Auteur |
Bericht |
PentAr
Vleuten
|
993 turbo vs. 996 turbo vs. 997 Carrera S
Ik ben een beetje om me heen aan het kijken naar iets nieuws, omdat een turbo me wel heel erg gaaf lijkt.
Bij TJ staat een 993 turbo met weinig kilometers voor zo'n 75.000 euro maar nu valt me op dat ik voor hetzelfde geld ook een 996 turbo of een 997 Carrera S heb.
Wat zou in deze een goede keus zijn? Ik weet dat er al een heleboel is geschreven over alle auto's. De 993 schrijft nauwelijks af... de 996/997 heeft betere achterwielophanging, de 997 wordt nog wel minder waard, de 996 heeft minder mooie koplampen...
Zijn er mensen die ervaring hebben met meerdere auto's uit dit lijstje? Het zal niet mijn dagelijkse auto worden trouwens, want dan is een moderne auto natuurlijk de betere keuze.
En als 4e optie kan ik natuurlijk ook gewoon mijn Carrera S houden.
_________________________________________ Ben ff weg....
|
25 nov 2008 11:44 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Als je een TT alleen koopt als speeltje en voor de waardevastheid, de 993 TT.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
25 nov 2008 11:53 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 993 turbo vs. 996 turbo vs. 997 Carrera S
Je bent (was) niet de enige met dit dilemma. Wellicht kunnen "mvr" of "Big Ben" je inmiddels van (wijze) raad voorzien.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
25 nov 2008 12:03 |
|
|
amandus
Timeless
|
997S is fantastisch , kan ik je echt aanrader . geen concrete ervaring mt de Turbo's . 1x maal de 993T gereden snelle auto . Hou het echter liever bij achterwielers en atmosferisch
_________________________________________ Timeless objects
|
25 nov 2008 12:27 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Lastige keuze. De 997 S is inderdaad een fantastische auto met dito rij eigenschappen.
996 turbo hele fijne auto, wolf in schaapskleren.
993 turbo prachtige auto en absoluut nu al een klassieker.
De 993 TT zou ik zeker kopen als je hem puur als fun-auto wilt en puur voor de looks van de 'klassieke' 911 gaat.
Wil je wat moderner en luxer door het leven dan is de keuze 996 turbo of 997 S een kwestie van allebei eens gaan rijden en kijken wat het meest bevalt.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
25 nov 2008 12:34 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
Hier ff de plaatjes van de 993 turbo waar ik tegenaan liep:
Ik zie alleen dat de motorkap een beetje scheef loopt...
_________________________________________ Ben ff weg....
|
25 nov 2008 12:47 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Motorkap lijkt recht maar chasis eronder niet. Maar dat is puur op basis van de foto. In het echt kan dat natuurlijk pas goed beoordeeld worden. Wel iets om heel goed uit te zoeken trouwens.
Zo op het eerste oog wel heel mooi verder.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
25 nov 2008 12:52 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Bedoel je het rubbertje van de kofferdeksel Niets aan de hand imho.
@maurice - hoe zie je dat
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
25 nov 2008 13:11 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Sorry hoor , maar dit is wat mij betreft het enige zinvolle gedeelte van jouw post.
Slordigheidje bij het maken van de foto's, maar op basis daarvan kun je niet (ver)oordelen en inderdaad niets aan de hand ook imho.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
25 nov 2008 13:47 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Kan ook niet duidelijk aan de foto zien of het om het rubber gaat. Met chasis bedoel ik niet dat de auto krom is. En ik insinueer al helemaal niet dat het een slechte auto zou zijn. TJ weet echt wel wat hij verkoopt.
Ik heb echter eerder gezien dat de refector plaat verder naar binnen lag en dat hoeft niks te betekenen.
Maar zoals gezegd. Een foto zegt helemaal niks.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
25 nov 2008 14:13 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Zou ook (slag)schaduw van die strijkplank achterop kunnen zijn.
@PentAr - gewoon TJ bellen en vragen. Of langsgaan, de koffie is altijd goed.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
25 nov 2008 14:26 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
Bij een 911 zit de motorkap aan de achterkant
En daar loopt de kier aan de linkerkant een beetje schuin omhoog.
Het rubbertje bij de kofferdeksel (aan de voorzijde dus ) had ik ook gezien...
_________________________________________ Ben ff weg....
|
25 nov 2008 14:28 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
is de keus ook niet een beetje afhangkelijk van je gebruik.
dagelijks
hoeveel km.bv boven de 25000 km per jaar zullen de turbo's wel duurder uitvallen
ik zelf vind de 993 tt een mooie auto maar ik zou deze niet dagelijks rijden omdat de benzine en onderhouds kosten mijzelf dan te hoog zijn.
voor dagelijks gebruik lijkt mij de 997 een goede keus.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
25 nov 2008 14:30 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Dus de motor ligt achterin Lijkt me sterk hoor. Dat zou namelijk erg slecht zijn voor de balans in de auto.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
25 nov 2008 14:44 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
ik zou de 993 tt pakke als je beetje goede investering wil doen en toch niet veel km's rijdt. Als je gewoon bruut scheurijzer wil ongeacht de kosten(tot op zekere hoogte natuurlijk) zou ik t wel weten....996 gt2(goede 5e optie!)
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
25 nov 2008 14:47 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Ik heb zojuist op de 993 Turbo gestemd
Ik heb de auto in het echt gezien en raakte op slag verliefd. Toch kwam ik direct tot de conclusie dat dit voor mij een verboden liefde is
Kijkend naar je huidige P en het feit dat je de auto echt als hobby-auto gaat inzetten doet mij vaststellen dat de 993TT de juiste keuze is. Zeker dit zeldzaam mooie exemplaar.
Kopen en nooit meer wegdoen is het devies!
Succes met je probleem
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
25 nov 2008 15:05 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ik zou zelf voor de 993 turbo gaan.maar de onderhouds kosten zijn een wereld van verschil.als je bij een 993 brokken krijgt aan de turbo's.daar loop je op leeg.
een grote beurt voor een 997 kost bijna niets.
gr anton964
|
25 nov 2008 15:14 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
997 S => bloedmooie en efficiente wagen!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
25 nov 2008 15:31 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
Ik zou er niet dagelijks in gaan rijden nee, daar heb ik een lease auto voor.
Maar hoe vaak komt het voor dat je bij een 993 brokken krijgt aan de turbo's? En aan welke kosten moet ik dan denken?
Ik viel juist op deze auto omdat er relatief weinig kilometers op staan, dan zou je toch denken dat de meeste grote storingen de komende jaren niet op zullen treden.
_________________________________________ Ben ff weg....
|
25 nov 2008 16:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Loop je hier dan niet/nooit tegen aan bij de 996 Turbo
Ergo: 'n 997 S kopen - en vervolgens alleen maar naar kijken en niet (meer) mee gaan rijden
|
25 nov 2008 16:31 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
PentAr heeft zijn keuze al gemaakt Olaf, hij probeert alleen de cognitieve dissonantie nog de kop in te drukken.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
25 nov 2008 16:35 |
|
|
E.T.
500E, Challenge Stradale
|
Grappig. Heb dezelfde drie type auto's overwogen...
|
25 nov 2008 16:36 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
Hahaha, heel herkenbaar dit! Ik wil nu inderdaad eens van tevoren een goed doordachte keus maken en niet pas als ik naar huis rijd in mijn nieuwe aanwinst.
_________________________________________ Ben ff weg....
Laatst bijgewerkt door PentAr op 29 nov 2008 16:49, in totaal 1 keer bewerkt.
|
25 nov 2008 16:40 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
En uiteindelijk is het een GT3 geworden? Ik moet zeggen dat een 997 GT3RS heel hoog op mijn verlanglijstje staat, maar die zijn helemaal niet te betalen.
_________________________________________ Ben ff weg....
|
25 nov 2008 16:42 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
En het is een GT3 geworden....
Ik zou persoonlijk de vraag hier niet stellen... Dan kom je nog meer in dubio.
Persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar de 993 TT... Gewoonweg de mooiste auto in mijn verlanglijstje.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
25 nov 2008 16:42 |
|
|