Auteur |
Bericht |
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
De coupé en de CS hebben identiek dezelfde prestaties : zelfde topsnelheid en acceleratie.
Het verschil zit hem alleen in de ophanging. Dat maakt dat je de bochten sneller neemt op circuit met een CS. In dagdagelijks verkeer ga je het verschil nauwelijks merken.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
01 nov 2008 16:56 |
|
|
horn
PF #57
|
Volgens mij is deze van een forummergeweest, heeft een mooie 964 coupe gekocht... (nadat hij die tiptarga heeft ingeruild).
De presentator van Blik op de Weg, Zoef, heeft volgens mij een RangeRover Sport, een 997 (daarvoor een 9964S) en 2 ferrari's.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Laatst bijgewerkt door horn op 01 nov 2008 17:23, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 nov 2008 17:18 |
|
|
amandus
Timeless
|
@ Amandus. Misschien omdat de M3 170kg. zwaarder is? Koppel is evenhoog en vermogen is in het voordeel van de M3. Toch wel tikkeltje verrassend eigenlijk....
Was het verschil groot?
Ja, vond ik wel , misschien kon de dude niet rijden of had ie hem verschillende malen in zn verkeerde facet staan.... verbaasde mij ook .
_________________________________________ Timeless objects
Laatst bijgewerkt door amandus op 01 nov 2008 17:26, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 nov 2008 17:20 |
|
|
amandus
Timeless
|
Horn , als ik lieg doe ik dat in commissie , had dit begrepen van PCG , de auto was mij aangeboden , de beste man had ook een 928 in een verkeerde kleur. Uiteindelijke heeft ie 2 Porsche's en een mercedes ingeruild op de 997T , maar dit ter info. Bizar eigenlijk zelf auto gek maar wel een programma maken over te hard rijden enz. Farizeërs
_________________________________________ Timeless objects
|
01 nov 2008 17:24 |
|
|
horn
PF #57
|
Ach, dat zie ik anders. a. wil het hebben van snelle auto's niet zeggen dat hij er ook te hard mee rijdt (wat ik overigens niet geloof als ik een beetje google op Zoef de Haas) en b. een beetje zoiets als een longarts die veel rookt... (hoewel niet juridisch verboden uiteraard). Ik begrijp wat je bedoelt, maar als journalist dingen constateren wil nog niet zeggen dat je je er zelf niet aan mag bezondigen. Als hij 'hel en verdoemenis' afroept over de mensen die te hard rijden is het wat anders. In dat geval ben ik het helemaal met je eens.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 nov 2008 17:31 |
|
|
amandus
Timeless
|
We gaan elkaar nog vinden Horn
_________________________________________ Timeless objects
|
01 nov 2008 18:06 |
|
|
pete 928
968csamersfoort
|
waar zou AVDT dan in rijden??
|
01 nov 2008 19:20 |
|
|
pete 928
968csamersfoort
|
dat klopt niet helemaal de cs is ietsje sneller door zijn lagere gewicht
1370 tegen 1320 voor de cs
de mijne weegt zelfs 1292 kg
|
01 nov 2008 19:25 |
|
|
amandus
Timeless
|
Je bedoelt Adri van de Toorn van Bassie en Adriaan
_________________________________________ Timeless objects
|
01 nov 2008 20:21 |
|
|
horn
PF #57
|
Aad (Adriaan) van Toor... (ken uw klassiekers )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
01 nov 2008 20:28 |
|
|
amandus
Timeless
|
Sorry , was lang geleden , mn kids zijn inmiddels 9 en nog wat van die leetfijden..
_________________________________________ Timeless objects
|
01 nov 2008 20:41 |
|
|
pete 928
968csamersfoort
|
die meneer van wegmisbruikers marc weet je wel
|
01 nov 2008 21:20 |
|
|
amandus
Timeless
|
OOOHHHHH die dude Volgens mij is mijn korte en lange termijn geheugen voor dit soort gasten immuum
_________________________________________ Timeless objects
|
01 nov 2008 21:31 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Toch niet volgens de officiële cijfers. Neem er maar een catalogus uit de tijd bij...
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
01 nov 2008 23:49 |
|
|
pete 928
968csamersfoort
|
klopt maar achteraf las ik wel eens in tijdschriften dat er toch iets verschil in zat minimaal maar toch
|
02 nov 2008 18:45 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Je hebt natuurlijk 3 verschillende gewichten die iets van elkaar verschillen.
- als je hem zelf weegt
- RDW gewicht
- officiele fabrieksgegevens
|
02 nov 2008 19:11 |
|
|
Bartje968
Porsche 911/996 cabrio, Porsche BoxsterS, Ex-968 Cabrio, ex-944 I, Porsche 928,Haaften
|
+ je eigen gewicht
_________________________________________ Right here, right now!
|
04 nov 2008 12:07 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Het verbaast me dat niemand hier het belangrijkste attentiepunt van de 968 noemt; nl. de nokkenassen en het variocam-systeem...
Edit: het is inderdaad geen manco, heb het even veranderd. Maar de tanden van de tandwielen van de nokkenassen kunnen afbreken en voor motorschade zorgen. Daarom is het belangrijk om de nokkenassen te bekijken als dat mogelijk is. Het vervangen van de nokkenassen + ketting is een dure aangelegenheid.
Laatst bijgewerkt door Retep op 17 dec 2008 17:27, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 dec 2008 3:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
't behoeft geen manco te zijn ... maar 'n gewaarschuwd mens telt voor twee - en laat de 968 nakijken/keuren bij 'n (echte) specialist
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
17 dec 2008 6:05 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Aan iedere Porsche kan een manco komen...
Bij mij zijn de nokkenassen en alles wat erbij komt vervangen. Rond de 7000 euro kosten aan gemaakt. Ben nu wel voor jaren goed.
Sinds de restauratie rijd ik al meer dan 2 jaar probleemloos. Zelfs geen olieverbruik.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
17 dec 2008 10:13 |
|
|