Auteur |
Bericht |
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Mijn P gaat niet harder dan 230 (op de teller), mag het dan ook niet ?
Nee, heel begrijpelijk hoor van je ouders. Maar je hebt anderhalve week geleden al flink kunnen genieten met al die turbo's.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
27 okt 2008 17:50 |
|
|
horn
PF #57
|
Nee, niet op een forumuitje gelukkig. Denk alleen niet dat het Jorns ouders gelukkiger maakt als we naderhand zeggen dat dit de eerste keer was... Als je 100 Porsches bij elkaar zet zijn er altijd een paar debielen bij die zich níet kunnen gedragen (als je er 10 bij elkaar zet komt dat helaas ook voor). Ik ben ook niet bang voor mijn eigen risico, maar veel meer voor onverwachte (en/of onverantwoordelijke) dingen die anderen doen.
Hoe groter de opkomst, hoe groter de kans dat situaties 'net goed gaan'. En wat mij betreft is de grens met 'net niet goed gaan' dan redelijk smal. Maar inderdaad geven de resultaten uit het verleden niet veel reden tot angst. Maar je weet wat ze zeggen over resultaten uit het verleden...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 okt 2008 20:42 |
|
|
amandus
Timeless
|
_________________________________________ Timeless objects
|
27 okt 2008 20:46 |
|
|
Jorn
Friesland
|
Mijn ouders willen mij graag nog in leven houden (zo zeggen ze dat)
Ik snap natuurlijk ook wel dat iedereen voorzichtig is met zijn mooie sportwagen. Maar er kan natuurlijk altijd wat gebeuren, ik baal er zelf ook wel een beetje van, en snap ook wel dat ik niet mag.
En ook dat we naar het ''buitenland'' gaan vinden ze maar niks. Net zoals ''met een vreemde mee''
_________________________________________ Porsche. There is no substitute
Sideways is also forwards
|
27 okt 2008 20:48 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Zie het positief: Ze zijn in ieder geval gek op je!!!
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
27 okt 2008 20:51 |
|
|
Jorn
Friesland
|
Gelukkig maar, en als ik op mezelf woon mag het weer wel...
Ook naar ff aangepast Horn Héél goed mien jong
Ohja:
17
Laatst bijgewerkt door Jorn op 27 okt 2008 20:52, in totaal 1 keer bewerkt.
|
27 okt 2008 20:52 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Tja ... ik kan nou eenmaal niet alle verjaardagen bij houden
|
27 okt 2008 22:38 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
nee geen verhoogd risico,
helaas rijdt ik de snelheden die we in duitsland halen hier ook(heel onverstandig ik weet het)
maar dit soort dingen doe ik gewoon liever niet met een ander aan boord.
terwijl ik zeker geen kamikaze piloot ben, of spreek ik mijzelf nu tegen als ik hier in nederland zo hard rijdt.
ik rij wel veel snachts scheelt dat? dan is het iets rustiger,niet veel.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
27 okt 2008 23:05 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Verstandige ouders, zou ik ook hebben. Misschien moet je ze eens meenemen naar een Porschemeeting? Dan kunnen ze zien wat voor vlees ze in de kuip hebben
om vervolgens zeker niet mee te mogen
Nee serieus, dan denken ze er misschien anders over.
|
28 okt 2008 0:22 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik neem mijn dochter ook niet mee en dat neemt ze me niet in dank af Ik ben redelijk overtuigd van mijn eigen kunnen maar je hebt niet alles in de hand. Een ongeluk zit nog altijd in een klein hoekje en ik wil het niet op mijn geweten hebben dat mijn dochter iets zou overkomen ook al kan ik er misschien niks aan doen.
Bekrompen? Volgens mij niet want het verschil tussen met 160 km/u crashen en met 270 km/u is dramatisch groot. De G-krachten die je dan tijdens een crash mee maakt zijn meestal fataal (bij 180km/u levert een frontale botsing pakweg 180G op)
Ik rijd regelmatig in Duitsland en ook altijd op hoge snelheden maar met de familie aan boord is het altijd een tandje terug schakelen.
's nachts is het risico ondanks dat het rustiger is een stuk groter. Omdat je ogen zich dan op donker afstellen neem je minder kleur en vooral ook een lager contrast waar. Daardoor neemt je reactiesnelheid schrikbarend af.
Zijn leuke testjes voor bij luchtmacht piloten.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
28 okt 2008 13:26 |
|
|
larsson
rotterdam
|
ik ben me vader ook aan het overhalen!
misschien datie erbij is met zijn speedster.
|
28 okt 2008 23:51 |
|
|
Lydia
|
And still counting ...
103 aanmeldingen al!
|
30 okt 2008 22:35 |
|
|
xlr8
911 3.2 Carrera CoupéDe Heurne ( Achterhoek )
|
Lydia,
Je hebt wel iets leuks bedacht, niet?
Doe eens een uitspraak, hoeveel denk je dat het er gaan worden?
Een kennis van me komt ook met zijn net ( 29-10-2008 ) gekochte 996 Carrera 4S met zijn zoon maar die is nog bezig met inschrijven op Porsche- Forum en de PCH.
Ik denk dat, los van de inschrijvingen, er vast nog wel wat kijkers komen....
Ik heb er wel zin in....
_________________________________________ Val je nou niet erg op met zo'n auto?
Ach, ze zien me altijd maar héél even....
|
31 okt 2008 16:33 |
|
|
Jorn
Friesland
|
106 al??
|
31 okt 2008 17:29 |
|
|
Lydia
|
Ik ga het vanavond allemaal bijwerken!
Leuk hoor, dat enthousiamse! Ik ga het bijna zélf leuk vinden!
|
31 okt 2008 18:19 |
|
|
Division
Groningen
|
Schijnt dat de Duitse Polizei ook controleert op het afstand houden op de voorligger. Misschien iets om rekening mee te houden als je met zoveel gaat rijden. Ook wordt er regelmatig geflitst bij de wegwerkzaamheden.
Is er bij PCG wel genoeg ruimte? Of moet de helft buiten staan en de speech via luidsprekers aanhoren?
_________________________________________ Foto's
|
31 okt 2008 23:28 |
|
|
Olaf
|
... en op elke andere plek waar je bv maar 120, 100 of 80 mag
... niet elk stuk Duitse Autobahn is vogelvrij verklaard
|
01 nov 2008 0:07 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
QUITCLAIM Autobahn Rasen 2008
In opdracht van Lydia heb ik de quitclaim online gezet.
Uiteraard kun je het plaatje gebruiken maar mooier is als je via onderstaande link de pdf print.
Ondertekenen en klaar.
Verder niet ingewikkelder maken dan het is. We gaan geen Canonball rijden, het is en blijft een tourrit waarop iedereen verder zijn eigen verantwoordelijkheden moet nemen.
Als mensen menen er een race van te moeten maken dan mogen ze wat mij betreft bij voorbaat al geweigerd worden. We rijden allemaal gewoon op de openbare weg en iedereen wil ook weer gezond 's avonds thuis komen.
Download de QuitClaim Autobahn Rasen
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
01 nov 2008 11:20 |
|
|
Olaf
|
Mss voor de duidelijkheid ook even op BLZ 1 van dit topic plaatsen
|
01 nov 2008 11:33 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Of op Blz 1 een verwijzing naar Blz 29 maken
Maar wel een handige tip
|
01 nov 2008 11:36 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Als ik alles zo doorlees komen we danwel in hart van nederland,of blik op de weg of .........bij de rijdende rechter
Misschien wel leuk Piet paulusma te informeren moeten we alleen oefenen met oet morn??
|
01 nov 2008 19:50 |
|
|
horn
PF #57
|
mod by horn - juridische gedeelte afgesplitst en het een eigen topic gegeven
Nog een weekje... kijk er echt naar uit!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 nov 2008 13:45 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Hèhè, eindelijk,
Kunnen we ons hier tenminste weer bezighouden met de voorpret!
|
02 nov 2008 13:51 |
|
|
horn
PF #57
|
Ja, en of jij niet de complete post direct boven de jouw wil quoten...
|
02 nov 2008 13:55 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
De HALVE post meneer de moderator. Ik wordt dus valselijk beschuldigd.
Maar ik heb er uiteraard begrip voor dat u ook een foutje kunt maken en accepteer dan ook uw welgemeende excuses!
|
02 nov 2008 20:47 |
|
|