Auteur |
Bericht |
ZEEMAX
911 ZEEMAXde kempen belgie
|
historiek chassisnummer
Geachte Porschisten
Ik heb een vraagje .... maar weet niet goed hoe te beginnen.
Ik heb een Porsche gekocht in U.K. die daar als tweedehands werd ingeschreven in 1988, de P zou volgens het chassienr. gebouwd zijn in 1982 maar de farthzeugbrief is verdwenen. Volgens de britse autoriteiten is de wagen in 1985 overseas magnufactured ( dit is volgens mij niet correct maar wie ben ik ) ze kunnen of willen me niet zeggen vanuit welk land de auto in U.K. is geimporteerd....... dus ik zit met een probleem.
Ik ben nu opzoek om via mijn chassisnr. de eerste inschrijving op te sporen, wie van jullie kan deze Porschist helpen
Laatst bijgewerkt door ZEEMAX op 20 nov 2008 23:43, in totaal 1 keer bewerkt.
|
20 nov 2008 22:36 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Welkom hier.
Aan de hand van je chassis nummer kun je de maand en jaar achterhalen,bij Pon in Leusden vragen naar de heer Dupont en je krijgt een mooi overzicht van opties en motornummers.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
20 nov 2008 22:43 |
|
|
ZEEMAX
|
Bedankt voor de snelle reactie
Maar het zit namelijk zo ik moet bewijs materiaal hebben om de belgische autoriteiten te overtuigen dat deze P ingeschreven was voor de datum dat dat hij geexporteerd werd naar U.K.. Dus ik moet eerst opsporen in welk land deze wagen zijn eertse inschrijving had maar als men mij niet vertelt waar hij vandaan komt is dit moelijk zoeken. Vandaar mijn vraag bestaat er geen databank zoals o.a. bij de kever, dat men terug kan tot het moment dat de wagen van de band rolde?
|
20 nov 2008 23:01 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Jawel. Aan de hand van de VIN kun je in ieder geval het modeljaar (zelf) al terugvinden. En Porsche kan je een geboortecertificaat geven met daarin de exacte data!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
20 nov 2008 23:08 |
|
|
ZEEMAX
|
Beste Maarten
Het modeljaar heb ik in iedergeval al zelf terug gevonden maar waar kan ik dat geboorte document dan bekomen, in Belgie is dit niet mogelijk, maar misschien wel in Nederland?
|
20 nov 2008 23:19 |
|
|
Maarten
|
Dat lijkt me echt sterk. Je zou Pon eens kunnen contacteren of gewoon Porsche zelf in Stuttgart want ik weet 100% zeker dat die dingen bestaan!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
20 nov 2008 23:48 |
|
|
ZEEMAX
|
Ik denk dat ik maar eens een mailtje ga sturen naar Stuttgart daar moeten ze me toch kunnen vertellen aan welk land zei deze wagen geexporteerd hebben.
|
21 nov 2008 0:02 |
|
|
hoek0201
|
|
21 nov 2008 11:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Productie datum en uitlever datum zijn niet gelijk aan datum eerste toelating je kunt hier dus (aardig) mee het schip in gaan ...
|
21 nov 2008 11:54 |
|
|
lucarl
|
beste zeemax ,
in 2003 heb ik getelefoneerd (02/7568427) naar porsche import (afdeling D'Ieteren) en daar mijn chassisnummer doorgegeven en kreeg daarna
een brief opgestuurd met daarop : productienr,leveringsdatum,land van levering,kleur ,interieur, opties
misschien eens proberen
betrof een 911 van 1972(is wel een belgische wagen)
groeten,
lucarl
|
21 nov 2008 12:40 |
|
|
Maarten
|
Maar dan weet je nog steeds niet waar hij naar toe is gegaan. Misschien heb je geluk en is het er een speciaal voor de Zwitserse of Italiaanse markt o.i.d.
|
21 nov 2008 13:35 |
|
|
ZEEMAX
|
Beste Olaf
Als de P uit de fabriek komt en in Duitsland word ingeschreven krijgt deze auto direct op zijn zogenaamde Fartheugbrief de eerste ingebruikstelling genoteerd, is de wagen voor een ander land word dit niet op de fartheugbrief vermeld ..( is mij door door een importeur van duitsewagens vertelt)...en heb ik aan deze brief inderdaad niets. Maar de kans is wel groot dat die wagen van Duitsland naar U.K. is vertrokken. In ieder geval daar moet ik mee beginnen want dat is de korste weg.
|
21 nov 2008 17:59 |
|
|
ZEEMAX
|
Beste Maarten
Wat bedoel je met "Misschien heb je geluk en is het er een speciaal voor de Zwitserse of Italiaanse markt o.i.d."
|
21 nov 2008 18:01 |
|
|
ZEEMAX
|
Beste Lucarl
Inderdaad als de wagen in Belgie was ingeschreven was het geen probleem maar is dit niet het geval dan houd het in Belgie op. Ik heb dit nog niet geprobeerd om dat de kans klein is. ..... misschien toch is ff proberen baat het niet dan schaadt het niet
Laatst bijgewerkt door ZEEMAX op 21 nov 2008 18:25, in totaal 1 keer bewerkt.
|
21 nov 2008 18:09 |
|
|
ZEEMAX
|
Beste hoek0201
Wat de link betreft, dit is als ik het goed voorheb een aanvraag tot een afleverings certificaat, maar staat daar ook het land van levering en eerste ingebruikstelling of een van beide op vermeld?
|
21 nov 2008 18:21 |
|
|
Maarten
|
Dan bestaat er dus een gerede kans dat hij in Italie of Zwitserland voor het eerst op kenteken is gezet!
|
21 nov 2008 19:22 |
|
|
Bertroex
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonderkort by Newark-on-Trent, U.K
|
Hello,
Ik woon in de UK en heb voor mijn dagelijks gebruik een LHD '79 SC die vanuit Duitsland is geimporteerd. Ik kocht de wagen rechtstreeks van de eigenaar omdat ik het hondsmoe was te wachten tot mijn Carrera 3 gerestaureerd is. (nog altijd in de bodyshop).
De wagen was van een investment banker die de wagen in enkele exotische plaatsen met hem meenam - en locaal importeerde, inschreef en weer exporteerde! Je kan de papierwinkel wel voorstellen.
Om op je vraag terug te komen, het geboortecertificaat van je wagen bevestigt het originele build number van de wagen met de opties en specificaties. Dit certificaat zegt ook wie de originele supplying dealer is. (de uitzondering is Belgie daar de Porsches werden geleverd aan D'ieteren, die deze dan verder distribueerde naar de Belgische dealers).
Natuurlijk is dit geen garantie dat de wagen ook in het land van de supplying dealer is ingeschreven, maar alleszins is het zo dat je porsche tot die specifieke landspecificatie is afgeleverd en dat BTW/import taksen zijn betaald.
"Normaal gezien" kan je niet rechtstreeks Porsche AG in Stuttgart contacteren voor een dergelijk certificaat. De overeenkomst is namelijk dat de importeur van je land een profijt maakt (wat is het dezer dagen: 125€?) om dit certificaat te leveren en ook om je persoonlijke data te hebben zodat marketing info kan worden gezonden.
Het laatste geval kan zijn dat je de engelse DVLA moet contacteren voor copies van het eerste V5 document te krijgen- dit zegt waarvan de wagen vandaan komt. Maar pm me maar daarover want dat is me een boeltje.
Hoop dat dit helpt,
bert
|
21 nov 2008 21:04 |
|
|
ZEEMAX
|
Beste Bertroex
Ik heb reeds telefonische contact gehad met DVLA en uit het gesprek kon ik uitmaken dat zij mij niet konden (of wilde) vertellen vanwaar deze P in de U.K. werd geimporteerd. Dus uit al de informatie die ik van jullie(vriendelijke Porschisten) mocht ontvangen(tot op heden), kan ik twee wegen bewandelen(correct me if I'm wrong) ----1 zoals hoek 0201 me voorstelde een certificaat aanvragen bij Porsche in Stuttgart rechtstreeks en dan zoals Bertroex me vertelt contact opnemen met de desbetreffende dealer die me op zijn manier bij de eerste inschrijving kan brengen of ----2 in mijn eigen land (Belgie) met de importeur contact nemen en via hem een certificaat aanvragen en zo weer verder zoeken naar de eerste inschrijving
|
22 nov 2008 0:29 |
|
|
ZEEMAX
|
Het zal lastig worden om dit alles snel in orde te maken, want er ligt me nog iets te wachten. In Belgie is een nieuwe wet gestemt, deze zal ervoor zorgen dat een auto pas op zijn 30 ste jaar oldtimer wordt. De wet zou van kracht gaan op 1 januari 2009 maar dit zou zijn uitgesteld tot mei. Dus als ik alles in orde krijg voor deze wet van kracht gaat is het en anders
|
22 nov 2008 0:36 |
|
|