Auteur |
Bericht |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Fake 2.7RS te koop op ebay
Het is weer eens zo ver. Op E-bay staat een mooie 2.7RS te koop die eigenlijk weer helemaal geen originele 2.7RS blijkt te zijn. Of toch weer wel? Het is een interessant verhaal, maar eigenlijk erg triest.
Met dank aan www.early911sregistry.com
Link naar ebay waar deze #406 te koop staat.
(detail: laatste bieder heet: "too good to be true")
Wat een ellende. Je zal zelf zo'n echt ding hebben zeg.
Tegenwoordig denkt toch iedereen dat het een replica is.
|
30 jun 2006 12:22 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Het zoveelste voorbeeld van misleidende handel.
Je zal hem voor dat bedrag maar kopen en er dan achter komen dat.....
Heel triest allemaal als het klopt.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
30 jun 2006 12:38 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Patrick;
Jij volgt dit
http://forums.pelicanparts.com/showthre ... did=290231
draadje zeker ook met belangstelling?
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
30 jun 2006 12:41 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Eh, nee. Die had ik nog niet gezien.
Grappige opmerking van iemand daar:
"Porsche made around 1580 1973 RS coupes...and today, there are only 2300 left...."
|
30 jun 2006 13:04 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Zo, " bidding has ended" maar de gewenste eindwaarde is niet bereikt met een laatste bod van 150K
Op zowel early911s.com als op pelicanparts-forum zijn ze er nog niet uit of het nu een echte of een (hele goede) replika betrof.
Komt vast wel weer terug, deze.....
|
03 jul 2006 10:14 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Ik heb het hele draadje eens doorgelezen (gisteren 14 pagina's),maar ook de "geleerden" van dat forum weten het niet........
Er zijn 2 mensen gaan kijken en die haalden hun schouders op.Wij weten het niet,was hun reactie.Zij zeiden dat zijzelf te weinig kennis hadden van de Carrera 2.7 RS om een oordeel te vellen.
Gezeik over de manier van inslaan chassis-en motor/versnellingsbaknummers,typeplaten onder de kap (Porsche KG i.p.v Porsche AG).Motornummer klopte niet helemaal maar er waren geen werksporen te zien.De sterretjes ontbraken aan het begin en het eind van het motornummer.
Mijn mening:Dan is er een foutje gemaakt in de fabriek tijdens het inslaan van het motornummer.Een carterhelft laten nagieten en een eigen nummer erinslaan (zoals op dat forum wel gesuggereerd wordt) vind ik tever gezocht.En wat betreft de typeplaten:de oude met "Porsche KG" erop die moesten opgemaakt worden.
Geen echte Carrera RS vanwege het schuifdak en de aanwezige zonnekleppen.........Volgens mij zijn de consumenten-RS'en lichtgewicht auto's van dunner blik en hetzelfde uitgevoerd als de "S".Dus schuifdak (electrisch),airco,leder,sportstuur.......Het was gewoon mogelijk.
Dikte van het plaatmateriaal:Het plaatmateriaal moet dunner zijn bij een echte RS.Dat is te testen door het materiaal ter plekke in te drukken.En dan kun je dat horen.Kies bij voorkeur het dak uit.Dat is op dat forum gesuggereerd.
Ja daaag.......... Bij een auto van meer dan 100.000 Euro het dak induwen om de materiaaldikte te testen ?? Zijn ze goed ziek,gewoon een deuk in het dak van de auto van een vreemde duwen ?? Die zijn niet wijs !!
Er schijnt een boze Japanse eigenaar te zijn die deze nummer 406 in zijn verzameling heeft,maar deze heeft zich nog niet gemeld.Tja,ik kan zoveel claimen.......
Ook de kleur van de auto klopt gewoon,was destijds de orginele kleur.Geldt ook voor de "decals".Veel RS'en zijn destijds verkocht in geel (meest verkochte kleur) en er zijn nogal wat RS'en die zonder "decals" (is de sticker met "Carrera"-opschrift op de dorpel) verkocht zijn.
Als dit een neppert is,is dat verdomd goed gedaan en is er veel geld (te veel) om het echt te doen lijken.Alleen 13 inch Fuchsen ?? Schrijffoutje.
Ik zou als eigenaar/verkoper ook doodziek worden van al die wijsneuzen die vanalles beweren,het zelf niet weten,en uiteindelijk niets kopen.
Maar wel de eigenaar aan de schandpaal nagelen........
Ik denk persoonlijk dat dit een echte Carrera 2.7 RS is.Maar ik kan het verkeerd hebben.
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
08 jul 2006 23:36 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ach het blijft speculeren voor ons. We kennen de auto niet en met dit soort autos rijzen er altijd vragen.
Daarnaast heb ik wel vaker fake autos gezien die bijna niet van echt te onderscheiden waren. Het gaat om veel geld dus het schijnt te lonen.
Als iemand echt interesse heeft is de geschiedenis van de auto echt wel uit te pluizen.
Voor de rest kunnen wij ons er druk over lopen maken maar het is allemaal vanuit threads dat wij oordelen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
08 jul 2006 23:51 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
eehm, correct me if i'm wrong. Maar volgens mij (ergens gelezen) is de eerste serie RS inderdaad met dunner blik uitgevoerd maar bij een latere serie zijn er een aantal uit normaal blik vervaardigd. Bij nummer 1200 (ff gechecked) was het dunnere blik op.
|
09 jul 2006 21:54 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Ricardo;
Verhaal van dat blik klopt. Alle RS'en hadden volgens mij echter wel dunner glas in de zij- en achterruiten. Moet te checken zijn. Het serienummer zou eenvoudig moeten uitsluiten of het er een met dun plaatwerk kan zijn of niet. Maar dan nog blijf ik het een beetje schimmig verhaal vinden; een serienummer wat al eens elders is opgedoken, een eigenaar die moeilijk doet, een Touring die naar Homologatiemodel is verbouwd. Blij dat het mijn beslissing niet is.
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
09 jul 2006 23:40 |
|
|
veertientien
73 RSUitgeest
|
glas en blik
Geen verschil in de dikte (0.88 vs 0.80 mm) van het blik voor de latere nummers, meestal nog wel een stukje plaatwerk onder het dashboard dat bij een latere RS in 0.80 mm was uitgevoerd maar lastig te meten. De lichtgewicht RS's hadden wel dunner (Glaverbel) vaste zijruitjes, de Touring modellen zeker niet. Nog een manier om het bouwnummer te bekijken is het rechter kniestuk onder het dashboard the verwijderen, boven de uitsparing van de asbak is een bouwnummer ingeslagen. Dit zelfde nummer zie je meestal in gele krijt geschreven op het plaatwerk bij het voorraam. Moet je wel even het dashboard verwijderen (dus raam eruit!). Mocht je dan die nummers hebben dan kan je bij Porsche vragen of het bouwnummer overeen komt met chassisnummer, maar helaas pindakaas dat geven ze niet. Er schijnen wel mensen te zijn die daarvan lijsten hebben maar deze waarschijnlijk niet vrijgeven.....
Toch geeft mijn gevoel aan dat de Duitse 406 de nepper is....
Groet,
Cees
|
10 jul 2006 13:52 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Op de foto van het dashboard op e-bay kun je zien dat de KM teller een standaard 911 teller is zoals hij in de T,E en S porsche in europa toegepaste. Volgens mij heeft een RS teller een groter berijk, m.a.w. loopt de teller een stukje verder door naar onderen, tot 300KM ipv 250KM
Zie deze foto:
http://www.lammertink-porsche.nl/conten ... 7rs-24.htm
Of deze:
http://www.lammertink-porsche.nl/conten ... 7rs-01.htm
Lijkt me niet dat als je teller stuk gaat, je deze dan niet laat repareren, maar een gewoon exemplaar erin zet.
Schuifdak op een Touring kan ik me nog voorstellen, maar op de RSmet kuipjes, lijkt me niet logisch.
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
11 jul 2006 9:42 |
|
|
veertientien
73 RSUitgeest
|
fake RS?
Ongeveer vanaf chassisnummer 1240 kregen vrijwel alle RS'en de 300 km/uur teller, daarvoor gewoon de 250 km/uur als in de S. Op de foto van de rallye geprepareerde RS is de teller sowieso niet origineel, de naald is recht en het center zwart, moet toch echt zilver zijn. Waarschijnlijk is het een elektronische teller gefabriceerd vanaf 1976... Lichtgewicht stoelen en een schuifdak, zou nog wel kunnen maar zal zeer zeldzaam zijn. Veel RS Touring eigenaren hebben wel hun auto omgebouwd naar LW specificaties dus alles is hier ook weer mogelijk...
Groet,
Cees
|
11 jul 2006 11:53 |
|
|
C a r r e r a
911 Carrera Cabriolet
|
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er koetswerken van RS'en werden verkocht aan de eigenaars die hun RS 'total loss' gereden hebben met ... hetzelfde chassisnummer dan hun total loss. Natuurlijk zullen er handige harrys die wrakken restaureren tot pareltjes. Vandaar dat er geregeld met hetzelfde nummer opduiken en dat er meer originele rondrijden dan officieel.
|
24 jul 2006 9:39 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Als dat waar is, dan is het nog moeilijker om de echte van de neppers te onderscheiden.
Maar zoals ik in een ander topic al eens zei, mij is Porsche's aanpak ten opzichte van originaliteit niet echt duidelijk.
Waar leg je de grens, bij 'matching numbers'? Als er drie schroefjes en een sluiting vervangen moeten worden is dat geen probleem, maar als het deel met de code erop vervangen moet worden, wat doe je dan?? Wat is uiteindelijk dan nog origineel?, want het gereviseerde originele onderdeel kan dus best weer op een andere auto belanden...
|
24 jul 2006 9:47 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Het leest als een spannend jongensboek. Ik zou deze inmiddels beroemde auto graag eens in het echt willen zien...
Het vervolg in een notendop:
De Ebay-seller heeft 'm ter consignatie aangeboden bij een (schijnbaar) respectable autohandel, die na wat zessen en zevens (en een hoop hoofdpijn ) de auto maar weer aan de eigenaar hebben teruggegeven.
het is nog steeds niet duidelijk, alleen heeft de aanbieder zich inmiddels ook in de strijd geworpen met wat vreemde uitspraken. Zo zou de auto een wild zwijn hebben aangereden en wat andere panelen door (race-?) schade hebben vervangen.
Een test van een of andere officiele instantie (CHP = Chips toch ) bracht aan het licht dat de auto (alhoewel duits) toch VS-glas in de vooruit had...
Het blijft vaag, maar ik zou me aan #406 inmiddels niet meer wagen.
Hier het vervolg op early911sregistry.org
Btw, verkopers verhaal staat hier
|
07 aug 2006 16:08 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
en nog een foute 2.7RS eh 911T, dit keer (weer) 911 360 1316
De reden waarom ik het hier post is dat behalve dat het hele pelican-forum over z'n opscheppen duikelt, er staat dat de auto recentelijk weer (!!) als een echte 2.7RS is verkocht.
Dit keer aan een ongelukkige Engelsman die ter goeder trouw de auto heeft gekocht (als een echte).
Ook dit verhaal leest weer als een spannend jongensboek, met verwijzingen naar Gotti jr, creditkaartfraude, autohandelaren die met chassisnummers knoeien en de verschillen in internationale regelingen m.b.t. replica's.
ideaal voor als je een saaie vrijdagmiddag hebt, zeg maar
|
07 nov 2008 5:33 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
|
07 nov 2008 11:11 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Er zijn dus meer redenen om ZELF een replica te bouwen. Je weet wat je hebt EN je weet wat je niet hebt. Financieel maakt het niet veel uit, helaas..
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
07 nov 2008 11:35 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik hoop voor jou dat je toch wel wat minder kwijt bent dan 1,5 ton euris Of heb je Knauf als styling adviseur. Vergulde Fuchsen schijnen wat aan de dure kant te zijn
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
07 nov 2008 11:51 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik vind het buitengewoon naief om te denken dat echt unieke waardevolle items uberhaupt op eBay aan de man gebracht worden.
Dit zijn dingen die je via een gerenommeerd kanaal wilt kunnen zien en beoordelen. Je gaat toch niet via een website op dit soort dingen zitten bieden !?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 nov 2008 12:19 |
|
|
58GT
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replicaDelfgauw
|
Ik heb natuurlijk een veel beperkter budget, maar als je echt los gaat op een replica dan schrik je je echt rot van de kosten..
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
|
07 nov 2008 12:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ja kan het inderdaad zo gek maken als je wilt ...
MI is 'n goede replica-recreation-clone z'n geld wel waard
|
07 nov 2008 12:31 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
maar dan nog kan je de boot in gaan door te denken dat je een 'echte' hebt terwijl het een geknoeide is. Kans lijkt me inderdaad wel vele malen kleiner.
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
07 nov 2008 12:47 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik zou zo'n ding alleen durven te kopen via een zeer gerenommeerd RS specialist (bijv. Edmond Harris). Too much fakes around for real money.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
07 nov 2008 13:05 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Fake 2.7RS te koop op ebay
En het gaat weer verder.... Deze RS (#1316) bleek dus op een 911T chassis te staan. De laatste eigenaar zei dus op de blaren te gaan zitten en 'm in orderdelen te verkopen, maar Nadat de teleurgestelde eigenaar recentelijk 2 'experts' heeft ingeschakeld, stond ie afgelopen week ineens weer te koop als 'echte originele 911 2.7RS' .... en is er weer iemand ingetuind Lees hier, pagina 27 inmiddels verder, maar in principe is #1316 dus het chassis van een 73er 'T', de versnellingsbak is niet origineel, de motor is wel van een echte RS maar is weer niet 'matching' en toch zijn er zogenaamde experts die 'm voor echt laten doorgaan... Ik geloof dat ik mijn T-tje ook maar eens moet upgraden en verkopen voor 105,000 pond... Snap dat trouwens niet helemaal hoor. Het eerste wat je doet bij een RS is toch effe het chassisnummer googlen?
|
09 jul 2009 9:32 |
|
|