Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 2:31

Antwoord op onderwerp  [ 582 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende
De Vijverberg Trofee 2008 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
@DO: de auto voelde zo goed aan en het weer was perfect dus dan ga je de grensen weer eens verleggen. Had dat rondje ook iemand naast me zitten met ongeveer hetzelfde postuur als ik, mogelijk dat dat ook meetelde met het doorglijden.
Maar het was echt super vet kicken gister!!
Slicks.... jaaa dat zou ook eens geweldig zijn, eerst even mijn remmen updaten, doe alles stap voor stap want dan merk je de verschillen goed.
Heb er binnenkort een setje velgen bij.

@gast: zou best kunnen, heb gister een nieuw setje cup banden zien liggen, waat een profiel :shock: lijkt wel of ze nieuw al nagenog versleten zijn.
Blijkt dat op een droog circuit de cup banden meer grip hebben als mijn Corsa's, maar in de regen gaan die van mij weer beter.

15 aug 2008 9:42
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Bij een topdag horen topfoto's en die zijn weer volop gemaakt!!

http://www.racephoto.nl/index.php?id=27 ... o%20Albums

Lekker nagenieten zo 8)

15 aug 2008 10:45
Profiel WWW Facebook 
foxtrot / oscar
Bericht 
Gert schreef:
Bij Prins-techniek in Wassenaar zijn de wielen eens goed gebalanceerd, uitgelijnd en bovendien is een en ander beter afgestemd voor het circuit.
... rechtdoor "als op rails".

beetje conservatieve set up dus ;)

15 aug 2008 11:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 2.2S 1969
Bericht 
Wielen voor op het circuit worden meestal niet gebalanceerd omdat je de loodjes snel verliest en door de pick-up er toch weinig van kunt maken. In race trim is het zelfs niet toegestaan! Loodje door je voorruit is echt niet grappig. :oops:

Michelin's zijn zeker goede banden maar er zijn nog tal van andere oplossingen voor minder geld, afhankelijk of je eruit haalt wat erin zit. Ben je puur voor het plezier aan het gummen dan heeft Ben Prins nog andere merken zoals Silverstone, Toyo, etc. Als je op slicks gaat zou ik ook de remblokken doen en na iedere sessie als je ze er af haalt noteren wat waar heeft gezeten. Wielen ook niet links/rechts om verwisselen maar met geel krijtje rijrichting aangeven. In de pitlaan als je even stopt ook de remmen los laten, scheelt weer kromme schijven! Probeer ok op voorhand je bandenspanning in de gaten te houden want door de warmte stijgt die behoorlijk. Ben kan je daar in adviseren! :wink:

Ik mocht eens met een GT3-RS op Assen los maar dat is echt indrukwekkend. Iedere keer als je denkt dat je de grens hebt gehaald blijkt je toch weer verder te kunnen. :sick:

Tevens, 220 op het rechte stuk is indrukwekkend maar de bochten snelheid is de sleutel. Heb mening bizar snelle bolide achter me gelaten puur op onderstel/wegligging en uiteraard ga je met je poetsmobiel wat zuiniger overweg dan met een Racer. Wellicht met een volgende Vijverberg kom ik ook en dan een 2de stoel erin dat wat PF’s mee kunnen voor de leut! Is echter geen P …. :mrgreen:

15 aug 2008 11:36
Profiel
Bericht 
@Jeroen: :mrgreen:
Ik heb het (nog) niet nodig dat mijn wielen ongeveer / \ staan.

@Tim: snel de bocht in en langzaam eruit heeft idd weinig nut, zou graag eens met je meerijden de volgende keer.
Mijn auto is een straatauto en ik maak telkens wat stapjes om hem te optimaliseren voor het circuit.
Nu kan ik naar het circuit rijden, meedoen aan een trackdag en aan het einde van de dag weer met dezelfde auto naar huis, dat heeft ook wel wat.
Eigenlijk twijfel ik om daarmee te stoppen en over te gaan op een volwaardige circuit auto.

15 aug 2008 11:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94
Zevenbergen
Bericht 
Gert in beeld ;):

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Ook heb ik dit spectaculaire moment vast kunnen leggen.
Een Suzuki Swift in de Audi S, eerste knik. Hij kwam steeds al wat met 2 wieltjes los, dus toch de camera maar even aan. Zat boven op het duin, dus is niet heel spectaculair, maar toch de camera erbij. Dus ik zat klaar, ronden achter mekaar de wielen niet meer los. Dus ik zei tegen mijn broertje: 'nou, hij krijgt nog één kans'. En toen ging ie me toch vol over die kerbs!!! Dit was dus het resultaat. Volledig los met 2 wielen. Ik kon dus van boven op het duin gewoon zijn gehele onderkant bekijken. Niet normaal. Hij komt weer neer, stuurt in en rijdt superstrak door de bocht!! GEWELDIG!!!!
Afbeelding

15 aug 2008 12:29
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
911 2.2S 1969
Bericht 
Mooi plaatje Mark! :lol:

Ik vind dat het ook wel wat heeft om met je straat auto naar het circuit te rijden en dan even lekker uit te leven. Zou eigenlijk dan nog iemand mee moeten met een karretje voor extra wielen, krik enzo.

Heb ook nog even getwijveld om een Lotus exige of iets dergelijks als dag-auto te kopen en dan ook van tijd tot tijd die naar het circuit te sturen. Zo leer je de straatauto wel beter kennen. Lol is op zoveel manieren in te vullen! :clown:

Ga de 30&31ste op Assen weer lekker racen, ben er weer behoorlijk aan toe :drive:

15 aug 2008 13:04
Profiel
Bericht 
@mark: wat een gave aktiefoto zeg, helemaal top!! Die auto's van de Suzuki Swift Cup zijn zo stijf en licht en gaan regelmatig met 1 of 2 wielen los door de bocht en dat met een super snelheid. Altijd spectaculair om te zien.

Laatst bijgewerkt door Gert op 15 aug 2008 15:42, in totaal 1 keer bewerkt.

15 aug 2008 13:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Groningen
Bericht 
Zoooo wat een dag gister. Gert, bedankt voor de rit! Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit eerder zo'n spectaculaire rit heb gehad. :lol: Het is toch ongelofelijk hoeveel grip zo'n GT3 in de bochten heeft, volgens mij was er 1 moment dat hij even richting de drift wilde gaan. :D Alleen jammer van die Donkervoort die even de snelheid eruit haalde. Ik heb echt genoten van de rit, damn wat een snelheid!! 8)

Wordt het niet eens hoog tijd voor een racelicentie? :wink:

Gert schreef:
Na een paar rondjes Jeroen weer in de pitstraat afgezet en hem gevraagd of ie nog wat kon ontdekken aan de voorkant (spoilerlip) van mijn auto.
"Ik zie niks" was het antwoord.
Achteraf snapte ik dat ie niks zag.... voor de zoveelste keer ben ik mijn spoilerlip kwijt...!
Ik zag ook niks nee. :lol: :lol: :lol:

15 aug 2008 14:57
Profiel
Bericht 
Beetje beter lezen hier op het forum Jeroen. :wink: :cheesy: :cheesy:
Ik heb mijn race-licentie enkele weken geleden gehaald.
:ba: :drive: :ba:

15 aug 2008 15:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Groningen
Bericht 
Ah crap, dan zat ik met m'n gedachten bij ASW, die deed ook iets met een licentie een tijdje terug. :lol: :idea:

15 aug 2008 16:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Zevenbergen
Bericht 
Wat meer plaatjes van mijn kant ;).

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

En ja, voor mij persoonlijk was deze wagen echt smullen!!!!
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

15 aug 2008 20:57
Bericht 
Ze zijn weer heel fraai Mark :thumright:
Die rode 911 met #47 is ook supersnel en bijna elke bocht lekker driften, een feestje om over het circuit te zien boenderen.

Je kent Bastiaan toch wel, de bestuurder van die gele 968CS ?
Nickname=Yellow bird.

Laatst bijgewerkt door Gert op 15 aug 2008 22:10, in totaal 1 keer bewerkt.

15 aug 2008 21:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zevenbergen
Bericht 
Gert schreef:
Ze zijn weer heel fraai Mark :thumright:
Die rode 911 met #47 is ook supersnel en bijna elke bocht lekker driften, een feestje om over het circuit te zien boenderen.
Thanks Gert!!

Ja, die #47 en #48 911'jes zijn echt super!! Daarom sta ik dan in e Hugenholtz. Driftend uit de Gerlach, en kontje een beetje opzij vanaf halverwege de Hugenholtz. Ik heb ook nog een tijdje op de tribune gezeten voor de Audi S. Daar reed hij ook heerlijk doorheen. Verschrikkelijk laat remmen. Mooi was ook het duel dat hij had met de 997 GT3 en 997 GT3 RS. Gewoon ronden lang kon hij ze voor blijven. Waanzinnig wat een stuurmanskunsten. Dat is gewoon echt puur genieten!!!!

15 aug 2008 22:09
PorscheForum Rakker
Zevenbergen
Bericht 
Do, kan je wat meer vertellen over je ronden in de 997 Cup? Ben wel benieuwd hoe iemand die auto ervaart. Zeker iemand die toch wel behoorlijke circuit ervaring heeft met Porsche's.

Echt zwaar zonde van die 996. Ik snap dan ook volkomen dat je wel even langs de baan wilt blijven staan. Ik was zelf afgelopen woensdag nog op Zolder. Voor het eerst ook op de baan. Is kort maar toch een vrij listig baantje. Wel erg leuk!

15 aug 2008 22:24
Bericht 
Hoi DO, wat een kanon he, heb ze wel eens voorbij zien komen tijdens een trackdag van de Pistenclub.
Misschien als je kon proberen op jouw thuiscircuit Assen, dan was het mogelijk beter gegaan?
De stap naar deze 997 cup auto is ook erg groot.

27/08 Hockenheim, 29/08 op Nürburgring (F1 circuit) dus ik weet niet of ik er nog een dagje Assen meteen weer achter plak.

15 aug 2008 23:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Zevenbergen
Bericht 
Gert schreef:
27/08 Hockenheim, 29/08 op Nürburgring (F1 circuit) dus ik weet niet of ik er nog een dagje Assen meteen weer achter plak.

Net andersom Gert ;).
27e Nürburgring
29e Hochenheim

De 27e op de Ring ben ik er ook. Samen met Tom Verheijen.

15 aug 2008 23:29
Bericht 
Ja inderdaad... gelukkig dat ik met een groep van Paul Geeris ga, kom vanzelf bij het juiste circuit terecht. :mrgreen:

15 aug 2008 23:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Groningen
Bericht 
Aantal plaatjes van vorige week donderdag. :)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

21 aug 2008 13:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Groningen
Bericht 
Thanks Marcel. :wink:

24 aug 2008 0:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Groningen
Bericht 
10 oktober is er weer Vijverberg Trofee in Assen. Dit zal plaatsvinden van 13.00 tot en met 16.30. Zijn er nog mensen van het PF die even langsgaan? :wink:

03 okt 2008 13:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Zevenbergen
Bericht 
Division schreef:
10 oktober is er weer Vijverberg Trofee in Assen. Dit zal plaatsvinden van 13.00 tot en met 16.30. Zijn er nog mensen van het PF die even langsgaan? :wink:

Jep. Ik zal er zeker even bij zijn.

03 okt 2008 13:59
PorscheForum Rakker
Porsche 996 GT3 mkII
Omgeving Delft
Bericht 
ik twijfel nog een beetje. Denk dat ik of de 10e of de 17e ga.

04 okt 2008 9:54
Profiel
PF #911
België
Bericht 
Do993tupperware schreef:
En toen onderstaande passeerde , was ik er eigenlijk wel klaar mee

Afbeelding

Afbeelding

en nog wel tijdens een vrije training , total loss

Wil toch nog wel even melden dat ik deze 996 RSR twee weken geleden bij Penders gezien heb en ze hem terug aan het opbouwen waren (er was al bijna niets meer van schade te zien). De wagen krijgt dus toch nog een tweede leven :!:

06 okt 2008 11:46
Profiel WWW
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Vandaag ff wezen kijken... was toch in de buurt (een beetje). Mooi weer en veel Porsches op de baan, GT3´s, GT2´s, een paar DSC racers.
Geen forummers gezien - geloof ik.

10 okt 2008 17:32
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 582 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende