Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 10:01

Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
9-11: Lydia & Friends: objection your honour! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Timeless
Bericht 
Daarom afgestapt van jouw groene thee naar koffie mevrouw Lydia 8)

01 nov 2008 16:07
Profiel
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
Lydia schreef:
...... Ik ben gisterenavond niet lekker geworden en ben mijn bedje ingeklommen.

:shock:

Er is nog niets gebeurd en dan al niet lekker worden?
Zuugnap heeft het al verwoord: de disclaimer heeft helaas beperkte waarde; het heeft alleen betrekking op de deelnemers en niet op derden. En dat laatste heb je niet in de hand.

Dit soort evenementen dien je goed voor te bereiden en juridisch dicht te timmeren door van tevoren een jurist of advocaat in te schakelen of even informeren bij de verzekeraar :idea: Heb je dat laatste ook al gedaan?
Het krijgt / heeft toch een beetje een illegaal karakter en dat moet je zien te vermijden.

01 nov 2008 16:18
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Volgens mij is het prima voorbereid zo... laten we onszelf de lol niet gaan ontnemen:!:
Hoe ging dit vorig jaar, zei de Newbie :?: Waarom werden deze juridische opmerkingen vorig jaar niet geplaatst? :?:

01 nov 2008 16:30
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Faster is pas sinds juni 2008 forumlid. :wink:

01 nov 2008 18:25
Profiel
Timeless
Bericht 
Faster schreef:
Lydia schreef:
...... Ik ben gisterenavond niet lekker geworden en ben mijn bedje ingeklommen.

:shock:

Er is nog niets gebeurd en dan al niet lekker worden?
Zuugnap heeft het al verwoord: de disclaimer heeft helaas beperkte waarde; het heeft alleen betrekking op de deelnemers en niet op derden. En dat laatste heb je niet in de hand.

Dit soort evenementen dien je goed voor te bereiden en juridisch dicht te timmeren door van tevoren een jurist of advocaat in te schakelen of even informeren bij de verzekeraar :idea: Heb je dat laatste ook al gedaan?
Het krijgt / heeft toch een beetje een illegaal karakter en dat moet je zien te vermijden.

Waar is de humor en het plezier gebleven of mis ik de point hier :?:

01 nov 2008 18:34
Profiel
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
Lydia schreef:
Tja Mark, dát gaat nou weer niet goed samen met autorijden:

Afbeelding

:cheesy:

gaat prima samen lydia je hebt alleen allebei de rijstroken nodig :wink:

01 nov 2008 19:05
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ik moest - als jurist - wel een beetje grinniken om de quitclaim. Het is bijna een grap om dit van toepassing te laten zijn op een rit als deze. :? Iets met een kanonskogel en een mug ofzo (bv. overdracht IE-rechten :shock: ). Als ik zou moeten gokken dat zou ik zeggen dat de opsteller dezes nog niet veel praktijkervaring heeft.

01 nov 2008 21:02
Profiel
Timeless
Bericht 
Wat voor jurist ben je eigenlijk , arbeidsrecht of iets dergelijks :P

01 nov 2008 21:06
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
MS964 schreef:
Ik moest - als jurist - wel een beetje grinniken om de quitclaim. Het is bijna een grap om dit van toepassing te laten zijn op een rit als deze. :? Iets met een kanonskogel en een mug ofzo (bv. overdracht IE-rechten :shock: ).

Zelfs als niet-jurist bekroop mij exact het zelfde gevoel. Maar heb mezelf voorgenomen over die disclaimer verder niet meer door te "zeuren". Handtekeningetje staat eronder, naam erboven, adresgegeven hou ik lekker voor mezelf, daar heeft niemand iets mee te maken, identificatie op verzoek van de organisatie werk ik graag aan mee. Gegevens zijn trouwens ook bij PCG bekend. En nu lekker volgende week zondag rijden :!:

01 nov 2008 22:28
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Wat een "quit-claim". Kom op zeg, laten we even niet vergeten dat het gewoon een ritje is, geen enorm gigantisch evenement. Zoals hierboven genoemd, adresgegevens zijn totaal niet relevant, dus die zal ik ook niet invullen. Dingen als naburig recht, wat wil je met dergelijke, net even te moeilijke standaard taal, bereiken?

Enne, ik mis nog even een 13e punt, dat de genoemde adresgegevens niet voor commerciele doeleinden gebruikt gaan worden :cheesy:

Maar goed, we zien wel. Hopen op goed weer in elk geval toch?

02 nov 2008 0:21
Profiel Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
paSCal schreef:
Enne, ik mis nog even een 13e punt, dat de genoemde adresgegevens niet voor commerciele doeleinden gebruikt gaan worden :cheesy:

Ik weet waar je op doelt, maar: een quitclaim is niet ter bescherming van de deelnemer, dusseh... :mrgreen:

02 nov 2008 0:31
Profiel
Bericht 
QuitClaim is van de 911 Stedentocht, waar tot nu toe geen van de deelnemers over de inhoud gevallen is. Blijkbaar heeft toendertijds niemand deze goed gelezen dus?

Ik krijg eerst het verzoek om een QuitClaim. Als ik die heb wordt er weer gezeurd over de inhoud. Ik ben geen evenementenburo. Ik organiseer slechts een toerrit voor een Forum. Een ieder die het wil, mag wat mij betreft de fakkel overnemen.

02 nov 2008 0:50
Moderator
PF #57
Bericht 
Lydia schreef:
QuitClaim is van de 911 Stedentocht, waar tot nu toe geen van de deelnemers over de inhoud gevallen is. Blijkbaar heeft toendertijds niemand deze goed gelezen dus?

Nou.... ik herinner me nog een pagina of 4 posts van mensen die problemen hadden met die quitclaim. Iets van portretrecht en je foto terugvinden in de Aktueel ofzo... :cheesy:

En ach dat heb je altijd - organiseer je iets, ziet het er fantastisch uit, bijna iedereen dolenthousiast en dan gaat er eentje lopen zeiken dat de handdoekjes op de damestoilet na 2 uur op waren... :oops: Welkom in Nederland :^: Ik zal de 9e verschijnen met een ingevuld papiertje :salut:

02 nov 2008 9:55
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Lydia schreef:

Ik krijg eerst het verzoek om een QuitClaim. Als ik die heb wordt er weer gezeurd over de inhoud. Ik ben geen evenementenburo. Ik organiseer slechts een toerrit voor een Forum. Een ieder die het wil, mag wat mij betreft de fakkel overnemen.

Lydia, geloof me, als je de zeurders face-2-face spreekt blijft er weinig van het gezeur over. Hollanders houden nu éénmaal van zeuren vooraf. Ook zijn we goed in het uiten van bezorgdheden. Niets mis mee, hoewel het soms een beetje kan irriteren bij de organisatie. Als er bijvoorbeeld op het bedrijf een feest wordt georganiseerd heeft ook iedereen vooraf wat te klagen, maar het feest blijkt altijd super gevonden te worden.

Kortom: Dit wordt ook een superdag :!:

02 nov 2008 10:08
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S - 991 4S
Eindhoven
Bericht 
Ik heb het er gisteren met mijn stiefpa over gehad, die bijna elke week wel een motor rit rijdt in gezelschap, vanuit een club of niet. En daar wordt dus altijd vooraf zo'n formulier ingevuld, en blijkbaar is dit dus ook normaal bij toerritten, puzzelritten etc etc.
Dus gewoon uitprinten, tekenen, meenemen... en niet zo zeuren.. :?

02 nov 2008 10:24
Profiel WWW
Timeless
Bericht 
Ik durf niet meer...... :cry:

02 nov 2008 10:39
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Afbeelding

02 nov 2008 10:44
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
huh :shock:

tuurlijk wel amandus jij moet mee :wink:

02 nov 2008 10:46
Profiel
Timeless
Bericht 
Ben bang voor een rechtzaak...... :cry:

Hahaha

No worries mate , ben voor niets en niemand bang :P

02 nov 2008 10:48
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Lydia schreef:
QuitClaim is van de 911 Stedentocht.....

Ook wij hebben de QuitClaim via een jurist gewoon uit een standaard overgenomen.

TheHuge schreef:
Ik heb het er gisteren met mijn stiefpa over gehad, die bijna elke week wel een motor rit rijdt in gezelschap, vanuit een club of niet. En daar wordt dus altijd vooraf zo'n formulier ingevuld, en blijkbaar is dit dus ook normaal bij toerritten, puzzelritten etc etc.
Dus gewoon uitprinten, tekenen, meenemen... en niet zo zeuren.. :?

Zo is het, bij heel veel tourritten is het niet meer dan normaal dat de organisatie zich vrijwaard en al helemaal als de organiserende een particulier is die dit vanuit de hobby doet.

Ik vind de toonstelling hier van een aantal mensen zeer bedroevend. Op het forum zijn een aantal mensen die hun tijd en energie in dit soort ritten willen steken. Als er vervolgens een vraag komt hoe het zit met aansprakelijkheid, dat wordt uitgezocht en blijkt dat het met een quitclaim kan worden opgelost hebben de heren ook weer te klagen. Ik stel voor dat degene die hier zo hoog van de toren blazen en menen het allemaal beter te weten vooral hun energie steken in het adviseren van de organisatie in plaats van hier het forum te vervuilen met negatieve reacties.

We gaan gewoon met z'n allen een leuke rit rijden en heb vooral respect voor de mensen die hier tijd en energie in steken voor anderen. Meerijden en vooral veel klagen is zo makkelijk.

02 nov 2008 11:13
Profiel WWW
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht 
Ik had het niet beter kunnen zeggen !

EN NU GENIETEN

02 nov 2008 11:24
Profiel WWW Facebook 
Timeless
Bericht 
Het zijn net Hollanders die Porsche rijders 8)

02 nov 2008 11:31
Profiel
Timeless
Bericht 
Dit topic kunnen we beter een juridische status gaan geven ....

Ik kap ermee , tot 9/11

02 nov 2008 11:38
Profiel
Westervoort
Bericht 
Ik stel voor, nu alles geregeld is, het hierbij te laten vwb alle juridische zaken.
Ik persoonlijk vind 't de sfeer niet bevorderen en straks is er niemand meer te vinden die zoveel moeite wilt doen een rit in elkaar te steken met alle beslommeringen die daar bij komen.

Hopen op goed weer, en bij minder weer maken we er toch nog een gezellige dag van, ik kom sowieso naar Heteren mezelf even verlekkeren bij al 't moois dat er staat :wink:

02 nov 2008 11:51
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
maurice schreef:
Ik vind de toonstelling hier van een aantal mensen zeer bedroevend. Op het forum zijn een aantal mensen die hun tijd en energie in dit soort ritten willen steken. Als er vervolgens een vraag komt hoe het zit met aansprakelijkheid, dat wordt uitgezocht en blijkt dat het met een quitclaim kan worden opgelost hebben de heren ook weer te klagen. Ik stel voor dat degene die hier zo hoog van de toren blazen en menen het allemaal beter te weten vooral hun energie steken in het adviseren van de organisatie in plaats van hier het forum te vervuilen met negatieve reacties.

Ik lees het toch echt anders. Gezien het enthousiasme, 100+ auto's!, denk ik dat er juist heel veel waardering is voor mensen die dit organiseren. Vervolgens is er iemand die zakelijke ervaring gebruikt om hier de organisatie te waarschuwen (Faster). Dat is wat mij betreft alleen maar goed bedoeld en zorgt ervoor dat eea alsnog geregeld wordt. Want iemand anders op het forum (jij nl.) stelt zijn ervaring uit het verleden beschikbaar (Quitclaim Elfstedentocht) en regelt eea iom Lydia in een handomdraai. Wat mij betreft precies zoals de geest van een forum zoals dit bedoeld is. Dat er vervolgens weer op zijn PF's gezeken wordt of je wel of niet met een gewassen auto aan de start moet verschijnen is volgens mij niet serieus bedoeld.

Blijft wellicht het risico, waar andere juridische ervaren mensen hier voor waarschuwden, van derden die slachtoffer worden van iets/iemand dat met dit evenement te maken heeft. Geen idee hoe dat in elkaar zit, maar als organisatie zou ík dat toch wel even willen weten. En gezien dit topic denk ik dat je een redelijke kans hebt dat Lydia als organisatie wordt aangemerkt, mocht men fout willen. En ik denk dat we dat allemaal niet zouden willen, dus de moeite van het uitzoeken waard.

Volgens mij heeft iedereen er zin in, zeker als het net zulk weer wordt als vandaag 8)

02 nov 2008 11:57
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende