Auteur |
Bericht |
amandus
Timeless
|
Gewoon gas erop houden en oefening gebaart kunst
_________________________________________ Timeless objects
|
11 nov 2008 19:48 |
|
|
horn
PF #57
|
rustig wennen. je zal merken dat het steeds meer jouw auto wordt en je er steeds meer mee durft. laat je vooral niet opnaaien door anderen en probeer te onthouden dat als je te hard een bocht in gaat (voornamelijk klaverbladen etc) je NIET plots van schrik het gas loslaat. verder is alles hier wel gezegd.
Geniet ervan!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 nov 2008 20:20 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
LEVENSGEVAARLIJK zo'n C2
Onbegrijpelijk dat deze uitvoering ooit zo op de markt mocht komen!
Iets te hard de bocht in , gas los (logische reactie) en je achterwielaandrijver ziet er zo uit
Hopelijk ziet minister Klink dit nu eindelijk ook snel in en wordt dit model samen met de paddo's vanaf 1 december verboden!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
11 nov 2008 20:35 |
|
|
amandus
Timeless
|
PSM stond uit
_________________________________________ Timeless objects
|
11 nov 2008 20:44 |
|
|
Lydia
|
Vrouw achter het stuur?
|
11 nov 2008 21:02 |
|
|
amandus
Timeless
|
bloed aan de muur
_________________________________________ Timeless objects
|
11 nov 2008 21:05 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Nou, Als je auto echt goed is durf ik te zeggen dat als je verantwoord!!!! rijd dat je zeker niet in de slip komt. Die auto kan meer hebben dan dat jij aandurft. En als jij gewoon rijd kan je gerust in de bocht bijremmen. Dat verhaal is puur als je hem met een hoge snelheid de bocht in jaagd en gaat remmen, dan heeft hij bijna geen druk meer achter en gaat hij glijden. Maar dat zou ik zeker in het begin niet doen:P
Alleen in de regen(nat wegdek) even opletten, dan zijn ze wel gevoelig.
Verder: Just have Fun!!!
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
11 nov 2008 22:04 |
|
|
bullibeer
|
Bedankt heren... spannend... morgen rond de lunch heb ik hem.....
Maar eens naar een paar dagen een grote parking opzoeken om te ervaren wat jullie bedoelen.... om het te voelen.
Maar een ding is zeker.... nog even niet hard de bocht in..... en zo een cursus ..yep doen!
I keep you updated!
|
11 nov 2008 22:43 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
Gaaf joh. Ben erg benieuwd naar je belevenissen!!
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
11 nov 2008 23:12 |
|
|
Lydia
|
Spannend!
Veel plezier and keep the shining side up!
|
11 nov 2008 23:12 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Slaap ze vannacht... ik weet nog hoe het voelt, was voor mij een maand geleden.
En... picca's!!
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
11 nov 2008 23:15 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Standaard regel bij overstuur (je kont haalt je dus in) Houd het gas contant en stuur waar je heen wilt. Geldt altijd en zeker in een 911 die door zijn massa achterin heerlijk overstuurgedrag vertoont.
Maar zoals alle adviezen al aangeven. Gewoon rustig beginnen en leer vooral de auto en zijn grenzen kennen. De diverse driving experiences die je kunt volgen zijn echt heel nuttig.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
11 nov 2008 23:32 |
|
|
Roi
niet meer....
|
ook een c4 is "staartlastig"....of ligt de motor nu ineens voorin....ga er verder maar nie op in..
964 zelf ervaren als zeer solide op hoge autobahn snelheden...hetgeen gezien de beschrijvingen hier op het forum van de 993 niet altijd te zeggen is, toch opmerkelijk.
Maar goed een set nieuwe (achter)banden doet ineens het karakter op hoge snelheden ook erg -negatief- veranderen, zwabberen vanwege de hoge lamelhoogte; en dat verwacht je in eerste instantie waarschijnlijk niet.
oftewel gewoon doen en rijden...C2 is geweldig leuk zeker met een sperdiff.
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
11 nov 2008 23:45 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zoals Lydia al schrijft ook een C4 kun je bizar uit laten breken.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
11 nov 2008 23:47 |
|
|
Lydia
|
En driften. Maar dat was weer een andere discussie in een ander topic, hè?
|
11 nov 2008 23:49 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
De tip die ik hier nog niet lees (maar het is al laat)
Volgens mij crahsen veel, zo niet de meeste (super)sportwagens, doordat de kersverse bestuurder zijn zwager, kennis, buurman, sportmaatje en last but not least zijn (schoon)vader "een stukkie" laat gassen....
Die laten hem van de zenuwen eerst drie keer afslaan, en op de eerstvolgende T-splitsing of klaverblad afslag is het.... KLENG!
_________________________________________ Take the long way home....
|
13 nov 2008 0:49 |
|
|
Yellowbird
|
Schumacher zal het niet met je eens zijn om hij het zeker weten wel remt in de bocht; de kunst van snelbochten rijden is juist licht remmend in te sturen om de kont in de goede richting te zetten. OK met een C2 is dit vanwege de extreme gewichtverdeling minder van sterk toepassing, maar met andere auto's is dit handig om neutraal of licht driftend de bocht door te komen. Natuurlijk kun je dit beter op het circuit proberen dan op straat!
|
13 nov 2008 1:24 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Om over proefritjes bij de dealert/specialist nog maar niet te spreken.
|
13 nov 2008 1:44 |
|
|
Cuprohr
|
-verwijderd-
Laatst bijgewerkt door Cuprohr op 29 nov 2008 14:58, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 nov 2008 18:53 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
hij heeft hem al verkocht
_________________________________________ oud is beter
|
13 nov 2008 19:09 |
|
|
Robin G.
997 Turbo S, zwart
ex:997 4S Cabrio, wit
ex:Boxster 987, zwart
ex:964 C2 Cabrio AmethystRotterdam
|
Gelukkig (nog) niet achterstevoren gestaan. Ga aardig hard de bocht in, maar idd, als je gas loslaat wil hij zichzelf inhalen. Gas erop gaat aardig. Ff wennen en normaal rijden, moet goed gaan.
_________________________________________ www.wkautomotive.com
|
13 nov 2008 21:40 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
... En wat heb jij onder je tippie dan? Ik zie helaas geen feuteus in je album, Newby!
_________________________________________ Take the long way home....
|
13 nov 2008 22:00 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
| | | | Cuprohr schreef: | | | | MS964 schreef: Heb zelf met name 2 momentjes gehad:
1 keer op natte snelweg, reed ongeveer 80, wil even 'sportief' van baan wisselen (geef dus een dot gas), auto begint van achteren een klein beetje uit te breken / glijden. Gas los, niks aan de hand, hartslag 200.
1 keer op natte weg, nog even snel een stoplicht halen (moest rechtsaf), gas erop, hard remmen, stuur naar rechts, OEPS, kont komt mee, tegenstuur, ja we hebben 'm weer! Hartslag 200. Dit laatste kwam door de combi nat wegdek, remmen (dus gewicht komt naar voren, achterkant wordt licht) en stuurbeweging.
| | | | |
.....lekker handig op een nat wegdek.... Tijd voor een cursusje? | | | | |
BTW: Inmiddels racelicentie gehaald.
|
13 nov 2008 22:21 |
|
|
Cuprohr
|
-verwijderd-
Laatst bijgewerkt door Cuprohr op 29 nov 2008 14:59, in totaal 1 keer bewerkt.
|
13 nov 2008 22:24 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Let op het woordje inmiddels...(goed lezen is ook een vak)
Daarnaast denk ik dat iedereen met z'n 911 weleens 'een momentje' (of meerdere) heeft gehad. Denk je niet?
|
13 nov 2008 22:26 |
|
|