Auteur |
Bericht |
baantje
|
Porsche beleving.
hoi allemaal,
mijn naam is Martin Baan en rij Audi S6Plus, dus geen Porsche....
wel altijd heel leuk gevonden.
ben een tijdje opzoek geweest naar een 944-s2 of 968 maar dat is het niet geworden.
Wel heb ik de laatste tijd mogen sleutelen aan een 911-SC van mijn
maat, in jullie ogen denk ik een instappertje wat eigenlijk ook wel een beetje is.
Een tijdje terug heb ik hem even aan de tand mogen voelen door over
een bekend en bochtig trajectje te sturen waar ik in het verleden dikwijls met mijn oerquattro over heen knalde.
maar wat gaaf zeg zo'n Porsche! het schreeuwen van de boxer achter je
rug en ook het sturen, hij hangt niks in de bochten!
het was droogweer en bij een bepaalde bekende bocht brak ie iets uit,
gewoon iets tegen sturen en gas erop houden! machtig!
ben eigenlijk met de S6Plus best tevreden maar dit is gewoon veel meer
beleving.
ooit zal het er van komen.......
gr
Martin
|
24 nov 2008 23:18 |
|
|
horn
PF #57
|
Wat is een S6plus? Een S6 ken ik wel, en ik kan me voorstellen dat je daar 'best tevreden' mee bent...
Welkom.
Edit - Google bracht uitkomst. S6 Plus is een beetje de RUF onder de Audi's . Quattro op het kentekenbewijs, en geen Audi...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 nov 2008 23:20 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Welkom hier! Uit welk jaar is je S6?
|
24 nov 2008 23:27 |
|
|
baantje
|
hoi,
het verschil tussen een s6 en een s6plus:
-is gebouwd bij Quattro Gmbh en niet bij Audi (totaal 950 stuks)
-alles wat normaal chroom is, is nu zwart zoals dakrails en grill
-grotere remmen (323x30)
-36 pk meer, dus 326.
-laatste 3 versnellingen van de 6-bak zijn korter.
-maakt meer toeren (7200)
-gaat behoorlijk hard, 277 echte kilometers
-bredere banden 255-40-17 rondom.
-uitlaat systeem is vanaf de v8 tot de laatste demper
gescheiden.
meer wil mij er zo niet te binnen schieten, het is een ideale auto
voor een papa die straks drie kinderen heeft en ook nog een x
vlot vooruit wil...
|
24 nov 2008 23:36 |
|
|
baantje
|
is alleen in 1997 gebouwd.
|
24 nov 2008 23:37 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Welkom hier!!
Je hebt al gemerkt, ook bij een volgens jou "instappertje" heb je al ongelooflijk veel plezier!! Ben benieuwd of je om gaat voor de aanschaf van een P.
Ik heb tot oktober 10 jaar audi gereden (A6 en cabrio) en ben wel een beetje Audi fan. De S6 plus lijkt me echt een super-bak!
Van Wikipedia:
S6 Plus
In 1996 verscheen er nog een sterkere S6 Plus die de 4,2-liter V8 van de Audi S8 D2 heeft. Deze motor had in de S8 een vermogen van 340 pk en in de S6 Plus een vermogen van 326 pk. Het verschil wordt veroorzaakt door andere in- en uitlaatsystemen. Ook wordt gezegd dat Audi niet wilde dat het S8 vlaggenschip qua vermogen zou worden geëvenaard door de S6 Plus. Met de V8 sprintte de sedan in 5,6 seconden naar de 100 km/h, de Avant deed 5,7 seconden over deze sprint. De S6 Plus was het eerste model dat gebouwd werd door de sportafdeling van Audi, te weten quattro GmbH. Het besluit om de auto door quattro GmbH te laten bouwen werd in de herfst van 1995 door Audi AG genomen. De eerste voorserie-auto's werden gebouwd in maart en april 1996. Deze werden ingezet als persauto's. Later werden enkele (of alle) van deze voorserie-auto's aan particulieren verkocht. De echte productie begon in Juni 1996 en eindige in juli 1997. De S6 Plus is op kenteken een "QUATTRO" en geen "AUDI". Hetzelfde geldt voor Audi's RS-modellen de RS4, RS6 en R8 sportwagen. De S6 Plus werd uitsluitend met handgeschakelde 6-bak geleverd. Een onderscheidend punt ten opzichte van de reguliere S6 zijn de bredere velgen en banden (255/40ZR17). Verder zijn vrijwel alle delen de bij de S6 van chroom zijn, bij de Plus zwart gelakt. De remmen van de Plus zijn groter (323mm) dan van een gewone S6. Verder zijn er veel meer bijzonderheden aan een S6 Plus te ontdekken. Zo is het uitlaatsysteem een eigen ontwerp van quattro GmbH. De vierde, vijfde en zesde versnelling zijn korter afgestemd dan bij de S6. In de eerste vijf versnellingen ligt de toerenbegrenzer bij 7.250 tpm, in de zesde versnelling lag de toerenbegrenzer standaard bij 6.800 tpm. Op topsnelheid loopt de Plus in de zesde versnelling standaard tegen de toerenbegrenzer aan en de teller wijst dan 275 km/h aan, de werkelijke snelheid (via gps gemeten) ligt dan op 265 km/h. Sommige eigenaren lieten de toerenbegrenzer in de zesde versnelling verwijderen bij de nieuw-aflevering van de auto, zodat ook in de zesde versnelling de toerenbegrenzer erin kwam bij 7.250 tpm (net als in de eerste vijf versnellingen). Door deze ingreep lopen deze onbegrensde Plus-modellen op topsnelheid in de zesde versnelling in de toerenbegrenzer bij 7.250 tpm. De teller geeft dan ruim 290 km/h aan, wat overeenstemt met een werkelijke snelheid van 277km/h. Van de S6 Plus zijn er in totaal 952 modellen geproduceerd, waarvan 855 Avant's en 97 sedans. Hiermee is de in Nederland relatief onbekende Plus nog veel exclusiever dan bijvoorbeeld de RS2 Avant.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
24 nov 2008 23:48 |
|
|
baantje
|
ha,
kan het je niet verbeteren
achja ik vind zo veel spul mooi, met name het ouwere...
zal ook wel met mijn beurs te make hebben.
wat ik ook leuk vindt:
bmw m3-e30
sportquatto
audi rs2
urquattro
959
968cs
--------------------
een zwarte 964 met cupwielen, denk dat ik die maar is voor 5 december
ga vragen.
|
25 nov 2008 0:06 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
25 nov 2008 0:10 |
|
|
baantje
|
jep!
alleen geen cabrio, heb wel is met een saab en mitsubisie cabrio
gereden maar wat een tordering en trilling zeg!
nu zal dat met een porsche wel beter zijn maar hij wordt er ook niet
sterker van en ook zwaarder.
aan de andere kant, cabrio rijden is met mooi weer ook leuk.
|
25 nov 2008 0:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Hoeft geen mooi weer te zijn om van een cabrio te genieten. En zoveel zwaarder is een cabrio nou ook weer niet (de auto dan).
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 nov 2008 0:18 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Dat is toevallig. Als alles goed is krijg ik de mijne op 5 december. Een zwarte 964 met Cupwielen.
|
25 nov 2008 1:10 |
|
|
baantje
|
ja, dat bedoel ik!
alleen vindt ik die telefoonvelgen wat mooier of zijn die daar niet voor geleverd?
|
25 nov 2008 10:47 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Welkom, Baantje en instappers worden uiteindelijk klassiekers.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
25 nov 2008 17:10 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Weet je dat zeker ??? Dat hoor je niet vaak....
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
25 nov 2008 17:24 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Porsche beleving.
Ech nie....is volgens mij de oer 911 zoals ik hem mooi vind
|
25 nov 2008 18:17 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Welkom!
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
25 nov 2008 20:53 |
|
|
baantje
|
John schreef:
Ech nie....is volgens mij de oer 911 zoals ik hem mooi vind
vind ik ook, ik bedoel met instappertje: het verschil bijvoorbeeld met een
GT3 of GT2 etc.
ik dacht dat men met telefoonvelgen de velgen bedoelde die ook op een Audi RS2 zitten.
|
25 nov 2008 23:08 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Nee, de RS2 heeft juist de cup-spiegels en cup-velgen van de bovenstaande zwarte 964.
Laatst bijgewerkt door Franz op 26 nov 2008 1:19, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 nov 2008 23:46 |
|
|
baantje
|
ok,
noemen ze dat niet cup 1?
|
26 nov 2008 1:08 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 nov 2008 8:23 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
Vette bak
Klopt hellemaal voor horn
Ik reed ± 140 kmp-h van de Nesselande meeting achter horn aan over de A 12 in de stroomende regen ...Dakkie was wel open
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
26 nov 2008 11:42 |
|
|