Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:40

Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Eerste 911 gezocht - 3-5 jaar project 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 74 (in resto), Touareg V6 Tdi 248 2012, Mercedes E Break 2011, Grand Cherokee 2005 ex 928 S4
Keerbergen - Belgie
Bericht Eerste 911 gezocht - 3-5 jaar project
Hi allen,

Na enkele jaren een 928S4 gehad te hebben (omwille van de automaat en de vrouw) is de tijd aangebroken om me eindelijk een 911 aan te schaffen. Wat zoek ik een wagen vanaf 1974 tot +/- 85-86 met wat werk (hoeveelheid hangt van de prijs af)

Ofwel ga ik voor een 15 K kostende 911 en voorzie ik nog 10 restauratie, ofwel bv een oude 2.7 voor 10K waar dan en de body gestripped moet worden en de motor +transmissie in revisie, volledige nieuwe "bare metal" paintjob en een hernieuwd interieur.

Ik zoek geen upgrades etc, dus een originele die als 3de wagen/oldtimer bij de rest van onze auto's moet.

Kan iemand mij een indicatie geven van de kost van een defitige motor revisie en bak ?

Bij van kessel staat bv een 76 2.7 met heel veel werk voor nog geen 10 K

Alle input meer dan welkom (beste keuze zou waarschijnlijk een 84 -85 3.2 zijn ...)

Alvast bedankt
Kris

PS de 928S4 is verkocht toen we een huis kochten ...

11 nov 2008 13:07
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Van Kessel staat goed bekend als adres waar je Porsches kan kopen met werk, maar die behoudens dat werk verder nog goed zijn. Gezien jouw wensen op zich dus geen slecht adres.

11 nov 2008 21:20
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Eerste 911 gezocht - 3-5 jaar project
928S4 schreef:
Alle input meer dan welkom ...

... bezint eer ge begint :idea:

.. heb wel :res: voor mensen die dit soort projecten beginnen - en nog meer voor hen die het tot 'n goed einde weten te brengen :wink:

Succes!

11 nov 2008 21:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 74 (in resto), Touareg V6 Tdi 248 2012, Mercedes E Break 2011, Grand Cherokee 2005 ex 928 S4
Keerbergen - Belgie
Bericht 
weet iemand van jullie iets meer over de 9000e kostende 1977 2.7 bij van kessel (al in het echt gezien)?

en tweede hebben jullie een idee wat (en waar) een revisie van een 915 bak en een 2.7 of 3.0 motor kost ?

thanks

en ja een uitdaging is het, maar des te meer geniet je achteraf!

11 nov 2008 23:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Timeless
Bericht 
Gwoon een mooie SC kopen , ze zijn er nog wel , maar wel schaars , beste ook na 1978 :!: Succes

11 nov 2008 23:20
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
bakrevisie afhankelijk van de onderdelen tussen de 1500 en 2500 euro denk ik was zelf 1500 kwijt met rekening

motor revisie alleen pakkingen zuigerveren alle lagers kettingen slangen klepseals ketting geleiders en alle andere preventief te vervangen dingen denk aan dan minstens 2000 euro aan onderdelen exclusief dus dingen die echt vervangen moeten worden en excl demontage en montage

12 nov 2008 0:17
Profiel WWW
Bericht 
ALs een 'beetje' werk geen issue is, en je er 3-5 jaar over wil doen, is dit misschien wat?
http://link.marktplaats.nl/204693884
:? :D

12 nov 2008 19:15
Timeless
Bericht 
30 tot 50 jaar bedoel u :wink:

12 nov 2008 19:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Is dit wat :roll: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5646915

13 nov 2008 16:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
had hem ook gezien beetje aan de dure kant, voor de staat van de auto, als je het uiterlijkt bekijkt

zeker nadat de prijs op MP naar 17500 is verhoogd vanmiddag
:roll:

13 nov 2008 16:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht te duur, inderdaad
Die zilveren kan een leuk project zijn, moet je er niet teveel voor betalen, ik zou er max. 12K Euro voor willen neertellen, er komen immers zat kosten overheen :wink:

Mijn SC destijds zelf gerestaureerd(scheelt veel pegels :wink: )

915-Bak heb ik 1000 Euro voor betaald( zonder factuur 8) ) en
de motorrevisie is 3500 Euro geweest, los van de drukgroep wat dan weer 1200 Euro kostte....plaatwerk in Duitsland gescharreld, spuiten 1600 Euro(wederom zonder factuur 8) )

Als ik alles bij elkaar optel heeft mij de revisie van de 911 zo'n 7500 Euro
gekost, maar dat vond ik later wel terug in de taxatiewaarde :wink:

aangekocht destijds voor 24K gulden, verkoop 16K Euro, na bezit van 7 jaar en 1,5 jaar durende reaturatie.

Winst gemaakt : NEE, leuke tijd gehad en veel ervaring opgedaan : JA

Suc-6 :!:

14 nov 2008 11:49
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: te duur, inderdaad
Martin K. schreef:
... destijds ...

Zijn de door jou betaald prijzen dan nog relevant :?:

14 nov 2008 11:51
Profiel WWW Facebook 
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
nou als je hem echt helemaal gaat trippen en opnieuw gaat opbouwen zou ik voor een gaan die niet veel kost.want vergis je niet in wat het gaat kosten.

spuiten motor revisie versnellings bak koppeling alle rubbers en dan nog de diengen die je zelf niet kunt.bij zoeen projekt komt de € 20.000 als snel in beeld.de prijzen hier boven genoemd van €3500 voor motor revisie en €1600 om tespuiten kom je dik aan te kort hoor geloof dat maar van mij.
het is natuurlijk wel heel leuk en ik zou zeggen doe het 100% of niet.

anton964

14 nov 2008 12:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: te duur, inderdaad
Martin K. schreef:
Die zilveren kan een leuk project zijn, moet je er niet teveel voor betalen, ik zou er max. 12K Euro voor willen neertellen, er komen immers zat kosten overheen :wink:

Mijn SC destijds zelf gerestaureerd(scheelt veel pegels :wink: )

915-Bak heb ik 1000 Euro voor betaald( zonder factuur 8) ) en
de motorrevisie is 3500 Euro geweest, los van de drukgroep wat dan weer 1200 Euro kostte....plaatwerk in Duitsland gescharreld, spuiten 1600 Euro(wederom zonder factuur 8) )

Als ik alles bij elkaar optel heeft mij de revisie van de 911 zo'n 7500 Euro
gekost, maar dat vond ik later wel terug in de taxatiewaarde :wink:

aangekocht destijds voor 24K gulden, verkoop 16K Euro, na bezit van 7 jaar en 1,5 jaar durende reaturatie.

Winst gemaakt : NEE, leuke tijd gehad en veel ervaring opgedaan : JA

Suc-6 :!:

Als ik de kosten voor revisie door de jaren heen optel kom ik (heel) ruim over de dagwaarde van mijn auto heen. Bij mij zitten er wel rekeningen bij en kom ik niet eens in de buurt van de hierboven genoemde bedragen voor dezelfde werkzaamheden. Het is dus maar net hoe je het weet te regelen en welke eisen je stelt aan kwaliteit en garantie.

Volgens mij is het altijd beter om een auto te kopen die zijn onderhoud en reparaties gehad heeft. In het geval van de TS zou ik een complete en originele onversleutelde opknapper kopen. Alleen dan heb je invloed op de uiteindelijke kwaliteit.

gr. Marcel

14 nov 2008 12:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht 
Citaat:
Gwoon een mooie SC kopen , ze zijn er nog wel , maar wel schaars , beste ook na 1978 Succes

lijkt me niet zo moeilijk, gezien de sc pas vanaf modeljaar '78 is gebouwd :wink:

Wat betreft restauraties : 10 jaar terug heb ik een 1969 2.0T targa volledig gedaan : ik kwam TOEN al niet toe met 20.000 euro (incl motorrevisie) en dan had ik nog vrij veel zelf gedaan.

Motorrevisie alleen van mijn C-3.0 + nieuwe koppeling en drukgroep etc heeft me vorig jaar (met facturen) al meer dan 10k gekost !

Zoals Olaf zegt : het is fantastisch om te doen, hou er alleen rekening mee dat het meer kan kosten dan je denkt.
Als je voor de na'74 modellen gaat, zou ik beginnen zoeken vanaf model '77, gezien deze de gegalvaniseerde carosserie hebben. En mss eerder een carrera 3.0 of 3.0 SC dan een 2.7

15 nov 2008 15:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Goed koop restaureren is luister zelf bedrog, kost altijd meer dan je denkt

alles zelf gedaan 1500 uur werk in zitten 15k per jaar aan kosten over een periode van 3 jaar

Goedkoop :?: :?: :roll: :?:

als je kan rekenen, reken er dan niet op :wink: :wink: :wink:

16 nov 2008 11:43
Profiel WWW
Bericht 
Ik ga maar niet vertellen wat mijne nu al gekost heeft, hebben dan zelf nog veel in huis wat te gebruiken is, maar denk dat ik met 10 niet toekom. :idea:
Dan de uren nog niet meegerekend.

16 nov 2008 12:35
PorscheForum Rakker
Keerbergen - Belgie
Bericht 
Allen bedankt voor de feedback, maar dan kan ik beter de komende 24 maanden spenderen om een geweldige 3.2 uit te zoeken en daar 25 K in te stoppen, als hij maar 25jaar is tegen dat ik hem inschrijf.

Kris

18 nov 2008 12:58
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C4S
Bericht 911 bij kessel
Ik ken de 911 2,7 bij van kessel.
heeft wel 4 ton gelopen....................maar.
zit een volledige onderhouds historie bij,en is een belgische auto.
2,7 loopt goed ,lekt wel iets maar start prima .
Ik dacht dat er in de bodem ergens een gaatje zit ,wel weet ik dat er bij kessel altijd nog wel over een prijs gepraat kan worden.

Tevens weet ik nog 2 porsches (1x 2.7 en 1x 3.0)met werk,helaas allebei niet origineel,en met een turbolook.wel zijn die allebei goedkoop dwz onder 9 k.

vr groet petquesha

19 nov 2008 13:56
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
928S4 schreef:
24 maanden spenderen om een geweldige 3.2 uit te zoeken en daar 25 K in te stoppen, als hij maar 25jaar is tegen dat ik hem inschrijf.

Waarom 25 jaar? Voor die paar centen wat je belasting moet betalen???

De Tips hierboven zijn inderdaad tips die je goed in je door moet laten werken. Ik heb zelf destijds ook een 3.0 SC Targa met werk gekocht. Ik dacht in eerste instantie dat ik de roest wel even op zopu gaan lossen... Vaak zijn de auto's met werk niet goed onderhouden en dan is het oppassen... Ik ben in korte tijd snel leeg gelopen op deze SC. Ik had toen wel een Bakrevisie en een motorrevisie achter de rug, maar de auto zat nog vol met roest !!!

En stel dat je de carosserie gaat doen dan is er het interieur. Als de auto aan de buitenkant af is, ga je je storen aan de binnenkant als deze redlijk uitgeleefd is tenminste....

Ik heb het op de harde manier moeten leren....
Maar ik weet wel dat ik nu een fantastische 3.2 Cabrio rijdt die nog minder heeft gekost dan de SC vol met roest in een jaar tijd....

:idea: Voor 25K heb je al een hele goeie 3.2 Coupe... (Al is het soms even zoeken)

Ben je een echte sleutelaar...Succes.

Maar volgens mij heb je er meer plezier mee om er in te gaan rijden. :wink:

19 nov 2008 14:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.2S-ex 3.0 sc
arnhem/nijmegen
Bericht porsche gevonden
:D
Als je nog interesse hebt, 911 3.0 liter van 1982 , zwart metalic , motor en bak gereviseerd, alle bonnen vanaf aankoop 11 jaar geleden aanwezig.

20 nov 2008 1:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: porsche gevonden
Misschien is dit iets voor je.

Hoi,

Ik heb een witte Targa van 1978 met 3 liter gereviseerde motor die we na restauratie weer aan het opbouwen zijn. Is geheel nieuw gespoten. Foto,s van de restauratie zijn aanwezig. Auto heb ik in Amerika gekocht moet nog gekeurd worden. het is wel een Europees type.

Ik denk over een week of 4 is ie klaar.

20 dec 2008 19:40
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
Ik heb mijn 3,2 ook aardig uitgebreid op laten knappen. Voor hetzelfde (totaal-)bedrag zou ik nu een 996 Plofkip aan kunnen aanschaffen. 8)

Laatst bijgewerkt door Airhead op 21 dec 2008 12:32, in totaal 1 keer bewerkt.

21 dec 2008 12:05
Profiel
Bericht 
Wees blij dat je het in een 3.2 gestopt hebt, in plaats van en plofkip. :idea: :wink:

21 dec 2008 12:19
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Eerste 911 gezocht - 3-5 jaar project
Hallo, ik heb nog steeds mijn 2.7 in concourstaat te koop staan via Car Care Soest, doe een redelijk bod en we komen er zeker uit, een perfecte auto, geheel origineel, gereviseerd en 9 jaar geleden geheel gespoten. Gr Rien

04 apr 2009 18:31
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende