Van instorten is geen sprake. Vraag en aanbod bepalen de prijs. Van de 996 zijn er veel gemaakt dus is de prijs 2e hands relatief laag. De 997 gaat de 996 inhalen en dat zie je ook al aan de prijzen. Ik heb er al diversen gezien voor rond de 50k.
Maar zoals gast al schreef, kijk de prijshistorie van de 964 en 993 eens na. Die hebben ook flinke klappers gemaakt. Er is op dit moment veel vraag naar deze autos waardoor de prijs (veel te) hoog ligt. Maar dat kan inderdaad over een jaar ineens heel anders zijn waardoor deze autos gewoon weer terug naar de reële waarde gaan.
En ik heb het al heel vaak gezegd, een auto is de slechtste investering die je kan doen. Alleen een auto die in concourstaat is behoud zijn waarde maar dan kun je er geen meter mee rijden.
Dus wat mijn auto over een jaar of twee waard is als ik hem inruil zal mij werkelijk een worst wezen. Ik wil er NU van genieten en niet bij iedere gereden kilometer na te hoeven denken hoeveel afschrijving ik nu weer kwijt zal zijn omdat de km teller de volgende 10k heeft gepasserd of er toevallig een strooiwagen voor me heeft gezeten.
Geniet van wat je hebt in het leven.