Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:26

Antwoord op onderwerp  [ 852 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Volgende
Audio (thuis) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Misschien valt procentueel de afschrijving mee, maar in absolute getallen gaat het hard. Beolab 5 uitgezonderd is het imho doorgaans ongeveer 2 tot soms 4 keer duurder (met name de Beosound modules...maar die schrijven dan ook veel meer af) in aanschaf, dan kwalitatief vergelijkbare hifi combinaties (die ook heel goed kunnen ogen in the eye of the beholder :lol: ). Er zijn ook zat van deze combinaties te bedenken die procentueel weinig afschrijven, omdat ze door kenners ook 10 jaar na dato nog op waarde worden geschat. Dan wordt de waardevastheid van een B&O audio set ineens heel relatief. :wink:

18 nov 2008 15:30
Profiel
Bericht 
Wimpie77 schreef:
Maar een B&O tv van 10 jaar oud is nu niks meer waard... Mijn ouders hebben die tv op een draaibare voet! Was toen echt super!!! En die cd speler waarvan het deurtje open gaat als je je hand ervoor houd! Wat een geluid kwam daar uit. En die hing heel mooi aan een grote witte muur!

Dan ben je toch niet goed op de hoogte. Die tv (de Avant), dat zal ongetwijfeld door de LCD en Plasma tv's komen, zoals Eric al zei.

Maar bijvoorbeeld de Lab 8000 en de Overture (die met die glazen deurtjes) zijn toch wel van tijdloze design. De modellen zijn nog steeds te koop in de B&O toonzalen. Alleen de techniek is natuurlijk aangepast!

18 nov 2008 16:07
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Jort schreef:
Misschien valt procentueel de afschrijving mee, maar in absolute getallen gaat het hard. (...) Er zijn ook zat van deze combinaties te bedenken die procentueel weinig afschrijven, omdat ze door kenners ook 10 jaar na dato nog op waarde worden geschat. Dan wordt de waardevastheid van een B&O audio set ineens heel relatief. :wink:

Het klinkt wellicht als verdediging van een eerdere aanschaf, maar zo is het niet bedoeld. Wat ik wel aan wilde geven is dat de verzekering vele jaren na aanschaf de huidige nieuwwaarde van een vergelijkbare installatie uitkeerde, omdat het B&O betrof met bijbehorende waardevastheid. Van kwalitatief vergelijkbare hifi combinaties zou dat niet of slechts na heel veel moeite het geval zijn geweest. In ieder geval: zou ik voor (veel) minder geld destijds bijvoorbeeld Kenwood of Pioneer of vul maar in hebben gekocht, dan had de verzekering er vrijwel niets voor uitgekeerd! Dan wordt de waardevastheid van een B&O audio set ineens heel concreet. Afbeelding

..... net als bij een 911 dus. :^:

Laatst bijgewerkt door EriC4C op 18 nov 2008 19:37, in totaal 1 keer bewerkt.

18 nov 2008 16:38
Profiel
Groningen
Bericht 
Da's waar, zeker geen slechte deal 8). Zal deels onwetendheid van de verzekeraar/taxateur zijn en deels te maken hebben met wat Lydia eerder al schreef. Modellen die bijna een decennium geleden in de prijslijst stonden, staan er nu (bijna ongewijzigd) nog steeds in, voor vergelijkbare prijzen. Op die manier (en door het Second Life kanaal) houdt B&O voor een deel van de markt de prijzen onder controle.

Wel een argument vóór B&O als je in een risicogebied woont. :lol: :wink:

18 nov 2008 16:45
Profiel
PF #911
België
Bericht 
EriC4C schreef:
In ieder geval: zou ik voor (veel) minder geld destijds bijvoorbeeld Kenwood of Pioneer of vul maar in hebben gekocht, dan had de verzekering er vrijwel niets voor uitgekeerd! Dan wordt de waardevastheid van een B&O audio set ineens heel concreet. Afbeelding

Maar die oude Kenwood of Pioneer installatie hadden ze misschien ook helemaal niet meegenomen... :wink:

18 nov 2008 18:45
Profiel WWW
Moderator
PF #18
Bericht 
Dat betwijfel ik, maar wellicht is het wel zo dat ze in dat geval helemaal niet binnen zouden zijn gekomen :| .

Jort schreef:
Wel een argument vóór B&O als je in een risicogebied woont. :lol: :wink:

Helaas niet alleen als je daar woont blijkbaar. ;)

18 nov 2008 19:25
Profiel
Groningen
Bericht 
Godspeed schreef:
Maar die oude Kenwood of Pioneer installatie hadden ze misschien ook helemaal niet meegenomen... :wink:

Dom als je net toevallig een Kenwood LA1 hebt staan. 17 jaar oud en "slechts" 65% van de originele €2300 afgeschreven. :mrgreen:

Of je Pioneer PD-95 CD peler van 16 jaar oud, nog geen 60% van de originele €3000 afgeschreven. Ook erg zuur als de verzekeringsmaatschappij concludeert: vrijwel waardeloos. :cheesy: :wink:

18 nov 2008 19:38
Profiel
Bericht 
Deze hebben ze ook gewoon laten staan:

Afbeelding :mrgreen:

18 nov 2008 20:14
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Letterlijk een dijk van een versterker, heb je die nog steeds???

18 nov 2008 20:16
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Jort schreef:
Dom als je net toevallig een Kenwood LA1 hebt staan. 17 jaar oud en "slechts" 65% van de originele €2300 afgeschreven. :mrgreen:

Noem je ook net de topserie van Kenwood op, beter hebben ze nooit gemaakt. Eigenlijk best wel goed :wink:

18 nov 2008 20:18
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
amandus schreef:
Heb B&W , zit geen Philips in is design 8)

De Nautilus serie toevallig??

18 nov 2008 20:21
Profiel
Bericht 
Ja, die versterker heb ik nog steeds. Was mijn eerste stereosetje. Had ook prachtige Marantz speakers, helemaal van hout maar die hebben de laatste verhuizing niet overleefd. Was compleet poreus!

Heb ook nog een Sony platen speler, ook van hout. Moet snel weer een speakers kopen en weer platen draaien. Dozen vol met singels en LP's heb ik ...

18 nov 2008 20:28
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Jeroen914 schreef:
idd veel mooier dan die overcomplicated disco prullaria van B&O 8)

Zo is het, veel te modern allemaal :wink: Ik hou het bij mijn Quad 33 en 303 :)

Afbeelding

18 nov 2008 20:29
Profiel
Groningen
Bericht 
P-911 schreef:

Noem je ook net de topserie van Kenwood op

Puur toeval :^:

Met dank aan Accuphase destijds. :wink:

18 nov 2008 20:32
Profiel
Bericht 
Heb vroeger ook nog NAD en Quadral gehad. Ook niet slecht!

18 nov 2008 20:33
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
Ik ben anders nog steeds erg tevreden met mijn oude B&O Avant TV-tje. :roll: Beter dan alles behalve de laatste HD plasma schermpie's.
En zelf mijn Nakamichi Cassettedeck (een watte? :wink: ) en Luxman versterkertje gebruik ik nog wel eens.
Maar ja; ik rij dan ook in een 3.2 en prefereer een Hutting uit Makkum boven een Sea Ray uit de US of A.

18 nov 2008 20:40
Profiel
Timeless
Bericht 
Nu primare en B&W , heb wel mt de DvD speler als filmpje draai dat het niet beeld synchroon looopt mt geluid :roll:

18 nov 2008 20:42
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Lydia schreef:
Ja, die versterker heb ik nog steeds. Was mijn eerste stereosetje. Had ook prachtige Marantz speakers, helemaal van hout maar die hebben de laatste verhuizing niet overleefd. Was compleet poreus!

Heb ook nog een Sony platen speler, ook van hout. Moet snel weer een speakers kopen en weer platen draaien. Dozen vol met singels en LP's heb ik ...

Als je je lp's ooit nog eens weg wil doen dan hou ik me graag aanbevolen, kom ze zelfs bij je halen :wink:
Ik heb nog plek genoeg in mn platenkast :lol:

18 nov 2008 20:52
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Nakamichi was 'tha shit'!
Topdecks van Transtec de importeur van Quad ook trouwens, heb jaren in die branche gewerkt en tja.... dan kom je niet met B&O of Bose aan natuurlijk. 'Uit den Bose' was dat.
Electrostaten zijn geweldig qua sound, jammer dat ze steeds groter werden als je 'lager' wilde, sommige maakten aparte subwoofers als Van Medevoort destijds.
Heb hier ook en mooie headset van Stax met buizenvoeding, je kijkt de hele tijd om je heen waar het geluid vandaan komt :lol:
B&O is tegenwoordig volgens mij Samsung in een mooi jasje en praatje net als Bose praatjes :roll:

18 nov 2008 20:53
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Jort schreef:
P-911 schreef:

Noem je ook net de topserie van Kenwood op

Puur toeval :^:

Met dank aan Accuphase destijds. :wink:

Dacht idd al dat je dit toevallig noemde :lol: :lol:

18 nov 2008 20:55
Profiel
Bericht 
P-911 schreef:
Als je je lp's ooit nog eens weg wil doen dan hou ik me graag aanbevolen, kom ze zelfs bij je halen :wink:
Ik heb nog plek genoeg in mn platenkast :lol:

Nee, die gaan niet weg ... :wink:

18 nov 2008 20:59
Amsterdam
Bericht 
Goed spul is blijvend 8)
Accuphase, top.

Laatst bijgewerkt door LeoH op 21 nov 2008 21:59, in totaal 2 keer bewerkt.

18 nov 2008 21:01
Profiel
Timeless
Bericht 
P-911 schreef:
amandus schreef:
Heb B&W , zit geen Philips in is design 8)

De Nautilus serie toevallig??

Sorry , had hem gemist , nee niet de nautilus , wel de tweeter daarvan . Tis die hele slanke serie mt basspeaker , goed geluid.

18 nov 2008 21:11
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
SCdriver schreef:
..... heb jaren in die branche gewerkt ..... B&O is tegenwoordig volgens mij Samsung in een mooi jasje en praatje net als Bose praatjes :roll:

Of je doet je huiswerk niet (meer) zo goed of je bent er al een tijdje uit volgens mij. :roll: :mrgreen:

18 nov 2008 21:19
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
Rob993Tip schreef:
Ik hou het bij mijn Quad

8) Rob, helemaal mee eens, die staat hier ook, doet het perfect en is nog gaaf om te zien ook.

18 nov 2008 22:16
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 852 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 35  Volgende