Afgelopen weekend was er hier op het 'Sandown circuit' in Melbourne een historisch race-evenement, waarbij verschillende auto's het in de verschillende klassen tegen elkaar opnamen.
De klassen varieerden van oude formule auto's tot sport coupes onder de 3' of boven de 3 liter.
Het circuit is erg saai (bijna een ovaal zeg maar) en dus waren de races zelf niet zo spannend; wie het snelste accelereerde op de rechte stukken won de race.
Maar, er zaten dus ook behoorlijk wat Porsches bij, waarvan hier een kleine selectie:
Die gele RSR (nummer 57) was trouwens nog een bijzondere.
Deze (oorspronkelijk als 911S in 1973 afgeleverde) 911 werd gekocht af-fabriek door Peter Gregg (Amerikaanse Porsche racer) met een hoop luxe-opties, maar ook met S/T zijschermen, Cibie-lampen en een sper-dif om het verbod op RSRen (vanwege de emissienormen) in de VS te omzeilen.
De auto heeft een 2.8 liter motor en zou volgens de ex Brumos monteur er zo'n 250 pk uitpersen.
Hij won trouwens in z'n klasse met een dikke 12 seconden voorsprong.... op een race van 6 rondjes; niet slecht voor zo'n oudje!
12 nov 2008 14:22
Godspeed
PF #911
België
Bedankt voor de foto's, naast de Porsche's vind ik ook de Pantera wel wat hebben
Prachtig weer, mooie auto's, mooi geluid.... En je kunt de hele baan overzien op zo'n Oval....
En wij zitten hier in de regen
Ziet er super uit, prachtig startveld!!
_________________________________________ Het leven is te kort om in een saaie auto te rijden.
13 nov 2008 10:11
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Re: Sandown Historic races
patrick911 schreef:
Afgelopen weekend ...
En dat zeg je nu pas
Nice Pics
13 nov 2008 13:53
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Re: Sandown Historic races
Olaf schreef:
En dat zeg je nu pas
Hoezo? Was je in de buurt soms?
13 nov 2008 16:09
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Afgelopen weekend waren er historische races op het circuit van Phillip Island hier in de buurt van Melbourne.
Het circuit lijkt een beetje op dat van Zandvoort, zelfde ligging, heuvels en blinde bochten en als je over start/finish gaat, lijkt het even of je zo de zee in gaat rijden.
Hoogtepunt voor mij persoonlijk was het zien (en horen) van de twee 962's; helaas duurde het maar een half rondje want het had net geregend en de eigenaar vond het toch wat te riskant.
Verder was de Maybach die recentelijk in de 'Classic & Sports Car' stond er, en natuurlijk de nodige 911jes. Ik heb een selectie van de beste foto's even online gezet
Een aantal Carrera's:
De beroemde Maybach racer:
Mercedes Sauber C9 Le MansRacer:
De Porsche 962's:
911E en 911R:
Mooi rijtje met een 2.7RS, 993 RS, 996 GT3 RS en 997 GT3 RS:
Variatie van 911jes, RS en ST replica's:
Het weer zat dus niet zo mee, maar na alle bosbranden en droogte van de laatste tijd hoorde je daar dus niemand over.
Ideaal dat dit soort evenementen hier zo heerlijk kleinschalig zijn;
er is ruimte om met mensen te praten (mr Jack Brabham was er bijvoorbeeld, Vern Schuppan ook en niemand kijkt er van op als je zo maar ergens een pits binnenloopt.
Leuk vermaek dus. Hoop dat de foto's een beetje in de smaak vallen.
Groetjes uit Melbourne
16 maart 2009 14:49
maurice
Turbo S - 542pk
Friesland
Erg gaaf om te zien. Wordt tijd dat we eens een forumuitje in Melbourne komen doen
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
16 maart 2009 15:30
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4Cabrio
PF #18
Mooie bijdrage vanuit down under .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
16 maart 2009 15:41
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
en met een rechterduim heb je dr 2. coole foto's weer
Jaartje verder alweer, en afgelopen weekend bood de ideale gelegenheid om m'n nieuwe aanwinst (Canon 50D) te proberen zodat ik komend weekend scherpe foto's kan schieten in Albert Park. Het was weer eens tijd voor de jaarlijkse historische autoraces op Phillip Island, en buiten de mooie Alfa's (100 jarig bestaan en zo) reden er gelukkig ook weer de nodige 911jes rond in de verschillende klassen. (onder 2000cc, onder 3000cc, met racehistorie en zonder, etc).
Stom, ik had dus de F2.8 70-200mm lens speciaal gekocht om actiefoto's te kunnen schieten op hoge snelheid. Bij het bekijken van de foto's thuis, viel me echter op dat de foto's welliswaar haarscherp zijn maar dynamiek missen.
'Panning' met 1/120s dan dus maar geprobeerd, en al zeg ik het zelf, de resultaten vielen mij reuze mee (met 'n ~10% 'gelukt' rate):
En dan nog eentje, omdat Herr Knauf ook maar tien plaatjes per dag mag plaatsen.
By the way, heeft er iemand tips hoe de autofocus niet in de war te laten raken door de hekken bij de F1? Groetjes uit Melbourne weer!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum