Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:29

Antwoord op onderwerp  [ 154 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Het -post hier je gepoetste Porsche foto's topic- 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Lekkere combinatie.......een AMG en een P! Wat voor AMG?

19 nov 2008 21:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Valkenburg aan de Geul (Lb)
Bericht 
Thanks Sander :D

@ Stijn van Kooten: Dit detailen van auto's is inderdaad mijn baan. De AMG trouwens: http://www.customcarcleaning.nl/?p=gall ... %20AMG&e=1

@ PS: Hopelijk is het zaterdag een beetje goed weer, tot dan !

19 nov 2008 21:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Foto's van het interieur staan er nu ook bji.
Excuses voor de matige kwaliteit foto's die in de garage zijn genomen.

't is weer eens oer Hollands weer he :wink:

20 nov 2008 13:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Vleuten
Bericht 
Ik heb een tijd geleden een set Swissvax gekocht om dit voor elkaar te krijgen, gebruik jij dat ook?

Misschien eens een workshop doen met wat PF mensen?

20 nov 2008 13:55
Profiel
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Hi Bart, volgende week die van mij.

Mag ook zo op het forum gepost worden, schitterende reportage en een super resultaat. :thumleft:

20 nov 2008 15:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Thanks Peter, ik kijk er al naar uit 8)

@ PentAr: Ik werk veel met Swissvax (ook voor leder), maar daarnaast ben ik ook erg gecharmeerd van de Gliptone cleaner en conditioner. Vanwege de uitstekende resultaten en de gunstige(re) prijs, een product wat ik doorgaans adviseer als mensen aankloppen voor een onderhoud aan hun lederen interieur (setje kost € 30,-).

Workshops zijn zeker mogelijk. In het verleden heb ik die wel redelijk veel in groepsverband gegeven, maar recent heb ik die op individuele basis gedaan. Dat laatste is mij, en ook de deelnemer, beter bevallen. Ook gezien de geringe ruimte hier ben ik sterk beperkt qua het aantal auto's wat ik hier kwijt kan.

De workshop is dan voornamelijk gericht op de pure basis technieken en begrippen. Dus bijv. de juiste was,- en droogmethode, twee emmermethode, goede accessoires e.d., en uitleg van de verschillende soorten producten. Het mooie aan de individuele workshop is dat we daarna de theorie samen op je eigen Porsche gaan toepassen. Dus het verhaal van clayen, de paintcleaner, waxen en alles. Puur handmatig en met producten die voor de consument bestemd zijn. Naast dat je dus iets leert ga je huiswaarts met een mooie blinkende wagen, een leuke bijkomstigheid dacht ik zo 8)

Misschien leuk om daar in het voorjaar mee aan de slag te gaan !

20 nov 2008 17:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911/996 Carrera 2
Noordwijk
Bericht 
Bart, waarom woon je zoooooo ver weg zou je het niet leuk vinden om een weekend aan kust onze P te komen poetsen een soort van werkvakantie :lol: :lol:

20 nov 2008 17:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Vleuten
Bericht 
BartCCC schreef:
Thanks Peter, ik kijk er al naar uit 8)

@ PentAr: Ik werk veel met Swissvax (ook voor leder), maar daarnaast ben ik ook erg gecharmeerd van de Gliptone cleaner en conditioner. Vanwege de uitstekende resultaten en de gunstige(re) prijs, een product wat ik doorgaans adviseer als mensen aankloppen voor een onderhoud aan hun lederen interieur (setje kost € 30,-).

Workshops zijn zeker mogelijk. In het verleden heb ik die wel redelijk veel in groepsverband gegeven, maar recent heb ik die op individuele basis gedaan. Dat laatste is mij, en ook de deelnemer, beter bevallen. Ook gezien de geringe ruimte hier ben ik sterk beperkt qua het aantal auto's wat ik hier kwijt kan.

De workshop is dan voornamelijk gericht op de pure basis technieken en begrippen. Dus bijv. de juiste was,- en droogmethode, twee emmermethode, goede accessoires e.d., en uitleg van de verschillende soorten producten. Het mooie aan de individuele workshop is dat we daarna de theorie samen op je eigen Porsche gaan toepassen. Dus het verhaal van clayen, de paintcleaner, waxen en alles. Puur handmatig en met producten die voor de consument bestemd zijn. Naast dat je dus iets leert ga je huiswaarts met een mooie blinkende wagen, een leuke bijkomstigheid dacht ik zo 8)

Misschien leuk om daar in het voorjaar mee aan de slag te gaan !

Lijkt me leuk! Neem ik mijn eigen wax mee, dat scheelt weer in de kosten ;-)

Je kent hem vast ook wel: http://www.miracledetail.co.uk/. Briljant hoe hij een auto weer als nieuw kan laten lijken.

20 nov 2008 19:12
Profiel
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
PentAr schreef:
Briljant hoe hij een auto weer als nieuw kan laten lijken.

In het filmpie op zijn site zijn de auto's ook nieuw :D

20 nov 2008 19:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Vleuten
Bericht 
hielkema993 schreef:
PentAr schreef:
Briljant hoe hij een auto weer als nieuw kan laten lijken.

In het filmpie op zijn site zijn de auto's ook nieuw :D

Maar de 993tjes op de foto's niet :-P

Afbeelding

Gaaf!

20 nov 2008 19:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Paul Dalton, uiteraard.........beroemd om zijn £ 5000,- (idd, géén euro maar Engelse Pond) detailjobs :wink:

Momenteel heb ik nog enkele poetsclinic lopen en dit jaar zit voor de rest zo goed als vol, maar ik kom er op het voorjaar zeker op terug !
( Je eigen wax, broodjes en koffie mee brengen mag uiteraard, maar de prijs per clinic blijft natuurlijk gewoon hetzelfde :D )

@ RichardJ: Hoe klinkt een weekendje Valkenburg aan de Geul of Maastricht :wink:

20 nov 2008 20:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 targa, ex 964 targa
N-Brabant
Bericht 
BartCCC schreef:
daarnaast ben ik ook erg gecharmeerd van de Gliptone cleaner en conditioner. Vanwege de uitstekende resultaten en de gunstige(re) prijs, een product wat ik doorgaans adviseer als mensen aankloppen voor een onderhoud aan hun lederen interieur (setje kost € 30,-)

Is dit het product dat bedoeld wordt?

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230260873834&ssPageName=MERCOSI_VI_ROSI_PR4_PCN_BIX_Stores&refitem=150249913219&itemcount=4&refwidgetloc=closed_view_item&refwidgettype=osi_widget&_trksid=p284.m185&_trkparms=algo%3DSI%26its%3DI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26ps%3D41

20 nov 2008 21:43
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
tnx voor de link... gelijk besteld.. :wink:

20 nov 2008 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht 
WdePundert schreef:
Interessant topic dit, maar of je dat als particulier allemaal kunt (gaat doen) :?:

Kan je niet! Dit is een professie.

Gewoon op buitenlandse reis gaan en je wagen en Bart on-line volgen. Heerlijk gevoel.
Meer dan ooit zie ik uit naar mijn rit in het weekend!!

20 nov 2008 23:23
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Toch waag ik me er als amateur ook wel aan, het resultaat is dan misschien iets minder, maar geeft toch een voldaan gevoel.

21 nov 2008 14:49
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911/996 Carrera 2
Noordwijk
Bericht 
ik was al bang voor dat antwoord Bart ha ha, maar idd dat klinkt ook niet echt verkeerd. Ik denk dat het dan voorjaar gaat worden om te laten poetsen door jou, dan kunnen wij lekker in de zon op een terrasje zitten.

21 nov 2008 16:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Oh jongens, wat een feest! Ik kom net terug van een afspraak in België. Koud, grijze lucht en natte wegen, en tot mijn grote verbazing hier thuis een strakke blauwe hemel met een schitterend zonnetje. Ik voelde me gewoon verplicht om de Porsche opnieuw naar buiten te rollen en betere foto’s te maken! Morgen zal het aan de weersverwachtingen te zien helaas geen mooi weer zijn, maar zo is er toch een klein idee hoe zij er in correct daglicht uit ziet.

Die mooie contouren en de prachtige kleurcontrasten van deze Vesuvio in combinatie met de detailbeurt en de reflecties in het zonlicht……..mijn dag kan niet meer stuk! Komend weekend een kleine afwisseling in de werkzaamheden met een Italiaans paardje, en daarna weer een volledige Duitse week met drie Porsches, jawohl. Life is good

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Fijn weekend voor nu !!

21 nov 2008 16:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex-993 Targa
Zürich
Bericht 
Mijne na een Swissvax beurt!

Afbeelding

21 nov 2008 16:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Momenteel een nieuwsgierige Richard (Tjaptjoi) in hartje Valkenburg achter de laptop om de vorderingen aan zijn 3.2 Carrera te gaan zien. Zijn Porsche blijft een nachtje hier om te genieten van de PF poetsaanbieding.

Nou, laten we niet te lang wachten met de foto’s die ik vandaag heb gemaakt. Het zijn er niet zo veel deze keer, de tijd had ik hard nodig aangezien Richard morgen nog een stukje moet sturen en ik de auto op een redelijk tijdstip wil afleveren.

Porsche 3.2 Carrera van bijna 25 jaar oud. Mooie klassieke wagen, dat hoef ik hier niet uit te leggen, in een wel erg aparte maar uitermate chique kleur. Het staat hem zeer goed ! De wagen is bij aflevering gepoetst dus er zat zeker wel glans op (…en een hoop waxresten), maar ik miste diepe reflectie en een mooie afwerking.

We kunnen dit wel enigszins zien op onderstaande foto’s die ik bij aankosmt heb genomen:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Allereerst aan de wielen / wielkuipen / instap / sponningen en naden begonnen.
De wielen mogen zoals gewoonlijk een 5 minuten weken in een zuurvrije velgenreiniger. De APC doet intussen zijn werk in de wielkuipen en de citrus ontvetter in de naden en de sponningen.

Afbeelding Afbeelding

De binnenkant, ook al is deze standaard donker, wordt zeker niet overgeslagen:

Afbeelding

….....en maar goed ook, er was genoeg voor iedereen ;)

Afbeelding

Na de grondige wasbeurt was het tijd om de auto te drogen en naar binnen te rijden. Tot dus verre het verwijderen van de alledaagse vervuiling. Aansluitend werd het tijd om het hardnekkige vuil zoals teerspetters, roetstoffen en boomhars te verwijderen.

Zoals we kunnen zien met succes. Vooral op de horizontale delen veel boomhars / sappen en de bekende hardnekkige verontreiniging op de achterkant en bij de dorpels:

Afbeelding Afbeelding

Aansluitend worden de poriën van de lak gereinigd met een cleaner. Alle fillers en oude resten wax zijn nu volledig verwijderd. Pas na deze stappen kunnen we een goed beeld schetsen van de laklaag en zijn defecten.

We zijn redelijk wat swirls (poetskringen) en veel dieper gelegen krasjes (RDS). Gezien zijn leeftijd natuurlijk helemaal niet gek. Voordat het correctiewerk begint is het heel belangrijk om de complete lak te meten. Met het oog zie je immers niet altijd of delen herspoten zijn, hoe dik de lak precies is en of er eventueel plamuur onder zit. Belangrijk om te weten als je met polijsten een percentage aan blanke laklaag gaat wegnemen. Goed meetwerk brengt de lak in kaart en zo kan er met zekerheid en professionaliteit gewerkt worden.

In het algemeen meten we gezonde waardes:

Afbeelding

De neus van de auto is herspoten, dat valt duidelijk te zien aan de lakdikte:

Afbeelding

Al met al zijn de swirls en de oppervlakkige microkrasjes er goed uit gegaan:

Afbeelding Afbeelding

Wel zien we nog enkele dieper gelegen krasjes in de blanke laklaag. Deze zitten te diep om ‘veilig’eruit te halen. Daarnaast hou je dan een te laag percentage aan blanke lak over, iets wat natuurlijk niet bevorderend is voor de sterkte en krasbestendigheid van de lak.

Door het polijstwerk is tevens de oxidatielaag van de lak gehaald. De lak wint hiermee aan scherpte en de voedende oliën die zijn toegevoegd brengt die diepe glans weer naar voren:

Afbeelding Afbeelding

Wat betreft het lakwerk, morgen verder met de cleanser, pré wax en de uiteindelijke kers op de taart, de waxlaag.

Het interieur schiet ook al goed op. Om te beginnen de matten eruit gehaald en eens goed (bijna een uur) met de stofzuiger aan de slag geweest. De bekleding oogde in eerste instantie redelijk schoon, maar de extractiemachine liet toch de nodige vervuiling zien:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Tot zo ver vandaag…….morgen de afwerking zowel qua interieur als exterieur / wielen, en hopelijk is het weer ons dan gunstig gezind voor wat after foto’s !

Tot morgen Richard :wink:

29 nov 2008 20:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
De kunststoffen verliezen door de UV straling hun vocht waarde waardoor deze broos en vaal gaan uit zien. Tevens leveren ze hierdoor in op flexibiliteit. Belangrijk om deze dus grondig aan te pakken:

Voor:
Afbeelding

Tijdens:
Afbeelding

Eindresultaat inclusief afwerking:

Afbeelding

Enkele afters van een prachtige klassieker, de Porsche 911 Carrera:

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Remember, van dit:

Afbeelding

Naar dit:

Afbeelding

Bedankt weer voor het lezen !

Groetjes Bart
CustomCarCleaning.nl

30 nov 2008 15:54
Profiel WWW
Papendrecht
Bericht 
Bart, waarmee heb je de harmonicabumpers gedaan? Zien er erg goed uit.

30 nov 2008 17:36
Profiel WWW
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht 
Ha Bart ik ben weer thuis .resultaat buren die denken dat ik gek ben in de sneeuw auto schoon spuiten hij staat weer te glimmen
enorm bedankt verwachtingen zijn overtroffen
groeten richard

30 nov 2008 17:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Friesland
Bericht 
Hij glimt prachtig! 8)

Sideways is also forwards

30 nov 2008 18:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Citaat:
buren die denken dat ik gek ben in de sneeuw auto schoon spuiten

Hehehe.......dat klinkt bekend :mrgreen:

@WdePundert: In dit geval heb ik gekozen voor 'Seal' van Zymöl, hiermee kreeg ik de mooiste afwerking op de harmonicabumpers.

Bedankt Jorn :wink:

30 nov 2008 20:21
Profiel WWW
Papendrecht
Bericht 
Bedankt, Bart. :thumright:

01 dec 2008 17:14
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 154 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende