Auteur |
Bericht |
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
Hulp gevraagd 2.2E(met3.2) of 2.4S ?
Een tweetal jaar geleden heb ik een Californische 911 2.2E aangekocht.
Intussen heb ik de wagen helemaal in orde gezet, heb er een 3.2 ingelegd
en nog tal van aanpassingen.
Nl : bilsteins
Originele Recaro's
Rs fuchs + Deep fuchs
Verstralers
Nieuwe cardans , SSI's - Dansk sportdemper, aangepaste remmers(Brembo) enz....
Eigenlijk heb ik nu een perfecte oldie, toch blijf ik hunkeren naar een 2.4S.
Nu heb ik iemand die me een goed bod gedaan heeft, maar toch blijft de twijfel bestaan omdat ik nu weet wat ik heb !
Zou de rijsensatie met een 2.4S (190pk)zoveel shelen dan met een 3.2 (231pk). Een 2.4 zal veel hoger in toeren gaan en minder koppel hebben.
Dewelke geeft nu de leukste rijsensatie?
Sportieve groeten.
|
31 okt 2008 19:31 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Ik zou 'm lekker houden, niet wegdoen dus.
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
31 okt 2008 19:51 |
|
|
Martin K.
Boxster 3.4 STwente
|
moeilijk moeilijk
Geen gemakkelijke keus,
De 3.2 pakt soepeler op, en rijdt ietwat moderner daardoor...
2.4S heeft prachtig karakteristiek geluid, MAAR, ik zou gaan voor 2.2 S,
Als je dat eenmaal gehoort hebt, wil je niet meer anders
Dat is echt rauw en super kicken!!
Het is dus wat je zelf graag wilt, niet wat wij zouden wensen....
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
31 okt 2008 22:36 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Waarom weg doen als je haar nu perfect vindt?
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
01 nov 2008 12:35 |
|
|
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
omdat ik een goed bod heb en zou overstappen naar een coupe met schuifdak....liefst een 2.4S met de juiste specs
|
01 nov 2008 13:17 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Kan het niet helemaal volgen. Je verbouwt een 2.2e aan alle kanten en gaat vervolgens op zoek naar een S. Het verschil tussen een E en S is echt niet zo groot. Waarom heb je die E dan helemaal verbouwd en heb je hem niet origineel gelaten of gemaakt.
|
01 nov 2008 13:47 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
dat was ook mijn bedenking : als je de sensaties van een ouwe S wil, bouw dan een 2.2S motor of desnoods een 2.4S motor voor jou 2.2E....
Dan heb je net hetzelfde als een "echte" 2.4S, met dat verschil dat je bij jou auto "weet wat je hebt".
Maar moeilijke keus, ben zelf ook al paar keer van idde veranderd over hoe ik de 2.4E uiteindelijk wil : origineel ? gestript ? 2.4E motor of "iets" anders ? origineel zilver of viper green ? keuzes.......boeiend
|
01 nov 2008 14:06 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
ok, zie net in je album dat je een taga hebt : dat maakt het (voor mij) makkelijk : ga voor die coupe met schuifdak
Laatst bijgewerkt door kristof op 01 nov 2008 14:34, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 nov 2008 14:09 |
|
|
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
Die 2.2E was bij aankoop al niet origineel er zat een 3.0 in....
|
01 nov 2008 14:30 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Of ga voor een 2.0S, die geeft pas rillingen over je rug en is ook nog een stukje lichter.
Aan de andere kant is een 3.2 ook top, PMO's erop en injectie eraf, dan gaat 'ie pas echt brullen..
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
01 nov 2008 15:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
PMO's zijn besteld ..
|
01 nov 2008 16:13 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
(zeker met ssi en zo'n dansk die je nu ook hebt )
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
01 nov 2008 19:08 |
|
|