Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:54



Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Te erg?? (uitlaatgeluid bij 964) 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Wat geluid betreft.... op de straatraces nogal eens wat voorbij horen komen, en tevens ook wat bekeuringen zien vallen... en een aantal ook weer teniet gedaan zien worden... :wink:
Politie moet een geluidstest doen alvorens ze kunnen bepalen of de geluidsoverschrijding genoeg is voor een prent. Daarbij moeten ze het geluid op 4 manieren meten. Globaal genomen, koude motor, lage toeren en hogere toeren, en idem met warme motor. Voldoen ze niet aan die meetmethode, dan geen rechtsgeldige meting, en dus geen prent.... En aangezien het er niet altijd van komt om zo te meten -> niet zenuwachtig worden.
Dat zoals ik altijd begrepen heb.... :roll:
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


24 okt 2008 0:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht 
Porsches zijn altijd luid geweest. Op circuit wordt altijd de meting gedaan aan de uitlaat op 4200 rpm.
"stille dagen" betekent niet meer dan 95db op 4200 rpm, noisy days betekent 105db op 4200 rpm.

Omwille van het mechanische geratel van de motor zijn porsches tijdens stille dagen altijd op de grens.

De gewone standaard uitlaat geeft 95db.
De sport uitlaat, zoals de sycip, de M&K, the Turbo Thomas, de Billy Boat, De RUf enz zitten rond the 105 db aan 4200.

Ik ben met een M&K 3 uitlaten 911T naar Classic Le Mans geweest. Tuurlijk alle kapje eraf, en meteen begonnen de auto alarm installaties van de geparkeerde auto's te loeien. Woops. Maar terug eentje gekapt.

Bovendien, porsche meldde tijdens de lancering van de Boxster : De boxster klinkt 12 maal minder luid dan de porsche 911 van 1965.

Ik dacht, (verkeerdelijk :wink: ) "wie wil er nu zo een naaimachien?" :twisted:

Om terug te komen op de 964: Een goed alternatief is de cup rohr in combinatie met het gaatjes n je airbox.
Diepere, ouwe sound, maar niet asociaal.

http://www.pelicanparts.com/techarticles/964_airbox_upgrade/964_airbox_upgrade.htm


;)


Bert


24 okt 2008 1:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
Oké, de kogel is door de kerk. Hij gaat er weer onder uit!!
Het geluid is echt heel gaaf. Hij roggelt en knalt en brult. Gewoonweg erg 8) . Maar het is gewoon te erg. In het dorp word je door iedereen aan en na gekeken, en de dreun is ook (soms té)duidelijk aanwezig. Maar tevens gister een leuke geactie gehad, een man een BMW kwam naast ons staan bij het stoplicht en gaf een complimentje `erg mooi geluid` 8)

Dus als er geintresseerden zijn in een cuprohr, laat maar wat horen!

Ps, topic mag evt. ook verplaatst worden naar te koop!
_________________________________________
Ergens ben je nergens.


31 okt 2008 15:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Als verkoper zou ik de nadelen niet teveel benadrukken. :mrgreen:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


31 okt 2008 15:29
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht 
Eigenlijk weten ze bij de politie en RDW ook niet helemaal hoe het zit. Ik heb twee open side pipes op mijn Cobra en dus helemaal niet gedempt :twisted: Als ik langer dan een uur de snelweg op ga, gaan de oordoppen in :D
Omdat ik het zelf ook wel errug veel herrie vond en geen zin had om constant aangehouden te worden, wel even met de RDW gebeld... "Het klopt dat een auto niet meer geluid mag maken dan +2 dB van wat bij de typegoedkeuring/kenteken vermeld staat. Maar uw auto heeft helemaal geen typegoedkeuring en dus valt 'ie waarschijnlijk onder de regels van voor 1973. Helemaal zeker weten we het niet..."
Laatst bij een verkeerscontrole aangehouden waarbij mij gevraagd werd of de uitlaten eronder hoorden. Ik antwoordde "natuurlijk" en vertelde wat de man van de RDW mij verteld heeft. "Ach, er moet ook nog wel iets mogen", was het antwoord van meneer agent! Ik mocht dan ook doorrijden met het verzoek of ik nog even wilde doortrekken bij het wegrijden! Goede agenten zijn er dus wel degelijk :mrgreen:

Helaas hebben Porsches wel typegoedkeuringen en vallen IMO onder het +2 dB verhaal...


31 okt 2008 16:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
hmmmm wat zijn de regels van voor 73?

hebben hier op de zaak wel een geluidsmeter profesioneel
:wink:
_________________________________________
http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl


31 okt 2008 17:46
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ik zou de g-bocht eronderuit halen en de cuprohr laten zitten... :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 okt 2008 18:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht 
Goeie vraag! Daar konden ze mij ook geen antwoord op geven... :D


31 okt 2008 18:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht 
horn schreef:
ik zou de g-bocht eronderuit halen en de cuprohr laten zitten... :idea:


Is daar niet al eens een topic over geweest?
Welk geluid mooier is, een G-bocht of cuprohr?


31 okt 2008 18:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
Haha, zal best. Maar de G-bocht blijft er lekker onder. Vind ik persoonlijk mooier klinken en is toch net iets heftiger 8)
_________________________________________
Ergens ben je nergens.


31 okt 2008 19:51
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Ewout schreef:
Welk geluid mooier is, een G-bocht of cuprohr?

Elke Sjaak zijn eigen smaak... dat blijkt maar weer. Geniet van je G-bocht, 911 Carrera 3.2! Buren zullen je wel dankbaar zijn... :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 okt 2008 21:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
G-bocht en cuprohr gaat mij ook te ver. Daarnaast vind ik dat het P-geluid helemaal verdwenen is. Het is net een Amerikaanse V8 geworden. Zeker stationair is het net een scheepsmotor. :wink:


Beetje aggressief geluid is best mooi bij het gasgeven maar er zijn grenzen.

Goed verhaal trouwens van MetalGreen. Ik heb daar al eens een hele discussie met een gerenomeerd autotuner over gevolgd. Die vertelde toen dat het geen uitzondering was dat je met open pijp binnen 50.000 km de uitlaat kleppen opgestookt had omdat de uitlaatgas stroom niet goed op gang kwam. Dit verhaal geeft wel aan dat die theorie dus zo gek nog niet kan zijn.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


01 nov 2008 0:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
het is hier al eens voorbij gekomen, maar vlgs mij was het zo:

cup rohr + G bocht: mooi geluid maar over the top voor menigeen
cup rohr: iets harder geluid en wellicht een paar PK tjes extra
G bocht: geeft de diepere roffel (in tegenstelling tot het cup rohr), maar in theorie kan dit zelfs een paar pktjes kosten....

Ben zelf nog aan het twijfelen op de cabrio... er komt iig een hittedraad, +konisch luchtfilter en sportcat onder (+50 pk vlgs FVD)
_________________________________________
Its about as fast as you can go without having to eat airline food!


01 nov 2008 10:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
ik zou de g-bocht eronderuit halen en de cuprohr laten zitten... :idea:


...met de huidige economische malaise zou ik juist de G-bocht laten zitten en de Cup-rohr vervangen :arrow: (tweedehands) tussendempers (van 'n 964) zijn aanzienlijk goedkoper dan (tweedehands) einddempers :lol:


01 nov 2008 10:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
De tussendemper lag nog braaf op de plank, dus is idd een stukje goedkoper.
De cuprohr heb ik er zaterdag middag onderuit gehaald en nu mogen we weer thuiskomen :lol: .
_________________________________________
Ergens ben je nergens.


03 nov 2008 19:10
Profiel Facebook 
Bericht 
Adoe, je weet toch wat wij Indo's zeggen:



Afbeelding


03 nov 2008 19:23
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 '90
Bericht 
Ik heb zelf een G-bocht laten monteren vorig jaar en daar ben ik zelf zeer tevreden over. Tot 3.500 tpm is er eigenlijk niet zoveel aan de hand. Mooi donker geluid en zeker niet asociaal; nog nooit een opmerking over gehad. Pas boven dit toerental wordt het heftig en erg gave sound. Binnen de bebouwde kom houd ik de toerenteller dus onder de 3.500.
Een G-bocht kan ik iedereen aanraden. Zelfs bij lange ritten bij niet al te hoge snelheden (belangrijk voor op vakantie !) is het goed te harden.
Ik vind het de ultieme P. sound !
_________________________________________
Mooi groen is niet lelijk


03 nov 2008 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
heb een g-pipe en een dubbele dansk uitlaat maar vind het nog te stil,katvervanger komt er deze winter onder.
moest het te luid zijn is het snel weer omgewisseld.


04 nov 2008 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Een G-bocht volstaat echt niet op een Porsche. Enkel een cuprohr geeft een wat dieper en voller geluid bij stationair toerental. Op kruissnelheid nagenoeg niet hoorbaar in de auto zodat het ook daar nog steeds goed toeven is. Een G-bocht is iets voor overjarige Golfjes met pettendragende bestuurders die ietwat scheef in de auto zitten :P


05 nov 2008 15:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
ben ik niet met je eens, heb zelf een g bocht eronder gehad en moet nog steeds van iedereen horen dat de 964 het mooiste soundje had (vergelijking tussen 993 met gemballapotten en 3.2 met ruf... alle redelijk luid...) 964 was luid met een mooie boxer roffel met g bocht, absoluut geen petjes brom.. kan per auto verschillen wellicht maar ik vond de cuprohr niet zo wild..


05 nov 2008 16:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
Vind ik heel erg persoonlijk.
Ik vind een cuprohr ook te weinig. En een g-bocht is eigenlijk genoeg. Maar wij willen een diepere grom, maar niet echt dat dreunen. En nu zijn we toch wel zo ver dat dat nog wel eens heel lastig zou kunnen worden. Mischien een katvanger, ben wel benieuwd hoe dat dan klinkt.
_________________________________________
Ergens ben je nergens.


05 nov 2008 19:29
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht 
911 Carrera 3.2 schreef:
Mischien een katvanger


:?: :?: :?: hoe klinken die dan







of katvervanger
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


05 nov 2008 19:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
8) :wink:
_________________________________________
Ergens ben je nergens.


05 nov 2008 20:02
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
heb cuprohr icm conisch luchtfilter en 100cellen kat. genoeg geluid wat mij betreft. ieder z'n meuk op dit gebied zou ik zeggen!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 nov 2008 21:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
heb inmiddels de G bocht + 100cellen kat en konisch luchtfilter eropzitten en proefgereden. Best heftige sound!
_________________________________________
Its about as fast as you can go without having to eat airline food!


01 dec 2008 23:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.