Auteur |
Bericht |
John
Cayenne
|
Porsche is een van de weinige autofabrikanten die zich vasthoud aan een oermodel..
niet 1 model (de 911) is zo traditioneel, ondanks het door velen verguisde ontwerp.
Motor achterin
Lijn
concept 2+2
Aandrijving
Boxermotor
Hiernaast is er een 2e visie de innovatieve
914-924-944-928-968-Boxster-Cayman-Cayenne, en straks de Panamera.
911 is voor de trouwe verstokte Porscheliefhebbers, dus diegene die zich ergert aan de nieuwe stroming kan terugrijpen op de (oer) 911.
In de 2e visie komt er dus een diesel bij....tja ik ken me jaren geleden herinneren dat men schande sprak dat er een BMW 5 serie diesel kwam....BMW het sportieve merk uit Beieren met een diesel.
Jongens die toen bij de dealer werkte schaamde zich.....
tja het zeer succesvolle vervolg is bekend bij BMW.
Gaat een mooie aanvulling worden een Cayenne diesel, zeker voor de Nederlandse markt denk ik, maarja wie ben ik.
|
22 nov 2008 10:44 |
|
|
mooiweerrijder
968 still going strong since 2006.Utrechtse heuvelrug
|
Jaja die 4 cil van een 968 is wel zo rap dat een 911 van die tijd er heel veel moeite mee heeft. 320 nm en 250 pk uit een 3 liter 4 cilindertje......
is geen kattepies en ik heb er geen turbo voor nodig.
|
23 nov 2008 20:34 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Ieder zijn meug........
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
23 nov 2008 20:42 |
|
|
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
Met die 4 cylinder motoren is niks mis mee...zeker niet in een 944 Turbo S of een 968.....
|
24 nov 2008 2:26 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Jij verward innovatief met winstgevend.
De 924 moest er komen, zo ook de Cayenne en nu deze diesel, om meer winst te maken.
Ik heb nog steeds geen argument gehoord dat innovatie onderschrijft.
|
24 nov 2008 3:51 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Dit was al langere tijd te verwachten natuurlijk en wellicht een goed lopende aanvulling. Maar ja....
Hadden ze zelf niet ff een dieseltje kunnen ontwikkelen?
|
24 nov 2008 7:50 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Inderdaad vind ik het ook jammer, dat 'shoppen in de schappen van een concurrent dan wel zustermerk' is volgens mij ook een uniek gegeven voor Porsche. Was mooi geweest als zij hadden kunnen zeggen dat deze motor (bijv. licht aangesterkt tot 255 pk) weliswaar de basis bij Audi vond, maar 'voor 90% door Porsche is gereviseerd' (dat klinkt toch goed, en tegelijk wordt gebruik gemaakt van economies of scale). Een boxer diesel was ook een mooi verhaal geweest (basis bij Subaru).
De magie en uniciteit van Porsche gaat er zo wel een beetjel af.
Diesel en benzine kruipen in eigen land qua prijs trouwens naar elkaar toe, en buiten NL is dat nog meer zo. Vraag me dus af, met de ontwikkeling van steeds zuiniger benzine motoren, of juist nu de tijd wel zo rijp is voor een diesel. Beter nog even gewacht tot de hybride en diesel gelaten voor wat zij is?
|
24 nov 2008 8:04 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
255pk dat zouden er minstens 290 moeten zijn voor een Porsche.
Mijn A6 had na een vitaminekuur van net geen €1.000 260pk.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
24 nov 2008 10:16 |
|
|
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
En dan noemen sommige mensen de 924 geen echte Porsche omdat er geen Porsche motor in zit.....
|
25 nov 2008 10:40 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Ten eerste is het wel 305 Nm en 240 pk voor de 968 en 310 Nm en 250 pk voor de 911 van die tijd (neem zelfs nog cijfers van de 964 en niet van de 993). Qua vermogen dus niet zo'n verschil maar in de prestaties was de 911 toch duidelijk de baas (in 5,7 sec naar 100 km/u i.p.v. 6,5 en 25,4 sec op de kilometer uit stilstand i.p.v. 26,5). Wat natuurlijk geen afbreuk doet aan de 968, het blijft een fantastische rijderswagen maar alles moet ik zijn context bekeken worden.
|
26 nov 2008 12:18 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
29 dec 2008 20:34 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
30 dec 2008 1:37 |
|
|
ps
993S Vesuvio;
964 RS replica;
964 Turbo 3.6;
964 Alex 1224;
project 1965 301xxx;
project 1965 300xxx
|
Niet doen!
De 911 is een echte sportauto, RUF heeft een erkende historie van daar nog iets bovenop te zetten. En toch investeert zo'n firma in een electrische 997.......goeie zet lijkt me (zie ook 9-elf Magazin fuer Porsche-enthusiasten 1/2009)
De specs van dit experiment lijken minder dan de eerste boxster (225 km/h), of gelijk (204 PK, 7 sec 0-100), maar dan ook weer van andere orde (650 nm).
Actieradius 250-300 km afh van rijstijl, gewicht na upgrade van accus met laatste technologie 1750 kg.
Prestaties zijn welliswaard nog geen moderne sportwagen waardig, maar ik voorspel dat dat zienderogen wordt opgelost. Dat geldt tegelijk ook voor het geluid dat van een electrische motor niet zo inspirerend is....
|
30 dec 2008 17:16 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Dan ben ik mis maar dacht altijd (samen met enkele andere blijkbaar) dat het 305 Nm (bij 4100 tpm) was:
http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=406
http://www.porsche924-944.nl/968/index.html
|
31 dec 2008 11:55 |
|
|