Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 22:40

Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
boxster 4 cylinder 

4 cylinder porsches wel of niet
wel 53%  53%  [ 29 ]
niet 47%  47%  [ 26 ]
Totaal aantal stemmen : 55

boxster 4 cylinder 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
In een Porsche hoort een 6-cilinder, geen V10, V8 of 4-cilinder :shock:

16 nov 2008 2:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht 
ja, een luchtgekoelde 6-cilinder, want anders is het geen echte Porsche zeker :roll: :roll:

kies gewoon de motor uit waar JIJ wil mee rijden, en leer er mee leven dat er mensen zijn die in HUN PORSCHE een 4 of 8-cilinder willen, lucht of watergekoeld,
al steken ze er voor mijn part een watergekoelde 4-cilinder 1600 diesel in ........
'k heb daar geen last van, als een ander beslist om daarmee te rijden

16 nov 2008 8:18
Profiel
PorscheForum Rakker
MY01 BoxsterS
Bericht 
Ik heb voor gestemd.

Boxster is een prima auto, m.i. beter dan een 911, 4 cylinder turbo instapper met 200pk geeft prima auto. Base 986 had ook 204pk en was ook een prima auto.

Porsche is een fabrikant van sportieve auto's in een wat duurder segment. Zeg maar bmw+. Het is geen sportwagen (only) fabrikant meer en ook niet exclusief meer.

Life sucks, maar als je een status verhogende exclusieve sportauto wilt hebben vergeet dan Porsche en vergeet de 911. Je zal dan toch bij Ferrari moeten gaan shoppen en echt heel exclusief is dat ook al niet meer. Zonda of mclaren dan maar.

Face it, Porsche is voor de hogere middenmoot en al lang niet meer exclusief. Daar zijn ze relatief te goedkoop voor in deze welvarende maatschappij. Ook zijn ze daar technisch te goed en bruikbaar voor waardoor er nog heel veel oude hokken zijn en dagelijks in het straatbeeld gezien worden.

16 nov 2008 12:08
Profiel
Bericht 
ironpatje schreef:
ja, een luchtgekoelde 6-cilinder, want anders is het geen echte Porsche zeker :roll: :roll:

kies gewoon de motor uit waar JIJ wil mee rijden, en leer er mee leven dat er mensen zijn die in HUN PORSCHE een 4 of 8-cilinder willen, lucht of watergekoeld,
al steken ze er voor mijn part een watergekoelde 4-cilinder 1600 diesel in ........
'k heb daar geen last van, als een ander beslist om daarmee te rijden

Daar heb je wel een punt, maar Porsche heeft naar mijn inziens zijn/haar imago de laatste tijd wel laten kelderen :wink: Commerciëel gezien zal het wel allemaal interessant zijn, maar vanuit het emotiële oogpunt had ik liever sportwagens gezien van Porsche!

16 nov 2008 13:10
Profiel WWW Facebook 
Timeless
Bericht 
Stijne man , wat maken ze dan in jouw optiek , daf mobiels :roll:

16 nov 2008 13:19
Profiel
Bericht 
Ik bedoel de Cayenne, waarmee ze enorme winsten hebben geboekt! De Panamera is nog zo'n voorbeeld en een Roxster en nog wel meer!

16 nov 2008 13:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
markk schreef:

Boxster is een prima auto, m.i. beter dan een 911,

Life sucks, maar als je een status verhogende exclusieve sportauto wilt hebben vergeet dan Porsche en vergeet de 911. Je zal dan toch bij Ferrari moeten gaan shoppen en echt heel exclusief is dat ook al niet meer. Zonda of mclaren dan maar.

Face it, Porsche is voor de hogere middenmoot en al lang niet meer exclusief. .......................... waardoor er nog heel veel oude hokken zijn en dagelijks in het straatbeeld gezien worden.

Tsja.....iedereen zijn mening....

16 nov 2008 16:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Tja lastige keuze:

1) stug 911 blijven produceren, matig rendement en/of verlies, mogelijk opdoeken van het bedrijf of overname.

2) stug 911 en andere prachtige machines gaan en blijven produceren met winst en opbouw van een zeer sterke onderneming.

Ik weet niet of je als producent wel een keuze hebt. Zonder hem gezien te hebben mag die nieuwe Boxster wel bij mij erbij in de garage. Wordt zeker een prachtig stukje techniek.

16 nov 2008 16:57
Profiel
Timeless
Bericht 
Alles wat Porsche maakt is in mijn optiek hoogstand sportauto nivo . Alles wat ze maken in de diversen series is zeer sportief en het beste wat je kan krijgen :wink:

16 nov 2008 17:04
Profiel
Bericht 
Wat is dan in jouw optiek een sportauto :lol: :roll:

16 nov 2008 17:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Porsche gaat een Boxster viercilinder maken vanwege strengere emissie eisen.

Er zijn meerdere mogelijkheden; Een zwakke maar zuinige zescilinder, óf een redelijke 4cilinder turbo motor.

Andere merken (BMW als grootste voorbeeld) doen het ook. De 5 serie is er nu zelfs in een 4cilinder versie en die is NIET minder goed dan de vorige 520. Ik denk dat we ons zorgen maken om niets. En om nou een auto af te keuren omdat er maar een 4cilindertje inzit.. nou... dan zit je bij het verkeerde merk want zelfs de topmodellen hebben "maar" 6 cilinders. De concurrentie heeft er 8, 10 of zelfs 12.

En Yoda, jij vind een 4 cilinder Boxster niet goed genoeg voor het merk omdat het een 4 cilinder is, maar dan zal je het ook niet eens moeten zijn met de huidige zescilinder-boxster omdat deze toch ongeveer hetzelfde gaat kosten. En daar draait het bij jou blijkbaar om, het prijskaartje.

Porsche is nu eenmaal nietmeer zo exclusief, niemand draait meer zijn nek om voor een 911 (met uitzondering van ons fanaten ;) ) Tenzij je een opvallend kleurtje met dito spoiler en uitlaat hebt. Je KAN je dus wel exclusief maken.

17 nov 2008 16:40
Profiel Facebook 
Timeless
Bericht 
Stijn van Kooten schreef:
Wat is dan in jouw optiek een sportauto :lol: :roll:

Stijn , een sportauto is een beleving . Een beleving dat je weet dat je in dat segment de snelste en de beste hebt met de beste wegligging. De cayenne is in het SUV segment de absolute top , Panamera zal in haar segment de sportiefste en snelste gaan worden . De 968/944/911/986/914/917/959 enz zijn allen iconen . Sterker ng de 911 is al jaren het eikpunt van de sportauto . :wink:

17 nov 2008 17:04
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
tsja, sinds 1998 is het natuurlijk al een beetje minder :wink: , vandaar de sterke prijzen van de "oudjes"... :twisted:

gezien de verkoopaantallen van de afgelopen jaren en, bedrijfsmatig niet onbelangrijk, de winstontwikkeling, heeft Wiedeking gewoon een goede zet gedaan met de verdere ontwikkeling van de modellenlijn.... in de breedte zijn er toch genoeg slachtoffers gevonden de laatste jaren...massa is kassa...

het is natuurlijk jammer dat dit ten koste gaat van de merkbeleving(exclusiviteit) maar daar zijn de gt3cup, de rsjes etc dan weer goed voor, trekken een hoop recht.

De keerzijde is dat als je mij 10 jaar geleden zou hebben gevraagd of mijn vader (70+) ooit nog als dagelijkse auto een Porsche zou rijden ik je voor gek zou hebben uitgemaakt, in een Cayenne kan dat prima...is er toch voor een grote groep een aansprekend merk bij gekomen.

Zo ook kan een kleiner instapmodel een fantastische auto worden ook met 4 cylinders... wie zich een soort golf gti met dsg en 250 pk op de achterwielen voorsteld kan hiermee best gelukkig worden..honda s2000 achtig blokje erin ook prima, kan je je best leuk mee vermaken hoor. Toch een redelijk groen label, politiek correct en dan kan je weer even vooruit..

Geldt ook voor diesel, de audi 3 liter hopelijk met chip; 280 pk, kan weleens de meest uitgewogen cayenne worden qua rijbeleving...met een groen etiketje, goed voor het gemiddelde..

Begrijp me niet verkeerd, de markt vraagt hierom, ik zou ook liever nog steeds huilende, raspende luchtgekoelde koffiemolens van de band zien rollen, jaarlijks zo'n 1000 - 1500 per model, liever niet te veel......maar goed, daarom worden deze auto's ook zo gekoesterd denk ik...

Zoals iemand hier mooi heeft verwoordt, verwen jezelf, rij een (luchtgekoelde :wink: ) 911

17 nov 2008 17:20
Profiel
Timeless
Bericht 
Goed en constructief verwoord mijnheer Teef , om het geheel aan te dikken en nog sterker uit te belichten "Ik denk dat het de enige manier is om hoogwaardig te overleven :!:

17 nov 2008 17:24
Profiel
Bericht 
dank u mandus :lol:

17 nov 2008 17:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Het valt mij op dat velen over "cylinders" spreken, maar het is toch echt gewoon "cilinders" ;) :bigsmurf:

17 nov 2008 18:07
Profiel Facebook 
Bericht 
bij luchtkoelers waren het nog cylinders..

17 nov 2008 18:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Dus blijven we maar hangen in anno 1998....

Hoeveel gulden zou zo'n 4cilinder Boxster gaan kosten?

17 nov 2008 19:50
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 SC
Alkmaar
Bericht 
Heren,

Wat is de relevantie van een 6 cylinder ?
Als er een 4 cylinder motor komt, met veel PK en dito trekkracht.
Wat echt belangrijk is voor verkoop, is een emotionele aantrekking.
Als deze straks verkocht gaat worden, ........en hij is snel op bv Nurburgring, dan gaat ie verkopen, ook met 4 cylinders.
Lekker toch, kleine motor, zuinig en stil :oops: :mrgreen:

Ieder z`n keus. Maar het is wel de toekomst.
Dieseltjes zijn de benzinemotoren al voorgegaan met down-sizen.

17 nov 2008 20:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
3 liter-man schreef:
Heren,

Wat is de relevantie van een 6 cylinder ?
Als er een 4 cylinder motor komt, met veel PK en dito trekkracht.
Wat echt belangrijk is voor verkoop, is een emotionele aantrekking.
Als deze straks verkocht gaat worden, ........en hij is snel op bv Nurburgring, dan gaat ie verkopen, ook met 4 cylinders.

Ieder z`n keus. Maar het is wel de toekomst.
Dieseltjes zijn de benzinemotoren al voorgegaan met down-sizen.

:thumleft:

17 nov 2008 20:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
3 liter-man schreef:
Heren,

Krijg je nog meer topics als: Hoe krijg ik meer geluid uit m'n..... :twisted:

17 nov 2008 20:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
Harder op het gas trappen :idea:

17 nov 2008 20:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 SC
Alkmaar
Bericht 
Och, het zou pas echt raar worden als de 4 cylinders weer luchtgekoeld worden :shock: :shock: :shock: :shock:

17 nov 2008 20:53
Profiel
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
uit zo'n 4 cilinder valt toch best veel te halen dat heeft de turbo s met 305 pk wel bewezen lijkt me en die motor is al 14 jaar oud .

17 nov 2008 21:28
Profiel
Groningen
Bericht 
En 350 voor de Turbo RS.

17 nov 2008 21:35
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende