Auteur |
Bericht |
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Autoszijnleuk zijn deze vrienden www.witmerodijk.nl
|
30 okt 2008 21:59 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Als tevreden 996 (3,6L) rijder wil ik je aanraden om je 964 te houden. Voor 3 tot 4 dagen in de maand heb je een geweldige P in bezit met de mooie klassieke look en ongetwijfeld enorm veel rijplezier.
Indien je toch geld wilt uitgeven zou mijn keuze uitgaan naar een:
965 Turbo (3,6)
964 RS
993 Biturbo
996 GT3
996 Turbo
Veel succes!
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
30 okt 2008 22:07 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
thnx brotha,s
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
30 okt 2008 22:08 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Ik wil sowieso geen turbo.... Heb al 2 turbogeblazen voitures staan in de garage met +300pk en wil gewoon een dikke atmosferische motor achterin de P Het lineaire vermogen van een dikke flatsix is gewoon lekker.
Dus misschien gewoon de 964 dan nog maar een tijdje rijden totdat er genoeg centjes zijn voor een echte GT3....
Je wordt gewoon momenteel een beetje in de verleiding gebracht door de aantrekkelijke prijzen....
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
30 okt 2008 22:32 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ja wie niet
tis dat ik geen ruimte heb
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
30 okt 2008 22:34 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Helder! Inderdaad gewoon genieten van je P.
De verleiding snap ik wel maar waar houden die aantrekkelijke prijzen op? Je huidige auto heeft z'n stabiliteit in waarde nu wel redelijk bewezen.
jaja....zegt een 996 rijder
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
30 okt 2008 22:36 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Vanuit de technologische ontwikkelingen ben ik het met je eens maar ik heb zonder meer begrip voor het feit dat vele liefhebbers enthousiaster zijn over eerdere modellen. Ik vind de oervorm van de eerste modellen t/m 964 ook erg mooi. Zoals ik een P herinner uit mijn jongensjaren. Toen mijn vader er weleens een reed voor zijn werk (met zwaailicht).
Hiernaast heb je ook bij andere merken en modellen auto's het verschijnsel dat een auto onder (commerciele) druk minder robuust in elkaar steekt dan zijn doorontwikkelde voorganger. Vanuit dit oogpunt is een 'late' 964 vaak beter dan een 'early' 993 en een 'late' 993 op zijn beurt weer beter dan een 'early' 996.
...ook valt over smaak natuurlijk moeilijk te twisten.... waar een forum zich wel weer uitstekend voor leent
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
30 okt 2008 22:52 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Marc,
mooi compromis is een 993 van MJ96 of jonger met Varioram en 285 pk; dat verschil voel je toch wel hoor. Voor het sensationele kom je bij een Turbo uit (maar die wil je niet) of zou je aan importern 997 USA kunnen denken (hoewel, die dollar is rap weer duurder aan het worden ). Cayman S al binnenbereik (en zo ja, te begeren??).
|
30 okt 2008 23:56 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Een mooie goede 993 is gewoon net zo duur als een 996....
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
31 okt 2008 10:13 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Misverstand. Een 993 met varioram is door de langere versnellingen niet sneller als de eerste 993.
|
31 okt 2008 10:45 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Elke nieuwe 911 is ongetwijfeld beter dan zijn voorganger hoewel de 3.4 t.o.v. de voorgaande 3.6 .....
Als "beter" echter de reden is om voor een type Porsche te kiezen dan zou je ook kunnen overwegen om bijvoorbeeld een 944, of nog beter een 968, te kiezen i.p.v. een 911. Wat mij betreft gaat het niet om beter, maar om de beleving / emotie die een Porsche biedt. Voor mij dus geen 944 of 968 ..... en dus ook geen 996. Daar heb ik toevallig afgelopen week nog over nagedacht. Toen ik mijn 964 kocht was een 996 voor mij onbetaalbaar. Nu, jaren later, is het verschil nog slechts "enkele duizenden" €'s . Financieel is het gat veel kleiner geworden dus, maar desondanks geen reden voor mij om mijn 964 te vervangen voor een 996 cabrio uiteraard.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
31 okt 2008 10:55 |
|
|
JDB
...Hilversum
|
..... dus waarom zou je dan een 996 kopen terwijl je voor hetzelfde geld een 993 kunt krijgen
|
31 okt 2008 11:10 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Als je zou overwegen de 964 te wisselen zou ik zelf voor een goeie 993 gaan.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
31 okt 2008 12:05 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
na een 964 cabrio, 993 en nu een 3.2 denk ik wel eens...ik had de 964 gewoon moeten houden...maar ja hadi k de lol van elke swap (plus (laten)opschroeven van alle leuke spullen) gemist..
het blijft hobby he...
|
31 okt 2008 12:11 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Goed verwoord Eric
Het gaat inderdaad om emotie, beleving en doelstellingen.
Ik heb in mijn zoektocht heel serieus overwogen om een 993 te kopen. Waarom is het toch een 996 geworden? Puur het feit dat ik er ook mee op vakantie wil kunnen, lange afstanden rijdt en een dochter heb van 10 die achterin een heel stuk meer ruimte heeft dan in een 993 of eerder model.
Tweede reden maar niet doorslaggevend waren de wegeigenschappen. Een goed gebalanceerde 996 rijdt veel strakker dan eerdere modellen.
De beleving is misschien wat minder spartaans in een 996, maar de sportuitlaat maakt al weer een hoop goed.
En iedere keer als ik het contactslot omdraai in de garage en alles tot leven hoor komen voordat ik gestart heb is het weer een genot om de 996 te kunnen rijden.
Een 996 is echt een uitstekende auto met dito rijeigenschappen maar van een totaal ander caliber dan een 964 of 993.
Kortom bepaal heel goed waar je de auto voor gebruikt en waar je het rijgenot uit haalt. En als je er zo niet uit komt. Ga eens uitgebreid met een 996 rijden om te zien of je daar minder van zou genieten.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
31 okt 2008 12:11 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Een 993 is wat betreft beleving zeer vergelijkbaar met een 964. Als je echt wat anders zoekt moet je dit niet doen. Een 993 zal ook nauwelijks of niet sneller zijn dan een 964.
|
31 okt 2008 12:23 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... of aan hen die (zowel) als passagier en als bestuurder in 'n 996 hebben gereden
GT3 Ja
... Tujboo Mss
... de rest Nee
Opinions are like ....
|
31 okt 2008 12:31 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Pas geleden in een 996 van 2000 gereden - snelheidsbeleving vond ik idd minder dan mijn oudje...maar goed de snelheidsbeleving van bergaf op de fiets is weer beter dan een ferrari, dus dat zegt weinig....
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
31 okt 2008 14:00 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Precies....maar zelfs mijn Ford Escort uit '74 heeft meer snelheidsbeleving dan een 996, komt met name door de 45mm Webers met open luchtfilters, speciaal uitlaatsysteem, geen isolatie, bijna geen vering etc....
Enneh no stress man, de 996 is een supercoole auto met dito rijeigenschappen en zal me bij elk stoplicht en elk recht stuk alle hoeken laten zien
Zo zal je to-be GT3 ws. een betere snelheidsbeleving hebben dan een Veyron
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
31 okt 2008 15:05 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
de 996 gt3 wel ja...
|
31 okt 2008 15:16 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ja maar een 993 word meer waard.als je voor een 996 gaat een apart model nemen 4s of turbo.
een standaard 996 koop je binnen nu 2 jaar onder de €20.000
die liggen er bij bosjes en ze komen er niet vanaf!
wel een optie is natuurlijk om hem er lekker bij tenemen dan.
gr anton964
|
31 okt 2008 15:22 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Het blijkt maar weer: Over smaak valt niet te twisten. Ikzelf zou voor een 993 gaan.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
31 okt 2008 15:28 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
sow true....
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
31 okt 2008 15:42 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ja die pech heb je ook nog eens,aanbod bepaald de prijs.
ik hoop voor je dat ze over twee jaar € 50.000 waard zijn voor je,maar ik denk dat je in je achterhoofd wel beter weet.
wees nou eerlijk.als je de keus hebt uit een 993 die zijn waarde houd of een standaard 996 c2 zou je dan echt twijfelen?
ik bedoel dus allen als je naar de centen kijkt we hebben hen nu niet over mooi of niet mooi.
anton964
gr anton964
Laatst bijgewerkt door anton964 op 31 okt 2008 16:48, in totaal 1 keer bewerkt.
|
31 okt 2008 16:03 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
ach ieder zn meuk...sommige mensen kopen een nieuwe Alfa Brera...na de eerste bocht ben je 15k kwijt...er staat op marktplaats een prachtige 996 Tip voor 27k....en dan schrijf je 7k in 5 jaar...swah
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
31 okt 2008 16:26 |
|
|