Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:37

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Een hoop mensen niet (meer) zo te zien ja :mrgreen:

18 nov 2008 17:00
Profiel
Timeless
Bericht 
Op naar een snelle sanering , wachten tot de huizemnarkt een gezonde dauw krijgt , cash is king en dan voorzichtig gaan kopen , vastgoed wel te verstaan , mn scenario voor 2009 :?:

18 nov 2008 17:06
Profiel
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
Eindelijk wordt nu de HYPOTHEEKRENTE AFTREK aangepakt :idea:

Het werd tijd......

De hypotheekrente-aftrek heeft gezorgd dat velen riskante hypotheken afsloten (zonder dat rekening gehouden werd dat de economie zou kunnen gaan instorten) en dat de huizenprijzen werden opgedreven. Gebakken lucht dus. Nu het slecht gaat met de economie, velen voor hun baan moeten vrezen, zitten ze nu in te dure huizen, te dure hypotheken die ze nooit meer kunnen betalen. Er werd te lang op de pof geleefd. Kan nooit goed gaan. Al met al een gezonde correctie naar beneden dus :P

20 nov 2008 15:42
Profiel
Timeless
Bericht 
Niet mee eens , gaat de koopkracht dempen , zijn we nog verder van huis :cry:

Ga ik overigens niet met je over debateren , maar dit ter zijde :wink:

20 nov 2008 15:58
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Faster schreef:
Eindelijk wordt nu de HYPOTHEEKRENTE AFTREK aangepakt :idea:

Het werd tijd......

Mag ik vragen wat jouw bron is?

Citaat:
De hypotheekrente-aftrek heeft gezorgd dat velen riskante hypotheken afsloten (zonder dat rekening gehouden werd dat de economie zou kunnen gaan instorten) en dat de huizenprijzen werden opgedreven. Gebakken lucht dus. Nu het slecht gaat met de economie, velen voor hun baan moeten vrezen, zitten ze nu in te dure huizen, te dure hypotheken die ze nooit meer kunnen betalen. Er werd te lang op de pof geleefd. Kan nooit goed gaan. Al met al een gezonde correctie naar beneden dus :P

De HRA heeft nauwelijks invloed op de prijs omdat het een sigaar uit eigen doos is. Het is eigenlijk een berekeningswijze voor de IB, dus afschaf van HRA zou elders compensatie geven, want anders krijg je een enorme lastenverhoging.

Op individueel niveau geeft dat dan wel enige verschuiving, maar al met al is dat vrij beperkt.

Tussen de oren verandert er wel een hoop, dus als de overheid al nu de HRA eruit zou gooien, dan tonen ze m.i. aan dat ze geen verstand van zaken hebben (niet dat ik momenteel onder de indruk ben ofzo...).

20 nov 2008 16:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
:roll:

Ik merk wel dat je van een hoop zaken niet op de hoogte bent. :lol:
Je kunt het ook hier lezen: http://www.rtlz.nl

20 nov 2008 17:43
Profiel
Timeless
Bericht 
Storm in een glas water , heb ze beter van je gezien Faster , denk dat je erg Fast hebt gekeken :wink:

20 nov 2008 17:49
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Faster schreef:

Kennelijk ben jij niet zo van de feiten. Daar waar jij in de uitzending van PRdV die vriendin van Joran zaken hoorde zeggen die niet gezegd zijn lees jij hier weer dingen die niet overeenkomen met jouw stelling.

Er is een groep die voorstelt om de HRA aan te pakken. Dat is leuk, maar net effe wat anders (ik zou willen zeggen HEEL wat anders) dan dat de HRA aangepakt wordt.

Een toontje lager zou jou passen.

20 nov 2008 17:51
Profiel
Timeless
Bericht 
een toontje lager , gaat ie weer zijn avatar aanpassen :lol:

20 nov 2008 17:54
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
feit blijft dat die hra natuurlijk een gedrocht is.

20 nov 2008 17:55
Profiel
Bericht 
wolf schreef:
feit blijft dat die hra natuurlijk een gedrocht is.

Dat wel en afschaffen is een prima idee... maar niet nu. Dat creëert onrust op de woningmarkt en daar is onrust genoeg momenteel.

Eigenlijk heeft de overheid het juiste moment daarvoor laten schieten. Dan denk ik aan eind jaren 90...

20 nov 2008 17:58
Profiel
Groningen
Bericht 
100% eens. Als dit advies nu wordt opgevolgd, begin ik aan m'n schoen, zonder zout en peper.

20 nov 2008 18:04
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
peper heb ik wel voor je ;-)

20 nov 2008 18:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
Devils son schreef:
Faster schreef:

Kennelijk ben jij niet zo van de feiten. Daar waar jij in de uitzending van PRdV die vriendin van Joran zaken hoorde zeggen die niet gezegd zijn lees jij hier weer dingen die niet overeenkomen met jouw stelling.

Er is een groep die voorstelt om de HRA aan te pakken. Dat is leuk, maar net effe wat anders (ik zou willen zeggen HEEL wat anders) dan dat de HRA aangepakt wordt.

De HRA wordt aangepakt binnen nu en pakweg 5 jaar. Daar wil ik om wedden!
Jammer dat jij geen lange-termijn denker bent. Je had de politiek in moeten gaan, :lol:

20 nov 2008 20:42
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Devils son schreef:

bijval.

20 nov 2008 20:47
Profiel
Groningen
Bericht 
Ok, dat zijn je gedachten.

Maar wat heeft dat te maken met het RTLZ nieuwsitem? Het was een advies en datzelfde advies zien we van allerlei kanten al vele jaren voorbij komen. Oftewel, waar staat dat het ook aangepakt zál worden? De feiten?

20 nov 2008 20:48
Profiel
Bericht 
Faster schreef:

De HRA wordt aangepakt binnen nu en pakweg 5 jaar. Daar wil ik om wedden!

Leuk dat jij dat DENKT, maar jij schreef:

Faster schreef:
Eindelijk wordt nu de HYPOTHEEKRENTE AFTREK aangepakt

In mijn beleving is binnen nu en pakweg 5 jaar niet hetzelfde als "nu". En om het dan te presteren als ik om de bron vraag van een stelling van jouw kant te beginnen met teksten als dat ik niet op de hoogte zou zijn terwijl gewoon blijkt dat jij het bij het verkeerde eind hebt, dat vind ik redelijk bespottelijk.

Citaat:
Jammer dat jij geen lange-termijn denker bent. Je had de politiek in moeten gaan, :lol:

Ik zit in de politiek en waar jij het vandaan haalt dat ik geen lange-termijn denker ben ontgaat mij.

Voorlopig constateer ik dat jij niet schroomt om onware stellingen te poneren en als je daar dan op gewezen wordt ook nog met een grote mond tegen beter weten in net te doen alsof de ander gek geworden is.

Ik weet niet in welke kringen jij verkeert, maar ik ben niet anders gewend dan daar niet mee weg te komen.

20 nov 2008 20:51
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
horn schreef:
Devils son schreef:

bijval.

Second that motion.... :shock:

20 nov 2008 21:36
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Same here.

Back to topic: beurzen weer DIEProod

21 nov 2008 0:43
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
en morgen weer 3% eraf, kijk maar naar de overnight
http://www.iex.nl/

21 nov 2008 0:44
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Marco schreef:
en morgen weer 3% eraf, kijk maar naar de overnight
http://www.iex.nl/

Lagere opening is logisch gelet op Wall Street. Benieuwd wat de Nikkei morgen doet, heeft natuurlijk ook effect.

Wel heb ik het gevoel dat er weer een (tijdelijke) weg omhoog in zit. Aandelen staan nu weer zo laag dat er kopers bijkomen en verkopers weg zullen blijven.

Maar goed, koffiedik enzo. Vandaag zelf weer ingestapt, dus er zit ook wel wat wishfull thinking bij.

21 nov 2008 1:22
Profiel
PorscheForum Rakker
997 turbo 2007. boxster spyder 2012
Leidschendam/Leusden
Bericht 
update:
Niets is zo veranderlijk als de beurskoersen, nu bijna 2% hoger ipv 3% lager.

21 nov 2008 11:13
Profiel
Bericht 
kaldenbach schreef:
update:
Niets is zo veranderlijk als de beurskoersen, nu bijna 2% hoger ipv 3% lager.

Het hoort een beetje bij dit moment. Ook al omdat b.v. Hedgefunds posities af moeten bouwen. Zodra er dus weer wat stijging is geweest gaan die weer verkopen, is de koers dan weer erg laag, dan houdt men daar weer even mee op (alles tegelijkertijd op de markt is nl. niet verstandig).

Naar verluidt is wel het grootste deel eruit. Als er dan nu weer wat koopjesjagers komen is er zo weer een weg naar boven. En als dat weer goed genoeg is gegaan, dan wordt er weer verkocht. Dat is als ik het moet inschatten wat er nu gebeurt.

21 nov 2008 11:21
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
Kan ook wel de andere kant op gaan natuurlijk. bv. Citigroup.

Citaat:
...Citigroup, once the biggest U.S. bank, with a stock market value of $274 billion at the end of 2006, dropped yesterday to about $26 billion, slipping to No. 5 after Minneapolis-based U.S. Bancorp...

Citaat:
...The company's shares fell 26 percent in New York trading yesterday, closing below $5 for the first time since 1994...

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid= ... refer=home

Mi. blijft cash blijft voorlopig King! 8)

21 nov 2008 12:06
Profiel
Bericht 
Airhead schreef:
Kan ook wel de andere kant op gaan natuurlijk. bv. Citigroup.

Je moet ook niet blind alles kopen...

Citaat:
Mi. blijft cash blijft voorlopig King! 8)

Alles op één paard wedden is zelden interessant... :wink:

21 nov 2008 12:42
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 99  Volgende