Auteur |
Bericht |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
@DO: de auto voelde zo goed aan en het weer was perfect dus dan ga je de grensen weer eens verleggen. Had dat rondje ook iemand naast me zitten met ongeveer hetzelfde postuur als ik, mogelijk dat dat ook meetelde met het doorglijden.
Maar het was echt super vet kicken gister!!
Slicks.... jaaa dat zou ook eens geweldig zijn, eerst even mijn remmen updaten, doe alles stap voor stap want dan merk je de verschillen goed.
Heb er binnenkort een setje velgen bij.
@gast: zou best kunnen, heb gister een nieuw setje cup banden zien liggen, waat een profiel lijkt wel of ze nieuw al nagenog versleten zijn.
Blijkt dat op een droog circuit de cup banden meer grip hebben als mijn Corsa's, maar in de regen gaan die van mij weer beter.
_________________________________________ Racefun events
|
15 aug 2008 9:42 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Bij een topdag horen topfoto's en die zijn weer volop gemaakt!!
http://www.racephoto.nl/index.php?id=27 ... o%20Albums
Lekker nagenieten zo
_________________________________________ Racefun events
|
15 aug 2008 10:45 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
beetje conservatieve set up dus
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
15 aug 2008 11:31 |
|
|
Tim
911 2.2S 1969
|
Wielen voor op het circuit worden meestal niet gebalanceerd omdat je de loodjes snel verliest en door de pick-up er toch weinig van kunt maken. In race trim is het zelfs niet toegestaan! Loodje door je voorruit is echt niet grappig.
Michelin's zijn zeker goede banden maar er zijn nog tal van andere oplossingen voor minder geld, afhankelijk of je eruit haalt wat erin zit. Ben je puur voor het plezier aan het gummen dan heeft Ben Prins nog andere merken zoals Silverstone, Toyo, etc. Als je op slicks gaat zou ik ook de remblokken doen en na iedere sessie als je ze er af haalt noteren wat waar heeft gezeten. Wielen ook niet links/rechts om verwisselen maar met geel krijtje rijrichting aangeven. In de pitlaan als je even stopt ook de remmen los laten, scheelt weer kromme schijven! Probeer ok op voorhand je bandenspanning in de gaten te houden want door de warmte stijgt die behoorlijk. Ben kan je daar in adviseren!
Ik mocht eens met een GT3-RS op Assen los maar dat is echt indrukwekkend. Iedere keer als je denkt dat je de grens hebt gehaald blijkt je toch weer verder te kunnen.
Tevens, 220 op het rechte stuk is indrukwekkend maar de bochten snelheid is de sleutel. Heb mening bizar snelle bolide achter me gelaten puur op onderstel/wegligging en uiteraard ga je met je poetsmobiel wat zuiniger overweg dan met een Racer. Wellicht met een volgende Vijverberg kom ik ook en dan een 2de stoel erin dat wat PF’s mee kunnen voor de leut! Is echter geen P ….
_________________________________________ 1e Nederlandse 911 2.2S uit 1969
|
15 aug 2008 11:36 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
@Jeroen:
Ik heb het (nog) niet nodig dat mijn wielen ongeveer / \ staan.
@Tim: snel de bocht in en langzaam eruit heeft idd weinig nut, zou graag eens met je meerijden de volgende keer.
Mijn auto is een straatauto en ik maak telkens wat stapjes om hem te optimaliseren voor het circuit.
Nu kan ik naar het circuit rijden, meedoen aan een trackdag en aan het einde van de dag weer met dezelfde auto naar huis, dat heeft ook wel wat.
Eigenlijk twijfel ik om daarmee te stoppen en over te gaan op een volwaardige circuit auto.
_________________________________________ Racefun events
|
15 aug 2008 11:38 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Gert in beeld :
Ook heb ik dit spectaculaire moment vast kunnen leggen.
Een Suzuki Swift in de Audi S, eerste knik. Hij kwam steeds al wat met 2 wieltjes los, dus toch de camera maar even aan. Zat boven op het duin, dus is niet heel spectaculair, maar toch de camera erbij. Dus ik zat klaar, ronden achter mekaar de wielen niet meer los. Dus ik zei tegen mijn broertje: 'nou, hij krijgt nog één kans'. En toen ging ie me toch vol over die kerbs!!! Dit was dus het resultaat. Volledig los met 2 wielen. Ik kon dus van boven op het duin gewoon zijn gehele onderkant bekijken. Niet normaal. Hij komt weer neer, stuurt in en rijdt superstrak door de bocht!! GEWELDIG!!!!
|
15 aug 2008 12:29 |
|
|
Tim
911 2.2S 1969
|
Mooi plaatje Mark!
Ik vind dat het ook wel wat heeft om met je straat auto naar het circuit te rijden en dan even lekker uit te leven. Zou eigenlijk dan nog iemand mee moeten met een karretje voor extra wielen, krik enzo.
Heb ook nog even getwijveld om een Lotus exige of iets dergelijks als dag-auto te kopen en dan ook van tijd tot tijd die naar het circuit te sturen. Zo leer je de straatauto wel beter kennen. Lol is op zoveel manieren in te vullen!
Ga de 30&31ste op Assen weer lekker racen, ben er weer behoorlijk aan toe
_________________________________________ 1e Nederlandse 911 2.2S uit 1969
|
15 aug 2008 13:04 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
@mark: wat een gave aktiefoto zeg, helemaal top!! Die auto's van de Suzuki Swift Cup zijn zo stijf en licht en gaan regelmatig met 1 of 2 wielen los door de bocht en dat met een super snelheid. Altijd spectaculair om te zien.
_________________________________________ Racefun events
Laatst bijgewerkt door Gert op 15 aug 2008 15:42, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 aug 2008 13:55 |
|
|
Division
Groningen
|
Zoooo wat een dag gister. Gert, bedankt voor de rit! Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit eerder zo'n spectaculaire rit heb gehad. Het is toch ongelofelijk hoeveel grip zo'n GT3 in de bochten heeft, volgens mij was er 1 moment dat hij even richting de drift wilde gaan. Alleen jammer van die Donkervoort die even de snelheid eruit haalde. Ik heb echt genoten van de rit, damn wat een snelheid!!
Wordt het niet eens hoog tijd voor een racelicentie?
Ik zag ook niks nee.
_________________________________________ Foto's
|
15 aug 2008 14:57 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
_________________________________________ Racefun events
|
15 aug 2008 15:35 |
|
|
Division
Groningen
|
Ah crap, dan zat ik met m'n gedachten bij ASW, die deed ook iets met een licentie een tijdje terug.
_________________________________________ Foto's
|
15 aug 2008 16:23 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
|
15 aug 2008 20:57 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Ze zijn weer heel fraai Mark
Die rode 911 met #47 is ook supersnel en bijna elke bocht lekker driften, een feestje om over het circuit te zien boenderen.
Je kent Bastiaan toch wel, de bestuurder van die gele 968CS ?
Nickname=Yellow bird.
_________________________________________ Racefun events
Laatst bijgewerkt door Gert op 15 aug 2008 22:10, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 aug 2008 21:56 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Thanks Gert!!
Ja, die #47 en #48 911'jes zijn echt super!! Daarom sta ik dan in e Hugenholtz. Driftend uit de Gerlach, en kontje een beetje opzij vanaf halverwege de Hugenholtz. Ik heb ook nog een tijdje op de tribune gezeten voor de Audi S. Daar reed hij ook heerlijk doorheen. Verschrikkelijk laat remmen. Mooi was ook het duel dat hij had met de 997 GT3 en 997 GT3 RS. Gewoon ronden lang kon hij ze voor blijven. Waanzinnig wat een stuurmanskunsten. Dat is gewoon echt puur genieten!!!!
|
15 aug 2008 22:09 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Do, kan je wat meer vertellen over je ronden in de 997 Cup? Ben wel benieuwd hoe iemand die auto ervaart. Zeker iemand die toch wel behoorlijke circuit ervaring heeft met Porsche's.
Echt zwaar zonde van die 996. Ik snap dan ook volkomen dat je wel even langs de baan wilt blijven staan. Ik was zelf afgelopen woensdag nog op Zolder. Voor het eerst ook op de baan. Is kort maar toch een vrij listig baantje. Wel erg leuk!
|
15 aug 2008 22:24 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Hoi DO, wat een kanon he, heb ze wel eens voorbij zien komen tijdens een trackdag van de Pistenclub.
Misschien als je kon proberen op jouw thuiscircuit Assen, dan was het mogelijk beter gegaan?
De stap naar deze 997 cup auto is ook erg groot.
27/08 Hockenheim, 29/08 op Nürburgring (F1 circuit) dus ik weet niet of ik er nog een dagje Assen meteen weer achter plak.
_________________________________________ Racefun events
|
15 aug 2008 23:21 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Net andersom Gert .
27e Nürburgring
29e Hochenheim
De 27e op de Ring ben ik er ook. Samen met Tom Verheijen.
|
15 aug 2008 23:29 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Ja inderdaad... gelukkig dat ik met een groep van Paul Geeris ga, kom vanzelf bij het juiste circuit terecht.
_________________________________________ Racefun events
|
15 aug 2008 23:32 |
|
|
Division
Groningen
|
_________________________________________ Foto's
|
21 aug 2008 13:57 |
|
|
Division
Groningen
|
Thanks Marcel.
_________________________________________ Foto's
|
24 aug 2008 0:17 |
|
|
Division
Groningen
|
10 oktober is er weer Vijverberg Trofee in Assen. Dit zal plaatsvinden van 13.00 tot en met 16.30. Zijn er nog mensen van het PF die even langsgaan?
_________________________________________ Foto's
|
03 okt 2008 13:31 |
|
|
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Jep. Ik zal er zeker even bij zijn.
|
03 okt 2008 13:59 |
|
|
Solid4S
Porsche 996 GT3 mkIIOmgeving Delft
|
ik twijfel nog een beetje. Denk dat ik of de 10e of de 17e ga.
|
04 okt 2008 9:54 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Wil toch nog wel even melden dat ik deze 996 RSR twee weken geleden bij Penders gezien heb en ze hem terug aan het opbouwen waren (er was al bijna niets meer van schade te zien). De wagen krijgt dus toch nog een tweede leven
|
06 okt 2008 11:46 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Vandaag ff wezen kijken... was toch in de buurt (een beetje). Mooi weer en veel Porsches op de baan, GT3´s, GT2´s, een paar DSC racers.
Geen forummers gezien - geloof ik.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
10 okt 2008 17:32 |
|
|