Auteur |
Bericht |
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Cageman zie link
gr. Ernest.
Ze vergeten ook dat ze de privé rijder duperen door dalende prijzen.
http://www.christenunie.nl/nl/k/91/news ... anden.html
_________________________________________ Last Rat standing
|
26 nov 2008 22:18 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Je bedoelt je nieuwe, schone, goed onderhouden diesel? En nu ga je dus lekker rondtuffen in een oud gebakkie. Gek genoeg doen veel meer mensen dat. Lijkt mij persoonlijk niet echt goed voor het milieu
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
26 nov 2008 22:26 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Helemaal gelijk, mijn groene label diesel van 2007 vs mijn oude 1:7 rijdende 911 zonder kat en een Audi A3 TDI van Nynke. Is ook geen straf en dan misschien de A3 eens inruilen voor iets groters (A4/A6, 3 serie, 5 serie) Met die bijtelling + de kosten van de A3 kun je veel leuke dingen doen. Maar blijft natuurlijk belachelijk dat ik nu netto ongeveer 0.75 euro betaal voor de prive km'tjes die ik met de beamer rijd.... Geen wonder dat we gaan nadenken....
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
26 nov 2008 23:55 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Lekker dan weer .Iemand nog interesse in een 300TE 4 matic 7pers van 1991??
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
27 nov 2008 0:20 |
|
|
500E
Audi V8
Mercedes SL 280
Discovery 3 HSE V8 2005Heemskerk
|
Vanmorgen verstuurd door mij:
Goedemorgen,
Gisteren nam ik kennis van het feit dat het door u ingediende amendement m.b.t. opgemeld onderwerp door de Tweede Kamer is aangenomen. De wijzigingen in de bijtellingsregeling en de ontheffing HSB voor voertuigen ouder dan 25 jaar zijn realiteit.
Misschien zou u mij kunnen vertellen welke overheidsinstantie mijn per onmiddellijk gedevalueerde voorraad auto's compenseert? Het simpele feit dat wéér een maatregel uit Den Haag wederom een groep ondernemers financieel dupeert of zelfs de nekslag toebrengt schijnt Den Haag niet te deren. Alles voor het milieu!
Met vriendelijke groet,
Marco Hof
www.500e.nl
En dan zwijg ik nog over de vele ondernemers die opgezadeld zitten met een praktisch onverkoopbare fiscaalvriendelijke auto-van-de-zaak.
Uiteraard heb ik nog geen antwoord mogen ontvangen...
|
27 nov 2008 0:45 |
|
|
Jan Targa
Alpine A110 PE
Ex 996 TargaWest Friesland
|
Voor de liefhebbers onder ons zie:
http://www.minfin.nl/dsresource?objectid=60434&type=pdf
Geschatte jaarlijkse opbrengst 21 miljoen! En dat is dan nog los van het bevriezen van de vrijstelling van de wegenbelasting. En wie mag dat opbrengen? Les 1 in het belastingrecht. Belastingen heeft niets te maken met rechtvaardigheid maar slechts een aansturings- en financieringsmiddel voor rijksuitgaven.
Doet je een beetje denken aan de periode 500 - 1500 (de donkere tijden). Als de vorst geld tekort heeft knijpen we gewoon het volk uit.
_________________________________________ Superbikes and Targa and old skool bugs rule
it's him
Laatst bijgewerkt door Jan Targa op 27 nov 2008 11:18, in totaal 1 keer bewerkt.
|
27 nov 2008 10:23 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Mss begrijp ik je opmerking niet goed pascal, maar het geklaag gaat over bijtelling en dan gaat het niet over 400 euro. Ik heb dan geen 911, maar ipv bijtelling over 15.000 zou ik in 2010 bijtelling gaan betalen over 115.000. Dat betekent voor mij 13.000 euro meer aan belasting betalen We hebben het dus over een niet te malse maatregel.
Het zure vind ik dat men de bijtelling bijstelt van 22% naar 25% voor regulier auto's. Er ontstaat een ongewenste reactie en ipv bijvoorbeeld terugdraaien wordt de ongewenste reactie aangepakt. Ergo 3% meer belasting op nieuwe auto's en in x% meer belasting op de yountimers. In mijn geval 767%.
Komend jaar maar eens bezinnen op wat te doen. Ik denk dat het overzetten wordt naar prive bezit en de zakelijke km te laten vergoeden vanuit de zaak. Of de auto naar prive bezit en een 25 jaar oude 911 op de zaak kopen.
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
Laatst bijgewerkt door DeniS2 op 27 nov 2008 16:37, in totaal 1 keer bewerkt.
|
27 nov 2008 10:32 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Gewoon naar privé halen op laatste moment vanuit de zaak. Zodat je goed afschrijft en dan inruilen of declareren per km.
Wat mij ook opvalt in dit topic is dat meerdere personen makkelijk over andermans geld praten. Het scheelt nogal wat een bijtelling over € 28.000 of € 108.000. En geen € 400 Olaf. Verder zullen ook de privé eigenaren gedupeerd raken als ze hun 964 bijvoorbeeld willen omruilen naar een nieuwere Porsche. Waardedaling en wie gaat dat betalen. Verder zou een regering ervoor moeten zorgen dat je beslissingen kunt nemen voor langere termijn. Maar omdat we elke week nieuwe wetten krijgen durft niemand in NL meer beslissingen te nemen voor lange termijn. Zodra iets geld gaat kosten wordt het teruggedraaid. Denk maar aan de Pensioenpolissen en Spaarloon en Premiesparen. Ook verdwenen.
_________________________________________ Last Rat standing
|
27 nov 2008 16:33 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Misschien moet ik binnenkort een oud brik kopen van 86 en die ff 3 jaar stallen
Als je dat nu doet dan is dit bericht nog niet algemeen bekend, de prijzen zullen dus nog meevallen op dit moment, maar over 2 jaar is dat andere koek!
(sowieso wil ik nog een brik zodra ik geld heb, met de 944 door het zout tuffen is ook k(walitatief) u(itermate) t(eleurstellend) met peren)
|
27 nov 2008 19:29 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Volgens mij is het bevriezen van oudjes al weer van de baan? Ik begreep dat dit voorstel het niet zou hebben gehaald (dus 25 jaar oud blijft grens voor belastingvrij rijden).
Ik denk dat alle youngtime bezitters, rationeel als zij kiezen, nu moeten overstappen op Honda Hybrid of, iets minder extreem, een BMW 118D (20% bijtelling vanaf januari). De geliefde youngtimer dan gewoon lekker prive rijden - indien die youngtimer een rationele keuze was (Mercedes 230E of zo), gauw een echt leuke youngtimer gaan koper - een Porsche .
|
27 nov 2008 21:42 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Tja de aanschaf prijs icm afschrijving nog steeds dure autos tov de huidige regeling. Tevens heb je dan twee keer wegenbelasting, verzekering.
mag het ook een combinatie van dit alles zijn
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
27 nov 2008 22:05 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Ja hoor . Ik zou alleen geen youngtimer meer op de zaak kopen, dan liever prive, en zakelijk een wat goedkoper exemplaar, bijv. door lager bijtellingspercentage.
|
27 nov 2008 22:22 |
|
|
Cageman
911 S 2.4 TargaFriesland
|
Aaben.nl verwacht (of hoopt) dat er Eerste Kamer het plan nog gaat bijstellen. Ik hoop het met hem.
|
29 nov 2008 13:15 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Ik rij dan welliswaar geen zakelijke auto maar wordt binnen een aantal jaar voor de 2e keer genaaid door die bloedzuigers in den Haag. Eerst door de afschaffing van het grijze kenteken voor partikulieren.
MRB van €22,- naar €107,- per maand voor de T4 (6000KM per jaar) en voor de caddy van €13, naar €65,- per maand (5000KM per jaar)
En dan straks ook nog blijven betalen voor de 911. De regeling was toch bedoeld voor hobbyisten , als ik al een auto op naam heb staan is zoeen oudje toch hobby . Zo is hij ook verzekerd ,dan kunnen ze de regel ook aanhouden op de zelfde criteria.
Niet dat ik hem er hier voor zal verkopen en het geld valt wel mee (s`winters geschorst) maar het steekt wel.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
29 nov 2008 16:00 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Zo, het amendementsrecht is voor de Eerste Kamer toegevoegd lees ik in het stuk... Gek dat ik dat niet eerder ergens heb gelezen.
Ik ben dus wat pessimistischer.
|
29 nov 2008 17:08 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ze kunnen het terugsturen, maar niet amenderen, IIRC.
_________________________________________ oud is beter
|
29 nov 2008 18:36 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het was sarcastisch bedoeld...
Terugsturen kan. Maar ik zie het niet gebeuren. Die youngtimers zijn maar een klein onderdeeltje...
|
29 nov 2008 23:21 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ho ho, ik had het over het vrijstellen van oldtimers van "wegenbelasting" hoor!... Maareh, kostte jouw auto destijds 115.000 Euro nieuw? Holy sjips! (lees: da's inderdaad serieus geld!)... Ik vroeg het me voor wat betreft die vergelijking namelijk gewoon af. En daarbij, ik had het over die 400 Euro, niet Olaf. Mij ging het over het wegenbelastingvrij rijden, niet over de bijtelling van een youngtimer.... Enne...
Ik weet toch 99% zeker van niet hoor, maar als jij weet waar dat staat, graag! (lees: de 118i wel, de Mini Cooper-D wel, maar de 118D niet volgens mij)
|
30 nov 2008 14:44 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
het gaat niet over 400€, pascal, het gaat over weer 400€...
_________________________________________ oud is beter
|
30 nov 2008 14:59 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Daar heb je op zich ook wel weer gelijk in. Point taken.... Ach, ik rij nu een kleine 10 jaar lease-auto, en heb eigenlijk nog nooit 1 jaar "hetzelfde bedrag" moeten bijtellen. Bijna elk jaar verandert er wel iets aan de regeling, de ene keer wat gunstiger, de andere keer wat nadeliger. (waarbij de nadelige kant inderdaad meestal wint )....
Nogmaals, ook ik vind het niet netjes en handig, maar ik zou liever zien, dat ze wat meer verschillende bijtellingspercentages zouden maken voor de milieuklasses waar ze zo hard op hameren in Den Haag. Maak het aantrekklijk om een A-B of C-klasse milieu label auto te kopen. En niet een handvol wagentjes.
|
30 nov 2008 19:12 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik zou liever zien dat de bijtelling gewoon gelijk is aan het gemiddelde privévoordeel, in plaats van het privévoordeel te zetten op een veelvoud omdat auto's "fout" zijn.
|
30 nov 2008 19:19 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Precies.
Heb uitgerekend hoeveel bijtelling ik betaal voor de bestelde leaser (A-label meen ik). Voor dit bedrag kom ik een heel eind om een leuke funauto, bv. een S4 van 5 jaar oud ofzo, voor erbij te rijden voor de privé-kilometers. Bevordert dus het aantal auto's in NL, lijkt me niet de bedoeling van het beleid.
En verder zeggen ze weleens: het bijtellingsbedrag is nog een stuk minder dan je werkelijke kosten zou je er gewoon 1 kopen. Maar dat is dus niet zo: de jaarlijkse kosten komen voor mij ongeveer op hetzelfde bedrag neer.
|
30 nov 2008 21:43 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Precies mijn punt. En dat is gewoon idioot. Een forfait is prima. Dat er mensen zijn die daar slecht vanaf komen kan, net als dat het gunstig uit kan pakken. Maar een forfait waar je bij wijze van spreken de hele dag in de auto moet zitten privé om nog een voordeel te hebben...
|
30 nov 2008 21:50 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Het probleem met de huidige regeling is overigens ook nog eens, dat niets mij tegenhoudt om OVERAL de auto voor te pakken. Immers, of ik nu 501 of 14.999 kilometer prive rijd per jaar, ik betaal hetzelfde bedrag bij. (overigens, vaak genoeg over gehad met de 'baas' hoor)....
Maar ik snap dus echt niet, dat het (bij wijze van) een bijtellingspercentage als volgt is:
A-klasse (energie-label, niet de Mercedes) -> 18%
B-klasse -> 20%
C-klasse -> 22%
de rest -> 26%
Percentages zijn met opzet zo hoog gekozen, omdat anders het totaalbedrag ongetwijfeld omlaag gaat, EN er geen reden is om voor een <C klasse te kiezen.
Maar de drang naar een mooie auto voor de andere baas wordt wel steeds hoger geef ik toe... Wat doet een S4-automaat van een jaar of 4-5 oud?
|
01 dec 2008 20:31 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Vanaf zo'n 30k. (toch nog wel een bedragje he?). Import kan dan zeker ook interessant zijn. Dat is ook de richting die ik TOTMBO probeer in te duwen (dus ipv haar auto), maar zij is nog zo verknocht aan haar Beetle, én wil niet in zo'n 'grote' bak rijden.
|
01 dec 2008 20:53 |
|
|