Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 23:53



Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Bijtelling youngtimers op de schop 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht 
Cageman zie link
gr. Ernest.

Ze vergeten ook dat ze de privé rijder duperen door dalende prijzen.
http://www.christenunie.nl/nl/k/91/news ... anden.html
_________________________________________
Last Rat standing


26 nov 2008 22:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Ik overweeg ook zeer om volgend jaar de diesel van de zaak niet meer prive te rijden. Scheelt me ieder weekend 200 euro netto en ik rij er in het weekend vaak helemaal niet mee! :? Verder nog twee auto's staan, dus dat is makkelijk verdient.


Je bedoelt je nieuwe, schone, goed onderhouden diesel? En nu ga je dus lekker rondtuffen in een oud gebakkie. Gek genoeg doen veel meer mensen dat. Lijkt mij persoonlijk niet echt goed voor het milieu :twisted:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


26 nov 2008 22:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Maarten schreef:
Jeroen C3.0 schreef:
Ik overweeg ook zeer om volgend jaar de diesel van de zaak niet meer prive te rijden. Scheelt me ieder weekend 200 euro netto en ik rij er in het weekend vaak helemaal niet mee! :? Verder nog twee auto's staan, dus dat is makkelijk verdient.


Je bedoelt je nieuwe, schone, goed onderhouden diesel? En nu ga je dus lekker rondtuffen in een oud gebakkie. Gek genoeg doen veel meer mensen dat. Lijkt mij persoonlijk niet echt goed voor het milieu :twisted:


Helemaal gelijk, mijn groene label diesel van 2007 vs mijn oude 1:7 rijdende 911 zonder kat en een Audi A3 TDI van Nynke. Is ook geen straf en dan misschien de A3 eens inruilen voor iets groters (A4/A6, 3 serie, 5 serie) Met die bijtelling + de kosten van de A3 kun je veel leuke dingen doen. Maar blijft natuurlijk belachelijk dat ik nu netto ongeveer 0.75 euro betaal voor de prive km'tjes die ik met de beamer rijd.... :? Geen wonder dat we gaan nadenken....
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


26 nov 2008 23:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Lekker dan weer :evil: .Iemand nog interesse in een 300TE 4 matic 7pers van 1991??
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


27 nov 2008 0:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Audi V8 Mercedes SL 280 Discovery 3 HSE V8 2005
Heemskerk
Bericht 
Vanmorgen verstuurd door mij:

Goedemorgen,

Gisteren nam ik kennis van het feit dat het door u ingediende amendement m.b.t. opgemeld onderwerp door de Tweede Kamer is aangenomen. De wijzigingen in de bijtellingsregeling en de ontheffing HSB voor voertuigen ouder dan 25 jaar zijn realiteit.

Misschien zou u mij kunnen vertellen welke overheidsinstantie mijn per onmiddellijk gedevalueerde voorraad auto's compenseert? Het simpele feit dat wéér een maatregel uit Den Haag wederom een groep ondernemers financieel dupeert of zelfs de nekslag toebrengt schijnt Den Haag niet te deren. Alles voor het milieu!

Met vriendelijke groet,


Marco Hof

www.500e.nl

En dan zwijg ik nog over de vele ondernemers die opgezadeld zitten met een praktisch onverkoopbare fiscaalvriendelijke auto-van-de-zaak.

Uiteraard heb ik nog geen antwoord mogen ontvangen...


27 nov 2008 0:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Alpine A110 PE Ex 996 Targa
West Friesland
Bericht 
Voor de liefhebbers onder ons zie:

http://www.minfin.nl/dsresource?objectid=60434&type=pdf


Geschatte jaarlijkse opbrengst 21 miljoen! En dat is dan nog los van het bevriezen van de vrijstelling van de wegenbelasting. En wie mag dat opbrengen? Les 1 in het belastingrecht. Belastingen heeft niets te maken met rechtvaardigheid maar slechts een aansturings- en financieringsmiddel voor rijksuitgaven.

Doet je een beetje denken aan de periode 500 - 1500 (de donkere tijden). Als de vorst geld tekort heeft knijpen we gewoon het volk uit.
_________________________________________
Superbikes and Targa and old skool bugs rule

it's him


Laatst bijgewerkt door Jan Targa op 27 nov 2008 11:18, in totaal 1 keer bewerkt.



27 nov 2008 10:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
paSCal schreef:
Ach, mijne is al lang 25 jaar, maar dan nog jongens. 400 Euro op jaarbasis is toch geen reden om geen 911 (ofzo) te rijden?


Mss begrijp ik je opmerking niet goed pascal, maar het geklaag gaat over bijtelling en dan gaat het niet over 400 euro. Ik heb dan geen 911, maar ipv bijtelling over 15.000 zou ik in 2010 bijtelling gaan betalen over 115.000. Dat betekent voor mij 13.000 euro meer aan belasting betalen :!: We hebben het dus over een niet te malse maatregel.
Het zure vind ik dat men de bijtelling bijstelt van 22% naar 25% voor regulier auto's. Er ontstaat een ongewenste reactie en ipv bijvoorbeeld terugdraaien wordt de ongewenste reactie aangepakt. Ergo 3% meer belasting op nieuwe auto's en in x% meer belasting op de yountimers. In mijn geval 767%. :shock:
Komend jaar maar eens bezinnen op wat te doen. Ik denk dat het overzetten wordt naar prive bezit en de zakelijke km te laten vergoeden vanuit de zaak. Of de auto naar prive bezit en een 25 jaar oude 911 op de zaak kopen. :twisted:
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


Laatst bijgewerkt door DeniS2 op 27 nov 2008 16:37, in totaal 1 keer bewerkt.



27 nov 2008 10:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht 
Gewoon naar privé halen op laatste moment vanuit de zaak. Zodat je goed afschrijft en dan inruilen of declareren per km.

Wat mij ook opvalt in dit topic is dat meerdere personen makkelijk over andermans geld praten. Het scheelt nogal wat een bijtelling over € 28.000 of € 108.000. En geen € 400 Olaf. Verder zullen ook de privé eigenaren gedupeerd raken als ze hun 964 bijvoorbeeld willen omruilen naar een nieuwere Porsche. Waardedaling en wie gaat dat betalen. Verder zou een regering ervoor moeten zorgen dat je beslissingen kunt nemen voor langere termijn. Maar omdat we elke week nieuwe wetten krijgen durft niemand in NL meer beslissingen te nemen voor lange termijn. Zodra iets geld gaat kosten wordt het teruggedraaid. Denk maar aan de Pensioenpolissen en Spaarloon en Premiesparen. Ook verdwenen.
_________________________________________
Last Rat standing


27 nov 2008 16:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Misschien moet ik binnenkort een oud brik kopen van 86 en die ff 3 jaar stallen :D
Als je dat nu doet dan is dit bericht nog niet algemeen bekend, de prijzen zullen dus nog meevallen op dit moment, maar over 2 jaar is dat andere koek!

(sowieso wil ik nog een brik zodra ik geld heb, met de 944 door het zout tuffen is ook k(walitatief) u(itermate) t(eleurstellend) met peren)


27 nov 2008 19:29
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Volgens mij is het bevriezen van oudjes al weer van de baan? Ik begreep dat dit voorstel het niet zou hebben gehaald (dus 25 jaar oud blijft grens voor belastingvrij rijden).
Ik denk dat alle youngtime bezitters, rationeel als zij kiezen, nu moeten overstappen op Honda Hybrid of, iets minder extreem, een BMW 118D (20% bijtelling vanaf januari). De geliefde youngtimer dan gewoon lekker prive rijden - indien die youngtimer een rationele keuze was (Mercedes 230E of zo), gauw een echt leuke youngtimer gaan koper - een Porsche 8) .


27 nov 2008 21:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Tja de aanschaf prijs icm afschrijving nog steeds dure autos tov de huidige regeling. Tevens heb je dan twee keer wegenbelasting, verzekering.
Citaat:
indien die youngtimer een rationele keuze was (Mercedes 230E of zo), gauw een echt leuke youngtimer gaan koper - een Porsche
mag het ook een combinatie van dit alles zijn :wink:
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


27 nov 2008 22:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Ja hoor :wink: . Ik zou alleen geen youngtimer meer op de zaak kopen, dan liever prive, en zakelijk een wat goedkoper exemplaar, bijv. door lager bijtellingspercentage.


27 nov 2008 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 S 2.4 Targa
Friesland
Bericht 
Citaat:
Aaben.nl
Toelichting op de belastingplannen

De Tweede Kamer heeft op 25 november 2008 ingestemd met het plan van de ChristenUnie om de leeftijdsgrens voor auto's waarvoor een gunstig bijtellingsregime geldt, vanaf 2010 wordt verhoogd van 15 naar 25 jaar.

Natuurlijk moeten de belastingplannen nog door de Eerste Kamer worden geloodst en het zal niet de eerste keer zijn dat er nog het nodige wordt aangepast en bijgesteld. Zo zou het niet ondenkbaar zijn (en in ieder geval heel terecht) dat ondernemers die vóór 2010 zo'n bijtellingsvriendelijke auto hebben gekocht in een beschermende overgangsregeling terecht komen zoals die bijvoorbeeld ook geldt voor de MRB-vrijstelling. Wij zouden er in ieder geval sterk voor willen pleiten en anders is er vast wel een ondernemer/advocaat met zo'n auto die het in rechten zal afdwingen.

Veel van onze klanten overwegen trouwens om ofwel een bijtellingvriendelijke auto te kopen en die zakelijk te rijden óf om er in de privé-sfeer een mooie auto bij te kopen en de zakenauto niet meer voor privé te gebruiken om aldus de forse bijtelling te ontlopen. Zouden de plannen ongewijzigd definitief worden (wat we niet verwachten) dan raden we u aan om in 2009 nog lekker van het zakelijk voordeel te genieten, een jaar afschrijving mee te pakken en om de auto daarna in de privésfeer te brengen. Alle voordelen van een Aaben Youngtimer blijven recht overeind staan:

door de lage aanschafwaarde staan de totale autokosten staan niet in verhouding tot die van een nieuwe auto
ze hebben minder elektronica en meer mechanische techniek waardoor een hogere mate van bedrijfszekerheid (en lagere onderhoudskosten) en
ze bieden vooral héél véél emotie en plezier!


Motorrijtuigenbelasting

Naast het voordeel van de bijtelling kent de wet een ontheffing voor auto’s die 25 jaar of ouder zijn. Voor deze zogenaamde Oldtimers hoeft geen wegenbelasting te worden betaald.

In de nieuwe belastingplannen is trouwens ook voorzien dat deze vrijstelling per 31 december 2011 zou worden bevroren. Dit betekent dat auto's die op die dag 25 jaar of ouder zijn, vrijgesteld blijven van wegenbelasting. Als u zeker wilt zijn van dit voordeel dan kunt u dus een auto zoeken met een "datum eerste toelating" van uiterlijk 31 december 1986.


Aaben.nl verwacht (of hoopt) dat er Eerste Kamer het plan nog gaat bijstellen. Ik hoop het met hem.


29 nov 2008 13:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht 
Ik rij dan welliswaar geen zakelijke auto maar wordt binnen een aantal jaar voor de 2e keer genaaid door die bloedzuigers in den Haag. Eerst door de afschaffing van het grijze kenteken voor partikulieren.
MRB van €22,- naar €107,- per maand voor de T4 (6000KM per jaar) en voor de caddy van €13, naar €65,- per maand (5000KM per jaar)
En dan straks ook nog blijven betalen voor de 911. De regeling was toch bedoeld voor hobbyisten , als ik al een auto op naam heb staan is zoeen oudje toch hobby . Zo is hij ook verzekerd ,dan kunnen ze de regel ook aanhouden op de zelfde criteria.
Niet dat ik hem er hier voor zal verkopen en het geld valt wel mee (s`winters geschorst) maar het steekt wel.
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


29 nov 2008 16:00
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Cageman schreef:

Aaben.nl verwacht (of hoopt) dat er Eerste Kamer het plan nog gaat bijstellen. Ik hoop het met hem.


Zo, het amendementsrecht is voor de Eerste Kamer toegevoegd lees ik in het stuk... Gek dat ik dat niet eerder ergens heb gelezen.

Ik ben dus wat pessimistischer.


29 nov 2008 17:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Ze kunnen het terugsturen, maar niet amenderen, IIRC.
_________________________________________
oud is beter


29 nov 2008 18:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
wolf schreef:
Ze kunnen het terugsturen, maar niet amenderen, IIRC.


Het was sarcastisch bedoeld... :wink:

Terugsturen kan. Maar ik zie het niet gebeuren. Die youngtimers zijn maar een klein onderdeeltje...


29 nov 2008 23:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
DeniS2 schreef:
paSCal schreef:
Ach, mijne is al lang 25 jaar, maar dan nog jongens. 400 Euro op jaarbasis is toch geen reden om geen 911 (ofzo) te rijden?
Mss begrijp ik je opmerking niet goed pascal, maar het geklaag gaat over bijtelling en dan gaat het niet over 400 euro. Ik heb dan geen 911, maar ipv bijtelling over 15.000 zou ik in 2010 bijtelling gaan betalen over 115.000. Dat betekent voor mij 13.000 euro meer aan belasting betalen :!: We hebben het dus over een niet te malse maatregel.

Ho ho, ik had het over het vrijstellen van oldtimers van "wegenbelasting" hoor!...
Maareh, kostte jouw auto destijds 115.000 Euro nieuw? Holy sjips! (lees: da's inderdaad serieus geld!)... Ik vroeg het me voor wat betreft die vergelijking namelijk gewoon af.

En daarbij, ik had het over die 400 Euro, niet Olaf. Mij ging het over het wegenbelastingvrij rijden, niet over de bijtelling van een youngtimer....

Enne...
HV schreef:
iets minder extreem, een BMW 118D (20% bijtelling vanaf januari)

Ik weet toch 99% zeker van niet hoor, maar als jij weet waar dat staat, graag! (lees: de 118i wel, de Mini Cooper-D wel, maar de 118D niet volgens mij)


30 nov 2008 14:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
het gaat niet over 400€, pascal, het gaat over weer 400€...
_________________________________________
oud is beter


30 nov 2008 14:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Daar heb je op zich ook wel weer gelijk in. Point taken.... Ach, ik rij nu een kleine 10 jaar lease-auto, en heb eigenlijk nog nooit 1 jaar "hetzelfde bedrag" moeten bijtellen. Bijna elk jaar verandert er wel iets aan de regeling, de ene keer wat gunstiger, de andere keer wat nadeliger. (waarbij de nadelige kant inderdaad meestal wint ;) )....

Nogmaals, ook ik vind het niet netjes en handig, maar ik zou liever zien, dat ze wat meer verschillende bijtellingspercentages zouden maken voor de milieuklasses waar ze zo hard op hameren in Den Haag. Maak het aantrekklijk om een A-B of C-klasse milieu label auto te kopen. En niet een handvol wagentjes.


30 nov 2008 19:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ik zou liever zien dat de bijtelling gewoon gelijk is aan het gemiddelde privévoordeel, in plaats van het privévoordeel te zetten op een veelvoud omdat auto's "fout" zijn.


30 nov 2008 19:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
paSCal schreef:
Nogmaals, ook ik vind het niet netjes en handig, maar ik zou liever zien, dat ze wat meer verschillende bijtellingspercentages zouden maken voor de milieuklasses waar ze zo hard op hameren in Den Haag. Maak het aantrekklijk om een A-B of C-klasse milieu label auto te kopen. En niet een handvol wagentjes.


:thumleft: Precies.

Heb uitgerekend hoeveel bijtelling ik betaal voor de bestelde leaser (A-label meen ik). :cry: Voor dit bedrag kom ik een heel eind om een leuke funauto, bv. een S4 van 5 jaar oud ofzo, voor erbij te rijden voor de privé-kilometers. Bevordert dus het aantal auto's in NL, lijkt me niet de bedoeling van het beleid. :?

En verder zeggen ze weleens: het bijtellingsbedrag is nog een stuk minder dan je werkelijke kosten zou je er gewoon 1 kopen. Maar dat is dus niet zo: de jaarlijkse kosten komen voor mij ongeveer op hetzelfde bedrag neer. :!:


30 nov 2008 21:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
MS964 schreef:
En verder zeggen ze weleens: het bijtellingsbedrag is nog een stuk minder dan je werkelijke kosten zou je er gewoon 1 kopen. Maar dat is dus niet zo: de jaarlijkse kosten komen voor mij ongeveer op hetzelfde bedrag neer. :!:


Precies mijn punt. En dat is gewoon idioot. Een forfait is prima. Dat er mensen zijn die daar slecht vanaf komen kan, net als dat het gunstig uit kan pakken. Maar een forfait waar je bij wijze van spreken de hele dag in de auto moet zitten privé om nog een voordeel te hebben...


30 nov 2008 21:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Het probleem met de huidige regeling is overigens ook nog eens, dat niets mij tegenhoudt om OVERAL de auto voor te pakken. Immers, of ik nu 501 of 14.999 kilometer prive rijd per jaar, ik betaal hetzelfde bedrag bij. (overigens, vaak genoeg over gehad met de 'baas' hoor)....

Maar ik snap dus echt niet, dat het (bij wijze van) een bijtellingspercentage als volgt is:
A-klasse (energie-label, niet de Mercedes) -> 18%
B-klasse -> 20%
C-klasse -> 22%
de rest -> 26%

Percentages zijn met opzet zo hoog gekozen, omdat anders het totaalbedrag ongetwijfeld omlaag gaat, EN er geen reden is om voor een <C klasse te kiezen.

Maar de drang naar een mooie auto voor de andere baas wordt wel steeds hoger geef ik toe... Wat doet een S4-automaat van een jaar of 4-5 oud? ;)


01 dec 2008 20:31
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Vanaf zo'n 30k. 8) (toch nog wel een bedragje he?). Import kan dan zeker ook interessant zijn. :idea: Dat is ook de richting die ik TOTMBO probeer in te duwen (dus ipv haar auto), maar zij is nog zo verknocht aan haar Beetle, én wil niet in zo'n 'grote' bak rijden. :cry:


01 dec 2008 20:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.