Auteur |
Bericht |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Exact mijn gedachten.je kon het niet beter verwoorden waar gaat dit over
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
19 nov 2008 0:22 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Absoluut een feit. Er zitten best wel aardige verschillen in de onderhoudskosten maar als je een 911 koopt en daar vele tienduizenden euros voor neer telt, een fikse verzekeringspremie af tikt en ook nog eens bakken geld aan benzine er door heen jaagt kan ik me niet voorstellen dat je de aankoop door een paar honderd euro onderhoud laat bepalen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 nov 2008 10:18 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Zucht.. nogmaals.. de opening van dit topic door mij is puur technische interesse..
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
22 nov 2008 19:10 |
|
|
chris.71
Kever-s;-)Limburg
|
Tja Maurice, dat mag misschien in jouw geval kloppen echter ik denk dat er voor heel wat "Porscherijders" precies het tegenovergestelde geld.
Er zijn er genoeg die blij zijn dat ze zich een Porsche hebben kunnen kopen en met een goedkope oldtimerverzekering zo nu en dan in de vrije tijd rijden om zo de onderhoudskosten en benzinekosten in een voor hun betaalbare omvang houden.
Voor alle duidelijkheid dit is NIET negatief bedoeld.
Het is heel simpel.. leven naar je eigen beurs.
Als jouw verhaal zou kloppen, waarom kom je tijdens de zoektocht naar een goede 911 dan zo vaak "frikandellen" tegen en zijn die AKKtjes zo aanbevolen .
Kijk ook eens naar te toppics die voorbij komen...
Kortom, ik denk dat je er toch een stuk naast zit.
|
22 nov 2008 19:53 |
|
|
horn
PF #57
|
omdat je op een slecht onderhouden exemplaar leeg kan lopen en dan gaat het niet meer over een paar honderd euro.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 nov 2008 20:11 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
@ CHris: wel appels met appels vergelijken.
Iemand die rustig met zijn 964/993 rijdt, niet te veel brandstof wil verstoken en erg zuinig op zijn 911 is dient in beide gevallen zijn 911 te onderhouden. Volgens het marktonderzoek van de devil bedraagt dat verschil slechts € 200.
Is dan € 200 een reden om voor een ander model te kiezen, of ga je voor je persoonlijke voorkeur (laten we nog even buiten beschouwing dat een 993 een pietsje meer geld kost bij aanschaf)
Overigens is € 200 helemaal niets in vergelijking tot de gemiddelde kosten van een 964 of 993 per jaar. Nogmaals uit zuinigheid koop je geen 911 en zeker geen "goedkope"frikandel
|
22 nov 2008 20:44 |
|
|
chris.71
Kever-s;-)Limburg
|
@ Ruud,
Misschien heb ik het niet begrepen, of heb jij mij niet begrepen .
Mij gaat het niet erom wat voor verschil (964-993) er in de onderhoudskosten zit.
Ik had Maurice zo begrepen dat hij stelt dat als je al zoveel uitgeeft voor een auto, die paar centen voor onderhoud er niet meer toe doen.
Ik denk echter dat er vaak juist op het onderhoud wordt gespaard. Daar ging mijn antwoord over.
Ik moet je gelijk geven dat 200 eurie verschil nu niet bepaald de doorslag voor een type auto zullen zijn.
Tja en dan kan de 993 theoretisch wel goedkoper in onderhoud zijn... hij is toch meestal nog vele malen het "goedkopere" duurder in de aanschaf
Maar ook dat verschil wordt steeds kleiner.
Ik denk ook dat de uitdaging steeds groter wordt om een goede 964 te vinden, dan dat dit momenteel het geval is bij de 993 (is toch nog altijd de jongere auto).
|
22 nov 2008 21:34 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Ik denk dat we elkaar wel begrijpen Ik ben het in zoverre met Maurice eens dat de kosten voor onderhoud eigenlijk niet uit maken. Immers het niet uitvoeren en/of uitstellen van onderhoud zal op termijn een veelvoud kosten. Mensen die onderhoud trachten uit te sparen is korte termijn politiek, mits je de auto op korte termijn verkoopt en niet alles meldt.
|
22 nov 2008 22:36 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Een 993 levert ook weer meer op als je hem ooit weer verkoopt.Ik heb mijne 4 jaar gehad en weer exact hetzelfde bedrag verkocht als waar ik hem destijds voor gekocht had.Dus wbt afschrijving en kosten zal het allemaal niet zoveel uitmaken.
Je moet alleen de centjes voor de meerprijs natuurlijk wel hebben liggen en uit willen geven
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
23 nov 2008 2:00 |
|
|
pete 928
968csamersfoort
|
een vriend van me wil volgend jaar een 964 of 993 kopen hij twijfeld nog
ik weet niet welk type zij voorkeur heeft maar ik zou voor de 993 gaan
jonger en een mooier model maar dat is mijn persoonlijke mening
|
23 nov 2008 16:37 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
| | | | chris.71 schreef: Er zijn er genoeg die blij zijn dat ze zich een Porsche hebben kunnen kopen en met een goedkope oldtimerverzekering zo nu en dan in de vrije tijd rijden om zo de onderhoudskosten en benzinekosten in een voor hun betaalbare omvang houden. Voor alle duidelijkheid dit is NIET negatief bedoeld. Het is heel simpel.. leven naar je eigen beurs. Als jouw verhaal zou kloppen, waarom kom je tijdens de zoektocht naar een goede 911 dan zo vaak "frikandellen" tegen en zijn die AKKtjes zo aanbevolen . | | | | |
Chris als je goed leest snap je wat ik met mijn verhaal bedoel. Ik beweer echt niet dat ik een geldboom heb en de euros voor onderhoud zomaar uit de mouw schut.
Ik heb echter wel bewust gekeken voor ik een 911 ging kopen of ik de nodige euro's voor onderhoud wel kan betalen. Je weet dat dit bij een auto in de papieren kan lopen en daarop wil ik niet bezuinigen.
Het verhaal van jou 'frikandellen' komt nu juist door mensen die uit alle macht een Porsche willen rijden en dan maar bezuinigen op onderhoud. Als een Porsche iets niet kan ontberen is het goed onderhoud.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
24 nov 2008 0:26 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Sorry maar ik zie het meer als "betalen naar gebruik". Veel rijden de Porsche als 2e of zelfs als 3e auto omdat ze hem niet als 1e auto willen rijden. Daar horen dan ook minder km's bij. Ieder moet het dan lekker voor zichzelf weten maar ik ga daar de verzekeringsmaatschappijen niet extra voor sponseren als dat niet nodig is. Heeft niet zo zeer te maken met de inhoud van de beurs maar meer met het doel waarvoor je de auto gebruikt.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
24 nov 2008 13:11 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
Als je de aankoop maar net kan betalen dan word er flink bezuinigd op een goede verzekering en onderhoud. Ken jammer genoeg diverse voorbeelden daarvan.
motorfiets van 1 jaar oud na een week total-loss rijden met alleen een wa verzekering
gti's met bandjes erop van 45 euro en dan 200 rijden
enz
toch denk ik dat de meeste mensen die een oude 911 kopen dat doen uit liefhebberij en daarom er wel goed voor zorgen
|
24 nov 2008 17:04 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Misschien heb ik inderdaad een wat (te) positief beeld van de gemiddelde Porsche rijder. Volgens mij hier op het forum toch vooral liefhebbers die niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
24 nov 2008 18:36 |
|
|