Auteur |
Bericht |
Patrick
|
Ik heb destijds zelf gezocht naar een Boxster met een lage km stand. Zelf maak ik er ook weinig km's mee. Toen ik hem kocht stond hij op 54000 en nu bijna twee jaar later op 68000 km.
Nu ben ik een beetje aan het kijken voor een 993. Nu vind ik 180.000 eventueel acceptabel. Dit heeft o.a. met vraag en aanbod te maken. Je kan makkelijk een Boxster vinden met minder dan 100.000 gelopen. Die S die jij aan geeft is goedkoop naar mijn mening, zelfs met 180.000 op de klok. Het belangrijkste is dat je weet waar naar je op zoek bent. Wil je een auto onder de 20.000 met weinig kilometers en weinig opties of wil een auto met van alles er op en er aan ? In het laatste geval moet je of heel goed zoeken of genoegen nemen met een hoger kilometerstand.
Of nog even doorsparen.
|
26 nov 2008 21:35 |
|
|
bmc
|
Zoals jullie allemaal hierboven aangeven klopt helemaal, eisen vaststellen en dan zoeken. Voor mij hoeven al die opties niet, belangrijk vind ik dat hij in een goede staat is en het budget zal tot 20.000 gaan en een KM stand tot 140.000 vind ik acceptabel. Het liefst een 2.7 maar mocht de auto verder ideaal zijn dan mag het ook een 2.5 handgeschakeld worden.
Maar goed, ik ga de zoektocht gezellig voortzetten, wat ik nog wel even van mijn hart wil, net nog ff gezocht op autotrader.nl en meestal vul ik mijn wensen in en sorteer op prijs laag hoog, dat ff terzijde. De eerste 10 auto's die je dan tegenkomt zijn allemaal rechts gestuurd, pfffff.
Waarom zijn die nu goedkoper dan de links gestuurde? Waarschijnlijk een kleinere markt, maar dan zijn er ook minder van gemaakt of zal het komen dat ze in nederland te koop staan? Dan kan ik beter voor een links gestuurde boxster in engeland kijken, haha.
Iedereen nogmaals bedankt voor de leuke en bruikbare reacties.
Groetjes,
Martin
|
27 nov 2008 10:33 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
ik dacht je al te herkennen
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
27 nov 2008 13:18 |
|
|
Patrick
|
Dat is een oude foto, nog voordat ik omgebouwd ben.
|
27 nov 2008 19:25 |
|
|
bmc
|
Is er ook een mogelijkheid om te zien hoeveel eigenaren of in het algemeen de afkomst van de auto te traceren?
Groetjes,
Martin
|
28 nov 2008 10:43 |
|
|
bmc
|
Vanmorgen even gepast in een Porsche Boxster en moet zeggen, het pastte net met mijn 1,98 meter en 120 Kg
Hoogte was geen probleem, alleen de verkeerslicht test nog niet gedaan (namelijk niet proefgereden). De beenlengte i.v.m. de pedalen was ook geen probleem maar waar het een beetje krap was is tussen het stuur en de middenconsole. Ik heb mijn benen namelijk naast het stuur, oftewel het stuur tussen mijn benen en met mijn rechterbeen leunend tegen de middenconsole zat er nog zo'n 2cm tussen stuur en mijn been. Dit met stuur in de hoogste axiale stand.
Nu vraag ik mij wel het volgende af, onderin de middenconsole zitten 2 vakjes voor bijv autoradio en dit deel lijkt los te zitten van de rest van de middenconsole, kan dit deel er ook uit? Dan zou ik wat meer beenruimte hebben namelijk tussen stuur en middenconsole?
Ben benieuwd naar jullie reacties omtrent deze vraag.
Ook heb ik nog één vraag over porsche importeren vanuit Duitsland, het BPM bedrag is redelijk makkelijk te berekenen, bij een '99er Boxster komt er nog 10% van de nieuwprijs BPM incl. opties aan BPM bij maar welke kosten moet je nog meer maken? Bijvoorbeeld invoerrechten, RDW toelating ofzo? En wat zijn deze kosten?
Ik ben woonachtig in Drenthe, zo'n 3 minuten van de duitse grens, weet iemand nog een goede porsche dealer (specialist of officieel dealer) hier net over de grens? (dichtbijzijnde plaatsen zijn Meppen, Haren, Nordhorn)
Groetjes,
Martin
|
28 nov 2008 12:48 |
|
|
Patrick
|
Dat middenconsole kan er volgens mij wel uit. Ik heb wel eens een Boxster gezien zonder middenconsole. Als ik bij de mijne kijk onstaat er wel een probleem omdat de bekleding niet door loopt en ik wat electronica of zo zie zitten.
In Peize zit MH, een porschespecialist. Ik heb daar mij AKK laten doen maar verder geen ervaring met deze firma. Werd er netjes en goed behandeld.
|
28 nov 2008 13:49 |
|
|
bmc
|
Nog meer mensen met ervaring van verwijderen van onderste deel van de middenconsole? zoals ik hierboven in een eerdere post omschreef.
Groet,
Martin
|
28 nov 2008 19:51 |
|
|
Patrick
|
Standaard zonder midden console
Hier zie je wat er ongeveer achter zit. Zijwandje is verwijderd.
|
29 nov 2008 1:10 |
|
|
bmc
|
welk type boxster is dat dan? waar dat standaard is zonder onderste deel van middenconsole? Degenen die ik ben tegengekomen waren allemaal dichtgebouwd?
Alvast bedankt voor de info
|
29 nov 2008 2:05 |
|
|
Patrick
|
Volgens mij de allereerste types. De bovenste foto is van een test van Autoweek.
http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=154
|
29 nov 2008 2:13 |
|
|
E.T.
500E, Challenge Stradale
|
Middenconsole wordt bij GT3´s wel vaker verwijderd, zoals de mk1 clubsports werden afgeleverd. Moet bij Boxster waarschijnlijk net zo makkelijk lukken. Speciaal setje voor beschikbaar. Ziet er wel strak uit. Wel lastiger als je navigatie hebt en dus je aircopaneel in de middenconsole...
Bij carnewal.com bijvoorbeeld.
|
29 nov 2008 13:33 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Die van mij heeft 115k gedraaid en is goed onderhouden, auto geeft geen krimp. Echte Porsche kwaliteit!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
29 nov 2008 19:19 |
|
|
Gunther
|
Tja die 3.2 S van mij heb 61000 gereden en is van 2000. auto rijd perfect altijd goed warm rijden alvorens een keer gas te geven is zeker heel belangrijk. de auto krijgt dan een veel beter rij gedrag dat is een verschil van dag en nacht.
ik zou gaan voor minimaal een 2.7 die motoren schijnen beter te zijn heb gehoord dat 2.5 bij km standen boven 140k nog wel eens kapot lopen door scheuren in de koelwanden vd cillinders. als je financieel de mogelijkheid hebt zou ik zeker gaan voor 3.2 zeker goede motor. ( 2.7 is ook zeker niet mis)
_________________________________________ born to be alive
|
29 nov 2008 21:04 |
|
|
bmc
|
Bedankt voor de adviezen,
Ik wil ook zeker voor een 2.7 gaan en misschien, door mijn lange benen die naast het stuur zitten gaan voor de tiptronic, heb je zekers te weten geen last met schakelen.
Natuurlijk ga ik ook nog wel proefrijden in een handgeschakelde, mocht dat voor mij geen probleem geven qua ruimte dan is dat ook een optie, heb niet echt een voorkeur voor hand of tip, mocht alleen tip qua ruimte uitkomen, kies ik daarvoor.
Kunnen nog meer mensen aangeven als dat deel van de middenconsole, zoals hierboven besproken is, verwijderd kan worden?
Groetjes,
Martin
|
30 nov 2008 13:28 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
koop effe de excellence van december, heel stuk over de M96 waterkokers, 3.2 zou de sterkste zijn... ook advies veel vaker olie te wisselen en gemodificeerd oliefilter te gebruiken...
_________________________________________ oud is beter
|
30 nov 2008 13:56 |
|
|
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
als je het chassisnummer kan achterhalen, kan een bereidwillige officiële dealer e.e.a. voor je uitpluizen.
_________________________________________ Nothing beats an original.
|
30 nov 2008 15:51 |
|
|
djtommi
manager PR & Online bij BOVAG
|
Mijn S een jaar geleden bij Lammertink (Porsche Service Centrum Twente) gekocht met 142.000 op de teller, inmiddels bijna 154.000. Niks aan het handje. Volledige onderhoudshistorie erbij, facturen etc. Alle kinderziektes zijn eruit, zo kun je het ook zien.
Ligt er maar een beetje aan wat je zelf voor ogen hebt: als je nu al de consequenties voor doorverkoop in je hoofd hebt, dan is de km-stand wellicht belangrijk. Maar als je, zoals ik, denkt er nog jááááren zelf van te genieten, is dat allemaal niet zo'n punt.
Belangrijkste is en blijft een transparante, juiste historie.
Overigens ben ik zelf 1.95m en met de stoel een beetje rechtop (goed voor je rug!) en volledig naar achteren, zit ik prinsheerlijk.
Kies overigens niet om die reden voor een tiptronic. Rij maar gewoon eens in beide en bepaal voor jezelf. Ik zweer zelf bij een handbak, omdat ik in de automaat een vervelende vertraging bij het schakelen ervaar. Bijzonder irritant.
Met die nieuwe PDK-bakken is dat overigens helemaal verleden tijd, maar dat zal wel een beetje boven budget zijn
_________________________________________ Nothing beats an original.
|
30 nov 2008 15:58 |
|
|
bmc
|
Hallo Wolf,
Heb ff op internet gekeken en zag dat excellence een engels of amerikaans blad is, klopt dat? zie onderstaande link:
http://www.tijdschriftenzo.nl/catalog/p ... lq6o36rgc7
Is deze ook in Nederland verkrijgbaar bij een tijdschriftenzaak?
Groet,
Martin
|
01 dec 2008 20:58 |
|
|
Anton
Boxster 2.5Utrecht
|
Wat is een KM stand van 200K voor een moderne motor nu? Toch niks! Ik geloof in het kunnen van moderne autofabrikanten en zeker dat van Porsche AG. Juist een "waterkoker" zou lang mee moeten gaan omdat de temperaturen beter beheerst kunnen worden. En een plotse engine failure (het scheuren v/d cylinderwanden verhaal) kan altijd optreden, maar misschien minder makkelijk bij een motor met veel KM; die heeft zich al geselecteerd als een exemplaar wat dat niet doet... Zo zie ik het.
Belangrijk vind ik wel dat er tijdig onderhoud is gepleegd; check het boekje. Alleen het laatste stempeltje of rekening is dan te mager.
Ik zou me meer zorgen maken over andere delen die slijten / draaien / beschadigen zoals koppeling (+/-RMS), remmerij (duur...), aandrijfassen, rubbers/draagarmen, steenslag voorruit MAAR vooral de optische toestand van lak en interieur. Dat zou voor mij onderscheidend zijn omdat dat soort slijtage niet snel te verhelpen is. (Bijna) niemand gaat een afgeragd interieur vervangen, ik althans niet. En een complete spuitbeurt doe je ook niet even, zeker niet als het netjes moet...
Mijn Boxster zit op plus 160K, verbruikt geen (!) olie en ik rij lekker door...
Aan de andere kant, als je weinig gaat rijden zou het wat zijn om een lage KM stand Boxster te kopen, bijv. met 50K op de teller. Als je die weer gaat verkopen is het nog steeds een lage KM stand voertuig... Maar ja, vind die maar eens
_________________________________________ De motor van een sportwagen hoort in het midden te zitten
|
01 dec 2008 21:38 |
|
|
bmc
|
Uitzonderingen nagelaten betekent een lage Km stand over het algemeen een minder versleten auto. Maar zoals je zelf al zegt, die motor met veel Km's heeft zich bewezen, zit ook wat in
Maar zoals je zelf ook al schrijft, als je maar 5K per jaar rijdt kun je de auto over een paar jaar (ik gok ongeveer 5 in mijn geval) weer goed verkopen, of nog beter inruilen op weer een andere Porsche . Over 5 jaar is zo'n auto met lage Km stand natuurlijk steeds zeldzamer.
Maar goed, als dit zo uitkomt, wat niet te voorspellen is natuurlijk is het mooi meegenomen maar niet de belangrijkste reden! Als je nu met meer Km's koopt betaal je natuurlijk ook minder en hoef je inruil ook minder terug. En verder denk ik dat de grote vraag wel opgaat bij een "klassieker" als de 993 maar bij een '99er Boxster denk ik eerder dat mensen over 5 jaar al snel kiezen voor een 987 Boxster.
Maar goed we dwalen af, de hoofdvraag is nog steeds kun je een goede Boxster van '99 kopen met 2.7 motor met ongeveer 100.000 tot 150.000 op de teller voor minder dan 20.000 euro.
Je zou ook bijna een nieuw topic kunnen openen, een 911 - 996 voor minder dan 25K, je ziet ze steeds meer heel dicht bij de 25K en zal hier ook opgaan, degene met bijv. 180.000 Km op de teller hebben bewezen de goede motor te zijn van alle 3.4's?
Het blijft een leuke hobby, op zoek naar de voor jou perfecte porsche! Ik zoek snel verder.
Groetjes,
Martin
|
02 dec 2008 0:37 |
|
|
Dimas
'04 Boxster 2.7
|
Hier een Boxster 2.7 uit 2004 (laatste face-lift voor de 987) versie met 228pk en intussen 52.000km.
Buiten de reguliere onderhoudsbeurten (20k en 40k) en 1 setje nieuwe achterbanden geen extra kosten gehad.
Gemiddeld verbruik is 1 op 10,5
Als het financieel even kan, ga dan voor de face-lift (productiedatum vanaf eind 2002, modeljaar 2003), je zult het je niet beklagen.
- glazen achterruit
- Variocam (groot verschil in gasrespons en 'oppikken' in lage toeren in vgl. met 2.5 of 2.7 pre-FL)
- mooier kontje
- iets opgewaardeerd interieur
- andere kap
|
09 dec 2008 13:48 |
|
|
bmc
|
Een 987 is ook niet verkeerd alleen zit je dan qua prijs wel ongeveer 10.000 hoger en kom je alweer dicht in de buurt van een 911 996 3.4 en dan begin ik weer te twijfelen, een 911 of een Boxster?
|
10 dec 2008 19:43 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
_________________________________________ oud is beter
|
10 dec 2008 19:52 |
|
|
bmc
|
Nog even een vraagje, hoe zit het met de onderhoudskosten tussen een 2.5, een 2.7 of een 3.2 (s).
Mijn voorkeur gaat eigenlijk wel uit naar een 2.7 of 3.2S.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Groetjes,
Martin
|
21 dec 2008 11:55 |
|
|