Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 1:34



Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Rijden met de 964 C2.... bochten/veilig??!!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
Gewoon gas erop houden en oefening gebaart kunst :wink:
_________________________________________
Timeless objects


11 nov 2008 19:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
rustig wennen. je zal merken dat het steeds meer jouw auto wordt en je er steeds meer mee durft. laat je vooral niet opnaaien door anderen en probeer te onthouden dat als je te hard een bocht in gaat (voornamelijk klaverbladen etc) je NIET plots van schrik het gas loslaat. verder is alles hier wel gezegd.

Geniet ervan! 8)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 nov 2008 20:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
LEVENSGEVAARLIJK zo'n C2 :twisted:

Onbegrijpelijk dat deze uitvoering ooit zo op de markt mocht komen!
Iets te hard de bocht in :drive: , gas los (logische reactie) en je achterwielaandrijver ziet er zo uit :shock:

Afbeelding

Hopelijk ziet minister Klink dit nu eindelijk ook snel in en wordt dit model samen met de paddo's vanaf 1 december verboden! :wink:
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


11 nov 2008 20:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
PSM stond uit :wink:
_________________________________________
Timeless objects


11 nov 2008 20:44
Profiel
Bericht 
Vrouw achter het stuur? :mrgreen:


11 nov 2008 21:02
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht 
bloed aan de muur :?:
_________________________________________
Timeless objects


11 nov 2008 21:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
Nou, Als je auto echt goed is durf ik te zeggen dat als je verantwoord!!!! rijd dat je zeker niet in de slip komt. Die auto kan meer hebben dan dat jij aandurft. En als jij gewoon rijd kan je gerust in de bocht bijremmen. Dat verhaal is puur als je hem met een hoge snelheid de bocht in jaagd en gaat remmen, dan heeft hij bijna geen druk meer achter en gaat hij glijden. Maar dat zou ik zeker in het begin niet doen:P
Alleen in de regen(nat wegdek) even opletten, dan zijn ze wel gevoelig.

Verder: Just have Fun!!!
_________________________________________
Ergens ben je nergens.


11 nov 2008 22:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Bedankt heren... spannend... morgen rond de lunch heb ik hem.....

Maar eens naar een paar dagen een grote parking opzoeken om te ervaren wat jullie bedoelen.... om het te voelen.

Maar een ding is zeker.... nog even niet hard de bocht in..... en zo een cursus ..yep doen!


I keep you updated!


11 nov 2008 22:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
Gaaf joh. Ben erg benieuwd naar je belevenissen!!
_________________________________________
Ergens ben je nergens.


11 nov 2008 23:12
Profiel Facebook 
Bericht 
Spannend!
Veel plezier and keep the shining side up! :wink:


11 nov 2008 23:12
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Slaap ze vannacht... ik weet nog hoe het voelt, was voor mij een maand geleden.
En... picca's!!
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


11 nov 2008 23:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Standaard regel bij overstuur (je kont haalt je dus in) Houd het gas contant en stuur waar je heen wilt. Geldt altijd en zeker in een 911 die door zijn massa achterin heerlijk overstuurgedrag vertoont.

Maar zoals alle adviezen al aangeven. Gewoon rustig beginnen en leer vooral de auto en zijn grenzen kennen. De diverse driving experiences die je kunt volgen zijn echt heel nuttig.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


11 nov 2008 23:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
niet meer....
Bericht 
ook een c4 is "staartlastig"....of ligt de motor nu ineens voorin....ga er verder maar nie op in.. :wink:

964 zelf ervaren als zeer solide op hoge autobahn snelheden...hetgeen gezien de beschrijvingen hier op het forum van de 993 niet altijd te zeggen is, toch opmerkelijk.

Maar goed een set nieuwe (achter)banden doet ineens het karakter op hoge snelheden ook erg -negatief- veranderen, zwabberen vanwege de hoge lamelhoogte; en dat verwacht je in eerste instantie waarschijnlijk niet.

oftewel gewoon doen en rijden...C2 is geweldig leuk zeker met een sperdiff.
_________________________________________
Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.


11 nov 2008 23:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Zoals Lydia al schrijft ook een C4 kun je bizar uit laten breken. 8)
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


11 nov 2008 23:47
Profiel WWW
Bericht 
En driften. Maar dat was weer een andere discussie in een ander topic, hè? :lol: :wink:


11 nov 2008 23:49
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
De tip die ik hier nog niet lees (maar het is al laat) :drunken:

Volgens mij crahsen veel, zo niet de meeste (super)sportwagens, doordat de kersverse bestuurder zijn zwager, kennis, buurman, sportmaatje en last but not least zijn (schoon)vader "een stukkie" laat gassen....
Die laten hem van de zenuwen eerst drie keer afslaan, en op de eerstvolgende T-splitsing of klaverblad afslag is het.... KLENG!
_________________________________________
Take the long way home....


13 nov 2008 0:49
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Sanhi schreef:
Iedereen weet dat je niet moet remmen in een bocht.. zelfs niet met een 4WD.


Schumacher zal het niet met je eens zijn om hij het zeker weten wel remt in de bocht; de kunst van snelbochten rijden is juist licht remmend in te sturen om de kont in de goede richting te zetten. OK met een C2 is dit vanwege de extreme gewichtverdeling minder van sterk toepassing, maar met andere auto's is dit handig om neutraal of licht driftend de bocht door te komen. Natuurlijk kun je dit beter op het circuit proberen dan op straat!


13 nov 2008 1:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
ErikE schreef:
De tip die ik hier nog niet lees (maar het is al laat) :drunken:

Volgens mij crahsen veel, zo niet de meeste (super)sportwagens, doordat de kersverse bestuurder zijn zwager, kennis, buurman, sportmaatje en last but not least zijn (schoon)vader "een stukkie" laat gassen....
Die laten hem van de zenuwen eerst drie keer afslaan, en op de eerstvolgende T-splitsing of klaverblad afslag is het.... KLENG!


:thumright: Om over proefritjes bij de dealert/specialist nog maar niet te spreken. :wink:


13 nov 2008 1:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
-verwijderd-


Laatst bijgewerkt door Cuprohr op 29 nov 2008 14:58, in totaal 1 keer bewerkt.



13 nov 2008 18:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
hij heeft hem al verkocht :mrgreen:
_________________________________________
oud is beter


13 nov 2008 19:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 Turbo S, zwart ex:997 4S Cabrio, wit ex:Boxster 987, zwart ex:964 C2 Cabrio Amethyst
Rotterdam
Bericht 
Gelukkig (nog) niet achterstevoren gestaan. Ga aardig hard de bocht in, maar idd, als je gas loslaat wil hij zichzelf inhalen. Gas erop gaat aardig. Ff wennen en normaal rijden, moet goed gaan.
_________________________________________
www.wkautomotive.com


13 nov 2008 21:40
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Cuprohr schreef:
[...] als je een 964 origineel wilt hebben zou ik echter zeggen Cup 1 op een 964


... En wat heb jij onder je tippie dan? Ik zie helaas geen feuteus in je album, Newby!
_________________________________________
Take the long way home....


13 nov 2008 22:00
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Cuprohr schreef:
MS964 schreef:
Heb zelf met name 2 momentjes gehad:

1 keer op natte snelweg, reed ongeveer 80, wil even 'sportief' van baan wisselen (geef dus een dot gas), auto begint van achteren een klein beetje uit te breken / glijden. Gas los, niks aan de hand, hartslag 200.

1 keer op natte weg, nog even snel een stoplicht halen (moest rechtsaf), gas erop, hard remmen, stuur naar rechts, OEPS, kont komt mee, tegenstuur, ja we hebben 'm weer! Hartslag 200. Dit laatste kwam door de combi nat wegdek, remmen (dus gewicht komt naar voren, achterkant wordt licht) en stuurbeweging.



.....lekker handig op een nat wegdek.... Tijd voor een cursusje?


:?

BTW: Inmiddels racelicentie gehaald.


13 nov 2008 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
-verwijderd-


Laatst bijgewerkt door Cuprohr op 29 nov 2008 14:59, in totaal 1 keer bewerkt.



13 nov 2008 22:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Let op het woordje inmiddels...(goed lezen is ook een vak)

Daarnaast denk ik dat iedereen met z'n 911 weleens 'een momentje' (of meerdere) heeft gehad. Denk je niet?


13 nov 2008 22:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.