Auteur |
Bericht |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Niet per definitie. De provincie Flevoland heeft een mobiele traject controle. Ik zie ze de laatste tijd niet meer maar tot zomer vorig jaar regelmatig op de A6 en N wegen in Flevoland zien staan.
Nog één. Op de A27 tussen Utrecht en Everdingen komt een variable traject controle. Die gaat mee met het wel of niet beschikbaar zijn van de spitsstrook dus 80 of 100 km/uur
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
05 maart 2008 22:42 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... volgens mij passen de huidige TC's zich aan, gelijk de snelheid die opde matrixborden staat ..
|
05 maart 2008 22:45 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: trajectcontrole in nederland
Is al vaker ter sprake gekomen hier. Zie bv
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=7644&highlight=trajectcontrole+spoiler
Edit: ik zie dat Wdepundert dezelfde opmerking maakte. Maar ik heb een van de draadjes nog gevonden.
|
06 maart 2008 1:32 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Volgens mij kan dat wel. Kan dat toch niet: Wegrijden, onder de 80 km/u (of 996-en 120 km/u) trajectcontrole in, vervolgens gassen (spoiler omhoog), en voila! Maar of het trucje van Jort echt werkt...
|
06 maart 2008 1:35 |
|
|
Sander911
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTSWest Maas en Waal
|
Tja ondanks het lijstje........
een brief met accept van CJIB TRAJECTCONTROLE A12 UTRECHT toegestaan 80 gemeten 91 voor correctie.....
_________________________________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
|
08 maart 2008 17:18 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2294096/__Twijfel_over_trajectcontrole__.html?p=20,1
Trajectcontroles liggen onder vuur. Een Amsterdamse rechter twijfelt openlijk aan de nauwkeurigheid van het systeem en verscheurde daarom een boete van een man uit Franeker die op de A10 te hard zou hebben gereden.
Het devies is dus: bestudeer deze uitspraak, en maak bezwaar (sowieso verstandig)! Je snelheid kan zomaar verkeerd gemeten zijn!
|
27 okt 2008 10:15 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
27 okt 2008 12:46 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als ik het goed lees heeft de man zich gebaseerd op zijn eigen systeem dat zijn trajecten bijhoud.
Ik zou het dus inderdaad verstandig vinden dat iedereen die over zo'n systeem beschikt en bij controle dezelfde ondervinding heeft als de betrokken persoon bezwaar zou indienen.
Ik denk dat dit veel meer effect zal hebben dan gewoon maar luk raak bezwaar in te dienen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
27 okt 2008 14:12 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ach, ik wil het wel toelichten: ik denk dat trajectcontrole de verkeersdoorstroom niet bevordert. Dat is inmiddels ook wel bewezen. Ook de verkeersveiligheid gaat er m.i. niet op vooruit (mensen zitten te suffen, rijden op 1 meter van elkaars bumper want het gaat toch heel langzaam, mensen durfen niet meer goed in te halen met alle capriolen van dien). Verder begrijp ik niet dat de trajectcontrole ook 's nachts geldt, terwijl er geen kip op de weg is...
Een manier om te laten blijken dat je het niet eens bent met deze gang van zaken, is bezwaar maken. De wet heeft deze mogelijkheid gegeven, dus waarom deze niet gebruiken? Net zoals de wet deze vorm van snelheidsmeting toelaat.
PS, als mensen denken dat ik een notoire hardrijder ben: ik krijg gemiddeld niet eens 1 bekeuring per jaar, en sowieso niet boven de 30 km/u (alhoewel dit laatste ook wel een kwestie van geluk is ).
|
27 okt 2008 15:51 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Al is het een standaardbezwaar van internet, ze moeten er toch achteraan. En als je een eerlijke rechter treft (als je het voor laat komen) dan kom je er alsnog onderuit als politie/BVOM heeft lopen prutsen bij het verwerken van je bezwaar (niet opsturen gevraagde documenten etc).
Maar in Lelystad mag je wel oppassen: ik had tot 2x toe een idioot van een wijf met de hamer in de hand die van mening was dat een ongeldig ijkrapport niet afdeed aan de nauwkeurigheid vd meting Hier blijkt al wel hoe enorm gefocust dit land is op snelheidsboetes uitschrijven en dat je uit principe en puur omwille vanhet frustreren van dit idiote systeem bezwaar moet aantekenen!
Overigens: laatst werd geschat dat justitie afgelopen jaar 100 miljoen was misgelopen door bezwaren, dit is dus toch bijna 20% vh totaalaan geinde boetes. Aangezien er meer mensen zijn zoals jij die zonder morren betalen, halen de mensen die wel bezwaar aantekenen een redelijk succespercentage! (en hoe meer mensen, hoe hoger dit percentage zal worden door pure overbelasting)
|
27 okt 2008 17:48 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ondanks dit bericht gaan we hier gewoon weer verder met gefrustreerd klagen.
Jammer.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
27 okt 2008 19:10 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ze moeten 'ns 'n weekje hier komen wonen
8 Euro voor 'n biertje en 700 Euro boete als je de snelheid (buiten de bebouwde kom) met 10 km/uur overschrijdt
... hier loop je dus inderdaad de kans op gevangenis-straf als je het te bont maakt met het overschrijden van de max. toegestane snelheid
|
27 okt 2008 19:29 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Grappig, wist ik ook niet:
AMSTERDAM - Automobilisten die denken dat op een trajectcontrole maar een keer hun gemiddelde snelheid wordt gecontroleerd, komen bedrogen uit. Bij vier van de twaalf trajectcontroles wordt meerdere keren de gemiddelde snelheid berekend.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2342053/__Trajectcontrole_meet_meer_dan_gemiddeld__.html?p=18,1
PS: dit is niet bedoeld als klagen, dit is bedoeld als informatievoorziening.
|
31 okt 2008 13:24 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Niet echt "nieuws" ... omdat de traject controle's altijd tussen op- en af-ritten zijn
|
31 okt 2008 14:53 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Maar het zou kunnen zijn dat de mensen die een afrit nemen, wel gecontroleerd worden, maar mensen die op de 'rechtdoorstrook' zitten, pas aan het einde van het traject. Dat was wat ik altijd dacht tenminste.
|
31 okt 2008 15:55 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Neen .... kijk maar 'ns in je achteruitkijkspiegel naar de portalen
... voor - of bij de afrit eindigt de gehele controle - met grote kans dat'ie 'n stukje verder bij (of net na) de oprit weer begint
|
31 okt 2008 23:38 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
als je in de file staat kan je het mooi zien,dat elke auto die passert "geflitst" word
ik heb trouwens ook 10 hele mooi duidelijke foto's van ze gekregen.
je ziet dat ik de radio bedien
schuif dak open (hoe kan dat nou die gebruik ik niet zeg ik altijd)
Kinderstoeltje zie je ook goed zitten.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
31 okt 2008 23:41 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Dusseh, Rob, die foto's zijn het geld eigenlijk gewoon wel waard (want ja, hoe kom je anders aan zulke actiefoto's ).
|
31 okt 2008 23:43 |
|
|