Auteur |
Bericht |
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
 Staande gehouden, wat nu?
Ben in september staande gehouden omdat een agent vondt dat ik aan het bumperkleven was
Behalve dat ik het zowieso niet eens ben met de waarnemingen van oom agent (van een halve km afstand) heeft hij ook nog eens het kenteken verkeerd genoteerd!
Ik was al van plan een bezwaarschrift in te dienen, wat naar nu blijkt niet eens kan. Als je niet akkoord gaat met het transactievoorstel moet je direct voorkomen
Vraag is nu, omdat ik staande gehouden ben, heeft het verkeerd genoteerde kenteken nog consequenties voor het eventuele verloop van de zaak als ik het toch voor laat komen?
_________________________________________ Relax! Het is maar blik............
|
20 nov 2008 1:07 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
denk het niet, dat is allemaal wat opgeschoond paar jaar terug.
valt het onder de wet mulder? how much de transactie?
als mulder en niet te duur ---> gewoon betalen.
_________________________________________ oud is beter
|
20 nov 2008 1:11 |
|
 |
Bert
|
380,-- euro
Waar het mij om gaat, is dat als je het transactievoorstel betaalt, je als het ware ook meteen schuld bekent en ik vind dat ik in dit geval niet schuldig ben aan het strafbare feit dat ze stellen.
|
20 nov 2008 1:29 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
nou, laat het dan voorkomen? maar zorg dan wel voor een goed verhaal, getuigen etc.
_________________________________________ oud is beter
|
20 nov 2008 1:35 |
|
 |
mr.burns993
|
 (sorry hoor)
Als je het voor laat komen de volgende houding aan nemen...........
wat bij mij altijd werkt is de persoon die je de les wil lezen gelijk geven, om vervolgens het gesprek naar je eigen hand om te keren.
Diegene waar je tegen praat denkt dat hij gelijk heeft, maar zal altijd met jou mee gaan (omdat je hem al een keer gelijk gegeven hebt.)
werkt 9 uit de 10 x
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
20 nov 2008 1:43 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Voor laten komen dan maar
... als je het transactievoorstel betaald heb je geen recht meer van spreken
|
20 nov 2008 8:28 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
ik geef je weinig kans als je het laat voorkomen.
Een rechter zal eerder de expert = politieman geloven dan dat hij jou geloofd = mijn inschatting.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
20 nov 2008 8:33 |
|
 |
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Fout kenteken dus vormfout. Of zijn ze alleen bij TBS'ers zo soepel
Daarnaast kun je aanvoeren dat als hij bij staandehouding al moeite heeft een kenteken te lezen en te schrijven het eigenlijk al niet mogelijk moet zijn dat hij goed kan waarnemen hoe ver jij van iemand afrijdt 
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
20 nov 2008 8:50 |
|
 |
horn
PF #57
|
politiemannen plegen zelfs soms gewoon meineed en dan worden ze nog geloofd boven jou. helaas eigen ervaring. wat kost een dagje vrij voor jou?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 nov 2008 9:18 |
|
 |
cabrio wim
|
Je hebt een punt  maar denk dat dit enkel voor zware criminelen van toepassing is.
Betalen en je er verder niet te druk om maken, zit je ook niet meer met de ellende die er achter af nog aan zit te komen.
Jammer maar is zo Bert.
|
20 nov 2008 9:28 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Het bekende begrip LAF: Leugen + Ambtseed = Feit. Ik zou eens even op www.flitsservice.nl kijken. Hier hebben ze veel ervaring met dit soort akkefietjes!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
20 nov 2008 9:28 |
|
 |
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Ik heb een keer een boete voor rijden over de busbaan voor laten komen (doe ik nooit en ik was het niet eens, of een verkeerde waarneming of er rijdt iemand rond met mijn kenteken). Moest ik ook vrij voor nemen, maar wegens gederfde inkomsten (eigen zaak) kreeg ik wel een soort vergoeding.
Gelukkig werd ik in het gelijk gesteld, anders had ik die vergoeding ook niet gekregen.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
20 nov 2008 9:30 |
|
 |
Bert
|
Daar ben ik dus ook bang voor, dat je het voor laat komen en in de rechtzaal zo'n welles-nietes verhaal gaat krijgen waar je bij voorbaat al aan het kortste eind gaat trekken.
|
20 nov 2008 9:49 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
 Re: Staande gehouden, wat nu?
In hoeverre verkeerd? Is wel het juiste type auto + kleur genoteerd?
Kijk, als je 11-AB-CD als kenteken hebt en een zwarte 911 rijdt en in het PV staat kenteken DR-SH-34 met een witte Opel Astra... Ja, dan zie ik wel mogelijkheden. Want wie zegt dan dat feit en jouw naam bij elkaar horen (de meeste agenten weten dat ook niet meer na verloop van tijd).
Als er 12-AB-CD staat met een zwarte 911, dan is er duidelijk sprake van een schrijffout en dan kom je nergens.
|
20 nov 2008 10:29 |
|
 |
Bert
|
Heeft i.p.v. PG, PV geschreven. Merk en kleur zijn wel correct. Ik vind persoonlijk dat het verkeerd opschrijven van een kenteken hoe dan ook een kwalijke zaak is, geeft al een indruk van slordigheid/nonchalance en dan moet de rest van de constatering wél goed zijn?
Het ziet er dus naar uit dat als ik het voor laat komen het alleen een kwestie wordt van zijn verhaal tegen het mijne. Het is voor mij eigenlijk meer een soort van principekwestie dat ik niet zomaar wil betalen en toegeven dat ik fout zat maar of dat de moeite waard is?
|
20 nov 2008 10:53 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Zo zou je het inderdaad óók kunnen bekijken, maar is hierbij niet (een beetje) de wens de vader van de gedachte? 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
20 nov 2008 10:57 |
|
 |
Mr.T
|
Zolang je geen getuigen of een video opname hebt maak je volgens mij geen schijn van kans voor de rechter.
gr. Marcel
|
20 nov 2008 10:58 |
|
 |
John
Cayenne
|
gewoon die 380 aftikken...slikken, de pest erin hebben en verder leven....
tis 1 tegen 1 en die ene waar jij tegen vecht is een beëdigd Politieman...tja die heeft dus een streep voor (ook al is het een walgelijke 1streper  ) daar tilt de rechter in dit soort zaken zwaar aan.
Ik zou hem betalen
|
20 nov 2008 11:03 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
het is moeilijk wat te doen,
waarschijnlijk verstandig om te betalen en te vergeten maar als je echt voor je gevoel niet juist bent bekeurd.
dan voorlaten komen en aangaan met wel het idee dat je het niet gaat halen maar dat je je er niet zomaar bij neerlegt.
soms weet je dat het zonde van je tijd is maar kan je het niet zo aannemen.
ik zou het zo kunnen doen.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
20 nov 2008 11:17 |
|
 |
Wimpie77
|
Voor laten komen lijkt mij ook niet echt zinvol... Je trekt denk ik toch wel aan het kortste eind. Maar het is wel weer een ervaring rijker! Ben wel benieuwd hoe dat gaat...
Vriend van mij rijdt midden in de nacht 130 op de snelweg en er rijden in de verte 2 auto's voor hem op de rechterbaan. Vlak voordat hij ze in wil halen gaat die achterste auto naar links om ook te gaan inhalen! Vriend moet vol in de ankers en is daardoor ietwat geirriteerd en blijft gedurende een aantal seconden wat dicht op de bumper van die inhaler (die met 121 de auto inhaalt die 120 rijdt...  ) zitten...
Is die auto die dus wordt ingehaalt een undercover polisie auto!!!  Hoeveel pech kan je hebben... Meteen aan de kant en voorkomen! Stond tegenover de rechter met nog tig anderen (snelrecht) en er werd aan hem gevraagd of hij gekleefd had. Hij zei ja, maar.... Meer kon hij niks zeggen. Rechter vertelde meteen het vonnis. Boete en voorwaardelijke rijontzegging! 
_________________________________________ * * *
|
20 nov 2008 11:59 |
|
 |
anton964
991.1 gtstholen
|
dus jij heb een bekeuring voor bumperkleven?en je was niet aan het bumperkleven toch?
dat win je niet.jou woord tegen het zijne.
gr anton964
|
20 nov 2008 12:21 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Tja...succes 
_________________________________________ Tjolk.
|
20 nov 2008 13:14 |
|
 |
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Als ik Jort moet geloven is het alleen maar terecht. Was ook een keer zo'n flapdrol in zn cayenne die beweerde prima afstand te houden (een meter of 10 bij 130, TUURLIJK).
Je moet sowieso de volledige PV opvragen want daarin staat hoe hij het moet constateren.
Dan foutjes of onvolledigheden vinden en uitbuiten. Stel dat jij in een bocht reed (en dat de agent dus ook goed de zijkant van jou auto zag), dan kan hij onmogelijk zeggen in welke baan jij reed. Je twijfelt dan niet aan zijn waarneming (ik reed kort achter mijn voorganger), maar je geeft aan dat zijn waarneming onvolledig is: je reed in de naastgelegen baan.
Deed hij dat op grote afstand (100m bijv)? Laat die agent dan vertellen hoe hij die afstand heeft kunnen afschatten. Want hij kan onmogelijk de afstand direct waarnemen, hoogstens adhv het aantal strepen tussen jou en je voorligger. Knappe agent die dan precies kan vertellen hoeveel strepen hij kon tellen...
|
20 nov 2008 13:51 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Denk ook dat je er niet onderuit komt en je kwaad maken (wat ik me héél goed kan voorstellen) heeft ook niet veel nut en is verloren energie
Maar wat een hoog bedrag zeg  , maak me zelf ook wel eens schuldig aan
Jammer Bert, zonde geld
Doe maar net of het een belastingaanslag is, valt ook vaak tegen
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
20 nov 2008 14:55 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Dikke vingers
... de G en de V zitten niet zo gek ver naast elkaar op het toestenbord 
|
20 nov 2008 16:08 |
|