Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 18:12

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Prijsstelling bepaalde type's Porsche 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Prijsstelling bepaalde type's Porsche 911
Zo vind ik persoonlijk de 964 RS enorm duur worden, zal wel door de vraag komen :?:

Heb de introductie van de RS meegemaakt en ook zijn prijsverloop, ook deze heeft een behoorlijke dip gehad en zie nu :shock:

Maar zal de 996 GT3 dit ook gaan doen :?:, je kan ze op dit moment "redelijk" kopen :idea:

Hij ligt bijna gelijk met de 964 RS en ik denk dat de 996 GT3 hem helemaal zoek rijdt :shock:

Hoe zou de prijs van de afschuwelijk mooie 997 GT3 zich gaan houden :?:

Denk dat deze ook wel redelijk zal zakken :oops:

27 nov 2008 14:20
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2C (1991) Oak Green
Noordwijk ZH
Bericht 
De trend die ik ook zie is dat inderdaad hoe ouder het model des te meer vraag er komt naar de 'kleine' series binnen het model.

Dit is zo voor de 911s van het eerste uur, de 964, de 993 en eigenlijk ook al de 996. Een standaard 996 is in vergelijking met een GT3 een stuk goedkoper 2de hands.

Wat je wel ziet bij deze modellen is, wat jij ook terecht opmerkt, dat er eerst een dip in de prijs komt, voordat ze meer waard worden. Volgens mij komt dat doordat er een, gelukkig, grote groep P. enthousiastelingen is, die graag alleen in het laatste model willen rijden. Die auto wordt dan binnen 2 tot 4 jaar van de hand gedaan, omdat er een facelift of nieuw model is. Dit is de groep die het niet uitmaakt wat het kost. Deze groep is groot, anders werden er niet zoveel P.s gekocht. Het probleem ontstaat voor de dealers dat ze daardoor een grote hoeveelheid auto's binnenkrijgen van het 'vorige model' van 2 tot 4 jaar oud. Er is naar mijn idee een veel kleinere groep mensen die in het 'vorige model' willen rijden, omdat het nog geen 'classic' is. Deze combinatie verzorgt volgens mij de dip. De dip kan wel even aanduren, omdat het best een tijd duurt voordat iets als 'classic' wordt ervaren.

Kortom, hoe ouder de auto, des te hoger de 'classic' waarde en dan met name voor de 'kleinere' series. De 'classic' kopersgroep is volgens mij weer heel groot en hier in valt ook een groot deel van de porscheforumers. Deze groep is wel weer bereid om iets meer te betalen als het maar schaars en origineel is.

Het blijven kleine productieaantallen voor de super sport series:

964 RS; 2282
993 RS; 1014
996 GT3; ongeveer 4400 inclusied GT3-RS

Ik kan het productieaantal voor de 997 GT3 MK1 niet vinden, maar ook hier zal je dezelfde trend zien.

Iemand nog andere ideeen over dit fenomeen?

27 nov 2008 14:49
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
ja we zijn gewoon dom.we betalen zelf die gekke prijzen voor zoeen 964 rs bijvoorbeeld.als niemand er zulke beragen voor betaald zakken de prijzen snel zat.
ik zou niet weten wat ik met een 964 rs zou moeten.want je komt er gebroken uit.
het is puur leuk voor circuit en de heb denk ik.

996 tja de turbo en de gt's zullen duur blijven.de rest is genoeg over gezegt.

de 964 gaat duurder worden.er komt straks minder aanbod en dus de prijs omhoog en als de 993.
de 997 gaat denk ik zijn waarde ook weer beter houden.want die zijn gewoon mooi en rijden heerlijk.

anton964

27 nov 2008 14:50
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Kweenie Anton,

Zo heb ik de eerste type's 911 turbo ook zo ontzettend mooi gevonden, maar was toen voor mij onbereikbaar :cry:
Wat mij toen wel gewoon werd aangeboden was een 911 3.0 Carrera van 1976 en 77, toch ook geen kattepis dacht ik :idea:
Heb zelfs nog in een 2.7 Carrera proef gereden :oops:
Maar wat zou nu een mooie 3.0 turbo waard zijn en een 3.0 Carrera :?:
Later kon ik een 3.0 turbo kopen voor Fl 35.000,-- (€ 16.000,--), een witte met regelbare turbo druk :roll:
Ja weet alles maar van tevoren :wink:

27 nov 2008 15:09
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
molen934 schreef:
Ja weet alles maar van tevoren :wink:

Dan zat je nu wss niet op het forum - en was je verzekerd van 'n saai(er) leven :idea:

27 nov 2008 15:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Brabant - Westland
Bericht 
Even offtopic aangezien dit gaat over de prijsstijging / daling van Porsche 911. Ik merk dat een goeie 924 nu op zich ookal een zeldzaamheid aan het worden is. De prijzen schieten omhoog. Vroegah kon je nog een goeie 924 voor 3000 / 3500 vinden, nu is dat 5500. Voor 3000 heb je nu niet bepaald een goeie.

(Er zit natuurlijk altijd wel 1 goeie tussen, maar dat heb je met 911 ook wel)

Terug ontopic :D

Grtz. L..

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.

27 nov 2008 16:04
Profiel WWW
981 Boxster GTS
Bericht 
Het blijft in mijn optiek nog altijd het bekende marktmechanisme, kwestie dus van vraag en aanbod.

Een simpel voorbeeld, de kleur wit.
Nog een paar jaar geleden verguisd "Met een witte blijf je zitten" en nu hotter dan een op hol geslagen puber :wink:

Wiite 993's zie je zowat niet en we vinden 'm allemaal ineens gruwelijk mooi, hetgeen dus van invloed is op de prijs.

En natuurlijk zijn de specials (RSsen, GT's) het meest begerenswaardig, en ook hier geldt weer het vraag en aanbod verhaal. Minder aanbod (logisch het zijn immers de speciale uitvoeringen) en meer vraag (aangezien ze "betaalbaarder" worden) wat dus weer de prijs doet stijgen.
De verkopende partijen zijn immers ook niet meer van gisteren.

De 996 GT3 vind ik een verhaal apart. Het is in mijn beleving een geweldige auto, zeker de Clubsport en RS uitvoeringen. Gezien de huidige prijsstellingen denk ik dat het een ondergewaardeerde auto lijkt, maar volgens mij meer te lijden heeft van het zwakkere imago (en wellicht productieaantallen) van de gewone 996.
Ik verwacht dan ook dat de prijzen van de 996 GT3 zich snel zullen gaan stabiliseren en dan omhoog zullen gaan. Iets wat deze auto absoluut verdient.

De 997 GT3 kan mij niet snel genoeg in waarde zakken . . . . . . dan is er eentje voor mij :wink:

27 nov 2008 16:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Nine-eleven schreef:
Witte 993's zie je zowat niet en we vinden 'm allemaal ineens gruwelijk mooi, hetgeen dus van invloed is op de prijs.

Bieden via PB. :mrgreen:

27 nov 2008 16:29
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
Eric schreef:
Nine-eleven schreef:
Witte 993's zie je zowat niet en we vinden 'm allemaal ineens gruwelijk mooi, hetgeen dus van invloed is op de prijs.

Bieden via PB. :mrgreen:

Was een hart onder de riem Eric, voordat we 'm allemaal straks weer niet zo mooi meer vinden :wink:

27 nov 2008 16:35
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Volgens een Porsche verkoper van Pon Leusden (mijn GT3 heb ik daar niet gekocht dus heeft hij geen belang bij mijn auto) is de bodem van de 996 Mk1 GT3`s 60k.

Yoda schreef:
Het blijven kleine productieaantallen voor de super sport series:
996 GT3; ongeveer 4400 inclusied GT3-RS

Uit een ander topic, iets preciezer:
MkI, gebouwd in 1999, 2000 en nog een 500-tal in 2001 (totaal 1868 exemplaren)
MkII, gebouwd tussen 2003 en 2005 (ongeveer 2000 van geproduceerd).
Gebaseerd op de MkII is er ook een RS versie uitgekomen waarvan 500 exemplaren geleverd zijn(2003-2004)

997 GT3 is vlgs mij een gewoon productiemodel, niet gelimiteerd. Je zou verwachten dat hij daarom zijn waarde wat minder goed zal houden.

Het blijft koffiedik kijken. :wink:

27 nov 2008 18:02
Profiel WWW
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Over het algemeen worden de prijzen van de oudere gedrukt door de nieuwere P's.Misschien (in de nabije toekomst) niet met de 996 t.o.v de 993 maar de 997 zal de prijzen van beide type's ook naar beneden doen gaan.
Want als de keuze straks voor ca 35k een 993 of voor 45k een 997 weet ik wel wat ik zou kiezen.
De 997 kan je nu ook al onder de 50k uit Duitsland halen(oke komt nog ca 8k-10k bpm bij).
Ben benieuwd wat deze volgend jaar gaan doen?Ze kunnen mij niet hard genoeg zakken :lol: :twisted: :wink:

27 nov 2008 18:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Zuid Limburg
Bericht 
en de 997 gt3 lijkt een stuk minder puur, iets wat ook meespeelt in zijn latere waarde.

27 nov 2008 18:43
Profiel Facebook 
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
waarom is een 997 gt3RS minder puur :?: Pure waanzin !( IMHO)

ik denk dat de 997 GT3RS geliefder gaat worden dan de 996 GT3RS.

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

27 nov 2008 18:53
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
2000 gtv schreef:
Over het algemeen worden de prijzen van de oudere gedrukt door de nieuwere P's.Misschien (in de nabije toekomst) niet met de 996 t.o.v de 993 maar de 997 zal de prijzen van beide type's ook naar beneden doen gaan.
Want als de keuze straks voor ca 35k een 993 of voor 45k een 997 weet ik wel wat ik zou kiezen.
De 997 kan je nu ook al onder de 50k uit Duitsland halen(oke komt nog ca 8k-10k bpm bij).
Ben benieuwd wat deze volgend jaar gaan doen?Ze kunnen mij niet hard genoeg zakken :lol: :twisted: :wink:

Denk dat je gelijk hebt. Op zich volledig eens met het eerdere verhaal van Yoda. Los hiervan zie je nu, door de welvaart van de laatste jaren, dat er relatief veel 997s verkocht zijn. Dit zal denk ik toch de prijs van oudere modellen drukken; al blijven er (kleinere groep) ook kopers die bereid zijn meer te betalen voor de zo begeerde oudere variant (dus bijv 50k betalen voor een 993 als voor 45k een 997 kan worden gereden). Maar groot deel zal indien mogelijk toch voor de 997 gaan, lijkt me.

27 nov 2008 21:38
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht 
Nine-eleven schreef:

Een simpel voorbeeld, de kleur wit.
Nog een paar jaar geleden verguisd "Met een witte blijf je zitten" en nu hotter dan een op hol geslagen puber :wink:

is al verleden tijd.....
...... nu is het mat zwart dat 8) is

27 nov 2008 21:42
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
molen934 schreef:

Maar wat zou nu een mooie 3.0 turbo waard zijn en een 3.0 Carrera :?:

Goedkoopste C3.0 die ik (zelf) gezien heb was 12k. Maar die was erg matig zowel qua carosserie als qua motor. Echte toppers staan op mobile etc. voor 35-40k. In de UK stond er een (rumoured) voor 70k GBP maar dat lijkt me te veel. Een redelijke/goede denk ik 20-30k :mrgreen:

27 nov 2008 21:43
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Gaat die van mij nevernooit voor weg :lol:

27 nov 2008 22:36
Profiel WWW
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp