Auteur |
Bericht |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Een hoop mensen niet (meer) zo te zien ja
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
18 nov 2008 17:00 |
|
|
amandus
Timeless
|
Op naar een snelle sanering , wachten tot de huizemnarkt een gezonde dauw krijgt , cash is king en dan voorzichtig gaan kopen , vastgoed wel te verstaan , mn scenario voor 2009
_________________________________________ Timeless objects
|
18 nov 2008 17:06 |
|
|
Faster
911 4S cabrio + PDK onderwegDen Haag
|
Eindelijk wordt nu de HYPOTHEEKRENTE AFTREK aangepakt
Het werd tijd......
De hypotheekrente-aftrek heeft gezorgd dat velen riskante hypotheken afsloten (zonder dat rekening gehouden werd dat de economie zou kunnen gaan instorten) en dat de huizenprijzen werden opgedreven. Gebakken lucht dus. Nu het slecht gaat met de economie, velen voor hun baan moeten vrezen, zitten ze nu in te dure huizen, te dure hypotheken die ze nooit meer kunnen betalen. Er werd te lang op de pof geleefd. Kan nooit goed gaan. Al met al een gezonde correctie naar beneden dus
|
20 nov 2008 15:42 |
|
|
amandus
Timeless
|
Niet mee eens , gaat de koopkracht dempen , zijn we nog verder van huis
Ga ik overigens niet met je over debateren , maar dit ter zijde
|
20 nov 2008 15:58 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Mag ik vragen wat jouw bron is?
De HRA heeft nauwelijks invloed op de prijs omdat het een sigaar uit eigen doos is. Het is eigenlijk een berekeningswijze voor de IB, dus afschaf van HRA zou elders compensatie geven, want anders krijg je een enorme lastenverhoging.
Op individueel niveau geeft dat dan wel enige verschuiving, maar al met al is dat vrij beperkt.
Tussen de oren verandert er wel een hoop, dus als de overheid al nu de HRA eruit zou gooien, dan tonen ze m.i. aan dat ze geen verstand van zaken hebben (niet dat ik momenteel onder de indruk ben ofzo...).
|
20 nov 2008 16:49 |
|
|
Faster
|
Ik merk wel dat je van een hoop zaken niet op de hoogte bent.
Je kunt het ook hier lezen: http://www.rtlz.nl
|
20 nov 2008 17:43 |
|
|
amandus
Timeless
|
Storm in een glas water , heb ze beter van je gezien Faster , denk dat je erg Fast hebt gekeken
|
20 nov 2008 17:49 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Kennelijk ben jij niet zo van de feiten. Daar waar jij in de uitzending van PRdV die vriendin van Joran zaken hoorde zeggen die niet gezegd zijn lees jij hier weer dingen die niet overeenkomen met jouw stelling.
Er is een groep die voorstelt om de HRA aan te pakken. Dat is leuk, maar net effe wat anders (ik zou willen zeggen HEEL wat anders) dan dat de HRA aangepakt wordt.
Een toontje lager zou jou passen.
|
20 nov 2008 17:51 |
|
|
amandus
Timeless
|
een toontje lager , gaat ie weer zijn avatar aanpassen
|
20 nov 2008 17:54 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
feit blijft dat die hra natuurlijk een gedrocht is.
_________________________________________ oud is beter
|
20 nov 2008 17:55 |
|
|
Devils son
|
Dat wel en afschaffen is een prima idee... maar niet nu. Dat creëert onrust op de woningmarkt en daar is onrust genoeg momenteel.
Eigenlijk heeft de overheid het juiste moment daarvoor laten schieten. Dan denk ik aan eind jaren 90...
|
20 nov 2008 17:58 |
|
|
Jort
Groningen
|
100% eens. Als dit advies nu wordt opgevolgd, begin ik aan m'n schoen, zonder zout en peper.
_________________________________________ Tjolk.
|
20 nov 2008 18:04 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
peper heb ik wel voor je
_________________________________________ Got coffee?
|
20 nov 2008 18:05 |
|
|
Faster
|
De HRA wordt aangepakt binnen nu en pakweg 5 jaar. Daar wil ik om wedden!
Jammer dat jij geen lange-termijn denker bent. Je had de politiek in moeten gaan,
|
20 nov 2008 20:42 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 nov 2008 20:47 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ok, dat zijn je gedachten.
Maar wat heeft dat te maken met het RTLZ nieuwsitem? Het was een advies en datzelfde advies zien we van allerlei kanten al vele jaren voorbij komen. Oftewel, waar staat dat het ook aangepakt zál worden? De feiten?
_________________________________________ Tjolk.
|
20 nov 2008 20:48 |
|
|
Devils son
|
Leuk dat jij dat DENKT, maar jij schreef: In mijn beleving is binnen nu en pakweg 5 jaar niet hetzelfde als "nu". En om het dan te presteren als ik om de bron vraag van een stelling van jouw kant te beginnen met teksten als dat ik niet op de hoogte zou zijn terwijl gewoon blijkt dat jij het bij het verkeerde eind hebt, dat vind ik redelijk bespottelijk.
Ik zit in de politiek en waar jij het vandaan haalt dat ik geen lange-termijn denker ben ontgaat mij.
Voorlopig constateer ik dat jij niet schroomt om onware stellingen te poneren en als je daar dan op gewezen wordt ook nog met een grote mond tegen beter weten in net te doen alsof de ander gek geworden is.
Ik weet niet in welke kringen jij verkeert, maar ik ben niet anders gewend dan daar niet mee weg te komen.
|
20 nov 2008 20:51 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
Second that motion....
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
20 nov 2008 21:36 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Same here.
Back to topic: beurzen weer DIEProod
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
21 nov 2008 0:43 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
en morgen weer 3% eraf, kijk maar naar de overnight
http://www.iex.nl/
_________________________________________ Got coffee?
|
21 nov 2008 0:44 |
|
|
Devils son
|
Lagere opening is logisch gelet op Wall Street. Benieuwd wat de Nikkei morgen doet, heeft natuurlijk ook effect.
Wel heb ik het gevoel dat er weer een (tijdelijke) weg omhoog in zit. Aandelen staan nu weer zo laag dat er kopers bijkomen en verkopers weg zullen blijven.
Maar goed, koffiedik enzo. Vandaag zelf weer ingestapt, dus er zit ook wel wat wishfull thinking bij.
|
21 nov 2008 1:22 |
|
|
kaldenbach
997 turbo 2007. boxster spyder 2012Leidschendam/Leusden
|
update:
Niets is zo veranderlijk als de beurskoersen, nu bijna 2% hoger ipv 3% lager.
|
21 nov 2008 11:13 |
|
|
Devils son
|
Het hoort een beetje bij dit moment. Ook al omdat b.v. Hedgefunds posities af moeten bouwen. Zodra er dus weer wat stijging is geweest gaan die weer verkopen, is de koers dan weer erg laag, dan houdt men daar weer even mee op (alles tegelijkertijd op de markt is nl. niet verstandig).
Naar verluidt is wel het grootste deel eruit. Als er dan nu weer wat koopjesjagers komen is er zo weer een weg naar boven. En als dat weer goed genoeg is gegaan, dan wordt er weer verkocht. Dat is als ik het moet inschatten wat er nu gebeurt.
|
21 nov 2008 11:21 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
Kan ook wel de andere kant op gaan natuurlijk. bv. Citigroup.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid= ... refer=home
Mi. blijft cash blijft voorlopig King!
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
21 nov 2008 12:06 |
|
|
Devils son
|
Je moet ook niet blind alles kopen...
Alles op één paard wedden is zelden interessant...
|
21 nov 2008 12:42 |
|
|