Auteur |
Bericht |
BS
ex '73 911, ex 964 C4.
997 carrera S 2008Haarlem
|
waar tectyleren en wakosdat?
weet iemand een goed adres voor tectyleren omgeving haarlem?
|
27 dec 2004 16:45 |
|
|
horn
PF #57
|
Tectyleren? Met al die losse bodemplaten? Of hebben oudere 911jes die nog niet? Geen idee, volg dit topic vanaf nu met alle aandacht...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 dec 2004 17:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... dit valt me weer 'ns van je tegen ......
enne .... die losse bodemplaten, valt dat nog onder je garantie die je niet hebt
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
27 dec 2004 17:47 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 dec 2004 17:48 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
NIET DOEN.............
Wacht even tot de "specialist" wakker is,die geeft een goed alternatief.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
27 dec 2004 17:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Kost je bij de oosterburen zomaar 'ns 500 duro's
lekkere gasten daar bij die 914 club
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
27 dec 2004 17:55 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
"Klant van de specialist" wil wel vertellen dat zijn 3.2 binnenkort door de specialist NIET naar Gosliga in Leeuwarden verwezen wordt. Kosten zijn idd iets van 500 ofzo, maar misschien krijg ik wel korting want zo'n teerlaag aan de onderkant mot ik (geloof ik) niet.
Gosliga is dus niet nodig voor mijn otoo, maar levert prima werk oa. aan Alfa's
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
Laatst bijgewerkt door Airhead op 28 dec 2004 23:42, in totaal 1 keer bewerkt.
|
27 dec 2004 18:12 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
WTF is tectyleren? Ben er ondertussen wel achter, maar..... rare jonges die Ollanders...
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
28 dec 2004 10:56 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Tja, in België heten (bijna) alle behandelingen zeker frituren :mrgreen::^:
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 dec 2004 16:10 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Nope, deze heet Rutexen.
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
28 dec 2004 22:45 |
|
|
hoek0201
|
ML station STAM, Beverwijk. Echte vaklui.
Gr. Gerko
|
28 dec 2004 22:57 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Hoezo binnenkort, dacht je dat echt?
Tectyleren is naar mijn mening niet altijd verstandig!
Ligt geheel aan de situatie en staat van de auto. Vraag het overigens nooit aan een tectyleerbedrijf of het nodig is om de auto te tectyleren.
Je kunt het commerciële antwoord wel raden!
Het behandelen van de binnenkanten van de balken en deuren kan zekers zinvol zijn. Dit gaan we ook bij Airhead zijn 3.2 doen. (En niet bij Gosliga, Tamme! Ik doe het zelf )
Overigens ben ik 21 jaar geleden bij Citroën begonnen als leerling monteur.
Ik heb 2 jaar staan tectyleren, ongeveer 7 auto's per week.
Ik denk dus dat ik een redelijke kijk heb op de zin en onzin van tectyleren.
Had overigens totaal geen zin bij dat merk, maar dat terzijde.
Erwin.
|
28 dec 2004 23:09 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik zat er laatst nog over te denken om mijn Alfa rondom, onder en boven, te tectyleren...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 dec 2004 23:14 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
qua kleur gaat ie er in elk geval op vooruit
(enne, Erwin, 21 jaar geleden, dus je bent niet 25? whoh!)
|
28 dec 2004 23:32 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
:cry::cry::evil:
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 dec 2004 0:48 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
|
29 dec 2004 7:24 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Mijn wagen is destijds door de vorige eigenaar behandeld door Van Egmond in Alphen aan de Rijn. Een bekende naam in de klassieke auto wereld. Nadat ze de holle ruimten inwendig hebben gecontroleerd, maken ze de ruimten schoon, wordt een voor behandeling uitgevoerd en vervolgens wordt de zaak volgespoten met dinitrol. Ik denk dat ze dat heel goed doen en het gaat duidelijk wat verder dan met een spuitbusje een kokerbalk even volspuiten. Verklaard ook de stevige prijs die ze vragen.
Minder gelukkig ben ik met de undercoating die ze gebruiken. Ze spuiten de hele onderkant (incl. ophanging, stuurhuis, hoofdremcilinder, etc..) werkelijk helemaal vol met een dikke tectyl-achtige laag. Zal best goed beschermen maar voor een zelfsleutelaar zoals ik een ramp. Je zit steeds t/m je ellebogen in de zwarte rotzooi.
Aan de andere kant, mijn wagen is al 10 jaar in nederland terwijl de carrosserie nog helemaal goed is. Ik heb afgelopen jaar de wagen laten overspuiten, roest was er alleen op de plaatsen die niet te beschermen zijn (in raamsponning, hoedenplank, aansluiting voorschermen op body).
Peter
|
29 dec 2004 9:33 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Speciaal voor Dirk
Door de hechting aan metaal wordt steenslag en hardnekkige corrosie door vocht en zout uitgesloten. Tectyl Bodysafe vormt een krachtige barrière tegen roest en corrosie. Tevens perfect om tanks, gasleidingen, remkabels en hydraulische remleidingen te beschermen (kleur zwart).
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
29 dec 2004 20:51 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
In welke situatie en staat kan tectyleren dan b.v. wel nodig zijn?
|
30 dec 2004 13:06 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Goed conserveren van holle ruimten voorkomt roest zolang die roest er nog niet is.
Het gekke is dat men vaak aan dat soort behandelingen gaat denken als remedie tegen reeds aanwezige roest, dat wordt dus niks.
Zeker zo'n taaie dikke coating aan de onderkant van de auto heeft als levengroot risico dat er na verloop van tijd holle ruimten kunnen onstaan tussen plaatwerk en coating (als de coating plaatselijk loslaat) waar vocht alle tijd krijgt om plaatwerk aan te vreten, terwijl de onderkant er van buiten keurig strak "gecoat" uit blijft zien.....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
30 dec 2004 16:15 |
|
|
horn
PF #57
|
Had ik bij mijn eerste datsuntje. Zag er strak uit en toen de tectyl weggekrabt werd bleek er weinig meer onder te zitten. Bodem hing van de tectyl aan elkaar...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 dec 2004 16:25 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Een stoot zich zelfs niet 2x aan dezelfde steen, horn daarentegen .....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
30 dec 2004 21:58 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 dec 2004 22:05 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Heb er ooit eentje gekend die kippengaas in zen eendje kijlde ... enja idd ... een laagje cement erover heen ... met een GAT naast de bestuurders zetel ... om de sigarettenpeukies buiten te fl*kkeren
|
31 dec 2004 6:33 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ben ik het helemaal mee eens.
heb er twee auto's laten doen, tevens de lak laten behandelen met een soort top laag.
een nadeel van de tectyl laag is wel voor de zelfsleutelaar zoals iemand al vermelde, jezelf en je gereed schap komt total onder te zitten
eerste auto fiat 500 1971
tweede auto pontiac le mans 1966
ik denk dat ik het voor mijn porsche ook doe maar dan afspreek alleen de holle delen en wielkasten niet de wielophanging, bodemplaten enzo
|
13 jan 2005 11:54 |
|
|