Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 16:42

Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
944 gaan bekijken, graag commentaar 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
Volgens een van de forum leden is de hemel niet origineel, kan iemand dat bevestigen?

Dit was ik nog vergeten: Onder het dashboard aan de passagierszijde, daar waar je voeten zitten was er een houten plankje onder het tapijt. Onder een hoek van 45° +- waar je voeten tegen steunen. Is dat normaal of zit normaal gezien iets anders?

19 nov 2008 13:10
Profiel
PorscheForum Rakker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Bericht 
Daar onder zit de zekeringkast, is normaal dus.

19 nov 2008 13:39
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
herky04 schreef:
Volgens een van de forum leden is de hemel niet origineel, kan iemand dat bevestigen?

Dit was ik nog vergeten: Onder het dashboard aan de passagierszijde, daar waar je voeten zitten was er een houten plankje onder het tapijt. Onder een hoek van 45° +- waar je voeten tegen steunen. Is dat normaal of zit normaal gezien iets anders?

de hemel is origineel, het forumlid heeft waarschijnlijk nog nooi de hemel van een non targa dak gezien.....

het plankje is ook origineel, erachter zit de DME unit (en eventueel nog wat andere zaken)

19 nov 2008 14:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Vaals
Bericht 
Punt van aandacht (wordt heel vaak vegeten en onderschat) :

Let eens op ROESTvorming in de kokerbalken / holle ruimte onder /achter de deuren (en ook de onderkant van de deuren zelf). Neem het kleine zwarte rooster in de deurdorpels eruit (1 seconde werk) en schijn met een lamp naar binnen, wurm desnoods een kleine digitale camera naar binnen en maak wat foto's !

Bij controle in mijn ex-S2 en de 944s van mijn broer was het wel even schrikken toen we het "resultaat" (laswerk/ inzetten nieuwe stukken metaal) zagen :shock: .

19 nov 2008 14:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
Men hoofd hoef ik me er alvast niet meer over te breken, de wagen is ondertussen weg. Uuiteraard is het wel weer zéér interessant geweest om alle reacties hier te lezen. We kunnen dus een andere gaan zoeken. Zijn er véél verschilpunten om op te letten tussen een 944 en een S2? Wat zijn gangbare prijzen voor de S2 ?

19 nov 2008 21:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Belangrijkste aandachtspunt van de S2 t.o.v. de reguliere 944 N/A is imho de kettingspanner van de S2. De ketting tussen beide nokkenassen wordt op spanning gehouden door een oliespanner met 2 glijplaatjes. Met name die laatste 2 zorgen vaak voor problemen door niet op tijd te zijn vervangen (in Duitsland zijn er statistieken van 1 op de 5 motorschade door niet op tijd vervangen..). Zelf ook problemen mee gehad, maar zoals gezegd, als aantoonbaar kan worden gemaakt dat de spanner er niet langer op zit dan zeg 100.000km (liefst kort geleden vervangen, gelijk met distributie bijvoorbeeld), dan is er niet veel reden tot zorg.

Let er bij de S2 ook op dat de motor niet een tikje ratelt bij hogere toeren (niet te verwarren met tikken na starten..;)).

19 nov 2008 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
Wat zijin de richtprijzen voor een S2 coupe?

20 nov 2008 16:52
Profiel
Groningen
Bericht 
Voor een goede tussen de 7k en 9k. Onder de 7k altijd een gezonde portie extra wantrouwen...

20 nov 2008 17:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
Ik heb op marktplaats een 2.5L turbo zien staan van 87. Ik kan niet direct een link plaatsen maar hij staat er op met deze titel:

Te koop porsche 944 2.5 Turbo Coupe K6 (951)

Iiemand deze wagen reeds gezien?

22 nov 2008 10:42
Profiel
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=http%3A//www.google.nl/search%3Fhl%3Dnl%26q%3DTe+koop+porsche+944+2.5+Turbo+Coupe+K6+%2528951%2529+%26meta%3D&url=http%3A//auto.marktplaats.nl/porsche/197533353-te-koop-porsche-944-2-5-turbo-coupe-k6-951.html%3Fxref%3D1

AYS :wink:

22 nov 2008 12:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
ja, dat is'em. ik kreeg hem niet gecopieerd.

22 nov 2008 12:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
Het zou leuk zijn moest iemand hem al gezien hebben. Hij staat Heteren, als ik helemaal vanuit Belgie moet komen en het is niet de moeite bespaar ik me liever die trip.

22 nov 2008 13:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Belgie
Bericht 
Een 944 gewouwd 08-1988, is dat een 2.7L of kan dat ook een 2.5L zijn? In boeken en het net kom ik tegenstrijdige info tegen! Waarom zijn ze voor een jaartje overgegaan naar 2.7L ?

24 nov 2008 12:40
Profiel
Groningen
Bericht 
Bouwjaar '89 kan betekenen eind '88 omdat het boekjaar van Porsche gebroken is (loopt niet gelijk met kalenderjaar). Weet zo uit het hoofd niet van wanneer tot wanneer het loopt, maar het begint ergens in augustus of september.

De 2.7L is de laatste uit de serie ongeblazen 8 kleppers. Verhaal doet de ronde dat er bij een grote groep van deze motoren problemen gesignaleerd werd, waarna veel van deze auto's door de fabriek zijn omgebouwd naar o.a. S2 specificaties. Maar nogmaals, dat heb ik nooit bevestigd gezien door een betrouwbare bron. De nu nog rondrijdende 2.7L exemplaren lijken qua betrouwbaarheid niet onder te doen voor de 2.5L.
De 2.7L is iets soepeler onderin dankzij het grotere slagvolume, maar het verschil is miniem.

24 nov 2008 14:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Alle autofabrikanten beginnen het nieuwe modeljaar in september...

25 nov 2008 9:10
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Groningen
Bericht 
Om dicht bij huis te blijven, Porsche begint het nieuwe modeljaar op 1 augustus...

25 nov 2008 15:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2