Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:44

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Tussen 3000 en 5000km uitlijnen ? 
Auteur Bericht
Bericht Tussen 3000 en 5000km uitlijnen ?
Hallo,

mijn dealer raadt mij aan om tussen de 3000 en de 5000km mijn achterste banden te laten uitlijnen ? is dit een goed idee ? Wat voor voordelen heeft dit ?? wat mag dit kosten normaal ?

achteraan liggen er 19inch 295

Thanks,

29 dec 2004 11:01
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik vermoed dat hij bedoelt "uit balalanceren".

Nieuwe banden moeten zich altijd even "zetten" om de velg, waardoor het na een paar duizend km goed is om nog een keer te balanceren.

29 dec 2004 11:09
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen Belgiƫ
Bericht 
Het gaat hier over het uitlijnen van de assen volgens mij, Dit gebeurt zowel vooraan als achteraan. Bij mijn weten is dit een standaard procedure bij Porsche.

Waarom daar ben ik niet technisch genoeg. Kunnen ze gelijk even controleren of ze de transportblokken van tussen de veren hebben gehaald. Dit was men bij mijn wagen vergeten wat een verschrikkelijk stuiterig weggedrag als gevolg had.

Deze fout is niet gemaakt bij PCB

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

29 dec 2004 11:15
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
ppp 356 schreef:
Kunnen ze gelijk even controleren of ze de transportblokken van tussen de veren hebben gehaald. Dit was men bij mijn wagen vergeten wat een verschrikkelijk stuiterig weggedrag als gevolg had.

En jij maar denken dat die RS zo vreselijk hard afgeveerd was... :shock: :shock: Heel anders dan tijdens de proefrit... "Ach meneertje, dit soort auto's moet je altijd een maand of wat inrijden... "

Heb ooit eens een gordijnenleverancier in een project gehad waarbij de gordijnen over de hele achterpui (meter of 15) overal ruim 10 cm te kort waren en dus 10 cm boven de vloer hingen. Op mijn vraag of dat normaal was :roll: :? beweerde hij doodleuk dat gordijnen altijd nog even 'uit moeten hangen'. 10 cm zeker... :? :wink:

29 dec 2004 11:47
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
horn schreef:
Heb ooit eens een gordijnenleverancier in een project gehad waarbij de gordijnen over de hele achterpui (meter of 15) overal ruim 10 cm te kort waren en dus 10 cm boven de vloer hingen. Op mijn vraag of dat normaal was :roll: :? beweerde hij doodleuk dat gordijnen altijd nog even 'uit moeten hangen'. 10 cm zeker... :? :wink:
Nou... je vergist je.Is wel degelijk mogelijk(is overigens dan wel type stof,temp en luchtvochtigheid en hoogte afhankelijk)Tis wel weer zeer raar om ze op voorhand al 10cm korter te maken.Zo,weet je ook gelijk dat we min of meer in dezelfde branche zitten.

Laatst bijgewerkt door 2000 gtv op 29 dec 2004 19:51, in totaal 1 keer bewerkt.

29 dec 2004 18:51
Profiel
Bericht 
eugh sorry voor de onderbreking, maar weet er soms iemand waarom ik moet mijn achterste banden laten uitlijnen ??

29 dec 2004 22:31
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]