Auteur |
Bericht |
MarkB
|
Tegenwoordig kun je bij de dealer voor ca. 1500 euro per jaar garantie bijkopen voor auto's tot 10 jaar. Daar valt ook een motortje van je cabriodak onder dus zeker ook de 3.4 motor.
|
09 nov 2008 12:20 |
|
|
Nikasiltje
'69 VW type 3 - project -
'75 VW type 1 (400+pk, G50/01)Geldermalsen
|
Hier nog een bedrijf dat zich is gaan verdiepen in de problemen van 996 motoren:
http://www.flat6innovations.com/reliability.htm
_________________________________________ Vtec...This!
|
14 nov 2008 17:49 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Iets genuanceerder. Ze verzamelen van alle 996 en 986'ers de problemen. En die gaan verder dan alleen cylinderwanden.
Alhoewel de site nog niet echt grote getalen laat zien
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
14 nov 2008 17:58 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Die 18% strookt wel ongeveer met de V en W motorreeksen. Die beslaan zo'n 40% (tip en handgeschakeld) van alle 996'en en vertonen de problemen. De latere Y motoren zouden vrij van het probleem moeten zijn.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 nov 2008 1:16 |
|
|
RogerM
|
Valt mij ook op, post hier niet zoveel maar lees met veel plezier. Wellicht tijd om eens iets postiefs over de 996 te melden. Ik had een 996 carrera 4 van 12/99. Tot de 199000 kilometer geen centje pijn, keurig zijn beurten gehad nooit (buiten regulier onderhoud) iets bijzonders mee geweest. Echter bij 199600 (je verzint het niet) linker cilinder kop gescheurd. Auto is inmiddels bij Porsche Service Haaglanden compleet gereviseerd en spint weer als een jonge tijger. Heeft inmiddels 205 k gereden en gaat weer als een speer.
|
21 nov 2008 23:02 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Precies, het kan makkelijk. Kwam afgelopen week in Duitsland een geheel originele 996 uit 99 tegen met 258k op de teller.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 nov 2008 10:36 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... van 'n oud oma'tje zeker
|
22 nov 2008 10:41 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Die zegmaarMaurice kun je ook alles wijsmaken...
|
22 nov 2008 10:44 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik ben heel goedgelovig
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 nov 2008 10:46 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
22 nov 2008 14:21 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Van wanneer zijn de zgn. Y motoren. 2002?. Ik vind het zo jammer dat de 996 zo negatief wordt bekeken dat je de goed versies ook niet meer weet. gr. Ernest
_________________________________________ Last Rat standing
|
22 nov 2008 20:55 |
|
|
Nikasiltje
'69 VW type 3 - project -
'75 VW type 1 (400+pk, G50/01)Geldermalsen
|
Dit was een geplofte 996 met X51 pakket...
_________________________________________ Vtec...This!
|
27 nov 2008 21:12 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
dat is ernstig, dat is bloed meneer de rector
_________________________________________ oud is beter
|
27 nov 2008 21:53 |
|
|
Tikmans
993 cabrio
|
Je kent je klassiekers, Wolf! Deze geplofte 996 heeft zeker geen spieren meer op z'n nieren...
|
28 nov 2008 0:34 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
@ Nikasiltje...
het enige wat nog leuker is aan de foto's van mr.Raby is z'n commentaar
Beetje slordig is het wel, een krukas die breekt...
Als ik me goed herinner had 'ie iets van 20K miles gelopen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
28 nov 2008 4:16 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
28 nov 2008 8:14 |
|
|
Nikasiltje
'69 VW type 3 - project -
'75 VW type 1 (400+pk, G50/01)Geldermalsen
|
Eens
Deze had maar 12K miles gelopen, maar wel allemaal op het circuit
De schade werd toegedacht aan balanceringsproblemen als ik me goed herinner. De manier en het materiaal waarvan deze krukassen zijn gemaakt is tegenwoordig nogal 'anders' en de 996 was dacht ik één van de eerste blokken waar dit werd toegepast dacht ik.
Reden? tsja, je raadt het goed: kostenbesparingen
Porsche heeft dat goed doorgezet, want er is de afgelopen jaren nog nooit zoveel winst gemaakt...
_________________________________________ Vtec...This!
|
28 nov 2008 8:41 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
28 nov 2008 10:55 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Ik las net in een ander topic vanaf de 7e maand 2001.
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
28 nov 2008 11:55 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Dat zijn de 3.6 motoren. De Y motoren (3.4) zijn er bij mijn weten gebruikt sinds februari 2000
Is wel een heel ander soort plof incident. Maar wel heftig als je dat gebeurd. Overigens wel een 3.6 motor.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
29 nov 2008 0:25 |
|
|
Ferdinand P
ex 996 C4 Cabrio Automg Breda
|
Interessant...tot nu toe was ik in de veronderstelling dat de enige oplossing een compleet nieuwe motor was. Het niet leveren van bepaalde motoronderdelen was daar debet aan. Zo zei 'men'.
|
30 nov 2008 10:11 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat is als de cilinderwanden het probleem zijn. Nieuwe kop is een ander verhaal natuurlijk...
Ik hoorde overigens van de week dat ook de motoren in de gewone 997 nog steeds vergelijkbare problemen vertonen. Het zal best minder vaak voorkomen dan bij de 3.4, maar erg geruststellend is het niet.
|
30 nov 2008 11:33 |
|
|
Nikasiltje
'69 VW type 3 - project -
'75 VW type 1 (400+pk, G50/01)Geldermalsen
|
Ook daar wordt aan gewerkt en heeft men schijnbaar de oplossing gevonden met betere materialen dan porsche gebruikt.
Hoef je dus geen nieuw blok voor te kopen en het is er daarna zelfs beter op geworden: lees daartoe in het decembernummer van Excellence het 6-pagina's (!!) lange artikel (in 'tech-forum') over de problemen van de M96 motoren maar eens. Wie nu nog steeds beweert (zoals porsche officieel nog steeds schijnt te doen) dat er met deze motoren 'niks abnormaals' aan de hand is, heeft wel een heel grote plaat voor z'n hoofd.
_________________________________________ Vtec...This!
|
30 nov 2008 12:20 |
|
|
Patrick
|
En wat kost die reparatie ongeveer ? Wordt dat vermeld ?
|
30 nov 2008 12:33 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
_________________________________________ oud is beter
|
30 nov 2008 13:07 |
|
|