Auteur |
Bericht |
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Dat denk ik ook wel ja.
Wat was dat trouwens een mooie tijd. Eind jaren '80, begin jaren '90. Wat een heerlijke supercars had je toen. Jaguar XJ220, Lamborghini Diablo 2wd, Bugatti EB110, McLaren F1, Porsche 959, Ferrari F40.
Als ik ooit een verzameling zou beginnen, dan zijn dit de iconen!!
|
11 nov 2008 20:51 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Mark , Zo maken ze ze niet meer mijn insziens , zeker de EB 110 / 959 en de Mclaren zijn de absolute iconen voor mij . Alleen jammer dat in de McLaren een BMW motor zit ........ 
_________________________________________ Timeless objects
|
11 nov 2008 21:00 |
|
 |
pete 928
968csamersfoort
|
en niet te vergeten de pagani zonda
|
11 nov 2008 21:23 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
11 nov 2008 21:39 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
11 nov 2008 21:39 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
11 nov 2008 21:40 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
11 nov 2008 21:41 |
|
 |
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Tja, 't is dat het een 2 zitter is ..... 
|
11 nov 2008 21:43 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Ok Knauf , je hebt een bietje gelijk  wat de GT betreft
Volledig gelijk wat het vloeken betreft .
Porsche boven alles 
_________________________________________ Timeless objects
|
11 nov 2008 21:52 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
11 nov 2008 22:06 |
|
 |
Stijn van Kooten
|
Jongens, van de supercars uit eind '80, begin '90 zijn er een aantal mooie: EB110 SS, 959, F40, Diablo en Mc Laren F1, zoals mark als zojuist had beweerd! Als ik uit deze auto 1 auto zou moeten kiezen word dat dan toch een F40! Sorry, ik weet het, het is vloeken in de kerk, maar ik geef liever eerlijk mijn eigen mening. Wat betreft de 959: supertechniek, maar de emotie die ik bij die auto voel is niet zo sterk als die van de F40
Van de hedendaagse supercars vind ik de Porsche van buiten wel heel mooi en het geluid is echt de baas, maar de motor staat me niet aan. Een V10 in een Porsche hoort niet! Daar hoort een 6 cilinder in! De Enzo is echt lelijk, de MC12 is te doen, de Zonda is te doen, de CCXR is heel erg vet, de Veyron is lelijk, de Reventon is lelijk, de LP640 is redelijk mooi en de ZR1 is bruut!
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
11 nov 2008 22:22 |
|
 |
Stijn van Kooten
|
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
11 nov 2008 22:24 |
|
 |
Stijn van Kooten
|
Wat vinden jullie trouwens de vetste RS ooit gemaakt?
911 R '67
911 RS '73
993 RS
964 RS
996 GT3 RS
997 GT3 RS
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
11 nov 2008 22:27 |
|
 |
amandus
Timeless
|
964 RS in mijn optiek de puurste 
_________________________________________ Timeless objects
|
11 nov 2008 22:43 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
911 R is in mijn ogen de enige echtse BAASTE pogsjuh evahhhh dies me toch en partij BRUUUUTTTTTT
toen d,r tijd leverbare motoren van de 906 met 220 , 240 of 260 pk in 1 auto van maar 850 kg
hoezo dope shit 
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
11 nov 2008 22:51 |
|
 |
pete 928
968csamersfoort
|
993 rsssssssssss er staat een beauty bij PCG blauw wow
|
11 nov 2008 23:32 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
12 nov 2008 0:21 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Kan hem nie vinden Pete 
_________________________________________ Timeless objects
|
12 nov 2008 9:03 |
|
 |
Stijn van Kooten
|
Hij was toch leverbaar met een 210 pk motor die de naam 901/22 droeg en eventueel leverbaar als optie met een 901/21 uit de 906 die 230 pk had?
Ze wogen trouwens 821 kg! En de pk's kwamen uit een 1991 cc motor!
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
12 nov 2008 9:12 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
volgens mij in 3 moter varianten mogelijk toen d,r tijd tenminste dat zegt de 911r gruppe 
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
12 nov 2008 9:15 |
|
 |
Stijn van Kooten
|
 |  |  |  | Citaat: During 1967 and '68, Porsche built 24 extremely rapid 911 R's, the intention having been to take the 911 concept to its absolute limit. Never homologated into the GT classes, the R was normally forced to compete against out-and-out sports prototypes. Nevertheless, this hottest of hot rods managed to secure a variety of important victories. At 810kg, the whole package was substantially lightened, the R weighing an amazing 230kg less than the production 911. The engine too was a bit special, Porsche's 1991cc Typ 901/22 flat six producing 210bhp at 8000rpm.
It featured a reinforced crankshaft, titanium connecting rods and chrome-plated cylinder barrels with aluminium heads containing platinum-tipped Bosch spark plugs. The crankcase was normally magnesium but occasionally aluminium. Compression was set at 10.3:1 and although a pair of triple chocke Weber 46 IDA3C carbs were normally installed, some cars were equipped with the 910's Bosch fuel injection system. Occasionally, R's were ordered with the even more extreme Typ 901/21 engine, this 230bhp four camshaft engine coming directly from the 906. More surprising was that a couple of the experiemntal R's were modified by the factory to use the Sportomatic SAT transmission. Whatever the final configuration though, all were startlingly quick. The bodywork was by Bauer and comprised super-thin glassfibre doors, bumpers, front wings, taillight assemblies, front lids and engine covers. Thinner glass was used for the windshield, plastic being used for the side and rear windows. Each rear three-quarter window contained a bank of louvres to allow hot air out of the cockpit. There was a redesigned bumper with brake cooling ducts carved from the lower portions, the chromed horn grilles of the production 911 being ditched. The combined light clusters normally located alongside the horn grilles were replaced with individual lenses, a fuel filler cap peeking through the front lid. |  |  |  |  |
http://www.classicandperformancecar.com/front_website/octane_interact/carsforsale.php?seecarsforsale=3474
http://www.conceptcarz.com/vehicle/z9940/Porsche-911R.aspx
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
12 nov 2008 9:32 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ok ik kan me vergissen ik doet het uit m,n hoofd, maar volgens mij hadden ze 3 motor varianten dan was het 210 , 230 en nog wat?
ik ben beter in plaatjes 
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
12 nov 2008 9:35 |
|
 |
Stijn van Kooten
|
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
Laatst bijgewerkt door Stijn van Kooten op 12 nov 2008 9:37, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 nov 2008 9:36 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
12 nov 2008 9:37 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
stijnus tutje die staan d,r allemaal al op 
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
12 nov 2008 9:38 |
|
|