Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:51

Antwoord op onderwerp  [ 852 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 35  Volgende
Audio (thuis) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Lydia schreef:
Ik gebruik de koptelefoon ook maar zelden. Ik heb geen buren aan mijn huis en met 4 Lab 8000 heb ik het geluid ook liever los in de kamer! :wink:

Maar als de meiden aan het Wii-en zijn wil ik de koptelefoon nog wel eens op zetten. Ik kan die deuntjes van die spelletjes soms niet meer horen! :lol:

Mijn 2e audioset was van het merk Denon. Alles in het zwart. Zag er mooi en strak uit en goed geluid!

Kunnen je meiden jou deuntje dan nog wel aanhoren dan als je je koptelefoon op heb :wink:

Denon heeft een mega set gehad bestaande uit voorversterker, 2 mono-eindversterkers en cd-speler, Ieder apparaat koste in 1993 ongeveer 30.000 gulden zon in die tijd
Afbeelding

28 nov 2008 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
SCdriver schreef:
Grappig, die 1303FT heb ik ook nog steeds op zolder staan, klinkt goed in witte soort kunstof behuizing gekoppeld aan een Bryston voor/eind en daar staat de krakende stax set dus ook bij...(signature/smr-t1)
In de huiskamer staat ook Bryston voor/eind en een zelfbouwspeaker van Visaton http://www.visaton.de/de/bauvorschlaege ... index.html
en dan heb ik nog 2 Bryston amps. over....denk dat ik die maar aan mijn iMac hang met goede monitors...(zag dat een zoon van een PF'er hier mooie in de verkoop heeft...)

Welke Brystons heb je?
Goed merk uit Canada. Ik heb even de BP25 voorversterker en 4B-ST eindversterker gehad.
Klonk super :lol:

28 nov 2008 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
adu schreef:
Wat een feest van herkenning :lol: ... Elipson 1303, PA 90 (inderdaad, ook een tijdje in een speciale witte versie), Audio Innovations (beetje weinig vermogen, maar who cares, klinken deed het wel), Stax (de buizenversie heb ik een weekje thuis gehad ... hmmmmmm), etc. etc.

Boven heb ik overigens nog een setje staan, HK 6900 (groot, lomp en hard ... precies zoals ik het wil), 2 X SL 1200 MK II, Allen & Heath Xone 32 en een setje Dynaudio monitoren.

Mooi was ook de Sonus Faber Electra of wat dachten jullie van Madrigal (cd speler in de vorm van een was/droog combinatie). Ach ja, mooie tijd!

Madrigal bestond toch uit Proceed, een merk wat niet meer bestaat. Dit was de goedkopere lijn en Mark Levinson, de dure lijn.
Sonus Faber, mooi merk uit Italie. Mooie vormgeving ook.

28 nov 2008 22:13
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
P-911 schreef:

Welke Brystons heb je?
Goed merk uit Canada. Ik heb even de BP25 voorversterker en 4B-ST eindversterker gehad.

Ik heb 2x de 3b en 2x de 4b, pre's weet ik het type niet van, de 1 is wat uitgebreider dan de ander qua phono o.a

Ben toevallig even bezig geweest met de Stax headphone voor wat de vervorming nu is.....nou dat is helaas de smr-t1 buizenversterker, ik heb n.l ook nog een srd-7Pro(voeding) en daar was het perfekt op, tijd voor nieuwe buisjes of elco's, zal er eens achterheen gaan.

28 nov 2008 22:27
Profiel
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
P-911 schreef:
adu schreef:
Wat een feest van herkenning :lol: ... Elipson 1303, PA 90 (inderdaad, ook een tijdje in een speciale witte versie), Audio Innovations (beetje weinig vermogen, maar who cares, klinken deed het wel), Stax (de buizenversie heb ik een weekje thuis gehad ... hmmmmmm), etc. etc.

Boven heb ik overigens nog een setje staan, HK 6900 (groot, lomp en hard ... precies zoals ik het wil), 2 X SL 1200 MK II, Allen & Heath Xone 32 en een setje Dynaudio monitoren.

Mooi was ook de Sonus Faber Electra of wat dachten jullie van Madrigal (cd speler in de vorm van een was/droog combinatie). Ach ja, mooie tijd!

Madrigal bestond toch uit Proceed, een merk wat niet meer bestaat. Dit was de goedkopere lijn en Mark Levinson, de dure lijn.
Sonus Faber, mooi merk uit Italie. Mooie vormgeving ook.

Je had Madrigal Labs, een afsplitsing daarvan was Mark Levinson voor de versterkers en Wadia voor de CD-players. Op een ander niveau van Madrigal had je Proceed. Ik heb ze allemaal beluisterd. Maar ik moet eerlijk bekennen: de buizenversterkers van Audio Innovations, Sonic Frontiers, Graaf, etc. vond ik natuurlijker klinken dan de MOS-FETS van Mark Levinson, etc. Ben geen fan van digitale muziek. Geef mij maar analoog.

Zelfs de beste Wadia CD speler kon nauwelijks tippen aan een analoge Linn Sondek LP 12 met een SME- V arm met een supergoede moving coil van Lyra Lydian en een super MC-voortrap. Dat waren nog mooie tijden en mooi geluid. We praten dan ook over sets die ruim 15 jaar geleden zo'n 20.000 - 40.000 guldens kosten!

Ook een goed merk is krachtpatser Krell.

28 nov 2008 22:34
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
SCdriver schreef:
P-911 schreef:

Welke Brystons heb je?

Ik heb 2x de 3b en 2x de 4b, pre's weet ik het type niet van, de 1 is wat uitgebreider dan de ander qua phono o.a

Ben toevallig even bezig geweest met de Stax headphone voor wat de vervorming nu is.....nou dat is helaas de smr-t1 buizenversterker, ik heb n.l ook nog een srd-7Pro(voeding) en daar was het perfekt op, tijd voor nieuwe buisjes of elco's, zal er eens achterheen gaan.

Als de buisjes nog nooit vervangen zijn zou ik daat eerst mee beginnen. Dat is makkelijker en goedkoper, elco's kan altijd nog :wink:
Er zijn zat buisjes te koop, zowel nieuw als New Old Stock

29 nov 2008 0:11
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Faster schreef:

Je had Madrigal Labs, een afsplitsing daarvan was Mark Levinson voor de versterkers en Wadia voor de CD-players. Op een ander niveau van Madrigal had je Proceed. Ik heb ze allemaal beluisterd. Maar ik moet eerlijk bekennen: de buizenversterkers van Audio Innovations, Sonic Frontiers, Graaf, etc. vond ik natuurlijker klinken dan de MOS-FETS van Mark Levinson, etc. Ben geen fan van digitale muziek. Geef mij maar analoog.

Zelfs de beste Wadia CD speler kon nauwelijks tippen aan een analoge Linn Sondek LP 12 met een SME- V arm met een supergoede moving coil van Lyra Lydian en een super MC-voortrap. Dat waren nog mooie tijden en mooi geluid. We praten dan ook over sets die ruim 15 jaar geleden zo'n 20.000 - 40.000 guldens kosten!

Ook een goed merk is krachtpatser Krell.

Mark levinson had eigen cd-spelers :wink:
Luister eens naar een Audio Research CD7 cd-speler of de (iets) goedkopere CD3MKII. Eerstgenoemde maakt gebruik van buizen en laatste van transistoren. Beiden klinken super, de 7 echt fenomenaal.

De Lydian van Lyra heb ik nooit gehoord, zijn wel topelementen
Afbeelding

Krell, zware, grote, krachtige, stabiele versterker, sturen de meest moeilijk aanstuurbare luidsprekers aan.
Hoe ze tegenwoordig klinken weet ik niet, vroeger klonken ze warm en niet snel, maar wel prettig.

29 nov 2008 0:25
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Goede ToKo in de buurt? Zit nu general electric in geloof ik...
6SQ7/6CG7 staat erop.

29 nov 2008 0:29
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
P-911 schreef:
De Lydian van Lyra heb ik nooit gehoord, zijn wel topelementen
Afbeelding

mmmm toevallig Froggy kleur :roll:
Ik vraag me stiekum af of 'die ander' ook zo'n gevoelig elementje heeft :lol:

29 nov 2008 0:35
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Je zou eens kunnen kijken op
http://www.analogueaudio.com/buizen.htm#BUIZEN
of de importeur vragen. Deze heeft echt heel veel verstand van buizen en alles wat eraan vast zit.

of deze

http://www.deaudiofabriek.nl/buizen
Let niet op de naam, spullen hebben ze echt wel :wink:

Zo zijn er nog wel meerdere adressen waar buizen te koop zijn en goed advies gegeven kan worden.
Succes

29 nov 2008 0:51
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ik zal me er eens in verdiepen, Thanks!
Al is er geen importeur van Stax meer bekend bij mij..

Heb eenzelfde vraag aan een eigenaar van dezelfde set op http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/ via PB gestuurd, mooi forum daar, met dank aan LeoH.

29 nov 2008 1:13
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Een goede "buizengoeroe" moet er zeker nog wel wat van kunnen maken.
Ik zelf ben helemaal niet met zelfbouw bezig, knap als je iets leuks weet te maken.

29 nov 2008 18:25
Profiel
Bericht 
Ken iemand dit topproduct?

Afbeelding Afbeelding

Deze speakers heb ik gezien in Duitsland en is een produkt van hoge kwaliteit. Als zeer goed getest in vele vakbladen.
Geluid is geweldig goed vooral in hoog en ook in het laag. Goede detailering van de verschillende instrumenten. Het geluid is zeer zuiver en warm. Vereist wel een goede versterker om deze speaker aan te sturen.
Geschikt voor Bi-Amp. (dus voor aansluiting met 2 versterkers)

29 nov 2008 20:36
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
Je bedoelt het merk Canton? Die ken ik. Goed geluid ja, budgetrange.

De meeste goede luidsprekers hebben bi-wiring mogelijkheden :idea:

(dat is de officiele benaming)

29 nov 2008 20:45
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Ik heb de Canton Karat Reference 2 DC luidsprekers een paar jaar geleden op de High-End Show in Munchen gehoord. Mooie sound, strak laag en doortekenend.
Mooie afwerking ook, vraagt om een mooie versterker :wink:

29 nov 2008 21:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Vind de Karat reeks prachtig om te zien maar het geluid is niet mijn ding. Volledig onderbelicht middengebied, beetje het "Duitse" geluid, voor zover dat bestaat. :wink:

Wat dat betreft vind ik de Vento serie (zeker na direct vergelijk :shock: ) véél beter klinken. Ziet er ook mooi uit, minstens zo goed afgewerkt en ditto geprijsd.
AfbeeldingAfbeelding

Heb zat speakers gehoord die een veelvoud kosten maar qua detail, muzikaliteit (probeer die voeten eens stil te houden tijdens het luisteren) en ruimtelijkheid imho onderdoen.

Conclusie van Stereophile was ook:
Citaat:
Ecstasy affords the occasion; expediency determines the form
Factor in price and the Canton Vento 809 DC is really hard to resist. No, $5000/pair is not inexpensive or even "affordable." But the Canton is better than anything I've heard that's cheaper, and cheaper than anything I've heard that's better.

Any way you look at it, the 809 DC is a lot of speaker for the money. It's the product of a concerted engineering effort that has paid off in real-world performance—and I think they look good, too.

In fact, as of right now, the Canton Vento 809 DC just might be my favorite loudspeaker, period. You can spend more if you want to, and it might even get you incrementally better sound—a few Hz at the extremes, perhaps a few dB more output. Substantially better? You can get that too, if you want, but it's going to really cost you.

Now isn't that interesting?

Schnäpchen (zeker in DL, waar je de genoemde 809 al voor €1200(!) kunt vinden). :wink: Vento Reference 1 is 'wat' duurder uiteraard.

Laatst bijgewerkt door Jort op 29 nov 2008 22:52, in totaal 1 keer bewerkt.

29 nov 2008 22:13
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
De ruimte in Munchen was helemaal getuned en er stond een berg versterkers. Weet alleen niet meer wat de bron en versterking was.

Duits geluid, grappig dat je dat herkent en zo benoemd :wink:

29 nov 2008 22:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
P-911 schreef:
De ruimte in Munchen was helemaal getuned en er stond een berg versterkers. Weet alleen niet meer wat de bron en versterking was.

Duits geluid, grappig dat je dat herkent en zo benoemd :wink:

Duits geluid: de low range te overheersend tov mid- en highrange frequenties. Net zoiets als Magnat?

29 nov 2008 23:39
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Ach, doe ik ook even mee. JM Lab 909.1 + centre en achterspeakers ook van JM Lab. Versterker Sony DA-50ES, voor de DVD-tjes een goed compromis.

Ben geen kenner, wel liefhebber. Setje bevalt me al 7 jaar prima!

Heb nog een andere vraag. Heb volgende probleem, Sony versterker staat in de woonkamer, heb in de eetkamer nog een midi setje van Kenwood met Infinity subwoofer setje. Wil nu graag het geluid van de woonkamer ri. midi setje sturen om overal dezelfde muziek te hebben. Kabels trekken (tulp) is geen optie, te ver weg en te lastig (heel misschien nog door de kruipruimte, maar liever niet en kan waarschijnlijk niet) Dacht Devolo via lichtnet, maar dat kan alleen digitaal volgens mij (m.a.w. computer/mp3?) Heb nog wel een Yamaha USB versterker staan met optische in- en uitgangen, maar volgens mij als ik die met een optische kabel aansluit krijg ik nog geen digitaal uit of wel?

Wat zijn de mogelijkheden? Via radiosignalen? Heb nog zo'n setje met twee van die schotel antennes liggen maar dat is stuk..

Graag jullie advies!

29 nov 2008 23:39
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Kijk net op de devolo site en zou ook gewoon van stereo naar stereo moeten werken.... Ik ga het eens uitzoeken!

Heb ook devolo voor internet via stopcontact, werkt prima!

29 nov 2008 23:45
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Die setjes schotelantennes zijn deze week in de aanbieding bij de Lidl, drie tientjes.

30 nov 2008 15:14
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht 
wij hebben hier nog een prehistorische videorecorder staan die we willen vervangen voor een dvd recorder. Nu ben ik op zoek gegaan naar een sony ivm de capatibiliteit met de overige sony apparatuur (TV , versterker)
Nu is mijn oog gevallen op de RDR HXD970. Is hier iemand bekend met dit apparaat , of kan ik beter op zoek naar iets anders?

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

30 nov 2008 18:20
Profiel WWW
Bericht 
Ken ik niet.

Ik weet wel dat een Denon DVD 3800 een erg goed apparaat is.

Afbeelding

30 nov 2008 18:28
PorscheForum Rakker
Vleuten
Bericht 
Ik heb een DVD-2910 van Denon, ook een prima apparaat. Samen met de AVR-3805 een leuke combi voor een filmavondje waar de hele buurt van kan meegenieten ;-)

30 nov 2008 18:33
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
hier ook denon weet zo niet welke maar met jbl speakers
ik ben tevreden ermee.

robert

30 nov 2008 18:35
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 852 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 35  Volgende