Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 mei 2025 23:46

Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Zandvoort, 2e kerstdag? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
foxtrot / oscar
Bericht 
ppp 356 schreef:
Als onervaren piloten zich op het circuit begeven in een vlaag van Schumacher gevoel, zich willen bewijzen tegenover de omstaanders komen er altijd brokken van. vb de 996

Als je op zulke momenten past ben je dan een tutje :?: of gewoon verstandig :?:

In het eerste geval ben je een eikel, in het tweede een mietje :mrgreen:

27 dec 2004 12:03
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jeroen914 schreef:
ppp 356 schreef:
Als onervaren piloten zich op het circuit begeven in een vlaag van Schumacher gevoel, zich willen bewijzen tegenover de omstaanders komen er altijd brokken van. vb de 996

Dan maar een mietje dat niet met de eikeltjes wilt spelen :shock:

27 dec 2004 12:12
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Jeroen914 schreef:

Sprak de man die bij "Pluk van de Pettenflet" zat ;)
(kom op Jeroen, nog ff die kerstgedachte, je kan het!)

27 dec 2004 12:24
Profiel Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Citaat:
btw. heb ook MS964 nog gezien daaro! (zet er maar bij, bij het lijstje )

Bedankt PaSCal :wink:

Zie mijn album voor het bewijs (een foto van onze P op het middenstuk met in achtergrond Tarzanbocht)

27 dec 2004 12:26
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
MS964 schreef:
Zie mijn album voor het bewijs (een foto van onze P op het middenstuk met in achtergrond Tarzanbocht)

Zelf gestart of geduwd? :twisted: :wink:

27 dec 2004 14:05
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
apex behoorlijk gemist :mrgreen:

27 dec 2004 14:15
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Citaat:
Zelf gestart of geduwd?

Gesleept door de Focus, maar niet doorvertellen :wink:

27 dec 2004 14:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
ppp 356 schreef:
[

Ik heb een jaar of 6 zonder 911 gezeten en wil toch eerst terug wat ervaring opdoen (rijvaardigheidscursus) voor ik met de RS echt de baan op ga. Ik heb al een kleine misstap begaan (zie de gedeukte trots van f@rgo) en rij liever met de wagen naar huis dan op een aanhangwagen.

Via Porsche zal ik niet aan sportuitlaat geraken want dat zou nadelige gevolgen voor de GT3 kunnen hebben :wink: dus zullen we ergens anders te raden moeten gaan. Tips :?:

Wat de nieuwe verf betreft, dat was enkel de bumper en linker achterflank.

Als je langs Aartselaar komt de koffie staat altijd klaar.

Groot gelijk dat je met zo'n wagen ff wat rustig aan doet en wacht tot professionals je de knepen van het vak leren. Heeft nix met mietje of watje te maken maar met een weloverwogen besluit. Ik neem wel aan dat je de auto gekocht hebt om er regelmatig mee op een circuit te karren, want zoals iedereen wel weet heb je een raspaardje in de stal staan dat graag af en toe eens echt uitgelaten wordt, en dat doe je best op een circuit.
Zelfs met mijn 4x4 en electronica durf ik nog niet het circuit op zonder dat ik daar lessen voor gehad heb.
Er is hier al een draadje over opgezet, zie http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=1354
Zelf heb ik een poosje overwogen om een GT3 aan te schaffen, heb er ook een fantastische proefrit mee gemaakt in Amsterdam, en dan zou ik in februari lessen gevolgd hebben in Assen en een racelicentie gehaald hebben, maar na goed overleg.....toch maar voor een 4S gegaan.
Als ik 10j jonger geweest was zou ik zeker voor de GT3 gegaan zijn.
En die lessen, ik weet nog niet waar of wat, de NPC regelt ook wel eens eea, dat ga ik eerst maar eens proberen.

27 dec 2004 14:59
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
ppp 356 schreef:
Jeroen914 schreef:
ppp 356 schreef:

Dan maar een mietje dat niet met de eikeltjes wilt spelen :shock:

Touche.

Was volgens mij een gozer die dus onervaren met een 911 rwd was en dan onervaren op een circuit, maar zich wel mengde tussen een paar cracks, want geloof me die jongens van de ADPCR ken je in een carrera GT met mijn ervaring (en ik heb al enige circuit lessen achter de rug) echt niet bij benen, en das wellicht de fout om te denken, die jongens in die iet wat oudere auto's ken ik wel ff bijpotten, nooit doen, je eigen tempo aanhouden, en je richten op de "clipping points", want das zo belangrijk, en niet je richten op de bumper van je voorganger met mega ervaring.

27 dec 2004 16:14
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik ben ondertusen hier en daar aan het horen voor een cursus circuit rijden.

Maar dan nog denk ik van eerder naar de nurbergring nordschleiffe te rijden dan mij te gaan bewijzen bij de een of andere clubmeeting.

De verleiding is dan toch zo groot om net dat beetje harder te gaan als er bekenden staan te kijken en toch een beetje te hopen dat je eraf gaat. Leedvermaak is nu eenmaal eigen aan ons ras :twisted:

Toen ik 18 was wou ik mij nog bewijzen, 20 jaar later weet ik wel beter.

27 dec 2004 16:40
Profiel WWW
foxtrot / oscar
Bericht 
kom op zeg... waar hebbie zo'n dik masjien dan voor? omdat er zulke leuke stickers op zitten :roll:

Eerst 'n kweenie hoe lang recht uit rijen op de Nederlandse "snel" weg.
Langs flitspalen sukkelen, de koppeling teisteren in de file, over verkeersdrempels kruipen...
Ben je EINDELIJK in Zandvoort... zet je 'm op de parkeerplaats...

Pure porsche-mishandeling! Dat is het!
Het zou verboden moeten worden...

Oh ja, ga vooral lekker oefenen op de Nordschleife... heel slim :bang:

27 dec 2004 17:08
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Toch altijd prettig dat er iemand is die weet wat de rest van de bevolking moet doen.

Als je geen 18 bent mag je niet aan een Porsche denken en als je een Rs hebt moet je het circuit op. :cry: Mischien moet je eens vragen of je de gebruikshandleiding niet mag schrijven voor Porsche

Citaat:
Oh ja, ga vooral lekker oefenen op de Nordschleife... heel slim

Dat stuk komt na de cursus, je moet wel goed de volgorde volgen en niet de volgorde aanpassen zoals het jouw uitkomt :roll:

27 dec 2004 17:25
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Oh ja, ga vooral lekker oefenen op de Nordschleife... heel slim :bang:

Zelf als je al geoefend hebt zou ik daar nog niet gaan rijden :wink:

Liever een PF "club-meeting" waar je je niet hoef te bewijzen 8)

.... en ook met het PF kan je gaan oefenen :cheesy:

27 dec 2004 17:39
Profiel WWW Facebook 
foxtrot / oscar
Bericht 
Ik schrijf niemand iets voor... vraag me alleen serieus af WAAROM koop je zo'n ding dan? Toch de stickers :mrgreen:

Eeuwig zonde is het wel, als je zo'n fraai apparaat niet gebruikt waar het voor bedoelt/gemaakt is...

Citaat:
[nurburgring] komt na de cursus, je moet wel goed de volgorde volgen en niet de volgorde aanpassen zoals het jouw uitkomt

voor of na je cursus, veel plezier op de ring :D

27 dec 2004 17:48
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Ben het een klein beetje met je eens Jeroen, maar helaas meer met ppp. Niemand mag/moet je vertellen wat JIJ met je auto moet doen. Simpel.

Paul is zeker geen mietje, en als hij liever niet het circuit op gaat op een "club-meeting", dan mag hij dat helemaal zelf weten. Dat siert hem vind ik...

27 dec 2004 18:00
Profiel Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Ik schrijf niemand iets voor... vraag me alleen serieus af WAAROM koop je zo'n ding dan? Toch de stickers :mrgreen:

Eeuwig zonde is het wel, als je zo'n fraai apparaat niet gebruikt waar het voor bedoelt/gemaakt is...

Citaat:
[nurburgring] komt na de cursus, je moet wel goed de volgorde volgen en niet de volgorde aanpassen zoals het jouw uitkomt

voor of na je cursus, veel plezier op de ring :D

Het waren vooral de velgen :lol:

Er waren gisteren voor mij genoeg redenen om niet het circuit op te gaan.

Ben geen lid van NPC.
Was niet ingeschreven.
Belangrijker ik heb een jaar of 6 zonder 911 gezeten :cry: . Ondertussen wel met de nodige AMG's van Mercedes gereden. Deze wagens zijn uitgerust met ESP, prachtig systeem maar je verleerd het echte werk er wel mee.
Ik heb de wagen nog maar 2500 km en wil toch wel eerst terug de nodige ervaring terug op doen.

De wagen is inderdaad bedoeld voor het betere werk, maar eerst leren wandelen voor je gaat lopen.

De Rs gaat echt wel het circuit op, enkel nu nog niet.

De eerstvolgende keer dat het PF een rijvaardigheidscursus organiseerd ben ik zeker van de partij.

Ik ben een sportief rijder, maar zeker geen piloot. Mijn wagen dan in de prak gaan rijden voor iemand anders een leuke dag te bezorgen doe ik echt niet.

Maar Jeroen, er komt een dag :wink:

27 dec 2004 18:16
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
ppp 356 schreef:
Mischien moet je eens vragen of je de gebruikshandleiding niet mag schrijven voor Porsche

Ergens op bladzijde 10 van het instructieboekje staat "de eerste 3000 km niet het circuit op met een nieuwe Porsche".

Enne Paul zijn bloedmooie rs had ff 2500k op de teller :wink:

oja , sommige mensen kopen een auto om dat ze hem mooi vinden, ikke dus ook.

27 dec 2004 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Tuurlijk heeft Paul (dat smoelt iets beter dan ppp 356) de auto niet gekocht voor de stikkerkes. Zoiets beweren vind ik beledigend. Maar ik heb in de gaten dat Yaroon zijn taalgebruik niet kan aanpassen aan Belgische normen en waarden. Hoeft in principe ook niet, maar een beetje uitleg hoort er wel bij dan. Yaroon, jouw teksten komen dus in Belgie (nog) harder aan dan in Olland.
Wat ik begrijp is dat Paul eea wil opbouwen en uiteraard pas als hij er klaar voor is (en niet eerder!) het circuit op wil. Of wil er hier iemand zo'n beauty op een takelwagen zien???? Echt niet hoor Paul!
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het ff kalm aan doet, bijna was ik in dezelfde situatie....
*mijmert een beetje over de schitterende gt3 waarmee proefgereden in Amsterdam.....zou ie nog intact gebleven zijn na die te snelle nachtrally?*

27 dec 2004 18:30
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Jez*s heren (kerst nahikje), laat je toch niet zo uit de tent lokken. Jij hebt een RS gekocht die jij wilde en kon betalen. Al doe je er één keer in de maand boodschappen mee bij de plaatselijke bakker - dat is toch jouw zaak? Als jij hem wil poetsen en niet wil kortrijden moet je dat lekker zelf weten.

Ga je je zitten verdedigen... niet doen. :roll:

Soms vraag ik me wel eens af of hier wel echt volwassen mannen (en vrouwen) zitten, het lijkt hier soms net een schoolplein...

Wie moet er nou nog een jas aan? Ikke niet, ikke niet! :twisted:

27 dec 2004 18:39
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
leuke discussie. :lol:
Feit blijft dat de Porsche vaak niet gebruikt wordt waarvoor ie gemaakt is.
( dat is wat Jeroen bedoelt, .....denk ik???)
En zo'n GT3RS is gemaakt voor het circuit.

27 dec 2004 19:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht 
Paul is juist geen mietje! Hij laat zich onder groepsdruk niet tot stomme dingen aanzetten. Hij kent zijn huidige grenzen en dat is zelfkennis en hij geeft aan dat hij gewoon onder deskundige begeleiding eerst de kneepjes wil leren. RS vind ik ook net iets te duur om zomaar even mee te gaan kijken hoe hard je ermee hoeken kan. Ik geloof dat hij al een ongelukje had gehad en das een duur grapje.
Ik zou met een rs ook graag een training volgen voordat ik ermee ga 'patsen' op een npc dag.

Owja Paul kom eens naar een meeting: we dwingen je tot niks, alleen het showen van je auto, stilstaand :)

27 dec 2004 19:31
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
horn schreef:
Jez*s heren (kerst nahikje), laat je toch niet zo uit de tent lokken. Jij hebt een RS gekocht die jij wilde en kon betalen. Al doe je er één keer in de maand boodschappen mee bij de plaatselijke bakker - dat is toch jouw zaak? Als jij hem wil poetsen en niet wil kortrijden moet je dat lekker zelf weten.

Ga je je zitten verdedigen... niet doen. :roll:

Soms vraag ik me wel eens af of hier wel echt volwassen mannen (en vrouwen) zitten, het lijkt hier soms net een schoolplein...

Wie moet er nou nog een jas aan? Ikke niet, ikke niet! :twisted:

Ik zit ondertussen meer dan 6 weken op het forum.Dit is niets vergeleken met de grootste hoop van de dagelijkse schrijvers maar heb ondertussen de stijl van Jeroen al leren kennen.

Hij heeft er gewoon lol in dus ieder diertje zijn pleziertje. :twisted:

Ik schiet al meer dan 15 jaar op met Nederlanders en heb daardoor al wel wat eelt op mijn zieltje staan. :wink:

Maar met dit weer zou ik toch wel een jasje aandoen :lol:

27 dec 2004 19:46
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Voor deze velgen EN stikkers mag het hoor Paul ;)

Afbeelding Afbeelding

27 dec 2004 20:11
Profiel Facebook 
Bericht 
Eerst volgende keer dat Jeroen gaat rijden op het circuit komen wij allemaal kijken, misschien kunnen wij er nog wat van leren! Zonder gekheid, volgens mij bedoelt Jeroen het goed, we zijn gewoon allemaal een beetje jaloers op zo'n mooie auto en op het circuit komt zo'n wagen helemaal tot zijn recht. Mijn advies zou zijn (misschien niet voor iedereen) ga eens een keer mee met de Porsche Driving Academy, heb ik ook gedaan en je leert er met weinig gevaar goed je auto kennen. Ik denk ppp 356 dat je dan nog blijer wordt van je aankoop.

Gr. Gerko
1978sc

PS, de Nordschleife staat al enige tijd op mijn verlanglijstje maar ik raak, hoe meer ik er overlees, er steeds minder van overtuigd dat ik het nog wil (kan de leeftijd zijn natuurlijk).

27 dec 2004 20:27
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
Jez*s heren (kerst nahikje), laat je toch niet zo uit de tent lokken.

Idd stelletje (kwa)jongens :roll: :lol: .
Als je wèl het circuit op was gegaan zonder voldoende ervaring, laat staan als je schade had gereden(!), had Jeroen ook commentaar gehad. :wink:

27 dec 2004 21:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende