Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 18:52

Antwoord op onderwerp  [ 2070 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 83  Volgende
Ook mooi 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
horn schreef:

Oproep hier heeft gewerkt. :salut: )

Aha, zo werkt dat dus :D

Bij deze dan......
Graag een dagje in deze van de vorige bladzijde :wink:

Afbeelding

Ik wacht geduldig af.....

30 okt 2008 1:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Ik vind de 'nieuwe' 370Z van Nissan er ook wel gelikt uitzien...

Afbeelding Afbeelding

30 okt 2008 11:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
MetalGreen911SC schreef:
horn schreef:

Oproep hier heeft gewerkt. :salut: )

Aha, zo werkt dat dus :D

Bij deze dan......
Graag een dagje in deze van de vorige bladzijde :wink:

Afbeelding

Ik wacht geduldig af.....

En hoe was het :?: ...

Afbeelding

30 okt 2008 11:13
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
adu schreef:

En hoe was het :?: ...

Ehhh,

Shaken... not stirred... :twisted: :shaking:

30 okt 2008 11:27
Profiel
PorscheForum Rakker
cms
020
Bericht 
Afbeelding Afbeelding

Aston Martin One 77

the one.

30 okt 2008 22:24
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
imho niet de mooiste AM... :shock: Deze echter.... (DBS Volante...) Jummie 8)

Afbeelding

30 okt 2008 23:20
Profiel
Westervoort
Bericht 
Zat gisteren achter me, een duitse DB9 Volante (en blééf ook achter me... :wink: ) , op de B 51 in Duitsland (prachtige weg!! ), man wát een imposante neus.

31 okt 2008 2:19
Profiel
Bericht 
Er staat er altijd één in de parkeergarage in Bergen. Een zwarte. Lekkere agressieve gril. Durfde zomaar dat groene ding er naast te zetten! :lol:

31 okt 2008 8:55
Bericht 
Ik ben geen Ferrari-fan, maar dit ziet er niet slecht uit:

Afbeelding

De California.

31 okt 2008 20:21
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
horn schreef:
Oproep hier heeft gewerkt. :salut: Ik heb vandaag in een Carver gereden! Wat een belevenis... 8)

En :?:
Was het wat :?:

31 okt 2008 21:46
Profiel Twitter 
Westervoort
Bericht 
Was 't maar wat... :twisted: :wink:

On-topic ; benieuwd naar jouw ervaring met de Carver. Zou ook wel wat foto's willen zien die er hopelijk gemaakt zijn.

31 okt 2008 23:20
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Ja, het was wat. Ik had vantevoren geen idee wat te verwachten: rijden zoals een motor? moest je zelf hangen in de bochten, geen idee. Enfin, woensdagochtend naar Oudehaske gereden en in de stralende zon daar aangekomen. Was effe zoeken (verwachtte een Carver dealer, maar die blijkt in het pand van de Landrover dealer te zitten) maar toen ik het gevonden had, prima ontvangen, lekkere koffie en prettige geoh'd over auto's in het algemeen en de Carver in het bijzonder. Zit een 660 cc daihatsu turbo blok in, wordt sinds 2006 in serie geproduceerd, wordt er ongeveer 1 per maand verkocht en oja, het dakkie kan eraf 8).

Toen maar gaan rijden... Het is net een kleine cockpit. Aan de linkerkant zit een deur waardoor je makkelijk in en uitstapt. Je kan er met zijn 2en in zitten, achter elkaar. De achterste persoon moet zijn benen links en rechts van de bestuurder plaatsen. Hoorde van EriC4C al een verhaal dat dat misgegaan was bij de Autovisie test van een tijd geleden... Fotograaf kruipt achterin, legt zijn benen links en rechts van de bestuurder (is niet veel ruimte voor), bestuurder klapt de deur dicht :arrow: fotograaf botje in zijn voet gebroken... :shock:
Daar ik geen fotograaf bij me had, alleen in gestapt, korte uitleg gekregen (dashboard is een versimpeld autodashboard) inzake blower, autoradio, electrische ramen (die niet helemaal deden wat ik wilde...) en een knop voor comfort carven of sport carven. De hellingshoek blijft gelijk, maar de heftigheid van het overhellen verandert, in de sportstand hakt het er wat extremer in.

Afbeelding

Dan rijden. Starten met het sleuteltje, mooie alu pook (rechts langs de zijkant) in zijn 1 en rijden maar (gewoon 3 pedalen). Lekker sportief Momo stuurtje. Ik las op het www ergens een leuke quote:
Wilt u weten hoe ’n eerste bocht in de Carver voelt? Ga dan op een keukenstoel zitten en vraag even of iemand u wilt omduwen en dan vlak boven de grond opvangen en vasthouden. Wedden dat u de eerste keer u zich helemaal de tandjes schrikt en denkt dat u op de grond klettert! Precies zo voelt de allereerste bocht met de Carver ook. Als uit het niets gaat ‘ie plat, maar blijft hij wel hangen.

Tot 8 km/u blijft hij perfect recht. Je kan ook, zittend in het kuipje, schudden wat je wil - de Carver blijft kaarsrecht staan. Alleen, 8 km/u is niet hard. Je rijdt de parkeerplaats van de dealer af, en halverweg in het eerste bochtje hang je ineens schuin (voor je gevoel rij je nog stapvoets) - OEPS... je eerste ingeving is: tegenhangen! Maar iedereen die wel eens motor gereden heeft met iemand achterop die ging tegenhangen in de bocht, weet dat dit geen handige manoeuvre is. :evil: Oók niet in een Carver. Die Carver reageert nl. niet op jouw tegenhangen. Dus voel je je alsof je weg wil rijden terwijl je auto nog in het stuurslot staat... :lol:
Ik moet zeggen, na 2 bochten heb je door hoe het werkt. Alleen de snelheidsbelevig is heel anders dan andere vervoermiddelen. Doordat je overhelt in bochten wordt je niet zijwaarts in je stoel gedrukt en doordat je het overhellen niet kan beinvloeden, kan je niet, zoals bij een motor, in een bocht waar het net te hard lijkt te gaan, de boel wat platter gooien. Vreemde gewaarwording... :shock: De Carver heeft wel een wegligging waar je u tegen zegt. Het is ook meer je eigen gevoel dat het te hard gaat, dan dat het autootje dat laat merken. Zacht protesterende banden wellicht, maar geen moment uitbreken of glijden (driften over de voorwielen :wink: ). Door het extreme overhangen icm dat gebrek-aan-controle gevoel zit je wel soms (volgens mij onterecht) met het zweet in de handjes... Wél lokt het uit om bochtjes te draaien. Nu begrijp ik ook waarom de keren dat ik een Carver in het wild tegenkwam, altijd op de snelweg, de bestuurder na elke ingehaalde auto weer naar rechts ging. Links, rechts, links, rechts - een waanzinnig gevoel. Wel even wennen dat hij achter veel breder is dan voor. In het begin kom je steeds te ver terug op de rechterbaan, waardoor je a. half op de vluchtstrook terecht komt en b. dus weer even een bochtje links met draaien om te corrigeren (leuk hoor, veel sturen :thumleft: :cheesy: ).
Iedereen kijkt om en/of kijkt je na. Duimen omhoog, verbaasde blikken of mensen die achter je aan kleven. Het is toch een bijzondere verschijning. Ook binnenwegen, vooral met de niet-meer-weg-te-denken rotondes, zijn een feest.

De cons: ik vind het 660 cc turbomotortje onderbemeten. Hoewel, je kan hem rijden als een motor, dus naar 8000 toeren janken. Echter, dat vind ik zelf een zenuwachtige manier van rijden in een auto (want daar lijkt het meer op dan op een motor). Waarmee je dus opschakelt op je 'autogevoel' en al snel 3000-4000 toeren maakt in zijn 5. En dan rij je pas 80 en zijn je versnellingen op... 160 rijden gaat makkelijk, maar is voor mij te rumoerig om relaxed te rijden. Ik miste echt een 6e versnelling. Tweede nadeel - niet heel praktisch (understatement of the year :wink: ) - geen bagageruimte, twee zitplaatsen achter elkaar, best luidruchtig. Je zou nog wel handsfree kunnen bellen, maar niet zo relaxed als in de leaser. Ach, maar wel weer relaxter dan op een motor... :mrgreen:
Derde nadeel: de prijs. Ergens tussen de 50 en 60K, weinig verkocht dus geen 2e hands markt. Als funauto heeft hij voor mij (met 2 kids) te weinig voor in vergelijking met alternatieven (911, Mini Cooper S cabrio). Ik kan me echter wel goed voorstellen dat je deze Carver zakelijk gaat rijden. Je hebt een hoop bekijks, goed reclameobject, leuk rijden en als je niet hele lange stukken rijdt voor je werk, lijkt het me voor 2 jaar best eens wat anders. Schijnt ook goed te leasen te zijn. Wie weet, wanneer de smax uitloopt, is de volgende leaser een Carver... :lol:

Ik heb wel wat foto's gemaakt, maar voornamelijk van een stilstaande Carver. Is wat lastig als je alleen bent om andere foto's te maken. Heb dus wat piccies van het net geplukt. Degene waar ik in reed, was overigens een witte.

Al met al absoluut een belevenis en de moeite waard. En dat mogelijk gemaakt via dit forum, waarvoor mijn dank! :salut:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

01 nov 2008 6:50
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Mooi verhaal :thumleft:

Jammer dat er geen foto's zijn van Horn in actie :|

horn schreef:
Wel even wennen dat hij achter veel breder is dan voor. In het begin kom je steeds te ver terug op de rechterbaan, waardoor je a. half op de vluchtstrook terecht komt

... ook als je als "motorrijder" gewoon de juiste plek op de baan probeert aan te houden :?:

... zolang je maar niet het idee had/hebt dat je ook tussen de file's door kon/kan manouvreren :wink:

horn schreef:
Waarmee je dus opschakelt op je 'autogevoel' en al snel 3000-4000 toeren maakt in zijn 5. En dan rij je pas 80 en zijn je versnellingen op...

... 't nieuwe rijden :shock: ... snap dus niet dat er maar zo weinig van verkocht worden :mrgreen:

01 nov 2008 9:41
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Idd zeer leuk verslag . :thumleft: .. je bent geen bikerijder of wel horn

01 nov 2008 10:31
Westervoort
Bericht 
Mooi verslag Harald :thumright: , geeft prima weer hoe iemand de Carver bij kennismaking beleeft.

01 nov 2008 11:30
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
De Tomaso Vallelunga Prototipo:
Afbeelding

01 nov 2008 13:23
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
zuugnap schreef:
Idd zeer leuk verslag . :thumleft: .. je bent geen bikerijder of wel horn

Heb het rijbewijs en rij per jaar zo'n 500-1000 km. Dus nee. :lol:

01 nov 2008 13:40
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Mooi verslag, Harald.

01 nov 2008 13:47
Profiel WWW
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Mooi verhaal Harald! Toppiejoppie.

Had je die witte mee :?:

01 nov 2008 14:49
Profiel Twitter 
Moderator
PF #57
Bericht 
horn, die in zijn mooie verhaal \":wink:\" schreef:
Degene waar ik in reed, was overigens een witte.

:salut: :cheesy:

01 nov 2008 17:06
Profiel
Groningen
Bericht 
Leuk mobiel en leuk verslag! 8)

01 nov 2008 17:09
Profiel
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
m3 tje

Afbeelding

01 nov 2008 18:41
Profiel
Timeless
Bericht 
Vind de E36 de mooiste M3 8)

01 nov 2008 18:53
Profiel
Bericht 
Afbeelding
Aston Martin Rapid

Afbeelding BlingBling TVR

01 nov 2008 19:12
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
domme vraag mischien marc ? :oops: maar welke is dat?

01 nov 2008 19:13
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 2070 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 83  Volgende