Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:51

Antwoord op onderwerp  [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Zeintop van Zeintec 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Ik moet zeggen dat het er erg goed uitziet. De hardtop past mooi. Het enige kleine minpuntje is het ontbreken van een afdekkapje bij de vergrendeling middenvoor.

Robbert bedankt voor het showen en het laten horen van de uitlaatsound.

06 apr 2008 16:24
Profiel
Bericht 
Patrick schreef:
cabrio wim schreef:
Lijkt me niet een twee te verwijdert als je eens open wilt rijden.

Monatage duurt twe uur met twee man volgens de site. Demontage zal waarschijnlijk ietsje korter duren omdat je het dak niet af hoeft te stellen.
Hij zit erop!!!!

RobbertR schreef:
Installatie is een drama. Vier buurmannen hebben geholpen en 4,5 uur later zit hij eindelijk.
Dus niet ff snel wisselen. Het zit allemaal super strak en is ontzettend onhandig om te bevestigen en te verwijderen. Een beetje knullig gemaakt eigenlijk.

Kijk en dit bedoel ik nu, hoe dikwijls ga je het daarna nog toepassen, demonteren en monteren.
Ben ook eens bezig geweest om een hardtop voor mijn 3.2 cabrio te kopen, maar daar moet dus ook alles voor wijken om te kunnen monteren, en als je die jongens gelooft pak je het cabriodak er zo vanaf en kun je de hardtop monteren, zo ook visa versa, tuurlijk. :twisted:
Ik heb er de moed niet voor Robbert, en ik moet je bewonderen als je dit elke zomer en winter gaat ombouwen. :wink:

Is wel mooi met hardtop, is dat kappers imago weg. :lol: :wink:

08 apr 2008 19:55
Moderator
PF #57
Bericht 
cabrio wim schreef:
Is wel mooi met hardtop, is dat kappers imago weg. :lol: :wink:

Hoezo, gewoon een kapper met een helm op... :twisted: :lol:

08 apr 2008 20:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster '98; daarvoor 911 3.0 en 3.2
Bericht top
Hey RobertR,

Ben je nog steeds tevreden over de hardtop?
Zijn er inmiddels via porsche aanpassingen gebeurd om het monteren/demonteren te vergemakkelijken?
Heb je nu in de zomer Boxster of Cayman gereden........... :?:
gr
WB

30 sep 2008 11:46
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster S
Noordholland
Bericht 
Ik heb afgelopen vrijdag ook het Zeintec dak besteld. Moet nog gespoten worden en als alles goed gaat wordt hij vandaag over 14 dagen gemonteerd. Afgesproken met de leverancier dat zij de eerste keer de montage doen. Kan ik mooi kijken hoe dat gaat.

Om te zien vind ik dat een vreselijk mooi dak. Ik heb hem bekeken in de ruwe staat (zonder ramen, niet gespoten) en ik vind het er heel degelijk en strak uitzien.

Ik zal foto's maken en deze t.z.t. hier plaatsen

De training voor auto en motorrijders

www.lcvm-bergtrainingen.eu

11 okt 2008 20:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht dak
Ik vraag me nu ook af of je, indien het dak geplaatst is, je nog wel aan het compartiment kunt waar onder meer de luchtfilter zit......of moet het dak dan weer helemaal gedemonteerd worden????
Je moet namelijk normaal het cabriodak half openen om daaraan te komen..........
Zie je foto's hier graag staan!
veel plezier er mee
WB

12 okt 2008 19:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster S
Noordholland
Bericht 
Ik denk niet dat je daar bij kunt met het dak erop. Maar ik heb begrepen dat als het dak één keer goed is gemonteerd en afgesteld, dat het dan een kwestie is van de 2 handels achter en de ontgrendeling voor, stekkertjes los van de verlichting en achterruitverwarming en dan met 2 man tillen.

Gewicht is ongeveer 40 kg, dus dat is te doen. Zelfs de achterklep haal je niet apart eraf. Dus de hele handel in één keer erop (of eraf).

In principe doe je dit maar twee keer per jaar. In de lente eraf en in de herfst erop. Ik realiseer me dat het meestal minder eenvoudig gaat, dan wordt geroepen, maar dat zien we dan wel weer.

Gezien de km's die ik denkt te rijden, laat ik hem één keer per jaar een beurt geven. Dat zal gezien de verloopdatum van de APK ergens is april zijn. Vlak daarvoor moet het dak er dus af.

12 okt 2008 19:48
Profiel WWW
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
tja ziet er heel mooi uit.ik zou dan ook gelijk even de neus aan pakken.

twee voorschermen klep bumper en de koplampen van de cayman en het is net echt.

zou er bijna zin in krijgen het ook te doen want het ziet er heel gaaf uit en de prijs valt me alles mee.

anton964

24 okt 2008 20:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayman S
Scheveningen
Bericht 
Vind t achterruitje net effe jammer doordat de boxster raampjes rond aflopen. Ik zou mn centen er niet aan uitgeven....

:roll:

25 okt 2008 16:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Boxster S
Noordholland
Bericht 
Tja smaken verschillen.............................

Dus wie zijn geld er niet aan uit wil geven, die heeft groot gelijk. En ik heb ook gelijk, want ik vind het wel mooi en doe het dus wel............

25 okt 2008 16:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht top
Heb je al meer info voor wanneer je hem kan laten plaatsen?

26 okt 2008 10:13
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster S
Noordholland
Bericht 
De planning was afgelopen zaterdag. Maar helaas had de spuiter het druk en was die nog niet klaar. Er is nu een afspraak voor volgende week zaterdag.

Nadat de spuiter klaar is, moet er nog wat voorwerk worden gedaan, zoals het plaatsen van de ruiten. Dat gaat deze week gebeuren.

26 okt 2008 11:07
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Boxster S
Noordholland
Bericht 
Hoe zet je foto's op dit forum?

02 nov 2008 22:56
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dat kun je vinden onder de FAQ-knop bovenaan.

03 nov 2008 9:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht foto
Je kan de foto's ook in je album uploaden als dat gemakkelijker is....zit vol ongeduld te wachten............ :wink:

03 nov 2008 10:59
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Bericht 
Erg goeie combi, lijkt me dat er meer zullen volgen!

03 nov 2008 18:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster S
Noordholland
Bericht 
Was even weg, daarom duurde het antwoord langer. Ik wil dolgraag foto's plaatsen, maar ik weet nog steeds niet hoe. Via het foto-album moet het begrijp ik, maar hoe maak ik een fotoalbum. Als ik fotoalbum aanklik en vervolgens mijn fotoalbum roept ie dat dat niet bestaat. Dat weet ik ook wel, dus ik zou liever de tekst zien Bestaat niet, nu maken?

Als iemand me kan vertellen hoe ik een fotoalbum maak, zet ik de foto's erop

06 nov 2008 23:28
Profiel WWW
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
Afbeelding

daar is hij dan.

gr anton

07 nov 2008 1:04
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster S
Noordholland
Bericht 
Ik heb een aantal foto's geplaatst in mijn album

07 nov 2008 1:29
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Het is heel mooi geworden :thumleft:

07 nov 2008 8:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht zeintec
Ziet er goed uit eh!!!!!!!!! wat zijn je eerste ervaringen? Nog extra aanpassingen aan moeten gebeuren?
Hoe is het geluid, de afdichting etc etc???
ps. kvertrek vanavond voor een verlengd weekend skieên, kzal je posts pas op woensdag terug kunnen lezen, maar ben vol verwachting...:-)

07 nov 2008 15:54
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Mooi resultaat hoor.

07 nov 2008 16:31
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Boxster S
Noordholland
Bericht 
De demontage en montage ging vrij vlot. Het afstellen van de ruiten gaf wat problemen. De rechterruit ging blijkbaar zo strak in de rubbers, dat de veiligheid in werking trad en de ruit weer naar beneden ging.

Is af te stellen (ruit kan kantelen etc.) maar de juiste documentatie was op dat moment niet voorhanden. Inmiddels hebben ze een werkplaatshandboek aangeschaf en morgen gaat ie terug voor het afstellen van de ruiten.

Op de terugweg gereden in de stromende regen. Mooie lektest. De enige plek waar hij een beetje lekte was op het rubber van de linkerruit aan de achterzijde. Met het afstellen van de ruiten zal dat wel goed komen. De tuinslang ligt al klaar voor de test.

De kleur was perfect en de afwerking ziet er erg goed uit. "Echte" ruiten, professioneel gelijmd, achterruit met verwarming, 3e remlicht (de originele verdwijnt achter de klep), binnenkant matzwart en afgewerkt met geplakt stoffen bekleding in het hoogste gedeelte.

Kortom ik kan er met veel genoegen naar staan te kijken. Zal mij benieuwen wanneer het dak er weer af gaat. Staat wel erg mooi..........

07 nov 2008 16:40
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
LCVM schreef:
De demontage en montage ging vrij vlot. Het afstellen van de ruiten gaf wat problemen. De rechterruit ging blijkbaar zo strak in de rubbers, dat de veiligheid in werking trad en de ruit weer naar beneden ging.

Is af te stellen (ruit kan kantelen etc.) maar de juiste documentatie was op dat moment niet voorhanden. Inmiddels hebben ze een werkplaatshandboek aangeschaf en morgen gaat ie terug voor het afstellen van de ruiten.

Op de terugweg gereden in de stromende regen. Mooie lektest. De enige plek waar hij een beetje lekte was op het rubber van de linkerruit aan de achterzijde. Met het afstellen van de ruiten zal dat wel goed komen. De tuinslang ligt al klaar voor de test.

De kleur was perfect en de afwerking ziet er erg goed uit. "Echte" ruiten, professioneel gelijmd, achterruit met verwarming, 3e remlicht (de originele verdwijnt achter de klep), binnenkant matzwart en afgewerkt met geplakt stoffen bekleding in het hoogste gedeelte.

Kortom ik kan er met veel genoegen naar staan te kijken. Zal mij benieuwen wanneer het dak er weer af gaat. Staat wel erg mooi..........

Prettig te horen (lezen) John, Raam afstelling nu kompleet. Speciale boutjes waren op tijd binnen. Heb ermee proef gereden en alle codes e.d. zijn weer o.k. Moest gereden worden want de tiptronic moet zich weer inleren net zoals de stationaire toerental.

Indien nog vragen hoor ik ze graag,
Vriendelijke groet Ivan.

13 nov 2008 23:12
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: dak
WB schreef:
Ik vraag me nu ook af of je, indien het dak geplaatst is, je nog wel aan het compartiment kunt waar onder meer de luchtfilter zit......of moet het dak dan weer helemaal gedemonteerd worden????
Je moet namelijk normaal het cabriodak half openen om daaraan te komen..........
Zie je foto's hier graag staan!
veel plezier er mee
WB
Ja het dak moet eraf om bij de motor compatiment te komen.
De eerste montage is het moeilijkst. En als dat eenmaal goed gedaan is en het allemaal klopt is het demonteren een piece of cake.
Ik doe het binnen 10 minuten zonder gereedschap. Wel met twee man eraf tillen natuurlijk om lak beschadigingen te voorkomen.

Las ook dat de kap over de vergrendeling afwezig was, maar ook die is verkrijgbaar.

Ivan.

13 nov 2008 23:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 103 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende