Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 6:25



Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Boxster voor minder dan 20.000 euro maar wel meer dan 120K? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Boxster voor minder dan 20.000 euro maar wel meer dan 120K?
Heren en Dames,

De volgende vraag, je ziet steeds meer Boxsters van 97, 98, 99 voor minder dan 20.000 euro. Wel hebben ze allemaal (enige uitzonderingen nagelaten) minimaal 120K op de teller, oplopend tot zo'n 170K.

Moet je zo'n Boxster nu wel of niet kopen? Natuurlijk eerst een AKK maar is de AKK veilig genoeg om ervanuit te gaan dat de motor technisch in goede staat is?

Of is het nakijken van alle onderhoud en rekeningen belangrijker? en zo ja, welke onderdelen/vervangingen/reparaties moet je dan minimaal tegenkomen bij een Boxster van gemiddeld laten we zeggen 140K a 150K op de teller? Denk hierbij aan aandrijfriem, luchtmassa meter en....???

Of optie 3, gewoon laten staan!

En is er in degelijkheid nog verschil tussen de 2.5 en 2.7 en tip en handbak?

Ik ben benieuwd wie wat tips en of ideeën heeft omtrent het kopen van een Boxster met meer dan 120K op de teller.

Misschien niet onbelangrijk, de planning is om maximaal 5K per jaar erbij te rijden.

Dan nog de omgekeerde vraag, wanneer je een Boxster van 97 t/m 2001 koopt met minder dan 60K op de teller, kun je er dan vanuit gaan dat je weinig problemen met de auto krijgt? of kan de vorige eigenaar ook binnen 60K de auto vernaggeld hebben?

Met vriendelijke groet,

Martin Ottens


25 nov 2008 15:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Onderhoudshistorie is het allerbelangrijkst. Als die niet klopt :arrow: auto laten staan.
Klopt de onderhoudshistorie dan altijd een AKK laten doen. Natuurlijk bied een AKK geen garanties maar verkleind wel aanzienlijk de kans op een miskoop. De specialist ziet altijd dingen die jou niet opvallen en kijkt er zonder emotie naar.
120k is op zich niks om van te schrikken. Maar het gaat er wel om hoe er met de auto is omgegaan. Ik kwam laatst nog een 996 tegen met ruim 250k op de teller. Eigenaar is zelfzaam zuinig op de auto, is eerste eigenaar en nooit trammelant mee gehad.
Daarintegen heb ik ook wel autos gezien die jonger waren, slechts 50k op de teller hadden en bij een AKK als technisch zorgenkindje uit de bus kwamen.
De 2.7 levert aanzienlijk meer fun en ik kan alleen maar adviseren RIJDEN is weten.
5k per jaar :shock: ..... nah dat wordt meer :mrgreen:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


25 nov 2008 15:15
Profiel WWW
Bericht 
hier rijden de meeste met 100k + en ze zeggen dat het nog steeds een top auto is dus why not :wink:


25 nov 2008 15:34
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Je hebt het over auto's van 10-12 jaar oud. Dan zit je bij een bescheiden gebruik van 10-12.000 per jaar al makkelijk aan de km-standen die je noemt. Daar is niks geks mee.

Zeker naar historie kijken (onderhoud, stempels), check wat al vervangen is (koppeling, remmen). Ik heb voor hetzelfde geld liever een goede met 160.000 km waar dat net is verniewd, dan eentje met 130.000 km waar ik het volgend jaar zelf moet doen.

Ik vermoed dat de 2.5 relatief zo voordelig is omdat het aanbod groot is; er leuke alternatieven zijn voor de minder merktrouwe rijder (zoals de Audi TT); en hij voor een Porsche m.i. wat aan de tamme kant is.
De 2.7 en 3.2 zijn al weer aanzienlijk duurder.

Tip of handbak is wat je zelf lekkerder vind; tip is minder direct maar wel comfortabel. Om dat te beoordelen moet je gewoon beiden een keer proberen...
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


25 nov 2008 15:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Zoals Lindemans al aangeeft het aanbod 2.5 is groot bij de boxster...

Ik neem aan dat je een beetje schrikt van de 'lage' prijzen krijg ik het idee.

Je komt nu ook in een prijsklasse terrecht waarbij je een goede oudere 911 kunt aanschaffen. Dit zal neem ik aan ook invloed hebben dat de prijs van de boxsters vrij snel afschrijven.
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


25 nov 2008 16:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
yohanv schreef:
Zoals Lindemans al aangeeft het aanbod 2.5 is groot bij de boxster...

Ik neem aan dat je een beetje schrikt van de 'lage' prijzen krijg ik het idee.

Je komt nu ook in een prijsklasse terrecht waarbij je een goede oudere 911 kunt aanschaffen. Dit zal neem ik aan ook invloed hebben dat de prijs van de boxsters vrij snel afschrijven.


Heb heel stiekum en voorzichtig overwogen de 3.2 uit '89 om te wisselen voor een Boxster of een TT, maar ik ga het niet doen :D
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


25 nov 2008 16:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Bedankt voor de reacties,

Klopt dat ik schrok van de lage prijzen, je gaat je dan afvragen als er niet iets mis is met de auto! Ook 2.7's zijn goed te vinden voor rond de 20.000 of net iets d'r onder, en dan heb je een minder tamme :D

Ik begrijp dat de onderhoudshistorie erg belangrijk is, maar wat moet ik dan sowiezo aan vervangende onderdelen tegenkomen kijkend naar een boxster met +/- 140.000 of meer op de klok? Hiermee bedoel ik dat mocht het er niet op staan ik het waarschijnlijk zeer binnenkort zelf ga tegenkomen. Moet ik dan denken aan:

- Distributieriem?
- luchtmassa meter?
- koppeling?
- Remmen?
- Andere opties????

Wat ik mij nog afvroeg, kun je met een AKK echt achterhalen als de auto iedere keer netjes warm gereden is alvorens de auto zwaar te belasten wat de levensduur ten goede komt of dat er altijd koud veel van de motor werd gevraagd? En of de auto veelal lange afstanden heeft gereden of dat hij vooral is gebruikt voor korte ritjes?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet,

Martin


25 nov 2008 16:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Je bovenstaande vragen kunnen de boxster experts beter een antwoord op geven....

bmc schreef:
Wat ik mij nog afvroeg, kun je met een AKK echt achterhalen als de auto iedere keer netjes warm gereden is alvorens de auto zwaar te belasten wat de levensduur ten goede komt of dat er altijd koud veel van de motor werd gevraagd? En of de auto veelal lange afstanden heeft gereden of dat hij vooral is gebruikt voor korte ritjes?
Martin


Bij een AKK kan de specialist natuurlijk nooit in het hart van een motor kijken. Wat ze wel kunnen is aanvoelen als er iets niet helemaal in de haak is door afwijkend gedrag van de auto. Dit kan soms miniem zijn dat je dit zelf niet ervaart maar een specialist dus wel...
Of dat een motor etc iets anders klinkt dan normaal etc etc...

Controleer niet alleen dat er een onderhoudshistorie aanwezig is, controleer ook dat het kloppend is met bijbehorende facturen die erbij zitten :idea:
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


25 nov 2008 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
cms
020
Bericht 
bmc schreef:
- Distributieriem?
- luchtmassa meter?
- koppeling?
- Remmen?
- Andere opties????



op 140k zou de riem en remmelarij wel 1x vernieuwd moeten zijn.
kijk ook altijd of de rms (google) is gedaan, tegelijk hiermee wordt de koppeling ook wel eens vervangen.

succes met de zoektocht.
altijd AKK, daar wordt ook de computer uitgelezen op storingen.
_________________________________________
porsche, je weet toch.


25 nov 2008 19:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
In augustus heb ik een Boxster uit 1997 uit Duitsland gehaald. Inclusief invoer was ik iets minder dan €20.000 euro kwijt.

De auto had bij aankoop 52500 kilometer gelopen, wat ook klopte volgens het boekje. Ik heb ondertussen 7000 kilometer gereden en nog geen enkel pechje gehad. Ook is de uiterlijke staat van de auto prima in orde.

Het kan natuurlijk altijd dat ik nog tegen de lamp loop, maar tot nu toe ging alles goed. Je kan dus prima stellen dat een goede Boxster voor minder dan €20.000 mogelijk is. :)
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


25 nov 2008 20:59
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster
Betuwe
Bericht 
Op autobild.de staat een voor jou interessant item over het kopen van een 'oude' boxster.
http://www.autobild.de/artikel/gebrauch ... 89824.html
Hierop staan voorbeelden van hoe je misbruik door een vorige eigenaar kunt herkennen.
Eigenlijk moet je zien dat je in een paar verschillende boxies kunt rijden. Dan hoor/voel je ook verschillen in de motor (hoe rauw die is). Ik had een 2.7 en nu een S en die loopt bijvoorbeeld veel 'vlakker'.
Let aub ook goed op de kap, ook niet echt een koopje om te vervangen.[/url]


25 nov 2008 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Nogmaals bedankt voor jullie reacties, brengt mij weer een eind in de goede richting. Helemaal veilig en zeker is het nooit natuurlijk een 2ehands auto maar wil graag voorkomen dat ik een auto koop en binnen 10.000 Km de complete motor moet reviseren en direct 10.000 euro (de helft van aanschaf) kwijt ben, dat zou zonde zijn.

Ik ga alle tips op een rijtje zetten, inclusief dat speciale topic met overzicht van alle boxters en kooptips hier op't forum en dan kom ik er vast wel uit.

En over dat dakje, ik vind die hardtop van zeintec wel errug cool! Dus die komt er dan waarschijnlijk wel bij. Besproken in een ander topic hier op't forum.

Natuurlijk zijn tips nog altijd welkom, dus heb je nog een tip, dan hoor ik het graag.


Groetjes,

Martin Ottens


25 nov 2008 23:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Heb een hele tijd getwijfeld tussen een Boxster 2.5 en mn uiteindelijke 964.. een boxster daar pas ik met mn 1.90 helaas net niet fatsoenlijk in dus is afgevallen, geen spijt van hoor nu ik een mooie elfer rijd 8) maar blijf de boxster wel een mooie auto vinden.. :wink:
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


26 nov 2008 1:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
brian951 schreef:
Heb een hele tijd getwijfeld tussen een Boxster 2.5 en mn uiteindelijke 964.. een boxster daar pas ik met mn 1.90 helaas net niet fatsoenlijk in dus is afgevallen, geen spijt van hoor nu ik een mooie elfer rijd 8) maar blijf de boxster wel een mooie auto vinden.. :wink:


Euuuuhhh,, Ik ben zelf 1,98 meter maar heb wel een keer gereden in een boxster van een vriend van mij. Maar niet onverstandig om nog eens een paar proefritjes te maken.

Is er nog een beetje te spelen met de ruimte in een Boxster? bijvoorbeeld ander type (lager) stoel? of de stoelbevestiging in zijn geheel verder naar achteren plaatsen?

Groetjes,

Martin


26 nov 2008 10:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
De stoelbevestiging naar achteren verplaatsen heeft geen zin. In de achterste stand zit de stoel al tegen de achterwand aan.
Een lager stoel zou misschien wel kunnen. Ik heb het idee dat de sportkuipjes een diepere zit hebben, maar deze zullen niet goedkoop zijn dus dat zou budgetaire problemen kunnen geven als je niet verder wil gaan dan 20 mille.


26 nov 2008 10:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik ga gewoon proefrijden en kom er dan wel achter als het een beetje lekker zit en fatsoenlijk door het voorraam kan kijken.

Zat nog ff te speuren op autotrader:

Een 3.2S van '99 is zelfs mogelijk voor minder dan 20.000 euro, maar deze heeft wel een aanzienlijke Km Stand (180.000 Km!)

http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Porsche/BOXSTER/2273070/algemeen.htm?sortering=PRIJS_OPLOPEND&merken=Porsche&modellen=Boxster&totPrijs=20000&paginaNummer=3&total=35&pos=28

Groetjes,

Martin Ottens


26 nov 2008 10:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
En ook nog een hardtop erbij voor die prijs.
Onderhoudshistorie aanwezig, klinkt (te) aantrekkelijk voor die prijs.
Kijken, rijden, AKK.

Ik zou zeker eens met dichte kap als eerste voor een hoog verkeerslicht gaan staan bij de proefrit. :wink:


26 nov 2008 10:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Tis ook net welke zithouding je prettig vind.. ik heb mn rugleuning over t algemeen wat verder naar achteren staan dan de gemiddelde sterveling...maar ook al zou ik helemaal rechtop gaan zitten blijf ik met mn rechterbeen tegen de middenconsole botsen.. de opvolger (987) heeft wat meer ruimte, daarin zit ik wel prima..
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


26 nov 2008 12:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Ik heb de stoel van de Boxster maximaal naar achteren zodat ik maximale ruimte heb, maar met mijn 1.85 schuur ik met mijn been langs het stuur tijdens het (ont)koppelen :P

Als je lang bent moet je dus zeker even testen of hij je wel past ;)
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


26 nov 2008 12:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Ik ben 1,87 m maar heb daar geen last van omdat ik korte benen heb voor mijn lengte.


26 nov 2008 13:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
een tiptronic lost het probleem met schakelen ook op natuurlijk, heb je minder last met schakelen.

Ik ga gewoon ff passen, lijkt me de beste optie.

Groetjes,

Martin


26 nov 2008 14:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Let ook even op het cabrio-dak... Na een jaar of 10-12 zou dat aan vervanging toe kunnen zijn
_________________________________________
gang is alles, roak is power!


26 nov 2008 16:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Patrick schreef:
En ook nog een hardtop erbij voor die prijs.
Onderhoudshistorie aanwezig, klinkt (te) aantrekkelijk voor die prijs.
Kijken, rijden, AKK.

Ik zou zeker eens met dichte kap als eerste voor een hoog verkeerslicht gaan staan bij de proefrit. :wink:


Maar wel 180.000 op de klok! Of is dit niet verontrustend? Of krijgen we nu weer hetzelfde verhaal, ligt eraan als dit snelweg kilometers zijn, als het onderhoud goed is geweest, wat allemaal al is vervangen etc.

Persoonlijk zou ik dan liever gaan voor een 2.7 uit '99 met ongeveer 100.000 op de klok. Is na 5 jaar met 125.000 op de klok (5.000 per jaar)ook weer beter te verkopen of in te ruilen.

Heb onderstaand lijstje van de porsche.nl site:

Jaarlijks Onderhoud EUR 165,00
Groot Onderhoud (elke 40.000 km) EUR 669,00
Klein Onderhoud (elke 20.000 km) EUR 435,00
Polyriem vervangen (elke 80.000 i.c.m. onderhoud) EUR 65,00
Bougie (elke 40.000 km i.c.m. onderhoud) EUR 125,00
Brandstoffilter (elke 80.000 km i.c.m. onderhoud) EUR 89,00
Remvloeistof (elke 2 jaar i.c.m. onderhoud) EUR 175,00
Remblokken voor (indien van toepassing) EUR 345,00
Remblokken voor (indien van toepassing)
Boxster S EUR 445,00

Dit zijn relatief allemaal lage bedragen, maar kan me voorstellen dat er ook onderdelen zijn die tussen de 150.000 en 200.000 vervangen moeten worden maar hier niet tussen staan. Of zou je echt als je bovenstaand schema aan houdt door kunnen gaan tot ver over de 200.000 Km? Mits de auto netjes behandeld is?

Hoeveel Km hebben de Boxster rijders hier van't forum eigenlijk op de teller staan? Als ik zo vrij mag zijn, dit te vragen.


Groetjes,

Martin Ottens


26 nov 2008 19:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Ik denk dat de meesten tussen de 100.000 en 150.000 zullen zitten.
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


26 nov 2008 20:01
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
ik zou ook proberen t egaan voor 100.000 tot ca 140.000 km; is zeker reeel voor een auto die veelal niet heel veel KM's heeft gemaakt. Deze stand hoeft niet direct (zonder garanties) te betekenen dat er op korte termijn grote uitgaven te verwachten zijn.

Vraag (kan ook nu al) bij diverse specialsten eens na, wat de AKK bij hen inhoudt en wat het kost (loopt van 100-250, ik heb beide bedragen een keer betaald 8) ). Daarbij is bijvoorbeeld een compressietest wel heel prettig (done ze niet allemaal); dit geeft een aardig beeld van de conditie van de motor (en indirect dus van hoe ermee is omgegaan). Goede AKK werkt stelselmatig zeker 60 aandachtspunten af (uitgangspunt is nl. Porsche's eigen uitgebreide auto-checklist).


26 nov 2008 21:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.