Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 6:48

Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Staande gehouden, wat nu? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
dit topic doorlezend moet ik ineens denken aan een akkefietje dat mijn neef en ik vroeger wel eens hebben gehad met de politie .
is jaren geleden we waren mischien allebei 15 16 en reden op de fiets door de polder in de buurt van eemnes rustige polderweg .
worden we staande gehouden door de politie want we reden zonder handen aan het stuur ok .
vervolgens begint een van die agenten door te vragen oa waar we vandaan kwamen toen we antwoord gaven dat we uit amersfoort kwamen zei één van die agenten bloedserieus tegen mijn neef : ooooo dan zal die fiets van jou wel gestolen zijn :shock:
we hebben geen bekeuring gehad maar af en toe zit er raar volk tussen .

Laatst bijgewerkt door pete 928 op 20 nov 2008 18:04, in totaal 1 keer bewerkt.

20 nov 2008 17:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Op het plattenland bij Eemnes staat een vaag gebouw... Met antennes en een ondergrondse bunker. Misschien kwam je in de buurt van de Batcave! :lol: (Er staat trouwens serieus iets van de AIVD of zo iets...)

20 nov 2008 17:57
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
heb ooit een zaak laten voorkomen wegens telefoneren tijdens het rijden waarna ik aangehouden werd. agent stond knalhard te liegen tijdens de zaak en toen ik aangaf dat de waarheid wel een stukkie anders lag, mocht ik mijn versie vertellen. Uiteindelijk moest ik de boete betalen daar ik 'niet aannemelijk had kunnen maken dat het verhaal van de ambtenaar in functie niet de waarheid was'. Ja houdoe :evil: Als ik hem nog eens tegenkom trek ik aan zijn snor. :lol:

20 nov 2008 20:53
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
Uiteindelijk moest ik de boete betalen daar ik 'niet aannemelijk had kunnen maken dat het verhaal van de ambtenaar in functie niet de waarheid was' .....

en kreeg het advies dergelijke gedachten maar gewoon voor me te houden als ik dat niet kon bewijzen. ;) :^:

20 nov 2008 21:29
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
hou op. ik word weer pissig. :evil: :wink:

20 nov 2008 21:43
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Olaf schreef:
Bert schreef:
Heeft i.p.v. PG, PV geschreven.

Dikke vingers :lol:

... de G en de V zitten niet zo gek ver naast elkaar op het toestenbord :wink:

De V staat toch "keurig" op het gele papiertje gepend

20 nov 2008 22:49
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
denk dat je het niet gaat redden, ik zou er geen dag aan opofferen
gevalletje tikken en wegwezen ben ik bang...

gewoon snel vergeten :?

20 nov 2008 22:50
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Ik begrijp je reactie Bert. Als je het gevoel hebt onrechtvaardig behandeld te zijn wil je je recht halen. Zo was ik vroeger ook en eerlijk gezegd nu nog steeds wel een beetje.

Maar ik heb ondertussen geleerd dat gelijk hebben en je gelijk krijgen 2 totaal verschillende dingen zijn.
Ik heb ook geleerd dat soms slikken en doorgaan minder ergenis en energie lees: vaak ook geld kost dan je 'in je lot schikken'. Hóé zeer dat ook tegen je gevoel in gaat!

Laatst bijgewerkt door Lydia op 20 nov 2008 23:00, in totaal 1 keer bewerkt.

20 nov 2008 22:59
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Jort schreef:
anton964 schreef:
dus jij heb een bekeuring voor bumperkleven?en je was niet aan het bumperkleven toch?

Bert die eerder schreef:
En ja, ik zal meteen maar uit de kast komen, ben vandaag staande gehouden voor bumperkleven terwijl ik een meter of 5 afstand hield

Citaat:
rond de 105 op de teller

Tja...succes :wink:

E.e.a. ligt toch iets genuanceerder dan toen ik het opschreef Jort.
Die 5m afstand was bijv. nadat ik de auto liet uitrollen en ik ben daarna verder afgezakt tot een meter of 8. Als je iedereen die tussen de 5 en 8m afstand houdt, op een drukke dag op de bon slingert, verdien je een stuk meer geld dan met de gemiddelde snelheidscontrôle :idea:

Verder ben ik bekeurd voor een snelheid tussen 100 -120km/u terwijl 105 op de teller bij mij toch echt minder dan 100km/u is. Dat scheelt toch al gauw 120,--euro :shock:

20 nov 2008 22:59
Profiel
Groningen
Bericht 
Ook 8 meter valt bij de door jou aangegeven snelheid (trek ik er voor het gemak nog 5 km/u af ter correctie) nog ver binnen de bumperkleef marge, het dubbele van die 8 ook en zelfs het drievoudige.

Neem aan dat er geen sprake was van filerijden.

Als je iedereen die te hard rijdt op een drukke dag op de bon slingert, ben je nog rijker. De vraag is, waar zou de prioriteit moeten liggen. :wink:

20 nov 2008 23:30
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
We zijn toch al gewend de hele dag genaaid te worden door het ambtelijk apparaat!? Kan dit er nog wel bij toch?
Ben eens bekeurd voor een actie, die ik niet had gedaan omdat ik simpel niet eens op de locatie aanwezig was. Kon toch betalen, want ik kon niet aantonen dat ik het niet gedaan had :shock: ... Heb geen woorden voor dat politietuig. Ze zijn voor mij allemaal het zelfde; kan er een boek van schrijven inmiddels.... Sterkte met het onrecht Bert! Lang leve het echt Nederlandse systeem!

21 nov 2008 1:18
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
gewoon 2 collega's schriftelijk laten getuigen dat je op dat moment met hen in vergadering zat.

21 nov 2008 8:36
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht 
Ik loop me ook te ergeren aan het gedrag van zulk soort agenten. Zeker bij dat verhaal van Horn :evil:

Even wat positiefs dan: ik ben eens aangehouden wegens een kapot achterlicht. Ik reed 140 waar je 120 mocht, APK was verlopen en ik had mijn rijbewijs niet me (maar dat laatste vroegen ze niet om). Nadat 1 van de agenten mijn achterlicht had vervangen (ik had gelukkig wel een reservelampje bij me maar ik wist niet hoe dat erin moest) kon ik weer gewoon doorrijden. Er zijn dus ook wel aardige agenten.

21 nov 2008 9:56
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht 
Ja, dan moet ik ook melden dat ik ooit weg ben gekomen na staande te zijn gehouden voor rijden door rood licht in Hilversum. (Het hele licht nooit gezien, ik zocht de weg...)
Bon was uitgeschreven met correcte kenteken, rijbewijs nr en personalia; waren allemaal correct genoteerd. Uiteindelijk kreeg ik de boete thuis met een ander kenteken (totaal anders). Ik had de gegevens van die auto bij de RDW opgevraagd. Voor laten komen, agent wist zich niks te herinneren en kreeg van de rechter ook niet meer de kans om in een vervolgzitting te getuigen wat er precies was gebeurd. Dit vroeg de officier, namelijk. De rechter gunde mij niet eens het laatste woord, maar onderbrak mij meteen met de mededeling dat het voor hem klaar was.
Sepot/vrijspraak weet ik niet meer, iig niks betaald, alleen tijd kwijt. Lakse agent en ik had alle tijd (schoolvakantie), zou het nu er niet meer op aan laten komen.

21 nov 2008 10:19
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Kreeg laatst een boete voor door rood licht fietsen. Agent had het 2x geconstateerd maar ik kreeg er maar 1. Gaf hem gelijk (was ook op een gevaarlijke plek). Hij zei me ook nog: ik mag het bij jou thuis komen vertellen als je onder die vrachtauto komt. Maar goed: rijbewijs gecheckt etc. via porto. Duurde kwartier. Geen boetes etc uitstaan dus ik mocht weer door. Maar is nu 3 maanden en nog niets gezien van het CJIB ;-)

21 nov 2008 13:40
Profiel
991.1 gts
tholen
Bericht 
[/quote]

Verder ben ik bekeurd voor een snelheid tussen 100 -120km/u terwijl 105 op de teller bij mij toch echt minder dan 100km/u is. Dat scheelt toch al gauw 120,--euro :shock:[/quote]

ze kunnen je toch alleen maar bekeuren met een meting voor de snelheid?

anton964

21 nov 2008 15:02
Profiel
991.1 gts
tholen
Bericht 
Maarten schreef:
Kreeg laatst een boete voor door rood licht fietsen. Agent had het 2x geconstateerd maar ik kreeg er maar 1. Gaf hem gelijk (was ook op een gevaarlijke plek). Hij zei me ook nog: ik mag het bij jou thuis komen vertellen als je onder die vrachtauto komt. Maar goed: rijbewijs gecheckt etc. via porto. Duurde kwartier. Geen boetes etc uitstaan dus ik mocht weer door. Maar is nu 3 maanden en nog niets gezien van het CJIB ;-)

je rijbewijs chekken op de fiets?moet niet gekker worden.

anton964

21 nov 2008 15:03
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Legitimatieplicht...

21 nov 2008 17:50
Profiel
PorscheForum Rakker
911/996 C4 Cabrio, Automaat 3,6 ltr
Soest
Bericht 
Tja, volgens mji heb je na alles gelezen te hebben dus eigenlijk 3 opties:

- Betalen, zwaar de pest in hebben en nog paar weken ziek van zijn

- Voor laten komen en berg vragen stellen om waarneming in twijfel te trekken. 90% kans dat het resultaat zal zijn dat je net zoveel moet betalen, maar wel de lol hebt gehad van een uurtje rechtbank en een diender die misschien geen goede antwoorden kan formuleren. 10% kans dat je wat minder hoeft te betalen of helemaal niets.

- De boel flessen met valse verklaringen en zo. Zou ik nooit aan beginnen.

Dus als het mij overkomt....ik zou me met een paar nare vragen goed voorbereiden en zou het laten voorkomen, overigens zonder enige hoop op resultaat. Dan kan het alleen maar meevallen. Dagje overheidscircus en die rare kwiebussen een beetje de ogen uitsteken met mijn mooie auto geeft toch ook nog wel enige voldoening...

:twisted:

21 nov 2008 18:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Heb het zelfde gevoel ook altijd als de WOZ aanslag binnen komt, maar dat is een ander verhaal... :roll: :wink:
We krijgen vanzelf eelt op onze ziel....

21 nov 2008 20:10
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Iets anders, beetje on topic. Recentelijk ging een maatje van mij op zaterdagmiddag bij zijn dochter kijken op de hockeyclub. Uiteraard met de SUV. Daar aangekomen was zijn vrouw er ook, op de fiets. Na de wedstrijd was het erg gezellig dus hij stelde zijn vrouw voor dat zij met dochter en SUV vast naar huis ging en hij nog even zou blijven en dan met haar fiets naar huis rijden. Zo gezegd, zo gedaan.

Twee uur en enige bieren later stapt hij op de fiets (was bij Phoenix in Zeist/Driebergen) en rijdt terug naar Driebergen. Rijdt de KLPD voorbij en een paar honderd meter verder blijkt een alcoholcontrole te zijn (voor automobilisten). Hij rijdt lachend, enigszins aangeschoten en dan nog wat, langs de blazende automobilisten en roept 'don't drink and drive!!!!' en rijdt, nog steeds naar de blazende automobilisten kijkend, een agent van zijn sokken met zo'n lichtgevende staaf, die automobilisten naar de kant staat te zwaaien. Enfin, hij sorry zeggen, agent pissig, hij nog eens sorry zeggen. Waarop die agent zegt: 'heeft u gedronken?' Antwoord: 'jazeker, maar daarom heb ik de auto ook netjes laten staan...'

Enfin, hij blazen, veel te hoog promillage, hij mee naar het buro, ademanalyse, de bak in voor 3 uur want teveel gedronken en bovendien heeft hij geen legitimatie bij zich. Belt zijn vrouw die inmiddels thuis teveel wijntjes heeft gedronken om te kunnen rijden en dus niet langs wil komen om zijn rijbewijs of paspoort te brengen. Uiteindelijk 3 uur vastgezeten en toen vrijgelaten met een waarschuwing...

Is nu een leuk verhaal op feestjes, maar hij kneep hem toen toch wel... :mrgreen:

21 nov 2008 21:11
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Anekdote op het verhaal horn: ook op de fiets mag je niet teveel gedronken hebben. Zelfs lopend niet (openbare dronkenschap) ;).... Want diezelfde agent als van Maarten, mag het bij jou thuis uit gaan leggen als je dronken onder die vrachtwagen ligt ;) (voor "je" hier uiteraard "men" lezen)

(ps. wel goed dat zo iemand (beide in dit geval) de auto laten staan!)

21 nov 2008 21:24
Profiel Facebook 
Westervoort
Bericht 
Kortom, als je ergens aan de zuip gaat moet je ook blijven slapen... :wink:

21 nov 2008 21:29
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Tja, en dat begrijpt totmbo dan weer niet :^:

21 nov 2008 21:29
Profiel
Westervoort
Bericht 
Vrouwen... :lol:

21 nov 2008 21:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende