Auteur |
Bericht |
Tim
911 2.2S 1969
|
993 Targa vanaf wanneer?
Denk er aan om de 964C4 straks voor een 993 Targa in te ruilen [nog niets op het oog, is om op voor te bereiden] maar weet niet of de 993 Targa kinderziektes had. Hoor ook dat deze Targa veel wind geruis heeft en "kraakt" door de opbouw op een Cabrio onderstel. Guidance please?
_________________________________________ 1e Nederlandse 911 2.2S uit 1969
|
13 nov 2008 19:30 |
|
|
Zürich
ex-993 TargaZürich
|
Windgeruis begint pas boven de 150km/h maar nog altijd minder dan een cabrio. Vergelijkbaar met een 993 met schuifdak heb ik gelezen.
Ik heb 18" velgen op de Targa wat eigenlijk wordt afgeraden. Op slecht wegdek kraakt het wel eens maar vergelijkbaar met de Boxster met hardtop die ik hiervoor had.
Ik zou een proefrit maken. Ik kan de Targa alleen maar aanbevelen.
_________________________________________ Op zoek naar een 997 (4) S Cabrio
|
13 nov 2008 19:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Volgens mij is de 993 Targa er vanaf modeljaar 95.
't (enige) lastige kan zijn - om er eentje met handbak te vinden
|
13 nov 2008 19:57 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
ik dacht pas vanaf 96 en alleen tot en met 97. Zijn er ongeveer 3700 van gemaakt, niet zo heel veel dus.
Ik heb ok 18", maakt niks uit met 17". Kraken doet ie ook niet, windgeruis, een beetje maar niks overdadigs....
Vind het nog steeds best of both worlds, ie cabrio benadering met coupe looks.. en het is echt heel handig in NL weer "dakje open, dakje dicht" en geen gehannus met cabrio dak als het af en aan regent en droog is. IK heb de cabrio boys wat zien klungelen op de Porsche ritten...
Vind cabrio zelf oko niet mooi, vanwege het missen van het meest typische van de 911 modellen reeks, ie de daklijn en het opgevouwen dak achterop ronduit lelijk, maar nogmaals, dat is allemaal persoonlijk.
gr, vanuit de Thalys (Paris - R'dam)
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
13 nov 2008 21:13 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Eens met de opmerkingen van Marcel. Snel en makkelijk om te genieten van het mooie weer.
|
13 nov 2008 23:40 |
|
|
mr.burns993
|
Bij een 993 met schuifdak moet je het raam een stukje open doen tegen de "herrie "
is dit bij een targa ook het geval ??
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
13 nov 2008 23:54 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Hedb gelezen dat de eerste jaargang Targa (2e helft 95, MJ 96, als ik mij niet vergis, maar dit is even uit het hoofd) inderdaad bekend staat als auto met kinderziekten. Dit was ook de eerste Targa nieuwe stijl, d.w.vz. met glazen schuifdak. De kinderziekte bestond daaruit, dat het schuifmechanisme niet heel erg sterk en daardoor nogal gevoelig is. Dit noodzaakte tot schuiven uitsluitend op recht wegdek (waterpas als het even kan), en dit kwam dus behoorlijk nauw. Ik weet overigens niet of er nog een vergelijkbare eis resteerde voor de iets latere Targa's, of dat je toen naar hartelust mocht schuiven. Hoe de kinderziekte exact is opgebouwd weet ik ook niet (volgens mij lagering, en evetueel ook de motoren), als je dat weet na te lezen is ook te achterhalen of deze euvels achteraf goed konden worden verholpen.
De vraag is wat mij betreft dan ook, of die eerste exemplaren in de tussentijd goed zijn (cq. konden worden) gereviseerd.
|
14 nov 2008 8:00 |
|
|
Gerhard
991.2 Carrera 4 GTS
Hendrik-ido-Ambacht
|
Het dak schuif ik in alle omstandigheden open en dicht. Dat vind ik juist een groot voordeel t.o.v. cabrio's en vroegere targa's. Je hoeft niet eerst te stoppen voor je het dak weer sluit.
Windgeruis ligt wat hoger dan bij een coupe, maar is zeker niet hinderlijk en staat niet in vergelijking met het windgeruis van de vroegere targa's.
Het is gewoon een heerlijke car en is zoals Marcel al zegt het beste van 2 werelden.
Laatst bijgewerkt door Gerhard op 14 nov 2008 12:09, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 nov 2008 8:12 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
| | | | HV schreef: Hedb gelezen dat de eerste jaargang Targa (2e helft 95, MJ 96, als ik mij niet vergis, maar dit is even uit het hoofd) inderdaad bekend staat als auto met kinderziekten. Dit was ook de eerste Targa nieuwe stijl, d.w.vz. met glazen schuifdak. De kinderziekte bestond daaruit, dat het schuifmechanisme niet heel erg sterk en daardoor nogal gevoelig is. Dit noodzaakte tot schuiven uitsluitend op recht wegdek (waterpas als het even kan), en dit kwam dus behoorlijk nauw. Ik weet overigens niet of er nog een vergelijkbare eis resteerde voor de iets latere Targa's, of dat je toen naar hartelust mocht schuiven. Hoe de kinderziekte exact is opgebouwd weet ik ook niet (volgens mij lagering, en evetueel ook de motoren), als je dat weet na te lezen is ook te achterhalen of deze euvels achteraf goed konden worden verholpen. De vraag is wat mij betreft dan ook, of die eerste exemplaren in de tussentijd goed zijn (cq. konden worden) gereviseerd. | | | | |
hier heb ik echt nog nooit van gehoord.IK heb mijn targa nu 7 jaar en schuif naar hartelust open en dicht waar en wanneer het maar kan. Het hele systeem heeft nog nooit geen krimp gegeven....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
14 nov 2008 8:44 |
|
|
Herman Q
993 Carrera Coupé 2 '95
|
Allemaal lovende woorden over de 993 Targa. Dat doe me goed want vandaag laat ik een AKK voor een 993 Targa uit 1997 (handbak) doen. Erg spannend, de keuring en overige voorwaarden (o.a. garantie) bepalen of ik deze machtig mooie auto zal kopen of niet. Want hij is schitterend! Voor mij als leek wel te verstaan.
|
14 nov 2008 9:48 |
|
|
Tim
911 2.2S 1969
|
Sorry dat ik niet direct reageerde! Druk.druk.druk... Wil toch eerst wat meer over de kinderziektes gaan uitpluizen Omdat ik [komt het verhaal weer] 15 jaar of ouder zakelijk rijd zou het dus nog een kleine 2 jaar gaan duren voordat ik dan met de 993 Targa aan de gang kan gaan als je niet de eerste lichting wilt nemen. Dan de vraag of ik nog tot die tijd in m'n huidige 964c4 waar ik al 2 1/2 jaar mee rijd of tussentijd een 993 coupé zal nemen. De targa trekt enorm maar wil dan wel de juiste keuze doen. Zag bij de Porsche dagen op assen een schiterende zilver/brons kleurige, ai.ai.ai wat mooi
_________________________________________ 1e Nederlandse 911 2.2S uit 1969
|
15 nov 2008 19:51 |
|
|
tv
cayman / vroeger 993 targaBelgië
|
ik heb de volgende kwaaltjes mogen gewaarworden (modeljaar 1996, handgeschakeld):
* soms krakend geluid van het dak (ik had wel de sportvering, heb daar altijd de schuld aan gegeven) * beperkte waterinsijpeling bij 'hevige' regen of carwash bezoek
verder niets dan lof, prachtige wagen, genoeg vermogen en fantastische wegligging bij droog weer
|
15 nov 2008 21:45 |
|
|
Eric 3.2
Cayenne S
Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
|
993 targa is er vanaf augustus 1995 (modeljaar '96) dus alleen geleverd met varioram en voornamelijk met automaat. Mijn pa heeft er een uit '97 sinds 2003. We zijn begin deze maand een weekendje naar de Bourgogne geweest met de targa. Vind 't een waanzinnige auto met een prachtige lijn. Het windgeruis is idd niet hinderlijk maar meer dan van een 993 coupé en ook dan van mijn 3.2 cabriolet. Mijn persoonlijke mening is echter niet dat het best of both worlds is omdat ik vind dat je niet echt het gevoel hebt om open te rijden. Het cabrio-gevoel benadert 'ie in de verste verte niet, je hebt meer het gevoel alsof je rijdt in een auto met een zeer groot schuifdak (BMW X5 e.d.).
_________________________________________ Het leven is te kort om geen Porsche te rijden.
|
16 nov 2008 1:22 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
16 nov 2008 9:58 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
As ie rijdt als 'n BMW zou ik verder kijken.
|
16 nov 2008 10:24 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
Wat is dit voor onzin, denk dat jeje schuifdak eens moet nastellen dan
een 993 met schuifdak open of dicht zou geen herrie moeten maken!
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
16 nov 2008 11:54 |
|
|
Tim
911 2.2S 1969
|
Denk ook niet dat ik voor de Targa zou kiezen om in de buurt te komen van een Cabrio Het gaat mij meer om de lijnbehoud van de coupé en toch aardig wat lucht boven je hoofd! Over je hoofd gesproken, ja ik weet dat ik er zelf eens mee moet gaan rijden maar is het dak lager dan bij een coupé Bak maakt me op zich niet veel uit want nu met de 964 te vaak in de file komt je ook behoorlijk je neus uit met de relatief zware koppeling. Tenzijn er problemen zijn met de Tronic! En over puristisch rijden hoef je het op de NL-wegen ook niet te hebben. Daar heb ik de 2.2S voor en m'n circuit uitstapjes
_________________________________________ 1e Nederlandse 911 2.2S uit 1969
|
16 nov 2008 12:14 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
16 nov 2008 12:45 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Sherlock
|
16 nov 2008 12:52 |
|
|