Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:01

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
speedster 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Inderdaad: Vinyl-bekleding (skai) zowel op het dash, alsook de stoelen en de deurbekleding, een ongeïsoleerde kap (met een zeer eenvoudig mechanisme), etcetera, etcetera...

Lekker basic! Héééééérlijk! :wink:

05 nov 2008 12:56
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
ironpatje schreef:

als de kap dicht is,dan zie je bijna niks van opzij (zijruitjes in plastik.... :roll: ) en ze zijn ook niet waterdicht, je kan gewoon je hand steken tussen de zijruiten en de cabriokap :!: :shock:

Mark (waar de auto's nu staan) zegt : jouw 914 rijd een stuk beter :!: (betere, krachtigere motor + betere boite.....)

maar voor iemand met geld genoeg (of teveel :?: ) is het een heel mooi "speelgoedje"

Je zult je kennis over een Speedster wat moeten bijspijkeren :wink:

Geen enkele Porsche Speedster is waterdicht.

Kan niet spreken over replica's, maar heb al verschillende ritjes gereden waarbij een 914 geen partij is voor de Speedster. (kan ook aan de bestuurder liggen)

Ze worden zo onderschat de Speedster en dat is vooral te wijten aan de replica's, ze zien eruit als een PORSCHE 356 Speedster, maar ze rijden totaal anders.

Je 914 zal waarschijnlijk beter rijden dan de replica die ze daar te koop hebben staan, maar daar kan ik niet echt over oordelen, ik heb namelijk geen rijervaring met een 914. Wil enkel maar duidelijk maken dat de uitspraak van Mark en van toepassing kan zijn op zijn replica's die hij heeft staan, maar zeker niet op een originele Speedster.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

05 nov 2008 12:59
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht 
Mark had het echt wel over de replica's, (ze zijn trouwens niet van hem, maar van een klant van hem...een van de dagen haalt de klant ze terug op.....)

05 nov 2008 13:18
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Had ik ook zo wel begrepen, maar wil gewoon voorkomen dat mijn favoriet wagentje mee over de zelfde kam geschoren word :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

05 nov 2008 13:26
Profiel WWW
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
ppp 356 schreef:
ironpatje schreef:

als de kap dicht is,dan zie je bijna niks van opzij (zijruitjes in plastik.... :roll: ) en ze zijn ook niet waterdicht, je kan gewoon je hand steken tussen de zijruiten en de cabriokap :!: :shock:

Mark (waar de auto's nu staan) zegt : jouw 914 rijd een stuk beter :!: (betere, krachtigere motor + betere boite.....)

maar voor iemand met geld genoeg (of teveel :?: ) is het een heel mooi "speelgoedje"

Je zult je kennis over een Speedster wat moeten bijspijkeren :wink:

Geen enkele Porsche Speedster is waterdicht.

Kan niet spreken over replica's, maar heb al verschillende ritjes gereden waarbij een 914 geen partij is voor de Speedster. (kan ook aan de bestuurder liggen)

Ze worden zo onderschat de Speedster en dat is vooral te wijten aan de replica's, ze zien eruit als een PORSCHE 356 Speedster, maar ze rijden totaal anders.

Je 914 zal waarschijnlijk beter rijden dan de replica die ze daar te koop hebben staan, maar daar kan ik niet echt over oordelen, ik heb namelijk geen rijervaring met een 914. Wil enkel maar duidelijk maken dat de uitspraak van Mark en van toepassing kan zijn op zijn replica's die hij heeft staan, maar zeker niet op een originele Speedster.

Ik heb gereden in de originele (zwarte) 57-er Speedster van Jan des Bouvrie. Die reed best fijn, maar de wegligging van m'n replica was echt beter dan van de originele. Ook het vermogen was groter (2-liter type 4 blok met ruim 100 pk). Ook Jan vond dat mijn Speedster een dijk van een wegligging had; beter dan zijn originele. Nou bepalen de gebruikte onderdelen in grote mate de wegligging van een Speedster; ook van een replica.

Nou was de basis voor mijn Speedster een pendelas-chassis (net als de originele 356). Je kunt echter ook een IRS-chassis gebruiken en naar verluid is de wegligging van een Speedster (replica) dan nóg beter.

Een goede, stevige stabilisator onder de vooras (bij Vintage ontbreekt die heel vaak) en bij de achteras (i.g.v. een pendel-asser; idem) verbetert de wegligging al aanzienlijk. De schokbrekers ook: de goedkope aftersale kever schokbrekers redden het bij lange na niet bij Koni's of Bilsteins.
Verder kun je bij de replica's stevigere/dikkere assen monteren, hoogwaardige (schijf)remmen, en is er heel veel (kever) en goed tuning-spul op de markt. Dat past allemaal op je (kever)chassis.

Eigenlijk rijdt een replica heel vergelijkbaar met een originele 356 Speedster zo weet ik uit ervaring en meestal zelfs beter!

Uiteraard kan een replica niet/nooit tippen aan een echte/originele, maar een goed gebouwde replica komt wat beleving en afwerking heel dicht in de buurt en de wegligging is veelal zelfs beter.

Op zich is dat natuurlijk ook niet zo raar, want je zit techniek van de jaren '50 te vergelijken met techniek van 20 jaar later (die weliswaar nog steeds grotendeels is gebaseerd op die van de jaren '50).

Het bochtengedrag van een 914/4 is ongekend. Met een Speedster (origineel of replica) hou je die echt niet bij (zei ik weer empirisch ondervonden), maar op de rechte stukken, bij sprints etcetera kan een Speedster het een 914 heel lastig maken...

05 nov 2008 17:10
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
ppp 356 schreef:

Wil enkel maar duidelijk maken dat de uitspraak van Mark en van toepassing kan zijn op zijn replica's die hij heeft staan, maar zeker niet op een originele Speedster.

Niet waar, want de 914 is dus weldegelijk de porsche met de beste wegligging. :^:

05 nov 2008 17:59
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Speedy356 schreef:

Eigenlijk rijdt een replica heel vergelijkbaar met een originele 356 Speedster zo weet ik uit ervaring en meestal zelfs beter!

Spijtig dat ik andere ervaringen heb.
Ken Jan niet, maar is het een volledig gerestaureerde Speedster of een goed opgelapte? Hier zit dikwijls al een groot verschil in.

En daar gaan we weer, gaan we een originele Speedster met 60pk en de standaard trommeltjes en schokdempertjes gaan vergelijken met een volledig getunde kever :roll:

Mijn Speedster heeft een verbeterde ophanging (ken al die technische namen niet) een motertje met ruim 110pk, carrera trommelremmen, begrijp trouwens niet dat men schijven onder een Speedster wilt plaatsen.

En ik wil de eerste replica nog zien die in de buurt komt van een goed gerestaureerde replica.

Geen misverstand, heb niets tegen Replica's, maar als men gaat denken dat een Replica bijna het zelfde is qua afwerking en beleving maak je jezelf iets wijs :roll: gewoon het verschil tussen polyester en metaal alleen al.

Maar dit is volledig mijn mening.

05 nov 2008 19:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
BE
Bericht 
ppp 356 schreef:

En ik wil de eerste replica nog zien die in de buurt komt van een goed gerestaureerde replica.

????

05 nov 2008 22:21
Profiel
PorscheForum Junkie
996 Carrera 4S MK2 Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
Bericht 
Gewoon typefoutje... weet je best wel :roll: :roll:
die in de buurt komt van een gerestaureerde Speedster.

05 nov 2008 23:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2