Auteur |
Bericht |
Jort
Groningen
|
Misschien valt procentueel de afschrijving mee, maar in absolute getallen gaat het hard. Beolab 5 uitgezonderd is het imho doorgaans ongeveer 2 tot soms 4 keer duurder (met name de Beosound modules...maar die schrijven dan ook veel meer af) in aanschaf, dan kwalitatief vergelijkbare hifi combinaties (die ook heel goed kunnen ogen in the eye of the beholder ). Er zijn ook zat van deze combinaties te bedenken die procentueel weinig afschrijven, omdat ze door kenners ook 10 jaar na dato nog op waarde worden geschat. Dan wordt de waardevastheid van een B&O audio set ineens heel relatief.
_________________________________________ Tjolk.
|
18 nov 2008 15:30 |
|
|
Lydia
|
Dan ben je toch niet goed op de hoogte. Die tv (de Avant), dat zal ongetwijfeld door de LCD en Plasma tv's komen, zoals Eric al zei.
Maar bijvoorbeeld de Lab 8000 en de Overture (die met die glazen deurtjes) zijn toch wel van tijdloze design. De modellen zijn nog steeds te koop in de B&O toonzalen. Alleen de techniek is natuurlijk aangepast!
|
18 nov 2008 16:07 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Het klinkt wellicht als verdediging van een eerdere aanschaf, maar zo is het niet bedoeld. Wat ik wel aan wilde geven is dat de verzekering vele jaren na aanschaf de huidige nieuwwaarde van een vergelijkbare installatie uitkeerde, omdat het B&O betrof met bijbehorende waardevastheid. Van kwalitatief vergelijkbare hifi combinaties zou dat niet of slechts na heel veel moeite het geval zijn geweest. In ieder geval: zou ik voor (veel) minder geld destijds bijvoorbeeld Kenwood of Pioneer of vul maar in hebben gekocht, dan had de verzekering er vrijwel niets voor uitgekeerd! Dan wordt de waardevastheid van een B&O audio set ineens heel concreet.
..... net als bij een 911 dus.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
Laatst bijgewerkt door EriC4C op 18 nov 2008 19:37, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 nov 2008 16:38 |
|
|
Jort
Groningen
|
Da's waar, zeker geen slechte deal . Zal deels onwetendheid van de verzekeraar/taxateur zijn en deels te maken hebben met wat Lydia eerder al schreef. Modellen die bijna een decennium geleden in de prijslijst stonden, staan er nu (bijna ongewijzigd) nog steeds in, voor vergelijkbare prijzen. Op die manier (en door het Second Life kanaal) houdt B&O voor een deel van de markt de prijzen onder controle.
Wel een argument vóór B&O als je in een risicogebied woont.
|
18 nov 2008 16:45 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Maar die oude Kenwood of Pioneer installatie hadden ze misschien ook helemaal niet meegenomen...
|
18 nov 2008 18:45 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Dat betwijfel ik, maar wellicht is het wel zo dat ze in dat geval helemaal niet binnen zouden zijn gekomen .
Helaas niet alleen als je daar woont blijkbaar.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
18 nov 2008 19:25 |
|
|
Jort
Groningen
|
Dom als je net toevallig een Kenwood LA1 hebt staan. 17 jaar oud en "slechts" 65% van de originele €2300 afgeschreven.
Of je Pioneer PD-95 CD peler van 16 jaar oud, nog geen 60% van de originele €3000 afgeschreven. Ook erg zuur als de verzekeringsmaatschappij concludeert: vrijwel waardeloos.
|
18 nov 2008 19:38 |
|
|
Lydia
|
Deze hebben ze ook gewoon laten staan:
|
18 nov 2008 20:14 |
|
|
P-911
964 C2
|
Letterlijk een dijk van een versterker, heb je die nog steeds???
|
18 nov 2008 20:16 |
|
|
P-911
964 C2
|
Noem je ook net de topserie van Kenwood op, beter hebben ze nooit gemaakt. Eigenlijk best wel goed
|
18 nov 2008 20:18 |
|
|
P-911
964 C2
|
De Nautilus serie toevallig??
|
18 nov 2008 20:21 |
|
|
Lydia
|
Ja, die versterker heb ik nog steeds. Was mijn eerste stereosetje. Had ook prachtige Marantz speakers, helemaal van hout maar die hebben de laatste verhuizing niet overleefd. Was compleet poreus!
Heb ook nog een Sony platen speler, ook van hout. Moet snel weer een speakers kopen en weer platen draaien. Dozen vol met singels en LP's heb ik ...
|
18 nov 2008 20:28 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Zo is het, veel te modern allemaal Ik hou het bij mijn Quad 33 en 303
|
18 nov 2008 20:29 |
|
|
Jort
Groningen
|
Puur toeval
Met dank aan Accuphase destijds.
|
18 nov 2008 20:32 |
|
|
Lydia
|
Heb vroeger ook nog NAD en Quadral gehad. Ook niet slecht!
|
18 nov 2008 20:33 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Ik ben anders nog steeds erg tevreden met mijn oude B&O Avant TV-tje. Beter dan alles behalve de laatste HD plasma schermpie's.
En zelf mijn Nakamichi Cassettedeck (een watte? ) en Luxman versterkertje gebruik ik nog wel eens.
Maar ja; ik rij dan ook in een 3.2 en prefereer een Hutting uit Makkum boven een Sea Ray uit de US of A.
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
18 nov 2008 20:40 |
|
|
amandus
Timeless
|
Nu primare en B&W , heb wel mt de DvD speler als filmpje draai dat het niet beeld synchroon looopt mt geluid
_________________________________________ Timeless objects
|
18 nov 2008 20:42 |
|
|
P-911
964 C2
|
Als je je lp's ooit nog eens weg wil doen dan hou ik me graag aanbevolen, kom ze zelfs bij je halen
Ik heb nog plek genoeg in mn platenkast
|
18 nov 2008 20:52 |
|
|
SCdriver
|
Nakamichi was 'tha shit'!
Topdecks van Transtec de importeur van Quad ook trouwens, heb jaren in die branche gewerkt en tja.... dan kom je niet met B&O of Bose aan natuurlijk. 'Uit den Bose' was dat.
Electrostaten zijn geweldig qua sound, jammer dat ze steeds groter werden als je 'lager' wilde, sommige maakten aparte subwoofers als Van Medevoort destijds.
Heb hier ook en mooie headset van Stax met buizenvoeding, je kijkt de hele tijd om je heen waar het geluid vandaan komt
B&O is tegenwoordig volgens mij Samsung in een mooi jasje en praatje net als Bose praatjes
|
18 nov 2008 20:53 |
|
|
P-911
964 C2
|
Dacht idd al dat je dit toevallig noemde
|
18 nov 2008 20:55 |
|
|
Lydia
|
Nee, die gaan niet weg ...
|
18 nov 2008 20:59 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Goed spul is blijvend
Accuphase, top.
Laatst bijgewerkt door LeoH op 21 nov 2008 21:59, in totaal 2 keer bewerkt.
|
18 nov 2008 21:01 |
|
|
amandus
Timeless
|
Sorry , had hem gemist , nee niet de nautilus , wel de tweeter daarvan . Tis die hele slanke serie mt basspeaker , goed geluid.
_________________________________________ Timeless objects
|
18 nov 2008 21:11 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Of je doet je huiswerk niet (meer) zo goed of je bent er al een tijdje uit volgens mij.
|
18 nov 2008 21:19 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
Rob, helemaal mee eens, die staat hier ook, doet het perfect en is nog gaaf om te zien ook.
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
18 nov 2008 22:16 |
|
|