Auteur |
Bericht |
paramike
|
Porsche B32?
Hallo,
Heeft er iemand informatie over de Porsche B32? Dit is een op de VW Transporter gebaseerde Porsche van midden jaren 80 met een 3.2 achterin en een Porsche onderstel etc.
Al flink gegoogled, maar nergens iets fatsoenlijks te vinden.
Groeten,
Michiel
|
12 dec 2006 12:40 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Een soort van voorloper van de Kjenne?
nog nooit van gehoord....
|
12 dec 2006 15:52 |
|
|
paramike
|
Iets meer 'studie' op internet geeft de volgende link:
http://www.bartl.cc/b32/
Erg onscherpe plaatjes, maar wel wat meer info. Machtig interessant iig
Groeten,
Michiel
|
12 dec 2006 16:08 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Jaar of 5 terug bij een handelaar in Bielefeld zo'n bus gezien,basis VW T3 met 964 C4 motor en onderstel.Ook dashboard en stoelen [6zitter!!]in Porsche stijl uitgevoerd.
Wat ik me kan herinneren een bouwprijs van 200.000 Dmark [factuur gezien]en 1e eigenaar een bekende duitse coureur,wie schiet me misschien wel eens te binnen
_________________________________________ t beste maar weer...
|
12 dec 2006 16:17 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Hier nog wat info over de ' B32"
Daar staat o.a. deze site gelinked.
Geen B32, maar hier doen ze ook ombouw van T3, T4 bussen naar 'snellere' motoren
(mijn God, ze lepelen er zelfs een 996 turbo en RUF-onderstel in een T4 )
Verder is er iemand op het pff-online forum (van de eerste link hierboven) die zo'n ding heeft en die je vast ook meer info kan geven.
Succes met je zoektocht!
|
13 dec 2006 14:08 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
In Francorchamps opPorschedays was er een Doka met alles van Porsche erin , eraan en eronder
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 dec 2006 14:14 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Inderdaad wel interessant; vooral omdat Porsche zelf zich volgens dit bericht met de ontwikkeling heeft beziggehouden...
|
13 dec 2006 14:30 |
|
|
Mario338
|
Je zal ook niet gauw een hele nette B32 vinden, er gaan geruchten dat er maar 11 bussen van dit type zijn gemaakt.
Ik zelf weet er 3 en heb deze ook gezien, bij meetings.
Waar van er 1 heel net is, en in orginele staat verkeerd.
Alleen deze bus gaf afgelopen juni 2008 de pijp aan marten op de hockeheimer ring.
De overige 2 verkeren helaas niet meer in orginele staat, jammer!
Als je er 1 vind ben je een mazzel pik en zal je erg diep in de buidel moeten tasten.
Suc6 met het zoeken.
Als je foto's wil mail me dan..
Laatst bijgewerkt door Mario338 op 21 nov 2008 0:01, in totaal 2 keer bewerkt.
|
20 nov 2008 23:56 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Hij zal na twee jaar toch niet nog steeds aan het zoeken zijn?
|
20 nov 2008 23:59 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
61.300,= om precies te zijn.
Check www.mobile.de en kijk dan bij overige modellen (Andere)
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
20 nov 2008 23:59 |
|
|
Mario338
|
Van deze bus heb ik meer foto's.
Staat in switserland.
En het zoeken kan lang duren voor zo'n bus he.
Ik weet alleen niet hoe deze foto's kan uploaden..
Laatst bijgewerkt door Mario338 op 21 nov 2008 0:38, in totaal 4 keer bewerkt.
|
21 nov 2008 0:04 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
21 nov 2008 0:08 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Rechtsklikken op foto. Dan eigenschappen, deze copieren. Stel: www.xxx.com/foto.jpg.
Dan hier op deze link plakken, selecteren en op img (bovenin berichtenbalk) drukken.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
21 nov 2008 0:08 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
dan liever een wat betaalbaarder Lancia Thema 8.32 met 8 cyl Ferrarimotor. Ook undercover-snel, mooier ook en beter te betalen. Maar goed, voor elk aanbod bestaan vragers .
|
21 nov 2008 0:09 |
|
|
Mario338
|
Krijg dat van die foto's niet voor elkaar.
Heb ik ook gehad zo'n 8.32, het blijft italianse rommel..
Hahahahahaha.
|
21 nov 2008 0:41 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
8.32 gaat ook vaak stuk en heeft voorwielaandrijving... En vooral dat laatste vind ik een afknapper!
|
21 nov 2008 1:35 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Tja, ben dan ook een bezadigde Volvorijder natuurlijk (ook voorwielaandriijver dus). Kan me idd. wat voorstellen bij veel mankementen aan zo'n 8.32. Het idee was destijds wel erg mooi vondt ik, zo'n weinig bekende en ingetogen sedan met een Ferrarimotor..
|
21 nov 2008 8:40 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Deze is ook wel cool. En stukje goedkoper dan de B32...de CTC390
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=2
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
21 nov 2008 12:12 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ha, je zal maar losgereden worden door zo'n VW bus zeg, lachen...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
21 nov 2008 12:18 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Porsche B32?
# 2656 - 1981-83 Porsche-powered VW Transporter/Vanagon "B32" | | | | Citaat: In Ludvigsen's updated "Porsche:Excellence Was Expected", the B32 is discussed on page 1206 of Volume 3.
With the 200 hp 3.0 in it, it would do 118 mph and 0-60 in 8.3 sec. It appears that there were 3 prototypes built, and then 5 'production' models were built with the 226 hp 3.2. They were offered in dove gray and tungsten gray. Of the 5 latter models, 2 were for Porsche, one from a German dealer, two from American (!?!) dealers (who? Champion?), one of whom wanted 928 seats and steering wheel, and Fuchs wheels.
The model was planned for production and North American sales, but was tanked when a new project (the TAG V6) came along, as the bus was a make work project.
Got get 'em - there's 5 out there! Let's find them! | | | | |
The wheels on the bus are : front 235/45/17 7,5" - rear 255/40/17 9" - on Mille Miglia Porsche Cup (Copies) 5/112 | | | | “Der Stärkste” kopte een Duits weekblad in 1984, en dat was hij ook. Voorzien van de 3.2 boxer uit de 911, geventileerde ABS-remmen en permanente vierwielaandrijving kon de B32 alles wat gewone Transporters deden, maar dan twee keer zo snel. Porsche zou de productieversie zelfs in Genève presenteren om erna 30.000€ voor te vragen. Tot het plots muisstil werd rond de B32, voor eeuwig en altijd.
De legende wil dat Porsche begin jaren ‘80 om assistentievoertuigen verlegen zat. De 959 was immers voor rally’s ontwikkeld, en had door de teloorgang van Groep B geen geschikte karavaan voor safariraids. Al was er natuurlijk wel de Transporter van zusterbedrijf Volkswagen, compleet met Steyr-Daimler-Puch vierwielaandrijving. Of de werknemers na hun uren geen Carrera-blok in de koffer konden installeren?
Zo gezegd, zo gedaan - en toen de B32’s na hun eerste (onsuccesvolle) Dakar terug in Zuffenhausen waren, leende Dr. Porsche er een om zijn kinderen van school te halen. En of hij dat ritje ganz geil vond; hij commissioneerde er meteen tien waaronder één voor Porsche-chef Schultz en een ander voor klantentransport. Stuk voor stuk met een hertekend dashboard, lederen interieur, Porsche-velgen, en natuurlijk 231pk uit de luchtgekoelde boxer.
Wat er daarna gebeurde, blijft ongewis. Feit is dat de geplande première nooit plaatsvond en de resterende B32’s discreet verkocht werden. Ook de belofte om elke Transporter voor 50.000€ om te bouwen (zoals Der Stern op 01.06.84 berichtte), werd niet nagekomen - of er nu al brochures gedrukt waren of niet. Geen wonder dat de resterende exemplaren een arm en een been waard zijn… | | | | |
Googlen op B32 Porsche levert MI meer dan 'n weekend lees plezier op
|
21 nov 2008 12:42 |
|
|
Mario338
|
Dat is idd erg leuk als je met 180km nog achter een T5 Of een andere auto hangt.
Zeker met zo'n claer bus daar zitten 964 motoren in en gaan ongeveer 230km top.
Daar zit je dan in je cayene met in je binnen spiegel een oude T3 op je achterbank.
Als je idd ff googled vind je idd een hoop lees waar, maar nou net niet wat je wilt weten.
Over het algemeen zijn het alleen maar forums en mensen die nieuwsgierig zijn en ook wat willen weten over de B32.
Ik heb trouwens zo.n onderhoudsboekje in me bezit van een B32, gekocht in Esssen Motorshow.
|
21 nov 2008 12:52 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Wat (anders) wil je weten dan ...
|
21 nov 2008 13:24 |
|
|
Mario338
|
Nou ik weet dat er nog 3 te vinden zijn, volgens de bestuurders van deze bussen zijn er 11 gemaakt.
En nu zou ik ook wel is willen weten waar de andere 8 rondrijden.
En of die te koop zijn .
Die van uit Zwitserland is totaal uit gewoond en ze vragen veels te veel voor die bus.
Het is zoeken naar een speld in een hooiberg.
Maar het houd je bezig...
|
21 nov 2008 13:33 |
|
|
Karrera
Niederlande
|
Ik heb nog wel 2 nieuwe B32 instructieboekjes liggen... :)
|
21 nov 2008 16:50 |
|
|
Mario338
|
Die heb ik al, zou ze aanbieden op Ebay.
Vliegen weg denk ik..
|
21 nov 2008 17:45 |
|
|