetende dat dit model met 450 pk wel anders zou rijden dan een 'gewone' 320 pk versie, was ik na het ritje wel overtuigd dat een 996 mij veel rijplezier zou kunnen geven.
Heb in DL een paar auto's bekeken en vorige week de koop gesloten. Dinsdag ophalen Dan nog een beetje RDW e.d. en dan hopelijk wel weer genieten!
Ik zal de auto tzt nog wel even presenteren
|
30 okt 2008 21:24 |
|
|
horn
PF #57
|
Proefritje in een 996 turbo cabrio om een 'gewone' 996 te kopen... Tja, ik twijfelde of ik wel of niet die nieuwe Swatch zou kopen en toen heb ik een weekje de IWC van mijn buurman om gehad...
Ik kan me voorstellen dat er vele redenen zijn om het wél te doen. Het is een topauto, dat geloof ik zo. Maar als je 2 a 3 dagen per maand in dat ding rijdt, ga je denk ik een gevoel missen. Ik wel. Maar dat is ieder voor zich. Daarom zeg ik: veel rijden in modellen die je zou willen hebben!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 okt 2008 21:30 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
@larsw : goed dat je een getal durft te noemen. Bepaalde onwaarheden worden hier vaak gemakkelijk van elkaar overgenomen (alle 996 3.4 zijn tijdbommen, besmette auto's, blamage voor het merk, en ga zo maar door).
@jeroensc : gefeliciteerd! Zoiets zou zomaar ook mijn volgende (2+kinderplek) P kunnen worden
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
30 okt 2008 21:34 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Ga toch maar een keer kijken in De Wijk denk ik....
Maar heb ook een mooie gezien in Waalwijk, die is dan wel als GT3 uitgevoerd en van 99, maar wel met maar 74000 kms.... Enige nadeel vind ik dat toen ik deze wagen van de week heb bekeken dat ie overduidelijk helemaal overgespoten is en helaas ook niet zo heel erg goed.... veel stofjes onder de lak en schuurkrassen in de voorbumper Daar vragen ze 44500 euro voor en dat vind ik eerlijk gezegd teveel voor een slecht overgespoten 996 met duidelijke gebruikssporen.
Dat is deze overigens:
Voor degene die zich afvragen of ik de 964 beu ben? Nee, absoluut niet, maar ik kijk wel altijd rond en zou eerlijk gezegd wel een P willen die iets sneller is dan mijn huidige. Bochtensnelheid is prima voor elkaar maar de rechtuit accelleratie mag wat bruter
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
30 okt 2008 21:34 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
nog sneller
als je sneller wilt stappie toch effe in je t5r
gele gt3 look met schuifdak
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
30 okt 2008 21:41 |
|
|
LarsW
'01 996 C2 Cabriolet
|
Marc, misschien een leuke tip voor een zeer goed 996-adres.
www.autoszijnleuk.nl te Warmond. Daar heb ik de mijnes ook vandaan.
Die van mij heeft slechts 68.000 gelopen en heb er net iets meer dan 41K voor betaald, dus die Gele is wel een beetje duur denk ik zo.
Gr. Lars
|
30 okt 2008 21:42 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
link doet het bij mij niet
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
30 okt 2008 21:44 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
En dan ga je voor een 996 3.4 kijken mallert Als je dan toch aan het kijken ben, spaar even door en ga dan voor deze http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=boobostamdxc Succes verzekerd, wedden
|
30 okt 2008 21:44 |
|
|
JDB
...Hilversum
|
Marc, als je dan toch geld gaat uitgeven koop dan een 964RS , zeker voor die paar dagen per maand
|
30 okt 2008 21:46 |
|
|
LarsW
'01 996 C2 Cabriolet
|
@drknauf, bij mij wel.
|
30 okt 2008 21:46 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
RS ja MOOOIIIIII
nou lars bij moi ni hoor
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
30 okt 2008 21:51 |
|
|
LarsW
'01 996 C2 Cabriolet
|
Hmmm... voaag
Als ik hem aanklik doet ie 't, speciaal voor jou: www.autoszijnleuk.nl
|
30 okt 2008 21:56 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Autoszijnleuk zijn deze vrienden www.witmerodijk.nl
|
30 okt 2008 21:59 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Als tevreden 996 (3,6L) rijder wil ik je aanraden om je 964 te houden. Voor 3 tot 4 dagen in de maand heb je een geweldige P in bezit met de mooie klassieke look en ongetwijfeld enorm veel rijplezier.
Indien je toch geld wilt uitgeven zou mijn keuze uitgaan naar een:
965 Turbo (3,6)
964 RS
993 Biturbo
996 GT3
996 Turbo
Veel succes!
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
30 okt 2008 22:07 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
thnx brotha,s
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
30 okt 2008 22:08 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Ik wil sowieso geen turbo.... Heb al 2 turbogeblazen voitures staan in de garage met +300pk en wil gewoon een dikke atmosferische motor achterin de P Het lineaire vermogen van een dikke flatsix is gewoon lekker.
Dus misschien gewoon de 964 dan nog maar een tijdje rijden totdat er genoeg centjes zijn voor een echte GT3....
Je wordt gewoon momenteel een beetje in de verleiding gebracht door de aantrekkelijke prijzen....
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
30 okt 2008 22:32 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ja wie niet
tis dat ik geen ruimte heb
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
30 okt 2008 22:34 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Helder! Inderdaad gewoon genieten van je P.
De verleiding snap ik wel maar waar houden die aantrekkelijke prijzen op? Je huidige auto heeft z'n stabiliteit in waarde nu wel redelijk bewezen.
jaja....zegt een 996 rijder
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
30 okt 2008 22:36 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Vanuit de technologische ontwikkelingen ben ik het met je eens maar ik heb zonder meer begrip voor het feit dat vele liefhebbers enthousiaster zijn over eerdere modellen. Ik vind de oervorm van de eerste modellen t/m 964 ook erg mooi. Zoals ik een P herinner uit mijn jongensjaren. Toen mijn vader er weleens een reed voor zijn werk (met zwaailicht).
Hiernaast heb je ook bij andere merken en modellen auto's het verschijnsel dat een auto onder (commerciele) druk minder robuust in elkaar steekt dan zijn doorontwikkelde voorganger. Vanuit dit oogpunt is een 'late' 964 vaak beter dan een 'early' 993 en een 'late' 993 op zijn beurt weer beter dan een 'early' 996.
...ook valt over smaak natuurlijk moeilijk te twisten.... waar een forum zich wel weer uitstekend voor leent
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
30 okt 2008 22:52 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Marc,
mooi compromis is een 993 van MJ96 of jonger met Varioram en 285 pk; dat verschil voel je toch wel hoor. Voor het sensationele kom je bij een Turbo uit (maar die wil je niet) of zou je aan importern 997 USA kunnen denken (hoewel, die dollar is rap weer duurder aan het worden ). Cayman S al binnenbereik (en zo ja, te begeren??).
|
30 okt 2008 23:56 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Een mooie goede 993 is gewoon net zo duur als een 996....
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
31 okt 2008 10:13 |
|
|