Auteur |
Bericht |
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
boxster 4 cylinder
Porsche heeft aangekondigd dat de instap boxsters vanaf 2011 met een 4 cylinder uitgerust gaan worden. Tevens komt er nog een kleiner model onder deze boxster . Dit wordt eigenlijk de opvolger van de 914, hij komt namelijk ook als VW. De speedster (zo zal hij gaan heten) is gebaseerd op een kleine cabrio van VW en wordt voorzien van 4 cylinder audi motoren
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
Laatst bijgewerkt door Danny op 14 nov 2008 21:01, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 nov 2008 20:49 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Wat moet ik er van vinden... Gevoelsmatig vind ik het niet meer passen, maar ik vond en vind de 968 een geweldige auto, dus het is niet bepaaldelijk rationeel.
We geraken gewoon aan het einde van een tijdperk.
|
14 nov 2008 20:59 |
|
|
VonG
Saab 9-3 T cabrio, ex: 924 '80
toekomst: ?Gooiland
|
of we gaan terug naar het tijdperk van de 914 en 924
|
14 nov 2008 21:07 |
|
|
Frank
cms020
|
vind het een beetje 912.....
_________________________________________ porsche, je weet toch.
|
14 nov 2008 21:11 |
|
|
amandus
Timeless
|
Misschien toch weer beetle motor in VWorsche
_________________________________________ Timeless objects
|
14 nov 2008 21:27 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
It's all about bang for your bucks dus met de juiste prestatie/prijs verhouding m.i. een geheid succes. In de BMW 1 geloofde ook niemand!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
14 nov 2008 21:27 |
|
|
Yoda
964 C2C (1991) Oak GreenNoordwijk ZH
|
Daarom is het ook een flop. Ligt meer dan 40% achter op BMW prognoses toen het programma nog in ontwikkeling was. En erger nog, de traditionele winstmaker bij BMW, de 3 serie, heeft er zwaar onder te lijden. Dit heeft tot een winststagnering en daling bij BMW geleid ondanks de stijgende volumes om maar niet te spreken over de sterker dalende prijzen voor gebruikte BMWs.
Ik vind het een zwaktebod van Porsche om downmarket te gaan. Met de Cayman gingen ze het hellende vlak al af en nu wordt dit versterkt. Een luxe merk is een luxe merk, omdat het duur (vaak te duur) is.
Veel kopers van luxe merken hebben de behoefte voor zichzelf of voor een ander om zich te onderscheiden van de rest en betalen hier de prijs voor. Ze zitten niet te wachten op het duimpje van de 4 cylinder rijder naast zich bij het stoplicht.
Porsche zou juist de andere kant op moeten en kunnen gaan. Zelfs Seat verkoopt tegenwoordig 300pk voor 32000 euri's. Porsche heeft meer dan 40 jaar een grote voorsprong gehad in vermogen en rijeigenschappen en raken het nu snel kwijt.
De facelift 997 is mij te braaf. Het ophemelen van PDK en de rest van de electronische speeltjes al helemaal. De Panamera is ook al zo'n onbegrijpelijke zet. Een brave diesel Cayenne vanaf volgende jaar...brrrrr.
Stop nu eens 500 tot 600 pk in die kont en laat zien waar je voor staat. De olieprijs is weer terug in de buurt van de kostprijs van 23 dollar, dus zuinig hoeft niet meer. De financiele crisis zal de aandacht van de overheden ook richten op zaken die er echt toe doen in plaats van het gemier over grammen CO2 e.d.
Het is dat die Aston Martin's zo waardeloos rijden....het is wel exclusief en luxe, zoals het naar mijn idee hoort.
_________________________________________ "Do or do not... there is no try."
|
14 nov 2008 22:09 |
|
|
Jort
Groningen
|
Waar te beginnen...
Behoorlijk korte termijn denken. Zodra de wereldeconomie uit het slop komt gaan we terug omhoog en dat kan razendsnel gaan. Op de lange termijn zal de gespannen verhouding tussen vraag en aanbod van grondstoffen waaronder olie weer de kop opsteken (en zeker niet minder erg dan voorheen, aangezien investeringen in nieuwe bronnen nu hard terug lopen of vervallen) en dan kun je daar beter nu al je voorbereidingen voor treffen. Dat "gemier" over CO² ligt er en daar wordt echt geen bakzeil gehaald. Daar nu vanuit gaan, wetende hoe veel tijd het kost om een auto te ontwikkelen, is zelfmoord. De markt voor luxe auto's is aan het instorten. Dat geld is niet meteen weg, de potentiële klanten zoeken nu nog een alternatief. Daar kun je op inspelen, zal Porsche ook gedacht hebben.
Die mag een ander inkoppen.
_________________________________________ Tjolk.
|
15 nov 2008 2:17 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
de VW versie wordt a.s. vrijdag onthuld...
ben benieuwd
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
15 nov 2008 2:43 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Re: boxster 4 cylinder
Liever niet, maar Porsche heeft met het GROTE succes 911 zo'n status opgebouwd dat ze ook 'mindere' motorvarianten willen aanbieden. Wie wil er nou niet in een echte Porsche rijden? Plus dat ze verder kijken dan alleen 911's. Zie de Cayenne, zie de voornemens voor diesel/hybride, zie nu ook 'goedkope' boxters die speedster gaan heten (zou ik wel erg zonde vinden van de echte speedsters).
Maar inderdaad, vroeger had je ook 924's, 914's etc. Sign of the time en daarop proberen te anticiperen. Alleen zo kan een modern bedrijf overleven. Of je moet een super-super-merk zijn waarvoor de mensen die het geld hebben, het ook blijven betalen (ferrari, lambo, bugatti etc (en dan heb ik het over nieuwprijzen)).
Dus kom maar op met die boxster 4 cylinder. Waarom niet? Doet het merk financieel alleen maar goed zodat ze mooie 911's kunnen blijven ontwikkelen
Want wat MIJ betreft is er maar één echte Porsche.
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
15 nov 2008 6:34 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
15 nov 2008 6:39 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
ben het met Yoda eens exclusieve is er wel vanaf, Porsche is een commodity geworden maakt niks uit, je koopt hem nu voor de rijeigenschappen/looks. Hoop alleen niet dat ze mercedes achterna gaan, 4 jaar geleden een nieuwe gehad wat een reparatieellende, veel elektronica, geef dan mijn 14 jaar oude 911 maar
|
15 nov 2008 8:49 |
|
|
horn
PF #57
|
waarom dan ook zo'n taxi ...
4 cilinder Porsche... ik heb het gevoel dat Porsche helemaal geen 'luxe en exclusief' merk wil zijn. Daar kunnen ze - gezien de aantallen in vergelijking met de andere luxemerken - toch al niet mee komen. Dus dan maar een wijd verbreid sportmerk waar iedereen zich mee wil identificeren. Ik denk dat de échte luxepaarden sowiezo al geen Porsche kopen om zich te onderscheiden. Als je centen zat hebt en je wílt je onderscheiden zijn er betere merken (AM idd o.a.) dan Porsche. Wil je goede rijeigenschappen, kies je wellicht voor Porsche. Ik geloof er wel in, zolang ze geen Golf/Leon gaan maken met 300 pk en een Porsche logo erop. Maar eigenlijk verwacht ik die een dezer jaren ook wel. Dan komt de verkoopleider van mijn werk naar me toe en zegt 'Kijk, ik heb ook een Porsche'...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 nov 2008 9:38 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
sorry, maar "het gevoel" is al jaren weg bij Porsche...
(hoewel ze bij de marketing afdeling wel heel spastisch proberen dat gevoel te simuleren)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
15 nov 2008 11:50 |
|
|
classiccarl 2.4
993 coupe ex-2.4 targa 1972Achterhoek
|
Waar nog een gat in de markt zou zitten voor Porsche is in het premium midi SUV segment, iets als Q5 en XC60.
En dan met een 6 cilinder boxer
Weet iemand of ze met zoiets bezig zijn?
|
15 nov 2008 16:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Tja, een baby-cayenne. Of ik daar nou op zit te wachten... maar het zou idd wss wel aanslaan.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 nov 2008 16:21 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
SUV's moeten verboden worden. Afzichtelijke dingen, veel te lomp... Gewoon allemaal in een sedan of hatchback (of station), veel eenvoudiger.
4-cilinder Porsche's, lager segment, tja, het heeft ze al eerder gered, al heb ik eerlijk gezegd niet het idee dat Porsche een fabrikant is die in de problemen zit (in tegenstelling tot een hoop anderen).
Tijd zal het leren, voor mij is het 'echte' Porsche al heel lang opgehouden te bestaan, en nee, dat was NIET na de 993 . Zoals ze nu doorgaan, wordt het meer een Nissan/Mazda/Audi/BMW. Veel "normale" auto's en een paar prachtige wagens in het assortiment.
|
15 nov 2008 16:25 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
porsche werkt toch al jaren met minder cylinders/inhoud dan de concurrentie. turbo vs 430, 4s vs. r8,2s vs. amv8, boxster s vs. slk amg. als ze het met 4 cylinders en een prima onderstel voor elkaar weten te krijgen om de concurrentie te verslaan...why not! als ze zich in de golf gti markt willen begeven, liever niet maar dan zie ik nogsteeds liever een mooie kleine porsche dan een lelijke opel opc
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
15 nov 2008 16:42 |
|
|
amandus
Timeless
|
SciroccoPorsche
_________________________________________ Timeless objects
|
15 nov 2008 16:52 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Maak maar een soort Lotus die niet uit elkaar valt van lichtheid. Mooie geladen 4 cylinder er in met minimaal 200 PK en niet meer dan 800 KG.
Exclusief, image en status ed. doet mij niet zoveel; maar dat moet iedereen natuurlijk lekker zelf weten.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
15 nov 2008 16:55 |
|
|
amandus
Timeless
|
Niet vergelijkbaar , aantallen compleet niet in verhouding . Lotus is een niche markt waar zij zich in begeven.
_________________________________________ Timeless objects
|
15 nov 2008 17:06 |
|
|
horn
PF #57
|
Lelijk is in the eye of the beholder... als we al het lilluks moeten gaan afschaffen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 nov 2008 18:45 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
volgens berichten wordt de opvolger van de cayenne kleiner en lichter. inderdaad naar formaat Q5
de 4 cylinder speedster zou inderdaad de concurentie aan gaan met lotus en worden voorzien van een TFSI motor met minimaal 150 PK
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
15 nov 2008 19:06 |
|
|
pete 928
968csamersfoort
|
waarom dan gee opvolger van de 968 snik
|
15 nov 2008 22:42 |
|
|
amandus
Timeless
|
Die is te goed Pete , niet opvolgbaar
_________________________________________ Timeless objects
|
15 nov 2008 22:50 |
|
|